טיול זוגי של 5 שבועות בארה״ב בחודשים בחודשים ספטמבר – אוקטובר מניו יורק ועד לאס וגאס

סיכום טיול של 5 שבועות.

המסלול: ניו יורק -> סן פרנסיסקו -> כביש 1 -> לוס אנג׳לס -> סן דייגו -> לאס וגאס -> ניו יורק

טיסות לארה״ב:

טיסה ישירה עם אל על שהוזמנה חצי שנה מראש, 3000 ש״ח לאחד. הטיסות יצאו בזמן, מטוס הדרימליינר ככה שיש מסכים, סרטים וסדרות. שירות מעולה ואוכל נחמד מאוד

ניו יורק 3 לילות

מלון בניו יורק:

מלון – Warwick

את המלון הזמנו דרך אתר Hotwire שזה אתר מומלץ בכללי להזמין ממנו מלונות במחירים מעולים. האתר עובד כך שאת בוחרת את ההעדפות שלך (מיקום, דירוג, מתקנים במלון ועוד) והאתר נותן 4 אפשרויות ואת המחיר, רק אחרי התשלום מגלים איזה מהמלונות קיבלתם.  המלון עצמו מעולה, 10 דקות הליכה מסנטרל פארק ומטיים סקוור – החדרים גדולים ומרווחים והיה לנו מצויין שם.

מידע נוסף על מלון וורביק

מקומות שהיינו בהם בניו יורק:

טיים סקוור – הכל כבר נכתב, חובה לבקר במהלך היום וגם שמחשיך. החנויות מסביב נחמדות להסתובבות אבל יקרות מאוד.

‏ Gulliver's gate – כמו מיני ישראל רק שזה מיני עולם, יש תצוגה של הרבה ערים בעולם וגם של ישראל ברמה מדוייקת ביותר! יש הנחה לחיילים בתצוגת תעודת שחרור. מומלץ

ברודווי – היינו במחזמר Waitress שאני חושבת שכבר ירד זה היה השבועות האחרונים שלו, היה מדהים. חילקו ברחוב הנחה לקנייה מהקופות של האולם לאותו היום אז קנינו כרטיס לכל אחד ב-60$. ניסינו להירשם להגרלות בכמה ימים אבל לא זכינו, שווה לנסות בכל מקרה אחרי ההופעה השחקנים יוצאים החוצה ומחלקים חתימות.

סנטרל פארק – הסתכלנו על השכרת אופניים ליד הפארק דרך Citibike שזה האופניים של העירייה וישר ניגש אלינו בחור שהציע לנו להשכיר דרכו, אחרי מיקוח קל נתן לנו מחיר של שעה ל4 שעות אז לא חייב לקחת את ההצעה הראשונה שנותנים לכם. הכי זול יהיה להשכיר דרך הCitibike, אני לדוגמה מתקשה קצת ברכיבה אז התאימו לי את הגובה של האופניים וקיבלנו קסדות.

קנינו אוכל בסופר ועשינו פיקניק, היה נחמד בסך הכל. אולי ציפיתי קצת ליותר אבל זה אחלה מקום להירגע.

המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע – נמצא בסנטרל פארק, בגדול היה דיי משעמם (ואנחנו חובבי מדע)- לדעתי אפשר לוותר אבל כל אחד והטעם האישי כמובן. הייתה תצוגה מיוחדת של החלל וזה היה מעניין

סיור באו״ם – חובה!!! סיור מעניין מאוד, יש גם בעברית. ממליצה בחום.

‏The ride – מדובר על אטרקציה שבה יושבים באוטובוס בשורות ורואים את כל מה שקורה בחוץ – במהלך הנסיעה יש הרבה הפתעות ואני ממליצה על זה, מאוד נהננו.

מסעדות בניו יורק:

1. ‏Pizza Arte – היה ליד המלון שלנו, מסעדה איטלקית, מאוד טעימה. לא הכי זול
  2. ‏Magnolia bakery – הפודינג בננה באמת מושלם! חזרנו עוד פעם
  3. ‏Shake shak – רשת המבורגיות בהגשה עצמית, זול וטעים
  4. ‏Fresh & co – יש שם סלטים וכריכים, מאפים ועוד.. הכל מאוד טרי וטעים.
  5. ‏Black tap – דיינר של המבורגרים ושייקים מטורפים! טעים מאוד

התניידות בניו יורק:

ברגל וסאבווי. בגלל שהיינו רק 3 ימים עשינו את המטרו קארד והטענו אותו כל פעם בקצת.

אני חייבת לציין שהסאבווי היה המקום השנוא עליי בטיול, ההגעה ממקום למקום היא מאוד פשוטה אבל הריח, המדרגות והאנשים המוזרים שגם ניגשו אליי מידי פעם גרמו לי להרגשה לא טובה. אולי אני מפונקת ??‍♀️

זה היה חלק ראשון של ניו יורק, עוד נחזור בסוף הטיול.

סן פרנסיסקו:

טיסת פנים עם אלסקה, יצאו בזמן, שירות מעולה, WiFi בטיסה, מזוודות רוכשים בשדה ב-30$ לאחת.

מלון: Vertigo, נמצא קרוב ליוניון סקוור (אבל לא ממש עליו) אצלנו ברחוב לא היו הומלסים בכלל. המלון היה טוב חשוב לשים לב שאם באים בקיץ שאין מיזוג אוויר רק מאוורר.

למידע נוסף על מלון ורטיגו המצויין לחצו כאן

מקומות שהיינו בהם:

‏ Alcatraz – אין ספק שזה אחד המקומות שיותר נהננו בהם בטיול, ההדרכה הקולית מעולה ומאוד מוחשית ומכניסה לאווירה. היינו בסיור ערב ככה שבחזור יש נוף מהמם על העיר. כל מי שמגיע לסן פרנסיסקו בעיניי זה חובה.

‏Pier 39 – רציף הדייגים של העיר, אם אפשר להגיע בסוף השבוע- אווירה מהממת. מלא חנויות, מסעדות והופעות רחוב. בנוסף, יש נקודת תצפית על כלבי ים- לא לפספס.

צ׳יינה טאון – אנחנו היינו ביום של פסטיבל והיה מקסים ועוצמתי, זה מדהים איך בתוך העיר הכל פתאום נהיה בסינית. הבנתי שיש להם הרבה פסטיבלים אני מצאתי אותו באינטרנט אז שווה לבדוק.

בסן פרנסיסקו גילינו את החנות Ross dress for less – מלא מותגים במחירים מצחיקים. הכל שם מסודר לפי מידות וקטגוריות של ביגוד. יצאנו משם עם הרבה מציאות. יש את החנות בעוד ערים אז שווה לבדוק לפני.

אוטובוס תיירים – קנינו כרטיס ליומיים שכולל גם את העיירה סאוסליטו וסיור ערב לטרזר איילנד.

האוטובוס מתוכנן ממש טוב, עוצר בכל המקומות השווים של העיר. הייתי בעבר באוטובוסים שהיו בזבוז של כסף אבל פה זה לא ככה וניצלנו אותו מלא ביומיים שהיו לנו.

תצפית על גשר הזהב – האוטובוס עוצר בנקודה אחרי הגשר שיש ממנה תצפית מהממת על הגשר והעיר. אפשר גם ללכת את הגשר ברגל / להשכיר אופניים.

סאוסליטו – עיירה חמודה שנמצאת ליד סן פרנסיסקו, היינו שם בערך שעה וחצי. האווירה חמודה אבל לא היה יותר מידי מה לעשות.

רחוב לומבורד – הרחוב התלול בעולם (לפי גוגל), ההגעה אליו קשה פיזית (ברגל). הרחוב ממש יפה אבל התמונות לא יוצאות כמו שרואים באינטרנט.

מאדאם טוסו – כשקונים כרטיס ליומיים מקבלים כניסה חינם למאדאם טוסו. הייתי כבר כמה פעמים ולמי שהיה אין הרבה חידוש אבל היו כמה דברים מיוחדים שעוד לא ראיתי.

רחוב הייט אשבורי – רחוב שבו נשמרה האווירה של שנות ה-60 ותקופת ההיפים. הרבה חנויות שמוכרות בגדים מהתקופה, בגדי יד 2 ומזכרות. אנחנו אהבנו להסתובב שם ושווה ביקור.

האקדמיה למדעים של קליפורניה – נמצא בפארק שער הזהב, לטעמי היה נחמד ולא יותר. גם ההרצאות שנכנסו אליהן היו דיי מעניינות אבל אם אין לכם הרבה זמן בעיר אין הצדקה. (רק דעתי האישית).

אוכל בסן פרנסיסקו:

Cheese cake factory – יש שם הכל, מנות ענקיות וממממש טעים. חזרנו עוד פעם וגם הלכנו בערים אחרות.

Pinecrest diner – ארוחות בוקר מעולות.

כביש 1:

שכרנו רכב דרך חברת אלאמו, אנחנו נהגים צעירים ודרכם יצא לנו הכי זול. ההשכרה הייתה מהירה, החזרה ללא בעיה ובכללי יצאנו מאוד מרוצים ואני ממליצה על החברה.

המסלול שלנו בכביש היה מסן פרנסיסקו ללוס אנג׳לס, לדעתי עדיף לעשות את הנסיעה בכיוון הזה כי זה הצד של הים ויותר קל לעצור. הנוף עוצר נשימה – הקדשנו למסלול 3 ימים, זה היה בדיוק.

לילה ראשון היה במונטריי לילה שני בסן סמיון:

כמה דברים שעשינו בדרך:

‏The mystery spot – סיור של בערך 40 דקות בנקודה ביער שבה דברים עובדים קצת אחרת.. לא ראיתי הרבה המלצות על זה, היה מעניין ומצחיק.

רציף הדייגים של מונטריי – אם אתם ישנים באזור ואוכלים מאכלי ים, זה המקום לארוחת ערב. אנחנו לא אז לא כלכך מצאנו את עצמנו ונסענו למקדונלדס ?

דרך ה-17 מייל – לדעתי מסלול ששווה את ההשקעה הכספית (לא זוכרת כמה בדיוק בין 10-20$ למכונית), הדרך יפה ומיוחדת.

אחרי הלילה הראשון אכלנו ארוחת בוקר בכרמל ב-Brayn yard אחת מארוחות הבוקר הכי טעימות בטיול. העיירה כרמל מקסימה ושווה להסתובב בה.

סנטרה ברברה – לפני ההגעה לסנטה מוניקה עצרנו בסנטה ברברה. חיפשתי בגוגל מה הרחוב הראשי ולשם נסענו. האווירה הייתה כיפית, הרחוב יפה והיה כיף להסתובב.

עצרנו בדרך במלא תצפיות וגם ראינו אריות ים על החוף, גם אם יש לכם רק יומיים כדאי לעשות חלק מהדרך ובאמצע לחתוך לכביש מהיר. שימו לב שבחלק מהכביש אין קליטה בכלל.

לוס אנג׳לס:

מלון – Titta inn – המלון נמצא ליד פסדינה, מבחינת מיקום הוא טוב אבל רק אם יש לכם רכב. לטעמי חובה רכב בלוס אנג׳לס.

החדרים במלון היו גדולים אבל המקלחת לא הרגישה מספיק נקייה, המיטה הרעישה בכל תזוזה ובאופן כללי לא אהבנו אל החדר. מה שטוב במלון שהם נותנים בקבוקי מים וחטיפים בחינם.

למידע נוסף על המלון טיטה לחצו כאן

סנטה מוניקה – לפני שהגענו עצרנו בחוף בסנטה מוניקה, יש במקום אווירה ממש טובה – מרגיש כמו בסרטים שהם הולכים ללונה פארק הישן.

שדרת הכוכבים – בעיקרון הלכנו כדי לסמן וי, היה כיף לראות כוכבים שאנחנו מכירים ולהצטלם. ברחוב הראשי יש את כל האטרקציות שפחות עניינו אותנו. אם אתם בלוס אנג׳לס אז תלכו כמובן. זה לא יקח הרבה זמן.

הגרוב – הגרוב זה קניון פתוח, יש בו את המזרקה ושוק אוכל. החנויות יקרות אבל השוק אוכל מגוון, בערב יש שם הופעות של זמרים, אכלנו שם והיה מעולה כל אחד מדוכן אחר.

אולפני וורנר ברוס – אם אתם אוהבים את הסדרות שלהם (חברים, המפץ הגדול, שקרניות ועוד מלא) הסיור הזה הוא חובה! כל כך התרגשתי לראות את הסטים של חלק מהסדרות ולהבין איך יוצרים את הכל. ויש שם הרבה כבוד לגל גדות ? מזמינים כרטיסים מראש דרך האתר שלהם, הסיור רק באנגלית ומסיעים את כולם ממקום למקום. אחד המקומות שהכי אהבתי בטיול.

תצפית על השלט של הוליווד – אני לא זוכרת בדיוק איך קראו למקום שבו עשינו תצפית אבל לפי התמונות שלי זה היה ב ״Outpost estates” תצפית יפה על כל העיר ועל השלט.

משחק כדורגל של La Galaxy – אז מסתבר שזלאטן הוא אלוהים (לא הכרתי אותו עד למשחק) והיינו חייבים ללכת לראות אותו. חוויה יוצאת דופן, לפני המשחק יש הפנינג ענק אפילו הביאו שחקן nba שזכה ב5 אליפויות והקהל יכל להצטלם איתו. בכל המשחק יש שואו מטורף ואווירה מדהימה. באמת מומלץ גם למי שלא הכי אוהב כדורגל, הם מאוד מתאמצים לפתח את התחום עכשיו וזה ניכר.

יוניברסל – ה-מקום שהכי נהנתי בו בטיול. כמה טיפים, לקנות את הכרטיסים מראש דרך האתר, לפי המחיר של האתר תוכלו לדעת כמה עמוס צפוי להיות כי המחירים משתנים. לכו באמצע השבוע שאין חג. הגענו בשעה 8:00 ופתחו את השערים ב-8:30, ישר הלכנו להארי פוטר (המתקן שלו הכי מטורף בכל הפארק). ממליצה לוותר על החנות שרביטים של אוליבנדר אם יש תור- אני מעריצת הארי פוטר וזה היה מיותר. לאחר מכן לכו לסיור באולפנים, היה מדהים. היו שני מתקנים עם תור ארוך אז נכנסנו לסינגל ריידר, תוך 5 דקות היינו במתקן וגם יצא שישבנו ביחד.

אנחנו הספקנו הכל בלי אקספרס אבל סיכמנו מראש שאם יהיו תורים ארוכים נקנה. תנסו לראות מה מצב הפארק לפני שאתם קונים אולי לא תצטרכו

לא לפספס את המופע של האפקטים במים – מדהים!!

דיסני – גם לדיסני ההמלצה היא באמצע השבוע שאין חג. לא היו הרבה תורים שהגענו והרגשנו שהספקנו הכל, לא היו לנו כוחות בסוף היום לחכות למצעד.. אולי כי כבר ראינו בעבר. הרגיש לי איכשהו שהאווירה נהייתה פחות קסומה. עדיין היה כיף.

אוכל בלוס אנג׳לס:

Toast cafe bakery – ארוחות בוקר שהכי מזכירות את הארץ, היה ממש טעים.

סן דייגו:

מלון – Good nite in, נמצא קרוב לגן החיות, חדרים גדולים (כל אחד עם שתי מיטות זוגיות). היינו מרוצים מאוד- גם המחיר היה זול.

מידע נוסף על המלון לחצו כאן

קנינו מהארץ כרטיס מוזל ל-3 אטרקציות.

גן החיות – גן החיות ענק ויש המון סוגים של חיות. אם אתם אוהבים גני חיות הוא מומלץ ביותר.

עולם המים – מקום מדהים, יש גם רכבות הרים, רכבות עם מים, תצוגות של החיים בים והופעות משוגעות! תרשמו באיזה שעות יש את ההופעות (מופיע באפליקציה) ופשוט אסור לוותר על אף אחת מהן.

‏Liberty station public market – שוק מקורה עם הרבה דוכני אוכל, תכשיטים ובגדים. בסוף השוק יש דוכן קרפים, הכי טעים שאכלנו עם לוטוס.

‏Safari park – אם הולכים לגן חיות מיותר להגיע גם לכאן. הדבר היחיד ששונה הוא שיש סיור ורואים חיות בסביבתן הטבעית כמו באפריקה. כל תוספת של למשל להיכנס עם הרכב שלהם ממש לבפנים או לראות צ׳יטות עולה מלא כסף, לדעתי עדיף הגן חיות.

Gaslamp quarter – אזור עם חנויות, מסעדות וברים. אנחנו היינו בצהריים והיה שוקק חיים אז בטח בערב מטורף. ממליצה לבקר שם ולטייל ברחובות.

לאס וגאס:

‏Trump hotel – המלון הכי טוב שהייתי בו בחיים. טריק ה-20$ עבד לנו פה ושודרגנו לחדר ענקי בקומה גבוהה. מהמלון יש שאטלים כל 20 דקות לסטריפ, היחס של הצוות והעובדים מעולה, הבריכה כיפית ונעים לבלות בה. מי שרוצה גם לנוח בוגאס – זה המלון בשבילו.

מידע נוסף על מלון מרהיב בלאס וגאס

מלונות שביקרנו בהם בלאס וגאס:

אאוטלט הצפוני – אחרי שלושה שבועות הגיע הזמן לשופינג! המחירים באאוטלט מצויינים, קנינו שם עוד מזוודה במחיר ממש טוב. מי שרוצה לקנות- זה המקום עבורכם.

מופע של סירק דה סוליי – מייקל ג׳קסון. מופע מרהיב ב-Mandaly bay, לדעתי אפשר לשבת גם למעלה, האולם לא מאוד גדול ושאנחנו קנינו היו כרטיסים בהנחה. מומלץ, מעריצי מייקל ג׳קסון ישתגעו כנראה.

יום טיול לגרנד קניון וסכר הובר – יצאנו ליום טיול עם רוני המדריך שהומלץ פה רבות בקבוצה. תראו, אני לא אוהבת לעשות שיימינג וזאת לא הכוונה ואני כותבת פה רק את דעתי הכנה. הגרנד קניון והסכר מאוד יפים אבל לא הרגשנו שיש יותר מידי ערך מוסף לסיור המודרך שלקחנו, בסכר הובר נתן כמה הסברים ובאתר של הגרנד קניון אנחנו קנינו כרטיס והוא נשאר בחוץ והסתובבנו עצמאית עם האוטובוס של האינדיאנים, הייתה הרגשה ששילמנו 100$ כל אחד לנהג ולא לסיור פרטי כמו שהובטח לנו- המחיר הוא בקבוצה של 6, אם מגיעים פחות המחיר עולה בהתאם (המחיר של הכרטיס כניסה לגרנד קניון עוד 55$ לכל אחד). משהו נוסף הוא שברגע שבשם המסלול כתוב Sky walk כדאי לציין שהוא עולה עוד 25$ לאדם, בצער רב ויתרנו על זה כי העלויות היו גבוהות מידי. המקומות היו יפים אבל יצאנו מאוכזבים מהסיור.

באותו היום בערב טסנו עם Spirit airlines מלאס וגאס לניו יורק – היה דיון על חברת התעופה, מהחוויה שלנו הם מקפידים על המשקלים של המזוודות אבל אם אתם לא עוברים את ה18 קילו אין שום בעיה. הטיסה יצאה בזמן, נחתה לפני הזמן היה מעולה. אוכל ושתייה בתשלום.

לקחנו Lyft מניוארק לברוקלין לדירת Air b&b – נשארו לנו עוד 8 לילות ורצינו להוזיל עלויות והדירה הייתה זולה משמעותית (בערך 2,000 ש״ח לזוג ל8 לילות). הדירה הייתה ממוקמת 10 דקות הליכה מתחנת הסאבווי עם שני קווים למרכז מנהטן. אם התנאים האלה מתאימים אני אשמח לפרסם את שם הדירה ולפרגן כי היא הייתה מאובזרת בהכל!!! (קיסמי אוזניים, מים שהמארח מילא לנו כל יום, משקל למזוודה), המארח מאוד נחמד וחשוב לו שהכל יהיה מושלם. ההליכה בבוקר לסאבווי הייתה מבאסת כי זה קצת בעלייה אבל תמיד בערב הייתה לגמרי סבבה.

לפני הטיול קנינו Expolrer pass ל-7 אטרקציות שלאחר השוואה יצא לנו זול יותר ב-20$ לכל אטרקציה. שווה.

9/11 – האנדרטה מרשימה והמוזיאון מרגש. לא לילדים קטנים, יש שם דברים קשים. אנחנו הרגשנו שהתיעודים שיש שם כאילו נלקחו מתוך סרט. מומלץ מאוד. חשוב לבוא עם אוזניות ולהוריד את האפליקציה ככה תוכלו לשמוע את ההדרכה של המוזיאון מפי רוברט דה נירו בחינם.

‏Color factory – מוזיאון שעוברים בו בין חדרים יפים ומצטלמים עם כמה פעילויות, חבר שלי הרגיש שזה היה מיותר. לדעתי נחמד בעיקר לילדים

‏Pop up friends – לא הצלחתי לקנות כרטיסים מראש דרך האתר אבל אמרתי שאני חייבת לנסות. היינו היחידים בתור של הסטנד ביי ונכנסו תוך פחות מ10 דקות. בתור מעריצה מושבעת היה לי ממש כיף, אם אתם לא מעריצים אפשר לוותר. עולה 35$

‏Lip lab – חנות שבה ניתן להכין אודם מותאם אישית – לבחור גוון, ריח, מרקם ואפילו שם. לא זול אבל כיף ויוצא ממש טוב

מעבורת לסטטן איילנד- מעבורת בחינם שבדרך ניתן לראות את פסל החירות וקו הרקיע של ניו יורק. לדעתי זה מספיק ולא חייב לשלם עוד כדי להתקרב

‏Top of the rock – תצפית מהרוקפלר, בהמלצת בעל הדירה שישנו בה שאמר שמשם התצפית הכי טובה. באותו יום היה גשום וערפל אז ראינו חלקית אבל לא הייתה לנו עוד הזדמנות לחזור.

‏Spyscape – לא קראתי על האטרקציה הזו לפני כן, היה לנו דרך הפאס. זה מוזיאון על מרגלים אבל בחלק ממנו אתה עובר תחנות, עושה שאלונים ומשימות שבסוף קובעים איזה מרגל אתה. ממממש מממש כיף בעיקר עם ילדים אבל גם אנחנו בני 22 נהננו מאוד!!!

קוני איילנד – תכננו ללכת ללונה פארק שגם היה לנו דרך הפאס אבל בגלל ששינינו את הימים המקוריים של התכנון הגענו לצערי מתי שהיה סגור. מי שמתכנן להגיע לבדוק טוב באתר לפני מתי פתוח, האמת שגם מבחוץ זה היה נראה ממש כיף.

גשר ברוקלין – הלכנו את הגשר ברגל, אפשר גם באופניים. הליכה כיפית עם נוף מהמם – שווה.

‏Vessel – מבנה מרהיב, לא עלינו למעלה עצרנו בדרך לצ׳לסי מרקט. אם אתם באזור לכו לראות

צ׳לסי מרקט – אכלנו שם במסעדה סינית נודלס ופתדאי פשוט טעימים!!!! יש שם מלא דוכנים ומסעדות גם של אייל שני.

שוק בוילאמסוברג – שוק בברוקלין בימי שבת, יש באותו האזור גם שוק אוכל וגם שוק מעצבים עם בגדים ותכשיטים. בשוק האוכל מלא דוכנים עם אוכל ממממש טעים וגם בשוק יש דברים יפים ומיוחדים.

ג׳רזי גארדן – לקחנו אוטובוס ישיר מהתחנה המרכזית ליד הטיים סקוור, מצאנו הרבה בגדים ואני יודעת שיש מחלוקות אם שווה או לא, לדעתנו חד משמעית כן.

משחק פוטבול – בכל יום ראשון יש משחקי פוטבול (אולי גם בשבת אני לא בטוחה) יש אוטובוסים שיוצאים באופן מסודר מהתחנה ליד הטיים סקוור. למרות שלמדנו את החוקים בדרך היה כיף, אווירה של ספורט ושל אמריקה!! הם מגיעים 3 שעות ויותר לפני המשחק ועושים מנגלים בחנייה.

טיפים קטנים שעזרו:

אפליקציות: Lyft – רק איתם הזמנו הסעות. מאוד אמין ומשתלם.

Yelp – כמו Easy של הארץ, דרכם מצאנו מספרה, מכבסה מסעדות מומלצות ועוד

Grubhub – אם אתם רוצים משלוח של אוכל – רק דרך האתר הזה ולא דרך Yelp. פעמיים הזמנו דרך Yelp והביאו את האוכל אחרי שעתיים.

בחניונים גדולים תמיד תרשמו איפה האוטו שלכם נמצא, בדיסני לא רשמנו ושיצאנו חצי שעה חיפשנו את האוטו. לא נעים ?

הנחות לחיילים – בהרבה מקומות שהיינו נתנו הנחה עם הצגת תעודת שחרור, גם בחנויות בגדים. תמיד לשאול. גם צילום של התעודה מספיק.

בתכנון המקורי של הטיול, תכננתי הרבה יותר ממה שהספקנו. בהתחלה זה העציב אותי אבל אז הבנתי שאי אפשר להספיק הכל וככה יש סיבה לחזור.

מקווה שמצאתם את הסיכום מועיל ומעניין, אשמח לעזור למי שיש שאלות פה או בפרטי. תהנו, אין כמו אמריקה ❤️????

יסמין 26 יולי 2021 18:39 at

היי , דבר ראשון תודה על כול המידע עזרתם לי מאוד!!! מתכננת טיול דומה עם בעלי ל3 שבועות.
    אשמח לדעת כמה לילות הייתם בכל עיר זה לא ממש הצלחתי לקלוט 😄.