טיול משפחתי בטירול אוסטריה עם ילדים ורכב שכור [20 ימים ביולי מתאים לשומרי שבת]

טירול ביולי

לאחרונה טענו בפייסבוק שאין הרבה מסלולים על טירול. אז הנה, מצרפת את סיכום הטיול שלנו מיולי האחרון. אז איך מסכמים שבועיים וחצי באחת הארצות היפות שיש? נתחיל מהסוף? אוסטריה מושלמת והביקור החמישי שלנו כבר באופק… זוג+ 5 ילדים בטווח גילאים 17-2, בתכנון מסלולי הטיול לקחתי בחשבון את פערי הגילאים וניסיתי לשלב פעילויות מגוונות לכולם.

הבחירה הראשונה והכי חשובה בעיני היא מקום הלינה, מנסיון טיולים משפחתיים בעבר החלטנו הפעם לא לפצל לינה ואת משך כל ימי הטיול שהינו בדירה מהממת באמבך, בכניסה לעמק אוץ. Otztal residenz דירה מרווחת עם 3 חדרי שינה, סלון רחב ידיים, פינת אוכל ומטבח מאובזר ונוח. קיבלנו מבעלת הדירה את כרטיס הקיץ של אוץ שחסך לנו די הרבה…

בחצר הייתה טרמפילנה עצומה (בסגנון של איי ג'אמפ) שבה בילו הילדים לא מעט. מיקום הדירה אפשר לנו טיול כוכב נוח ברחבי מרכז ומערב טירול. בתכנון הטיול בניתי כ-20 ימי טיול תוך הבנה והכרה בגמישות הנדרשת לאור מזג האויר המשתנה בתדירות מפתיעה… (בדיעבד יצא ששהינו בבתקופה זה אירופה כולה בערה מחום ואת ציוד החורף כלל לא לבשנו…).

מהלך הטיול בטירול אוסטריה

טסנו בטיסת בוקר של לופטנזה למינכן, אספנו את הרכב מיורופקאר ויצאנו לדרך. עצרנו בגארמיש לטיול מקסים בנקיק וסיפתח למגלשות האהובות על הילדים (כדאי לדעת שאלו אינן מגלשות המחוברות למסילה!) מחנים ברכבל מקפצת הסקי ומשם יוצאים למסלול הרגלי אשר לקח לנו כשלוש שעות.
Wildenau 14, 82467 Garmisch-Partenkirchen, גרמניה.

המשכנו בדרכנו לכיוון אוסטריה, באחת תחנות הדלק Shell לפני אוסטריה רכשנו מינוי דיגיטלי לרכב, עלה 20 יורו ל-20 יום, תקף 10 דקות לאחר הרכישה.

יום 2 – טיול הכרות של האזור

את היום פתחנו עם היכרות בסביבה קרובה ויצאנו לרכבל אוץ, שבפסגתו פארק וידיוורסום הנחמד, טיילנו במסלול רגלי בפסגה ואח״כ סביב האגם, הפעילויות מתאימות לילדים עד גיל 10~ הקטנים שלנו נהנו ממש והמתבגרים זרמו! לפיקניק בצהריים עצרנו בבריכה הטבעית Badesee umhausen הכלולה בכרטיס, במקום מתחם דשא ענק עם שולחנות פיקניק(נדיר באוסטריה!) בריכה טבעית כייפית עם מתקנים לילדים, נוף מהמם מושלם ממש! Am Tauferberg 12, 6441 Umhausen, אוסטריה.

משם המשכנו למפלי שטובאיין, ניתן להשאיר את הרכב בחנייה של הבריכה וללכת לחלק התחתון של המפלים, בחרנו לעלות לחניון העליון, מחנים והולכים לשפך המפלים, המסלול על גשרי ומדרגות מתכת התלויים מעל המפל, מרהיב! כדאי לזכור שכל מדרגה שיורדים… צריך לעלות בחזרה… ומדובר במאות! Niederthai 47, 6441 Umhausen, אוסטריה.

יום 3 – Fiss

בחרנו לעלות ברכבל הכחול ל-Sommer funpark fiss בקופות כדאי לרכוש כרטיס עלייה לרכבל משולב ליריד במגלשות. בפסגה, משלמים על שאר הפעילויות בנפרד. ישנם 3 מתקני אקסטרים בפסגה, מתקן דאייה, נדנדת ענק 360 (בחילה מובטחת!) ומרפצה מגבהים שונים. בנוסף יש המון פעילויות מגוונים לילדים צעירים יותר כמו- פינת חי, רכיבה על פוני, ארגז חול עצום בגודלו עם מלא מתקנים ועוד… וכמובן, הנוף… Möseralm, 6533 Fiss, אוסטריה.

בירידה חזרה לכיוון אוץ עצרנן באגם Badesee reid, יום שמשי, בריכה טבעית מקסימה, מלא מקומיים אבל יש מקום לכולם! Ried im Oberinntal 111, 6531 Ried im Oberinntal, אוסטריה

יום 4 – נסענו ליום טיול בחבל אלגויי

אלגוי עם ילדים בקיץ

בהפתעה מצאנו את האגם הכי יפה באוסטריה! Frensteinsee! ממליצה לנעוץ כבר עכשיו בגוגל מפות! לא תצטערו! מחנים בחניון קטן של המסעדה, חוצים את הכביש לכיוון המלון ועוברים דרך שער מהמלון לאגם, פשוט מושלם! משם המשכנו לתצפית על טירת נוישווינשטיין, לא היה לנו עיניין להכנס לסיור פנימה והמשכנו לכיוון הספסל הענק באלגויי. Unnamed Road, 87466, Oy-Mittelberg, גרמניה. למרות שנראה שהניווט יכוון לשום מקום.. מגיעים בסוף ממש למרגלות הספסל! משם בדרך למפלי לך עצרנו באאוטלט חנויות למטיילים בפוסן, מחירי האאוטלט יקרים, אבל מדובר במותגי על למטיילים…

במתחם יש פארק חבלים מקסים שעובר ישירות בתוך החנויות, ההורים רוכשים והילדים מבלים. עצרנו במפלי לך ןהמשכנו לשביל הגשרים התלויים מעל נהר לך, שביל נחמד, מתחתיו המון פעילויות. לקינוח בדרך חזרה לטירול עצרנו בגשר התלוי Highline 179. מאחר והגענו אחרי השעה 18 הקופות היו סגורות ובמכשיר האוטומטי לרכישת כרטיסים לא היה ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים לילדים, וזה מבאס! ניתן לעלות רגלית, או במעלית. בחרנו בטיול הרגלי למתוח קצת איברים מהנסיעות הארוכות באותו היום. עליה סבירה, הנוף מהגשר מהמם! מומלץ!

לקבלת הנחה של 15% בבוקינג לחצו כאן

יום 5 – רכבל סלרס בשטובאי

הפתעה מקסימה! הנוף משגע! טיילנו סביב האגם, והילדים ממש נהנו לשחק במשחקי המים באגם. ירידה למטה במגלשות ההרים, כיף ממש! פיקניק צהריים עשינו בפארק מקסים וחינמי Kids park klaus (עולה רק חניה) מתקנים אגם והמון משחקים לילדים. סיימנו את היום בקניון סילפארק. באינסבורק עם קניות בפרימרק, h&m ובאינטרספאר.

יום 6 – שבת

איפה לישון בטירול

טיילנו באיזור בדירה, מצאנו מפל מרשים במיוחד 5 דקות הליכה מהדירה.

יום 7 – איזור 47

ספא עם נוף באוסטריה

יום חם במיוחד, בחרנו להגיע לאיזור 47, על אף שמדובר ביום ראשון והיה נראה שיש המון אנשים, לא הרגשנו את העומס, וכמעט לא המתנו במתקנים. במתחם מצאנו מגלשה אחת שמתאימה לקטנצ'יק והוא נהנה בה ממש. כניסה בחינם עם כרטיס אוץ, שכרנו 2 שמשיות (חסרון משמעותי, אין שם צל בכלל) בעלות 6 יורו (יורו תשלום ו-5 פקדון). Ötztaler Achstr. 1, 6430 Ötztal Bahnhof, אוסטריה אחרי יום עמוס חזרנו לדירה לנוח ומשם יצאנו לטיול נעים סביב אגם פיבורגר.

יום 8 – טראק הארוך לאולפרר

טרק קשה בטירול

הילדים ביקשו לעשות טראק אמיתי, לא ברור לי מה חשבתי לעצמי כשבחרתי בטראק הארוך לאולפרר. נכון, מסלול מהמם, נוף משגע ומלא מפלונים ונחלים וצמחיה אלפינית, מושלם! אבל!!! זה שאוסטרי בן 70 שכל חייו טיפס לו על בולדרים באיזור ודילג לו בקלילות במסלול לא אומר שגם אני המסלול קשה מאוד! אם בחרתם להגיע, תבחרו במסלול הקצר, שהוא מאתגר גם כן אבל פחות… יוצא מהחנייה לצד אגם הסכר. אם בחרתם במאתגר, המשיכו עד לחנייה הפנימית, משם יציאה למגוון מסלולים, בניהם לאולפרר. ושאו ברכה והצלחה. אחרי שתשו כוחותיי (כל השאר צלחו בהצלחה את המסלול). נסענו בחזרה לטירול והחלטנו לנוח באקווה דום, הגענו בשש, קנינו כרטיס ערב, ונשארנו עד 23 בלילה. בהחלט מנוחה לגוף ולנפש! 15% הנחה עם כרטיס אוץ.

יום 9 – מגלשות אימסט ומסלול Weller brucke

קמנו בעצלתיים ונסענו למגלשות אימסט הנחשבות הכי ארוכות שיש, אכן ארוכות אך לא נרשמו כהכי מהנות, מכמה סיבות, בניהן העומס באתר ועל המסילות וכן שאין כ״כ מה לעשות בפסגה. משם נסענו למסלול Weller brucke היוצא מחניית רכבל אוץ, מסלול על הנהר ומים 'לבנים' שוצפים, קצר ומקסים.

יום 10 – קרחון שטובאי

עלינו ל-top of Tyrol נוף מהמם, בתחנה האמצעית מערת קרח שהגישה אליה מאתגרת, בהחלט ניתן לוותר! המשכנו למפלי גראווה, מסלול נחמד והמפלים אכן מרשימים ביותר! עצרנו לפיקניק נוסף בפארק קלאוס החביב.

יום 11 – Golm

נסענו למערב טירול ל-Golm מתחם מהמם לפעילויות ומסלוחים משפחתיים, התחלנו במגלשות ההרים ואח"כ המשכנו למסלול מגלשות היער, חוויה מקסימה ושונה! Erlebnisberg Golm, 6774 Tschagguns, אוסטריה Waldrutschenpark-Golm.

יום 12 – מצנחי רחיפה מרכבל אוץ

אטרקציות באוץ

יום מיוחד במינו, הילדים הגדולים עשו מצנחי רחיפה מרכבל אוץ. אפשר לסכם כ-וואו!!! חוויה לכל החיים! אח"כ נסענו לבריכת הארנה בזולדן, חינם עם הכרטיס. אומנם לא מהמרחצאות הכי הכי שהיינו אבל נחמד ממש!

יום 13 – שבת

נחנו וטיילנו בסביבת הדירה

יום 14 – נסענו לרכבל 007 בזולדן

החננו את האוטו בחניון מקורה מול תחנת הרכבל Gaislachkogelbahn Talstation בתחנה העליונה, תצפית מהממת ומוזאון 007. בתחנת הביניים קרטינג שווה במיוחד! הגדולים ירדו וממש נהנו! הרכבל כלול בכרטיס הקיץ של אוץ, הקרטינג בתוספת תשלום. אח"כ לקחנו את קו האוטובוס 8404 היוצא ממש מתחנת הרכבל לכיוון דרך הקרחונים שבסופה רכבל טפנבאך, עלינו לרכבל, גם כן כלול בכרטיס, לתצפית מדהימה. כמובן שהקרחונים רחוקים ואין כבר שלג בסביבה, אבל הנוף מהמם! את זמני האוטובוס ניתן לקבל בקופות לתחנת הרכבל, כדאי לשים לב לזמנים!

יום 15 – נקיק לאוטש

מסלול מהמם בגשרים תלויים מעל המים, המסלול חינם, אינו נגיש לעגלות. משם המשכנו לטיול במיטנוולד ואח"כ המשכנו לאגם Eibsee, היה יום חם ממש ועמוס באנשים.

יום 16 – הפתעת הטיול!!! דרך קאונרטל!

הוכתרה בעיננו כדרך הנופית הכי יפה באוסטריה (היינו בגרוס' ובדרך מלטה…) כניסה לכביש עולה 25 יורו לרכב, מקבלים מפה עם תחנות לעצירה, הכל יפה! עצרנו וטיילנו לצד נחלים ומפלונים, עצרנו בנקודות תצפית מדהימות על אגם הסכר עם ספסלים יפים ומיוחדים… בנקודה ה- 32 תחנת רכבל לפסגה, בתחנה מערת קרח קטנה וחינמית. בתחנה העליונה ברכבל מפגש גבולות אוסטריה-איטליה… רגל פה רגל שם. דרך מדהימה ומגוונת בפעילויות ומסלולים. מומלץ בחום! Kaunertaler Gletscherstraße, 6524, אוסטריה

יום 18 –  Ingolstadt Village

בדרך למינכן הצפנו מעט לאאוטלט מעצבים אינגלושטאד, כ- 40 דקות צפונית לשדה התעופה. לאוהבי הג'אנר, מחילים מעולים למותגים!

סיכום

טירול עם ילדים

וזהו… שבנו ארצה עם טעם של עוד. אם הגעתם עד לכאן וחסר לכם איזשהו חלק מהפאזל מוזמנים לשאול בתגובות למטה.

דניאל 01 אוגוסט 2023 15:39 at

כתבתם שביום 12 עשיתם מצנחי רחיפה מרכבל אוץ איפה זה בדיוק נמצא?