ירח דבש באיי פרננדו די נורוניה, ברזיל – גן עדן עלי אדמות ל-420 אורחים בלבד

חזרנו מחודש ירח דבש בברזיל ואני חייבת להמליץ על מקום שלא מצאנו עליו הרבה מידע לפני שנסענו. איי פרננדו די נורוניה (Fernando de Noronha), גן עדן עלי אדמות.

איי פרננדו די נורוניה:

האי נמצא צפון מזרחית לברזיל. חציו הוא שמורת טבע, עשיר נופים וחופים מדהימים שנחשבים ליפים בברזיל, אחד מהם אף הוכתר שנה רביעית ברצף לחוף היפה ביותר בברזיל. כמות התיירים הנכנסים לאי מוגבלת ובכל יום מתאפשרת כניסה של עד 420 אנשים. האי לא מאוד מוכר ע"י ישראלים שמטיילים בברזיל ולכן אשמח לשתף כמה תובנות וקצת מידע שיכול לעזור למי שרוצה לבקר.

הגעה לאי

אל פרננדו די נורוניה מגיעים בטיסה מהערים רסיפה או נטאל. ישנן 3 טיסות ביום (מטוסים דיי קטנים). בכניסה אל האי נדרשים לשלם אגרת שהייה עפ"י מספר הימים. המחיר אינו לינארי ומחיר כל יום עולה ככל ששוהים יותר זמן באי. אנחנו היינו 5 ימים ושילמנו כ-360 ריאל לאדם (317 ש"ח). ניתן לבצע את התשלום באינטרנט טרם ההגעה ולקצר בכך תהליכים בשדה התעופה.

מנהלות

חצי משטח האי מוגדר שמורת טבע לאומית שהכניסה אליה הינה בתשלום. התשלום נעשה בכמה נק' באי שם מנפיקים כרטיס אורח ואיתו נכנסים לחופים ולאתרים בשטח השמורה. אמנם לא כל החופים של האי הם בשמורה אך היפים שבהם בהחלט כן. בנוסף, ישנם 4 אתרים שהכניסה אליהם היא בהרשמה מראש. ההרשמה נפתחת כל יום בשעה 15:00 במרכז TAMAR וכדאי להגיע ביום הראשון והירשם לימים הבאים כי המקומות השווים מתמלאים יחסית מהר.

לינה בפרננדו די נורוניה

מספר מלונות קטנים (פוסאדות) והוסטלים. המלונות הטובים באמת נתפסים מהר ולכן כדאי להזמין מראש. ישנו בפרננדו די נורוניה בבית מלון (Pousada Maravilha) שנחשבת לטובה באי. אמרנו מראש שאנחנו מגיעים לירח דבש וקיבלנו שמפניה לחדר, ארוחת ערב במסעדה של המלון (שהיא גם המסעדה הטובה ביותר באי) ומסאג' של 60 דקות.

אין ספק שהמלון יקר בכמה רמות מהשאר אבל בהחלט שווה את המחיר לדעתי האישית. מקבלים תמורה הולמת למחיר, השירות הוא בלתי מתפשר והתחושה היא שכל בקשה ולו הקטנה ביותר נענית תוך דקות. ארוחת הבוקר הטובה ביותר שאכלנו בברזיל, מאוד מגוונת ועשירה.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

התניידות באי

באי ישנן מספר אפשרויות להתניידות. הכביש הראשי (והיחיד) באי אורכו כשבעה קילומטרים ועליו עיקר התנועה. רוב החופים והאתרים הינם הסתעפויות של דרכי עפר שיוצאות מהכביש הראשי. באי ישנן מוניות ואוטובוסים אך הם פועלים על הכבישים הראשיים וכתוצאה מכך רוב התיירים בוחרים באפשרות של השכרת רכבי באגי או ג'יפים שעלותם נעה בין 300 ל- 700 ריאל ליום.

אנחנו ביקרנו באי בשבוע עמוס תיירים עקב חג לאומי בברזיל שחל באותו השבוע, לא נותר אף לא באגי אחד פנוי ולכן השכרנו רכב. בדיעבד ההשכרה הקלה מאוד על ההתניידות ולדעתי הכרחית.

מסעדות באי

כמו שציינתי קודם המסעדה הטובה ביותר באי (וגם היקרה ביותר) היא המסעדה במלון Pousada Maravilha, מסעדת שף עם מנות טעימות להפליא. אכלנו שם מספר פעמים ארוחות צהריים וערב ואין מנה שלא אהבנו. במלון קיבלנו רשימה של מסעדות מומלצות באי, לחלקן כדאי להזמין מקום, אכלנו במסעדה Xica da Silva שהייתה טעימה מאוד, מסעדת Varanda שגם מומלצת מאוד. בגדול הטיפ הוא ללכת על המומלצים, יצא לנו להיכנס למקום בצורה אקראית והתאכזבנו מאוד מרמת האוכל.

חשוב לדעת:

1. כדאי לקחת בחשבון שהמחירים באי הם גבוהים, גם יחסית לשאר ברזיל.
  2. אין חיי לילה בכלל. יש בר אחד שהוא תכלס בר מסעדה, מעבר לזה רק מסעדות עם הופעות חיות בערב.
  3. אין קניות – יש כמה חנויות קטנות אבל המבחר קטן והמחירים לא משתלמים.

סיכום:

זהו, מקווה שהפוסט עושה קצת סדר, מצרפת תמונות להתרשמות. לעוד תמונות תעקבו אחרי קטי באינסטגם @katy_gora