טיול חברים ברואנדה – שבוע של חוויות ביעד ירוק

חזרנו מטיול מהנה מאוד ברואנדה והנה הסיכום!

8/11/20 – טיסה לקיגאלי שברואנדה דרך אתיופיה. יציאה בשעה 00.45 משך הטיסה 3.45 . המתנה של 3 שעות באתיופיה וטיסה של עוד שעתיים עד קיגאלי.

הכנות לטיסה לרואנדה:

• בדיקת קורונה בארץ 72 שעות לפני הטיסה. הזמנת מלון ע״פ רשימה של משרד הבריאות ברואנדה.
  • לאחר השלמת הטופס מקבלים קוד אישור כניסה לרואנדה.
  • חייבים למלא טופס בריאות ולצרף את האישור של בדיקת הקורונה בארץ. ואת האישור הזמנת המלון.
  • יש למלא הצהרת בריאות של משרד הבריאות בארץ לפני הגעה לשדה התעופה.

מומלץ לבצע את כל הפעולות לפני שיוצאים לשדה ולהדפיס את כל האישורים לפחות בשני העתקים.

עם ההגעה לשדה ולאחר ביקורת דרכונים ותשלום של 50 דולר עבור ויזה. ממתין נהג מטעם המלון שהסיע אותנו ישירות למלון. ברגע של קבלת החדרים נדרשים לבצע בדיקת קורונה במלון. ונכנסים לבידוד עד לקבלת תוצאות. מתחייבים עד 24 שעות.
התשלום למלון כולל 3 ארוחות לחדרים. הזמנו מלון בשם Lemingo.

9.11.20 – קיבלנו תוצאות למייל בשעה 7.00 בבוקר. אפשר להתחיל את הטיול.

שכרנו מדריך עם רכב, החלפנו דולרים לכסף מקומי וקנינו סים מקומי.
החלטנו שצריך תחילה להכיר את העיר.
ביקרנו במוזיאון רצח העם ברואנה, בשווקים ומעט שוטטות באיזור שנקרא קיבו.
אין יותר מידי אטרקציות בעיר ולכן אין להישאר יותר מלילה אחד בקיגאלי.
במהלך השוטטות בעיר גילינו שהרואנדים לוקחים את נושא הקורונה ממש ברצינות. כולם עם מסכות! מחייבים לבצע בדיקת חום וחיטוי בכל אתר. חנות או מסעדה.
ריחוק של לפחות 2 מטר בזמן שעומדים בתור. תמיד יש נציג בכל מקוםמשמוודא באדיבות שכולם עומדים בכללים שנקבעו.

10.11.20 – נסיעה למוסנזה.

ישנו במלון שנקרא Best view

אטרקציות במוסנזה.

• מערות מוסנזה
  • פארק הגורילות
  • מפל
  • כפר אוטנטי עם מופע ריקודים.
  • פארק וולקנו
  • האגמים התאומים. מפל.

אנחנו בחרנו להגיע למרכז המבקרים בכפר האוטנטי. שם ניתן ללמוד על התנהלות החיים בכפרים. ייצור בירה מבננה, נפחות, יצור כלי נשק ואופן בניית הבתים.
בסוף הביקור, צפינו במופע פולקלור הכולל תהלוכת חתונה כאשר הכלה נישאת על כתפיים.

11.11.20 – ביקור באגמים התאומים.

עלייה על גבועה שמשקיפה על האגמים נוף מדהים.
מהצד הנ״ל ניתן לראות את הר הגעש מבלי שהעננים יסתירו. הר הגעש בשם Muhabura

12.11.20 – הר Levero

נסיעה מקיגאלי להר Levero, ביקור בעיר Bugesera. כנסיה לאתר שנקרא Ntarama. כנסייה לשעבר שכיום הפכה למוזיאון לרצח העם.
לאחר מכן ביקור בשוק המקומי שנקרא Kimironko market.

13.11.20 – נסיעה לגיסני ושהות במלון Asente hotel giseni

14.11.20 – שיט באגם
לקחנו שיט של שעתיים מחוף טאם טאם. השיט כלל את גבול של רואנדה וקונגו, אסדת גז, אי הענישה ומעיינות מים חמים.

בערב. יציאה לבאר שנקרא Lakside

15.11.20 – טרק ב- Congo nil trail

טרק שנקרא קונגו ניל טרייל באורך של 36 ק״מ. מסלול הליכה מדהים.