טיול במערב ארה״ב עם רכב בחודש אוגוסט כולל מסלול מפורט

אני וחבר טיילנו במערב ארה"ב במשך חודש וחצי באוגוסט-ספטמבר הטיול היה מדהים ותכנונו התאפשר במידה רבה באמצעות קבוצות הפייסבוק והתייעצות עם אנשים רבים. לכן רצינו להחזיר קצת ולשתף אתכם בטיפים, מסקנות, חוויות ולחלוק מידע שאספנו לפני הטיול בתכנונים ובמהלך הטיול.

אופי הטיול שלנו כנראה פחות מומלץ למשפחות ויותר מתאים לצעירים שבעיקר רוצים לראות טבע בתקציב סביר ויותר גמישים מבחינת אופציות לינה. הכתבה הזאת תסכם בקצרה את הטיול אבל בסופו מצורף לינק לדרייב עם המון מידע על הטיול שלנו ועל הפארקים שונים.

המטרה של הטיול הייתה לראות כמה שיותר פארקים לאומיים במחיר סביר, כאשר עיקר הפוקוס הוא על טיולים, נופים וטבע. בזמן התכנון החלטנו שלא לסגור מקומות לינה מראש – דבר שאפשר חופש וגמישות בטיול. היה לנו רעיון כללי לכמה זמן נהיה בכל פארק, אך לא רצינו להיסגר על דברים מראש וכך יכולנו להאריך או לקצר שהות בפארקים כפי שרצינו בזמן הטיול.

הטיול נמשך כחודש וחצי והתרכז בצפון ודרום מערב ארה"ב כאשר במהלכו ביקרנו ב-16 פארקים לאומיים. רוב הטיול היה בפארקים הלאומיים כאשר העיר היחידה שעצרנו בה ליותר מכמה שעות הייתה סיאטל לסופ"ש.

התניידות בארה״ב

התניידנו ברכב משפחתי של בני משפחה מארה"ב, מה שמנע צורך בהשכרת רכב והוריד עלויות משמעותית. הדלק בארה"ב יחסית זול דבר שאיפשר לנו לנהוג כ-16000 ק"מ בעלות של כ-800$. למרות שהיינו רק שני אנשים, הרכב (שברולט קרוז -רכב לחמישה) היה מלא – הבגאז' והמושב האחורי היו מלאים במזוודות, ציוד לטיולים, תיקים ואוכל.

כתבה על נהיגה בארה״ב תוכלו למצוא כאן

שינה במהלך הטיול

השינה בטיול הייתה בעיקר באוהל (לשלושה) בקאמפגראונדים שבפארקים הלאומיים, בבאקאנטרי (בטבע כחלק ממסלול רב יומי) ופעם אחת בקאמפגראונד פרטי.

היות ולא הזמנו מקומות לינה מראש חששנו שלא נמצא מקומות לינה בפארקים ללא הזמנות, אך ברוב המוחלט של המקרים מצאנו מקום בהתבסס על First come first serve ב-Campgrounds. במקרים המועטים בהם לא מצאנו מקום לישון ב-Campgrounds בפארקים מצאנו כי ישנם מספר אופציות.

אופציה אחת היא שינה ב-Backcountry – שינה בטבע (שלא בחניון מוסדר) ובדרך כלל כחלק ממסלול רב יומי – דורש מוצ'ילה. אופציה נוספת הייתה שינה ברכב או באוהל במקומות חינמיים המאפשרים זאת. בגלל הצפיפות ברכב ישנו בו רק כשלא הייתה ברירה – היינו באמצע שום מקום/ לא היה מקום בקאמפגראונד/ לא היה לנו כח להקים את האוהל.

השינה ברכב נעשתה במספר מקומות בהם מותר לעשות זאת:

• חניוני וולמארט
  • Rest Stops
  • אזורי BLM
  • תחנות עצירה למשאיות (Truck stops) ועוד.

ההחלטה לא לישון במלונות ומוטלים הורידה עלויות בצורה משמעותית.

אוכל בדרך

מיעטנו לאכול במסעדות ובעיקר בישלנו לעצמנו על מנת להוריד עלויות ולכן את רוב האוכל קנינו בסופרים ובעיקר בוולמארט. האוכל העיקרי שלנו לאורך הטיול היה:

• דגני בוקר
  • טורטיות (מעולה עם ממרחים)
  • חטיפי גרנולה
  • קוסקוס
  • פסטה
  • אורז
  • פתיתים
  • שימורים (ירקות ופירות)
  • וכמובן חטיפים

מוצרים חלביים, פירות וירקות טריים אכלנו רק בימים בהם ביקרנו בסופרים.

בגלל שהיינו בנסיעות רוב הדרך ובטיולים רוב הזמן החלטנו לא להשקיע בקולר שדורש מילוי חוזר של קרח. בנוסף, תמיד וידאנו כי יש מים ברכב – לעיתים יש קטעי נהיגה מאוד ארוכים ללא מקומות עצירה ולפעמים במקומות הלינה אין מים זמינים.

בין הפארקים היו נסיעות ארוכות שלעיתים הגיעו עד לעשר שעות. לפני הטיול הזהירו אותנו שלא נצליח לנהוג כל כך הרבה ביום אחד, אך גילינו כי אם לוקחים תורות ולא נמרחים בעצירות ניתן לנהוג עד 8-10 שעות ביום ללא קושי רב מידי (ובהנחה שישנתם מספיק לילה לפני).

ייתכן שזה היה אפשרי כי היינו רק 2 אנשים ולו היינו יותר זה היה מקשה על כך.

כסף במהלך הטיול

מבחינת התנהלות כספית הגענו עם מזומן מהארץ כך שלא היינו צריכים להשתמש בכספומטים. דבר נוסף שהיה לנו היה חשבון בנק בארה"ב עם דולרים וכרטיס אשראי אמריקאי כך שלא שלא היינו צריכים להתעסק עם המרות לשקלים, חשבון מט"ח או פתיחת חשבון בארה"ב. ישנם דיונים רחבים בנושא בקבוצות הפייסבוק השונות.

בביקור שלנו בפארקים הלאומיים השונים זכינו לראות טבע מדהים ונופים שלא יכולנו לחלום בכלל שנראה. לשמחתנו ראינו גם המון חיות – דובים, זאבים, צבאים, מוסים, אלק, ביזונים, כבשי ועזי הרים, מרמיטות, כלבי ים, חתולי בר, ציפורים שונות, אינספור לטאות וכמובן מלא סנאים.

לצורך תכנון הטיול והמסלול הסופי שלנו נעזרנו במידע בעזרת קבוצות הפייסבוק השונות (חיפוש בהן לפי נושאים), באתרי הפארקים הלאומיים, אתרי ייעוץ והמלצות מרחבי האינטרנט וסיפורי טיולים (בעברית ובאנגלית).

מצורף לינק לדרייב שפתחתי שכולל בתוכו מספר קבצים (חלקם בעברית וחלקם באנגלית) המכילים מידע שנאסף לפני הטיול ועודכן לארוך הטיול עם החוויות שלנו, טיפים והמלצות.

בפנים יש את מסלול הטיול, פירוט והמלצות על כל פארק שביקרנו בו, טיפים כלליים, תמונות, נתונים על הוצאות, אופציות לינה, אפליקציות שימושיות ועוד.
אם יש לכם שאלות בכל נושא או רוצים להתייעץ מוזמנים לכתוב בתגובות למטה ואענה.