סיכום טיול בעמק אוץ (טירול) עם ילדים [טיסה עם ריינאייר לממינגן]

סיכום הטיול בעמק אוץ (טירול) באוסטריה עם בנות 7 ו-11 – אוגוסט 2022

מידע כללי על עמק אוץ:

טיסה עם ריינאייר לממינגן, את הרכב קיבלנו במהירות האור ממש ונסענו ישירות לעמק אוץ (קצת יותר משעתיים) בדיעבד חשבתי שאולי אפילו כדאי לישון באזור פוסן בלילה הראשון למי שלא אכפת לו להחליף מקומית לינה. ככה הנסיעה קצרה יותר ומרוויחים בוקר בגרמניה

את המדבקה לרכב קנינו באינטרנט אחרי שקיבלנו את האוטו כי זה מצריך מספר רכב,חסך לנו לעצור לחפש בתחנות דלק

סלולרי/כרטיס סים – השתמשתי בeSim של Airalo קניתי מהארץ, הכי חשוב לבדוק שהמכשיר תומך, מצרפת קוד הנחה לרכישה הראשונה ANAT2997 בעת ההרשמה או החל/החילי אותו בעת התשלום. https://ref.airalo.com/qF2G

בחרנו ללון ב- Umhausen, הסתבר שעבורינו היתה בחירה מעולה. הדירה היתה עם נוף מהמם, היה אפשר להזמין מאפים ולחמים טריים לבוקר שזה היה ממש נחמד. הדירה מאובזרת בצורה מצויינת והכל ממש מבריק. קיבלנו גם כרטיס אוץ שממש כיסה לא מעט הוצאות. למידע נוסף על הדירה לחצו כאן

מזג האוויר ולבוש – למעט חצי היום הראשון התברכנו בימי שמש, אבל היות ורוב הימים עלינו על רכבלים הסתובבנו בעיקר עם ארוך, ברכבלים הגבוהים ממש זה מצריך לבוש חורף אמיתי אחרת קר מאוד להסתובב למעלה. למטה בעמק עצמו לקראת הצהריים אפשר גם קצר (סביב 22 מעלות).

המסלול שעשינו בעמק אוץ:

היום הראשון – סברובסקי, מגלשה באימסט ואגם פיבורג

היה גשום אז התחלנו בסברובסקי וזה עלה ממש על כל הציפיות! מומלץ בחום. הגשם הפסיק במהלך היום אז הצלחנו להנות גם מהגנים שמציעים מבוך, קרוסלה ועוד כמה דברים נחמדים. משם המשכנו למגלשה באימסט (לא בכרטיס אוץ), הקטנה שלי פחדה אז הגדולה נהנתה משתי גלישות. סיימנו את היום באגם פיבורג כולל ארוחה במסעדה באמצע העיקוף. רצינו לעשות שייט קצר אבל תפס אותנו גשם אז רצנו חזרה לרכב לא לפני שהספקנו לצלם כמה תמונות מהממות

ביום השני – מפלי Stuiben, רכבל Acherkogelbahn, מרחצאות אקווה דום, Xp adventure park

התחלנו בתחנה העליונה של מפלי Stuiben. תכננו לרדת רק 2 תחנות אבל הנוף היה כל כך יפה שבסוף הלכנו הלוך חזור את כל המדרגות (הגדולה לא הכי זרמה עם הקושי כי בכל זאת 700 מדרגות אבל היה מהמם). המשכנו לרכבל Acherkogelbahn (כלול בכרטיס אוץ), הגענו בדיוק ביום של פסטיבל ההרים לפארק widi, הבנות קיבלו צמר גפן מתוק בזכות הפסטיבל, המקום מתאים בעיני בעיקר לקטנים אבל גם הגדולה מצאה ממה להנות , אכלנו קינוח במסעדה המקומית לצלילי הפולקלור וריקודים לכבוד הפסטיבל. Xp adventure park המשכנו לפארק חבלים הוא נמצא מחוץ לעמק (כחצי שעה נסיעה ולא כלול בכרטיס אוץ), כולם נהנו עד השמים, יש מסלולים הדורשים ליווי מבוגר. סיימנו את היום ממש מאוחר במרחצאות אקווה דום עם כל התאורה המהממת והמגלשות

ביום השלישי – קרחונים, מיני גולף, קרטינג

התמקדנו ברכבל בזולדן ודרך הקרחונים. חנינו בחניון מול רכבל Gaislachkogelbahn ולקחנו אוטובוס 8404 לקרחון רטנבך/טפנבך. לא היה הרבה שלג למעלה אבל הנוף מקסים. האוטובוס כלול בכרטיס אוץ! מי שעולה עם רכב משלם אגרה נוספת. אחרי התצפיות ירדנו חזרה ולקחנו רכבל Gaislachkogelbahn לתצפית העליונה, שם היה קרררר ועוצר נשימה.ישבנו לשתיה חמה וקינוח במסעדה יוקרתית למעלה מול הנוף (המחיר יקר אבל היה טעים ממש). ירדנו לתחנת הביניים של הרכבל חזרה, שם יש מכוניות קרטינג שיורדות חזרה לעיירה (לא כלול הכרטיס) – השוס של הטיול! סיימנו את היום במשחקי מיני גולף בדרך חזרה לעיירה שגם הם כלולים בכרטיס אוץ.

ביום הרביעי קוטאי Khutai, בריכה הטבעית ב- Umhause

בחרנו לעלות לרכבל הפתוח של קוטאי Khutai (כלול בכרטיס אוץ). הנוף למעלה מהמם, ירדנו רק לשני האגמים הראשונים. יש גם סכר אבל לא הגענו אליו כי הבנות היו עייפות למרות שתכננו לרדת עד למטה חזרה , קראתי שמדובר בשעה וחצי של הליכה נוחה. תכננו להמשיך לרפטינג אבל לא הזמנו מראש ולא היה מקום בשום חברה, אז ממש כדאי להזמין למי שרוצה – כן יש מסלולי משפחות מגיל 6. סיימנו את היום בבריכה הטבעית ב- Umhause (כלול בכרטיס אוץ). הקטנה נהנתה ממש אבל לנו היה קר להיכנס למרות שמלא מקומיים נכנסו למים הקפואים. לגדולה זה פחית התאים.