צפון קולומביה – סיפור על פנינה שקרוב לוודאי לא שמעתם עליה בשם מינקה

הרבה ישראלים שטסים לדרום אמריקה, נתקעים בשביל שנקרא "שביל החומוס", כי כל הישראלים עושים אותו. כשעליתי למטוס לקראת הטיול, ידעתי שמעבר לדברים שכולם מגיעים אליהם, אני רוצה לראות את המקומות המיוחדים שאף אחד לא מכיר, ואם על הדרך גם אזכה להכיר את המקומיים אז בכלל הרווחתי.

בצפון קולומביה, העיר הידועה ביותר היא "קרטחנה", עיר המסיבות. לא רחוק ממנה נמצאת "טגנגה" שהרבה ישראלים מגיעים אליה לבטן גב מה שנקרא. לטגנגה לא הגעתי, אבל שמעתי על עיירה קטנה ליד, בשם "מינקה". הייתה לי תחושת בטן חזקה לגביה, שרק התחזקה כשהגעתי.

העיירה ממוקמת בתוך יער גשם שזו חוויה בפני עצמה. יש שעות של גשם ושעות של אור ושמש שאותן כדאי לנצל לטיולים. העניין הזה גם משפיע על המים החמים, ברוב המקומות אין דוד, ולכן רוב הזמן התקלחתי במים קרים.

מהלך הטיול במינקה צפון קולומביה

הגעתי בשעות אחר הצהריים וחיפשתי הוסטל. מצאתי הוסטל בשם Coco bomgo. קיבלה אותי שם אינגריד המקסימה. הסברתי לה שאני רוצה לנצל את היום ושתמליץ לי על מקום יפה לראות את השקיעה. היא החווירה ואמרה שמסוכן בשעות האלה ללכת לבד, ושהיא מפחדת שיחשיך ואני לא אדע את הדרך חזרה. היא התעקשה לקחת את המספר שלי ולשלוח לי מונית לתצפית, אם אני לא אחזור עד השעה 19:00.

בהוסטל הייתה אווירה משפחתית והבנות שם דאגו לי שם כאילו הייתי הבת שלהן, ולכן אני ממליצה בחום ללכת אליהן.
בהמשך ההוסטל, לכיוון הוסטל Rio Elemento‬, יש הר. המשכתי בהר לפי השביל (אין יותר מדי אופציות לטעות) והגעתי לתצפית מטורפת שנקראת Muevo mundo, ראיתי בה את השקיעה (המדהימה ביופיה) וחזרתי להוסטל.

ביום למחרת הלכתי ל-Pozo azul. הגעתי לנחל שמורכב ממלא בריכות קטנות ומפלים. מקום נעים לתפוס בו פינה שקטה ולהעביר את היום. אני החלטתי להעביר אותו בקריאת ספר.

ביום השלישי המשכתי ל-Casa elemento, ממוקם שם הערסל הכי גדול בעולם (שבזכותו העיירה ידועה). הנוף מהמם ! אבל האטרקציה עצמה די ממצאה את עצמה מהר. מתאים לבוא לשם לארוחת צהריים ולעשות שם פסק זמן בישיבה על הערסל.

את הטיול שלי סיימתי ב-Marinka, גם שם יש כמה ערסלים נוחים, אבל מעבר לזה יש מפלים כייפים שאפשר להשתכשך בהם.
הייתי בעיירה במשך 3 ימים ועשיתי את כל "האטרקציות" האפשריות, אבל מי שמבין את הפוטנציאל האדיר של המקום, מבין שזו עיירה קסומה, שקטה ונעימה. יש בה קסם שקשה להסביר, אך מרגישים אותו ישר כשנכנסים, בזכותו, אפשר להשאר שם גם שבוע ויותר.
זה מקום שהוא לא ממש מתוייר והמקומיים שמחים לפגוש שם תיירים ובמיוחד התפלאו כשהגיעו ישראלים. ממליצה מאוד להגיע, במיוחד אם יש יומיים פנויים.

מוזמנים להציץ באינסטגרם של אורפז ולגלות עוד על הטיולים שלה בעולם ובארץ – orpaz_w