דרום איטליה – טיול של 10 ימים עם פעוטה בת 2.5 עם רכב שכור

דרום איטליה

סיכום חופשה בת 10 ימים בדרום איטליה עם פעוטה בת 2.5.

טיסה לרומא:

הלוך חזור לרומא עם ויולינג וריינאיר, היה בסדר גמור בניהם.

השכרת רכב דרום איטליה:

רכב מחברה בשם מגיאור – הזמנתי מראש סטיישן אוטומטי, הייתי צריכה להתעקש לקבל בדיוק את מה שהזמנתי אבל בסוף קיבלנו אחלה רכב.
להפתעתי לקח לנו שעתיים (!!) לצאת מהשדה, איסוף המזוודות היה איטי וההליכה עד לאזור של השכרת הרכב היה איטי וכל ההתקשעשות על הרכב וכו'. אז לקחת את זה בחשבון. לקחנו איתנו את כסא הבטיחות מהבית וזה היה אחלה. ממליצה לכסות אותו לטיסה.

לינה בדרום איטליה:

ישנו בשתי חוות Agriturisimo, אחת באזור נאפולי ואחת באזור סורנטו. מבחינתנו זה היה להיט עם הילדה, גם מצאתי חוות שבהם ממש קיבלנו דירה עם מטבחון שזה מאוד מקל (להכין לה אוכל בשש בבוקר, לאכול משהו קטן בלילה וכו'). באחת החוות היה גם בע"ח שהיא מאוד התלהבה מהם, ובעיקר שקט ומרחבים שאין בעיר. מומלץ!

מהלך הטיול:

נאפולי:

טיילנו בה יום שלם והיה ממש אחלה, אוכל טעים רחובות יפים וקל מאוד להעביר בה יום. לא נכנסנו למוזיאון האריכאולוגי. אפשר להסתובב עם עגלה.

פומפי:

גם בילוי של יום שלם, חובה מנשא. למרות כל העצות פה, באמת קשה לתפוס את הגודל של המקום ולכן בדיעבד אנחנו מתחרטים שלא לקחנו סיור מודרך. גילינו שחלק מה"חדרים" ננעלים בשעה אחת וחצי – ודווקא אלו כנראה החדרים המעניינים וזה ממש מבאס.

הר ווזוב:

כיף חיים. עלינו למרות שהיה ענן על ההר, הענן על ההר זז כל הזמן ולכן כן יש נוף ואפשר לראות את לוע ההר וזה ממש שווה ונחמד. כמובן מנשא.

דרך אמאלפי:

לקח לנו יומיים (עם פעוטה הכל איטי יותר) – באמת מאוד מאוד יפה, כל הנסיעות לוקחות הרבה יותר זמן ממה שחשבנו וממה שווייז אומר. עשינו מסלול הליכה יפה שיוצא מ-Nerano. יש כמה מסלולי הליכה בדרך אמאלפי, אפשר להשיג מפות ב-Information center השונים.

פוזיטנו:

מקסימה וחוף כיפי. צריך מנשא.

סורנטו:

נעימה ולא מרגישה מתויירת מידי. אפשר עגלה. אפשר בקלות להיות שם יום שלם, בעלי מצא אחלה חוף לבלות בו אחה"צ – Lido Metamare, חוף יפה כמו ביוון עם שירותים ומקלחות מסודרים – מומלץ!

אמלפי:

מרגישה מתויירת, אפשר עגלה, אבל מידי פעם יש מדרגות וצריך להרים אותה.

ראבלו:

וילה ראבלו מהממת!! אפשר עגלה ומידי פעם להשאיר אותה בצד וללכת ברגל.

האי קפרי:

בסוכנות מקומית בסורנטו דיל ב-70 יורו שכלל סירה לאי, קפה ומאפה בבוקר, הסעה פרטית בין קפרי לאנאקפרי וסיבוב בסירה מסביב לאי וחזרה. ילדים עד גיל 3 בחינם. מומלץ! היה כיף להיות קצת עם ראש קטן ושידאגו לך. ראינו את הצפיפות באוטובוס הציבורי וזה רק מאי…

הקפה והמאפה בבוקר זה באמת אחלה פינוק נחמד. עלינו ברכבל עם הקטנה – היה אחלה!! צריך מנשא באי. כדאי לאכול באנאקפרי, בקפרי הכל יקר בצורה מחרידה וממש מבאס. ניסינו לאכול במחיר סביר והיה ממש לא טעים, אז להביא סנדויץ' מראש.

הטיסה חזרה הייתה ב- 11:40 בצהריים, לוקח המון זמן לחזור לרומא, פקקים והפסקות, אז החלטנו לחזור יום לפני ולישון ליד השדה – זה היה הרבה יותר טוב מלנסות לעשות את זה בבוקר, זה לוקח מעל 5 שעות נסיעה מסורנטו.

ארוחות הבוקר בחוות (וכנראה ככה זה באיטליה) אינן כוללות ביצים או גבינות, אז פשוט הכנו בחדר והבאנו לארוחת הבוקר בלי להתבייש.

פספוסים:

• רצינו לעלות על הרכבל ב-Castellammare di Stabia שיש בראשו מסלולי הליכה. למרות שהיה כתוב באינטרנט שהוא פעיל, הגענו והיה סגור. אמרו שיפעל החל מהשבוע הבא.
  • רצינו לבדוק בארמון קסרטה המומלץ, אבל מסתבר שהוא סגור בימי שלישי… ואין מסביב שום אטרציה או פארק אחר לעצור בו אז שימו לב לא לנסות להגיע לשם ביום שלישי
  • שביל האלים – היה נדמה לי שקל להגיע ולחזור ממנו, ואם לא הייתי עם פעוטה אולי הייתי מתנידת עם אוטובוסים, אבל איתה זה היה נראה מסובך מידי אז ויתרנו על ההליכה למרות שמאוד רציתי לעשות אותה. בדיעבד היה אפשר להזמין הסעה לטיול דרך סוכנות מקומית שבעצם מסיעים ומחזירים מסורנטו.

אפשר כמובן לשאול שאלות נוספות בתגובות למטה.