אוסטריה עם ילדים (טיול של שבועיים) – ממינכן לאוסטריה ברכב שכור עם אטרקציה מרובות ילדים

הרכב משפחתי: 2 משפחות – סה"כ 4 מבוגרים ו-5 ילדים.

טיסה: כרטיסי טיסה הוזמנו דרך לופטהנזה כבר בנובמבר 2018.

רכב: Global Rent a Car דרך Rental cars. סה"כ היה סביר אבל אם היתה לי אפשרות מחדש אז הייתי מזמין דרך חברה אחרת. הרכב שקיבלנו היה ברמת אבזור יחסית נמוכה לרכבים שקיבלנו בטיולים קודמים. נכון שזה לא אסון, אבל כן קצת מבאס (לא היה קרוז קונטרול, לא הצלחנו לחבר את הטלפונים ל-Bluetooth. בנוסף כהשחזרנו את הרכב, התקטננו איתנו על כך שיש שריטות בטסות של הגלגלים שטענו שלא היו שם כשקיבלנו את הרכב. בדקתי את הרכב מכל הכיוונים כשקיבלתי אותו, אבל מודה, לא בדקתי את הטסות של הגלגלים.

אוסטריה עם ילדים מסלול:

נסיעה ממינכן לאוסטריה

יום 1:נחיתה בצהריים במינכן ונסיעה לכיוון מלון דירות שלנו ב- סנט יוהן אים פונגאו.

מלון הדירות דר ג'גדהוף (Pension Jagdhof)

המלון הדירות היה מאוד נוח, מאובזר בכל מה שצריך. חדרים גדולים סה"כ. באמת שאין תלונות. (אגב הוא צמוד לנקיק ליכטנשטיין, ממש 2 דק נסיעה במורד הרחוב, חבל שהנקיק סגור עדיין).

יתרונות נוספים של המלון:

• לצד המלון עובר שביל האופניים המפורסם טאורנראדברג (Tauernradweg).
  • המלון נמצא ליד אזור הסקי סנואו ספייס זלצבורג (שירות הסעות ללא תשלום מתחנות האוטובוס אל אתר סקי ללא תשלום).
  • ארוחת בוקר וחניה חינם

למידע נוסף אודות המלון הדירות דר ג'גדהוף לחץ כאן >>>

נקיק קיצלוכקלאם

יום 2: התחלנו בנסיעה למשרד התיירות בעיירה על מנת לקנות את כרטיס זלצבורקארד לנד שהיה פעיל מאוד ומשתלם אצלינו.

אחר כך נסענו לנקיק קיצלוכקלאם (כלול בכרטיס) – מקום מהמם, נוף משגע. טיפסנו את כל המדרגות על למעלה. מומלץ מאוד. לאחר מכן נסענו לרכבל גרפנברג – ואגריני (כלול בכרטיס) ועלינו למעלה ברכבל הראשון שלנו מיני רבים שבאו אחריו במהלך הטיול. הילדים (ואנחנו) שיחקו קצת למעלה בטרמפולינה הגדולה וברפסודה ולאחר מכן עשינו טיול קצר על ההר.

תצפית 5 האצבעות (5 Fingers)

יום 3: אחד ההיילייטים של הטיול מבחינתי. עולים בשני רכבלים למעלה ואז יש עוד הליכה של חצי שעה בערך עד שמגיעים לנוף המהפנט שבו רואים את כל העמק, את האגם ואת העיירה האלשטאט שאחר כך ירדנו לטייל בה. האלשטאט באמת מצטלמת נהדר. אנחנו היינו ביום ראשון אז היה עמוס מאוד, לקח זמן למצוא חניה, כדאי לקחת את זה בחשבון. חוץ מזה העיירה מאוד מאוד תיירותית. היה נחמד ללכת בסמטה הראשית ליד המים אבל מעבר לזה לא היה משהו מיוחד לעשות שם.

*לא כלול בכרטיס זלצבורקארד לנד.

כתובת: 4831 Obertraun, אוסטריה

יום 4 – מגלשות הרים אבטנאו

מגלשות זה תמיד כיף ואלו ארוכות יחסית אז נהנינו מאוד. לאחר מכן נסענו לקניון אירופה לקצת שופינג.

*כלול בכרטיס זלצבורקארד לנד

כתובת: Au 99, 5441 Abtenau, אוסטריה

דרך גרוסגלוקנר (Grossglockner Road)

יום 5: הכביש האלפיני גרוסגלוקנר (לא כלול בכרטיס) – לא לבעלי לב חלש  דרך מהממת ביופיה, אבל באמת מפוטלת וגבוהה. לקח לנו בערך שעה וחצי לכל כיוון, עשינו כמה עצירות קצרות בדרך ועצירה מרכזית בסוף בתצפית על הקרחון.

לאחר שסיימנו עצרנו בכניסה בגן החיות שבגרוסגלוקנר (כלול בכרטיס) והילדים מאוד נהנו. זהו גן חיות על צלע ההר עם המון חיות ייחודיות לאיזור. צמוד לגן החיות יש גם מין לונה פארק קטן. הכניסה לא עולה כסף אבל כל מתקן עולה יורו. גם שם הילדים מאוד נהנו ויכלנו להשאר עוד, אם לא היינו לחוצים להגיע לסופר בזמן.

זלצבורג (Salzburg)

יום 6: התחלנו את היום בקונצרט של יצירות מוצארט בפסנתר באחד ההיכלים בעיר. מקום קטן אבל חוויה.

זלצבורג מקסימה במיוחד לחובבי המוסיקה הקלאסית. לאחר מכן הלכנו לבית מוצארט (כלול בכרטיס) אבל מהר מאוד יצאנו ממנו כי היה מאוד צפוף וחם (היה יום חם מאוד ואין מזגן בשום מקום). לדעתי יכלנו למצות את המקום קצת יותר אבל כאמור חתכנו יחסית מהר. לאחר מכן המשכנו למוזיאון המדע והטבע (כלול בכרטיס), גם שם הילדים מאוד נהנו. עברנו בכל 4 הקומות המומלצות. מומלץ להקדיש לפחות 2-3 למוזיאון. המשכנו לטייל עוד קצת בעיר וסיימנו בגני מיראבלי היפים.

מפלי קרימל

יום 7: עוד אחד מהייליטים של הטיול. אפשר לצלם את המפלים והנוף בלי סוף ומכל זווית אפשרית. לקחנו מונית למעלה, והתחלנו לרדת לאט לאט. קחו בחשבון שהירידה לוקחת זמן. אנחנו התחלנו מאמצע הדרך ולקח לנו 3 שעות בערך כולל עצירות מדי פעם. לאחר שסיימנו את המפלים עצרנו בעולם המים הצמוד (כלול בכרטיס). מקום מאוד נחמד עבור הילדים, הם השתוללו והתרטבו. אפשר להיום שם שעה בכיף.

לאחר מכן עברנו במרכז המבקרים של הוהה טאוארן אבל בהחלט אפשר לוותר עליו.

סיימנו את היום במרחצאות אלפנתרמה (כלול בכרטיס). קחו בחשבון שכדאי להביא מגבות אחרת עולה 4 יורו למגבת להשכרה. מרחצאות מפנקות עם בריכות בפנים ובחוץ כולל מגלשות מים שהילדים נהנו מהם בלי סוף.

פארק החושים בלאוגנג

יום 8: עוד לפני שהעגנו לפארק הנוף עצמו מלמעלה באמת עוצר נשימה. אחד היפים בטיול.

פארק החושים בלאוגנג (כלול בכרטיס) עצמו היה נחמד אבל לא דומה לפארק החושים ביער השחור (למי שהיה ומכיר), זה לא ממש פארק חושים במובן הזה, אלא יותר כמה פסלים ואטרקציות שהילדים סוג של לומדים על החושים (מישוש ריח וכו). יש שביל במעלה ההר שעולים עליו ולמעלה יש כל מיני מתקנים לילדים.

לאחר מכן נסענו למרחצאות תרמה אמדה. גם כאן סה"כ מאוד נחמד. לדעתי טיפה פחות מטופח ממרחצאות אלפנתרמה אבל גם פה לילדים היה הרבה מה לעשות וכולם נהנו.

קפרון

יום 9: קפרון (עיירה באוסטריה) – שווה כל שקל ויורו שתוציאו עליו. באמת אחת הנקודות הכי יפות בטיול.

נסיעה בחזרה מאוסטריה למינכן ברכב שכור

יום 10: עולים חזרה לכיוון מינכן – עצרנו בדרך בארמון הלברון (Schlosspark Hellbrunn). היה מהנה מאוד. הסיור בגנים מומלץ מאוד. קחו בחשבון שתרטבו!

לאחר מכן נסענו לכיוון המלון שלנו בארדינג שליד מינכן והשתכנו במלון Linner הדירות מרווחות ומטופחות מאוד וארוחת הבוקר היתה טובה סה"כ.

• המלון נמצא 10-15 דקות נסיעה משדה התעופה מינכן וממש מחוץ למלון ישנה תחנת אוטובוסים ישירות לשדה התעופה.

פארק המים ת'רם ארדינג

יום 11: בבוקר היינו בפארק המים במינכן השניה בגודלה בכל אירופה ת'רם ארדינג (Therme Erding) –  שווה מאוד!!! מספר בריכות בפנים ובחוץ, כולל באר חיצוני בתוך המים ובמת הופעות. 26 מגלשות מים בכל הגדלים לכל הגילאים. גם פה מומלץ להביא מגבות ולא להשכיר. היינו 4 שעות ובקלות יכלנו להשאר עוד.

למידע נוסף בקרו באתר: www.therme-erding.de

לאחר מכן נסענו קצת למינכן לראות את העיר ולאכול ארוחת ערב.

פארק שעשועים לגולנד לילדים

יום 12: פארק לגולנד (LEGOLAND Deutschland), דנמרק – נסיעה של כשעה וחצי מאיזור מינכן. קחו בחשבון שהפארק מתאים בעיקר לילדים עד סביב גיל 12. יש כמה מתקנים שהם טיפה יותר אקסטרימים אבל זה לא משתווה לפארק אירופה וכו. המקום עדיין מהמם במיוחד למי שאוהב לגו (מן הסתם ?) תשאירו זמן לחנויות השונות כי יש המון ברחבי הפארק וכמויות המוצרים שיש שם היא אינסופית.

כתובת: Nordmarksvej 9, 7190 Billund, דנמרק

טיסה חזרה לארץ ממינכן

יום 13: חווינו את טרמינל F הארור. מי שלא מכיר. כל הטיסות חזרה לארץ ממינכן הן מטרמינל צדדי שצריך לעוד אליו כ-15-20 דק ברגל עם כל המזוודות. אין ממש דיוטי פרי (יש חנות קטנה מאוד). הבידוק הוא מהקפדניים ביותר שאני עברתי. חוויה קצת מוזרה ומעצבנת.

הערה אחרונהאוסטריה מדהימה ביופיה. כולה ירוקה ומלאת הרים ונופים מהפנטים. אבל היא לא מתאימה לכולם, קחו בחשבון. מי שעם ילדים טיפה יותר קטנים, לדעתי כדאי להתחיל מהיער השחור או הולנד לפני שמגיעים לאוסטריה. הנופים לא תמיד מעניינים את הילדים. יש המון רכבלים והתמודדות עם גבהים. אצלינו חלק מהילדים והמבוגרים פחדו מכל הרכבלים למיניהם.