טיול בוינה בחודש נובמבר 2021 עם חברים [סיכום הכי מעודכן שתוכלו למצוא]

סיכום הטיול בוינה – 5 חברים ל-5 לילות בתאריכים 31.10.21-5.11.21 (ראשון צהריים עד שישי לפנות בוקר)

טיסה לוינה

טסנו (בלי בעיות מיוחדות) בטיסת ריינאייר ב-11:00 (הגעה לוינה ב-14:00). הכניסה הייתה חלקה לוינה, שם חיכה לנו נהג שגם ליווה אותנו כמה פעמים במהלך הטיול – **מייקל **(436769667979+) שלקח מחירים טובים ובכלל הוא איש נחמד מאוד וחייכן (קול כזה).

דירה מומלצת בוינה

שהינו בדירה פרטית ענקית (107 מ"ר) מעולה "Yourapartment Ruepp" (בבעלותו של ישראל אברמוב). הדירה בקומה אחרונה – דו מפלסית – הייתה מאוד נקייה עם ריח טוב, במיקום שקט יחסית, מיטות נוחות ו-3 חדרי רחצה (!). הדירה טובה מאוד לדתיים – מול "שפע מרקט" – סופר גדול כשר וכמה דקות הליכה יש בתי כנסת. לציין, בצד השלילי שצריך לשלם על עוד מגבות (יש מגבת גדולה וקטנה אבל גם הגדולה היא לא גדולה), אין ניקיון אפילו שהיינו 5 לילות, אין נייר טואלט ספייר ושמפו/סבון רחצה (מוזר) והמעלית יחסית קטנה (מתאימה ל-3 אנשים).

למידע נוסף ובדיקת זמינות הדירה לחצו כאן

לו"ז הטיול שלנו

קרדיט על התמונה ליניב ארקוס

לא אלאה אתכם בלו"ז המפורט אבל להלן רוב הדברים שעשינו:

• סיור בעיר (חובה). לנו היה את Halloween באמצע (1.11.21) אז היה נחמד לראות תחפושות מוזרות ברחוב, למרות שהרוב היה סגור.
    טיול אופניים בעמק Wachau (חובה!). שכרנו דרך חברת Rent a Wachau Bike בלינק https://wachaubike.at/ – עלה 20 יורו לכל אחד לכל היום (!). המחיר המקורי 35 יורו…
  • עיירת באדן (30-40 דק' מוינה), מומלץ גם לעשות סיור בעיירה הציורית ויש גם את הקזינו (אבל האקשן מתחיל בערב וכבר לא היינו שם).
    שוק נאשמרקט (זה היה על הדרך והגענו גם בערב וכל הבאסטות היו סגורות אבל בבוקר אומרים שכיף שם).
  • קניון SCS – חובה – יש שם את Primark, Muller, Libro ועוד כמה שם בקניון שאפשר למצוא שם מחירים טובים. בנוסף, מחו. לקניון עצמו במרחק של 100 מטר יש חנות צעצועים הכי גדולה שראיתי בשם Smyths – https://www.smythstoys.com– עם מחירים טובים של פליימוביל ולגו (אגב לגו, 50% מהארץ בהרבה מאוד דגמים).
  • ארמון שנברון (Schönbrunn Palace) – לא נכנסנו למוזיאון עצמו בתוכו, כי פחות היה רלוונטי אלינו ספציפי, אבל טיילנו מסביב והנוף WOW! הלכנו שם באזור בין העצים והגענו מהצד העליון של גן החיות הגדול של וינה.
  • גן חיות וינה – מומלץ!!
  • מוזיאון ההיסטוריה של הטבע – לא לפספס.

לציין, שהיו עוד הרבה מאוד יעדים שלא הגענו אליהם, אבל סך הכול היה מספק.

למטייל הדתי בוינה

מלבד אינספור בתי כנסת (כ-15 אם כולם פעילים) – אין ספק בכלל שוינה היא אחת הערים באירופה שהכי רלוונטית לשומרי הכשרות: 7-8 מסעדות בשריות, 3 מסעדות חלביות (אחת גלידה), 3 מאפיות, 2-3 סופרים כשרים. ראו פירוט כדלהלן:

מסעדות בשריות כשרות בוינה (בכולן יש לבדוק זמינות מראש)

• אלף אלף (17:00-22:00)
  • מאה שערים (12:00-15:00, 16:00-22:00) – מאוד מומלצת!
  • בחור טוב (12:00-22:00) – מאוד מומלצת!
  • מסעדה (17:00-20:00).
  • יודלה (11:00-23:00, ראשון עד 21:00).
  • איינהורן (07:00-18:00 בימים ג-ה בלבד).
  • שמחה (לא ברור השעות).

מסעדות חלביות כשרות בוינה (בכולן יש לבדוק זמינות מראש)

• נובלינו (12:00-15:00, 17:00-22:00, ראשון עד 22:00) – מאוד מומלצת!
  • שפע מרקט (07:00-19:00 או עד 20:00 ובחמישי עד 21:00) – ארוחות בוקר.
  • פרגו (07:00-22:00).
  • גלטו-גלידה (12:00-22:00).

מאפיות כשרות בוינה

• שפע מרקט (07:00-19:00 או עד 20:00 ובחמישי עד 21:00) – **טובה מאוד.**
  • אוהל משה (שני 08:00-14:00, רביעי וחמישי – 07:00-18:00).
  • פרגו (07:00-22:00).

סופרים ומכולות כשרות בוינה

• שפע מרקט (07:00-19:00 או עד 20:00 ובחמישי עד 21:00) – מעולה!
  • פדאני (07:00-19:00, חמישי – עד 20:00).
  • איינהורן (07:00-18:00 בימים ג-ה בלבד).

הערה חשובה: באופן אישי, אני לא אוהב להביא אוכל מהבית או לקנות בסופר ולהכין בחדר במלון/בדירה, ולכן מאוד חשוב לי להיות או במלון כשר (אופציה יקרה יותר בדרך כלל) או במלונות/דירות קרובים מאוד למקומות כשרים ומהבחינה הזו וינה פשוט מעולה מההיצע הכשר. אמנם הכנו כל בוקר ארוחת בוקר לבד אבל זה בגלל שאחד החברים הוא שף קונדיטור… שאפו!

סוגיית הקורונה בוינה

באמצע הטיול שלנו וינה הפכה לאדומה… לא שהפריע לנו אבל זו הסיבה שלא נסענו לבוקרשט בסוף. לא לשכוח לעשות הצהרת יציאה מהארץ וכניסה לארץ (יש טופס מובנה). את הבדיקה חינם לפני היציאה מוינה לארץ עשינו ליד התיאטרון שקרוב לעירייה (אני יודע שאמרו שגם ממש ליד העירייה יש בדיקה חינם אבל לא מצאנו). באופן כללי, בניגוד לארץ, אנשים בוינה מקפידים על מסיכה במקומות הסגורים אבל הבנו שרבים טרם התחסנו, כך שכל יום שעובר יותר בטוח (אם אפשר לומר ככה).

לסיכום

וינה הוא יעד מפתיע, אמנם לא זול יחסית למזרח אירופה, אבל יותר זול מהארץ ובחלק מהחנויות – כמו Primark ו-Muller הידועים בקניון SCS – אפשר למצוא מחירי רצפה. רובם שם יודעים אנגלית ולכן אין בעיית שפה וקל להסתדר בשוטף. רוב נותני השירותים היו אדיבים מאוד, מנומסים, ולנו הישראלים יש מה ללמוד מהם. על אף שלא הרגשנו בעיית ביטחון כלפי יהודים/ישראלים/דתיים, תמיד כדאי לשמור על פרופיל סביר כדי לא להיכנס לבעיות חריגות.
מזג האוויר היה בסופו של דבר כמעט ללא גשם (אחרי תחזית של 4 ימי גשם מתוך 5 !).

מה שכן, מאוד קר שם, בטח בלילות, והלכנו עם כמה שכבות ומעילים ומטרייה בתיק. מאי-אוגוסט הרבה יותר רלוונטיים מהבחינה הזו כמובן. על אף שנסיעה במטרו/אוטובוס מ-א-ו-ד זולה, העדפנו לנסוע במונית בגלל הנוחות והמחיר שהתחלק בינינו (כך שיצא 4-6 יורו לנסיעה לכל אחד). אפשרי לרכוש מטרו שבועי בסך 17 יורו (כ-60 ש"ח).

אפליקציות חובה BOLT או **UBER **להזמנת מוניות, **Currency **(המרה יורו-ש"ח). רשות: Translate (עברית-גרמנית).
סים – עולה 10 יורו. אין מה לקנות בארץ חבילה (לא משתלם בכלל).
טיפ קטן לחברי הקבוצה הזו ובכלל לטיולים הבאים שלכם: יש הרבה חומר בקבוצות המעולות הללו ומספיק שתעשו חיפוש בשורת חיפוש בקבוצה ותמצאו אוצרות. שאלות לחברי הקבוצה כמו "אז מה יש לעשות בוינה" קצת מתישות…

וינה יעד מעולה למטיילים. לא זול אבל גם לא מאוד יקר. ובמיוחד למטייל הדתי – אחד היעדים הטובים. אנו ממליצים בחום לכולם להגיע לוינה אבל לזכור גם לחזור לארץ הקודש, בהצלחה לכולם/ן!