סיכום טיול בארה״ב בחודש פברואר תחילת מרץ ביעדים חלומיים [אריזונה, יוטה ונבאדה]

מצרף את הטיול שלי באריזונה, יוטה ונבאדה בסוף פברואר-תחילת מרץ. חששתי לא מעט מטיול בחורף בפארקים הלאומיים, אבל בסוף הטיול היה מדהים ולא הייתה יותר מדי בעיה להסתדר עם תכנון מתאים מראש. הטיול בנופים המדבריים לצד הנופים המושלגים היה סופר מיוחד ויצר חוויה אחרת לגמרי, וממליץ עליו מאוד. הטיול שעשינו היה די אינטנסיבי ובקלות אפשר ואולי רצוי להוסיף עוד יום/יומיים של מנוחה.

לפני שאפרט על המסלול, טיפים כלליים לטיול בחורף ובאופן כללי בארה"ב:

דלק בארה״ב

המחירים לדלק משתנים בהתאם לתחנה ובמיקום (אפשר לראות בצומת אחת 2 תחנות עם הפרשים עצומים במחיר לגלון), ממליץ להשתמש באפליקציית Gas buddy שמראה מחירים בתחנות (או בוויז שלפעמים מראה את המחירים של התחנות שבדרך). מההתרשמות שלי הדלק ביוטה ובאריזונה הרבה יותר זול מבנבדה ובקליפורניה. ניתן גם למצוא פה רשימה של תחנות דלק אשר נותנות קאש באק.

שרשראות לרכב

בחלק מהפארקים הלאומיים יש צורך לשאת ברכב Snow chains, ולא יאפשרו לכם להיכנס אם אין לכם. את השרשראות אפשר לקנות במגוון חנויות לרכב (למשל o-reilies), ואפשר להחזיר אותן לחנות ולקבל החזר מלא (!) במידה ולא משתמשים בהן.

דוקרנים לנעליים בשלג

בתקופת החורף חלק ממסלולי ההליכה מכוסים בקרח וקשה ללכת עליהם מבלי להחליק, למרות שיש לא מעט שבילים שנגישים גם ללא דוקרנים לנעליים. אני קניתי באמזון דוקרנים פשוטים ב-10 דולר שהיו מאוד מוצלחים, השתמשתי בהם בברייס.

אתרים ואפליקציות למצב הכבישים

לכל מדינה יש את אתר/אפליקציה שמעדכנים בהם על מצב חסימת הכבישים אחרי סופות שלג (למשל, אריזונה az511.com, adot, ביוטה udot, תחפשו את המדינה הרלוונטית ותוסיפו לה dot כי זאת אפליקציה של משרד התחבורה של כל מדינה), ממליץ לחפש שם בנוגע לדרכים עבירות אם יש/הייתה סופת שלגים לאחרונה, מעדכנים בצורה מאוד טובה.

אתרי הפארקים הלאומיים ב-nps

שימושיים ויעילים מאוד! חשוב לבדוק את מזג האוויר והמסלולים/דרכים שפתוחים לפני ההגעה לאתר. בנוגע למסלולים עצמם בפארק – קל מאוד לקבל מידע ב-Visitor center אצל הריינג'רים של הפארק.

השכרת רכב

אני השכרתי דרך avis.co.uk, הם היו הכי זולים בפער משמעותי מהשאר, והמחיר שלהם כולל ביטוח מקיף, צד ג' וביטול השתתפות עצמית. כדאי מאוד לבדוק שלא חייבו אתכם בסוף על דברים שלא היו (למשל, אותי חייבו על סכום נוסף של 400 דולר בטענה ששדרגתי את הרכב, למרות שלא עשיתי זאת, אבל אחרי שיחה קצרה עם שירות הלקוחות שלהם החזירו לי את כל הסכום באתר).

לינה

מומלץ להזמין לינה מראש, חלק מהאזורים הם עם היצע מועט וגם בתקופה הזו מלאים. חשוב תמיד להזמין עם אופציית ביטול, וגם אחרי שהזמנתם ממליצים להמשיך לבדוק מחירים כי לפעמים פתאום יש דילים עם הנחות ואז אפשר לבטל את ההזמנה ולעשות הזמנה חדשה במחיר טוב יותר. לנו קרה שהיינו צריכים לבטל מלונות ללא אופציית ביטול בגלל מזג האוויר, ואחרי שיחה עם המקום החזירו לנו את הכסף, אז גם במקרים כאלה תמיד שווה לדבר ולהסביר.

לקבלת הטבה מבוקינג לחצו כאן (*בהתאם למבצעים של בוקינג)

אטרקציות בערים

הלכנו ליוניברסל סטודיוס בלוס אנג'לס. ממליצים לבדוק מראש באפילקצייה בשבועות הקודמים מה מצב התורים. אנחנו היינו בעונה לא עמוסה ולכן לא הרגשנו צורך להזמין כרטיס אקספרס לדילוג על תורים. תמיד אפשר לשדרג גם במהלך היום עצמו אם רוצים.

ביקור בפארקים הלאומיים

מי שמתכנן לבקר ביותר מ-3 פארקים לאומיים, כדאי שיקנה את הכרטיס America the great pass שמאפשר כניסה לכל הפארקים במשך שנה. הכרטיס עולה 80 דולר , כניסה לכל פארק לאומי עולה 35 דולר.

ניווט

למקרים שבהם לא יהיה חיבור אינטרנט (ש-Waze ו-Google maps צריכות), ממליץ להשתמש באפליקציה Organic maps ולהוריד מראש מפות אופליין של המדינות הרלוונטיות בארה"ב.

מהלך הטיול בארה״ב

יום 1:  נסיעה מסן דייגו לפרסקוט, אריזונה

יום שרובו נסיעה נופים מדבריים מדהימים שמדי פעם נעטפים בשלג. עשינו עצירה ב-Yuma, עיר ממש חמודה! היינו בדאונטאון, ממליץ על בית הקפה Cafecito שנותן אווירה של המערב הפרוע והבר שלידו עם משחקי Arcade. יש גם באזור פארק נחמד עם תצפית לנהר הקולורדו אם בא לכם לשבת לפיקניק במקום. הגעה בשעות אחר הצהריים-ערב מוקדם לפרסקוט.

פרסקוט – עיר מגניבה ממש שהפתיעה אותנו לטובה, מלאה בפאבים באווירה של ארה"ב הישנה (נקראים Saloon), אנחנו היינו ב-Palace, הסלון הכי ותיק שקיים מ-1890, אווירה כיפית כשהמלצרים לבושים בסגנון מסורתי.

עוד מקום מגניב – בר ליקרים וגבינות Suscipious meadry (נמצא בקומה התחתונה בכלבו גדול), כולל אופציה של טעימות (נקרא Flight) של 5-12 משקאות ממש מיוחדים ומגניבים, פלטת הגבינות מפנקת. יש גם את היער הלאומי ואגם ווטסון באזור עם מסלולי טיול אנחנו עשינו עצירה של לילה נוסף בפרסקוט כי נקלענו לסופת שלגים. במקור תכננו לטייל למחרת בסדונה ולישון בסדונה, וביום שאחרי לטייל בפלאגסטאף ולישון בה.

יום 2 – סדונה + פלאגסטאף

סדונה היא עיירת טיולים עם המון מסלולים, גולת הכותרת היא מוניומנטים מדבריים-אדומים. שווה ביקור! כשאנחנו היינו רוב המסלולים היו סגורים בגלל שלג שירד יום לפני, אבל עדיין הסתובבנו בעיירה והלכנו למספר תצפיות. מקומות מומלצים: Airport scenic overlook, הקתדרלה שחצובה באבן, Red rock cathedral. מסדונה המשכנו לפלאגסטאף, מקום הלינה שלנו. עיירת סטודנטים עם המון ברים ומסעדות, הלכנו ל-Tap house ובדיוק נקלענו לערב טריוויה אז המקום היה מפוצץ. אווירה טובה מאוד.

יום 3 – טיול ולינה בפייג'

במקור זה היה התכנון שלנו, בפועל נסענו לטייל במוניומנט ואלי וחזרנו לפייג' (נסיעה ארוכה..) כי המוניומנט ואלי היה סגור בתאריך שבנינו עליו. ביום של פייג' – הגענו ל-Horsshoe band, חובה לבקר!נקודה מדהימה ביופיה, כולל תשלום של 10 דולר בכניסה. משם המשכנו לסיור ב-Antelope canyon x, יותר זול מהקניון העליון והתחתון ואנחנו מאוד נהנינו. משם המשכנו למרכז המבקרים של Page ונתנו לנו המלצות על כל מיני מסלולי טיול באזור, הלכנו ל-Beehive שנקרא ה-New wave, מסלול חמוד אבל לא יותר, אפשר לוותר. לינה בפייג', עיירה שנראתה לנו מעט מנומנמת עם מסעדות סבירות-מינוס, פלאגסטאף ופרסקוט הרבה יותר מגניבות.

יום 4 – הפארק הלאומי מוניומנט ואלי, לינה במואב

ביקור בפארק הלאומי מוניומנט ואלי, מומלץ מאוד! אנחנו עשינו את ה-Scenic drive, מסלול רכבי שלוקח אותך בתוך הפארק עצמו בין כל המוניומנטים הענקיים והמרשימים, מסלול הליכה ברמת קל-בינוני Wild cat, והמשכנו לעבר Forest gump point (נקודה יפה מאוד בלי קשר לסמליות של הנקודה שצולמה בסרט פורסט גאמפ), אם יש זמן אפשר אולי לעבור גם ב-Valley of the gods. הפארק היה אחד היפים שראינו בטיול שלנו, וממליצים מאוד לבקר בו. המשך נסיעה ל-Moab, עיירת מטיילים קטנה. אכלנו ב-Moab diner שהיה מאוד טעים.

יום 5 – Canyonland national park, אזור Island in the sky

ממואב נסיעה לפארק הלאומי קניונלנד, שמחולק ל-3 אזורים שונים שלא מחוברים ביניהם ולכן צריך מראש להחליט לאיזה חלק ללכת. חלק ה-Nedel סגור לא מעט בתקופת החורף, ומשיחה עם מרכז המבקרים של הפארק נראה ש-Island in the sky הוא המקום הפופולארי יותר אז הלכנו לשם.
הפארק הכי יפה שהיינו בו בעיני! כולל קניונים עצומים ומרשימים עם נוף להרי La sal המושלגים, פשוט עוצר נשימה!

אנחנו היינו ב-Shaffer overlook (הדרך ל-Shaffer canyon הייתה חסומה בגלל שלגים), מסלול קצר ל-Mesa arch, הליכה ב-Grand view ו-upheaval dome. מומלץ לראול את השקיעה ב-Green river. מהפארק חזרנו לישון במואב.

יום 6 – Arches national park

נסיעה קצרה ממואב לפארק הלאומי כנראה הכי מתויר באזור. מלא בקשתות (מפתיע) מיוחדות ומרשימות, אנחנו עשינו מסלולים ל-Delicate arch (חובה), Landscape arch, Windows arches, Double arches. משם המשכנו לעבר העיירה torrey, מקום הלינה שלנו הלילה, לקראת הטיול ב-Capitolreef למחרת.

יום 7 – הפארק הלאומי Capitol reef

פארק יפה מאוד ושונה מהאחרים שהיו עד כה, טיילנו ב-Scenic drive, Hickman bridge והמסלול המומלץ ביותר לטעמנו הוא Cassidi arch, שכולל עלייה די רצינית בתחילת המסלול אבל מעניק נוף מדהים על הקניונים והפסגות שבאזור, ובסופו מתהלכים על קשת עצומה.

ממשיכים לעבר נקודה הלינה הבאה שלנו באמצע הדרך בין קפיטול ריף לוגאס – Richfield, ועוצרים בדרך באטרקציה שווה במיוחד – מעיינות חמים מנביעות גיאותרמיות (Red Hill Hot Springs), בחינם. מגיעים בזמן לשקיעה מול ההרים המושלגים של יוטה.

יום 8 – הפארק הלאומי ברייס

בפועל אנחנו נסענו ביום הזה מריצ'פילד לוגאס בשל אילוצי לו"ז ובהמשך הגענו לזאיון וברייס מוגאס, המסלול הנוח יותר מבחינה גיאוגרפית הוא להמשיך לברייס. פארק מדהים שרבים מכתירים כיפה ביותר באזור. אדגיש שבחורף חלק ממנו סגור (הנסיעה מהמייל ה-3 עד ה-18 והדרך לפיירילנד), אבל האמפי מלא בסלעי ההודורים והתצפיות השונות באזור פתוחות, רק לוודא שמזג האוויר מאפשר טיול והדרכים פתוחות.

אני עשיתי תצפיות מ-Bryce point, Inspiration, Sunset ו-Sunrise point. עשיתי גם מסלול של שעתיים ל-Queens garden שמאפשר טיול ממש בעמק ההודורים מנקודת Sunset ל-Sunrise (השבילים מלאים קרח, הפארק לא דורש להשתמש בדוקרנים לשלג אבל אני לא רואה איך אפשר לעשות את זה בלי זה). לינה ב-panguitch, אין יותר מדי מה לעשות שם חוץ מלינה קרובה לברייס (אפשר גם לישון ב-Kanab שקרובה יותר לזאיון).

יום 9 – הפארק הלאומי זאיון

פארק יפהפיה וגדול מאוד, הגענו אליו רק בשעות הצהריים ולכן לא הספקנו לנצל אותו לגמרי, יש מספיק מסלולים ונקודות בפארק בשביל יומיים בכיף ואפילו יותר. מסלולים שעשינו ומומלצים מאוד – Whatchman ובריכות האזמרלד (ממליץ מאוד להגיע לעליונה, שבתקופת החורף קפואה אבל עדיין מקבלת זרימה מהמפל שמעליה, מראה יפהפיה). אפשר לישון ב-Kanab או להתקדם לעבר וגאס.

יום 10 – וגאס

נסיעה של כ-3 שעות בערך מזאיון. ישנו בלוקסור שנמצא בקצה הדרומי של הסטריפ, מחיר זול וחדר גדול. הסתובבנו בסטריפ ועברנו בין המלונות השונים (בלאג'יו ומופע המזרקות, פריז, ניו יורק, סיזרס הענקי, מיראג'), ובערב הלכנו למופע של סירק דה סוליי – הביטלס. מומלץ מאוד, הפקה ענקית ומיוחדת.

יום 11 – Valley of fire

עמק האש הוא State park שנמצא כחצי שעה מוגאס וקיבל את שמו בשל הגוונים השונים של הסלעים שבו, שצבועים באדום, צהוב, כחול ועוד. אחרי תשלום בכניסה של 15 דולר עבור רכב נכנסים לפארק המרשים, עשינו את המסלול של Fire wave, Elephant rock ו-White domes. בסוף היום לינה בוגאס (אפשר ב-Parhump שקרובה יותר ל-Death valley שמתוכנן למחרת).

יום 12 – Death valley

במרחק של שעתיים מוגאס נמצאת הפארק הלאומי עמק המוות, פארק עצום בגודלו (בגודל של מדינת קונטיקט כולה!. ממליץ לתדלק בעיירה Parhump לפני שמגיעים לפארק עצמו כי המרחקים עצומים ויש תחנת דלק אחת במרכז המבקרים בפארק (שמנצלת את העובדה הזאת וגובים תעריפים מופקעים על דלק). אפשר לבלות ימים שלמים בפארק שבו נמדדו הטמפ' הגבוהות ביותר בעולם (כך לפחות לפי מרכז המבקרים שלהם), וגם בתחילת מרץ אפשר להרגיש בחום וביובש.

בפארק הייתי בתצפית dantes שצופה לעבר פסגת טלסקופ המושלגת ולעמק עם "בריכות המלח" שבו, מראה מאוד מיוחד. אפשר גם לעשות מסלול קצר על ההר שבאזור לתצפית גבוהה יותר. בנוסף ממליץ על נקודת זבריסקי, להלך ב-Salt falts ב-Bad water, לתצפת על ה-Devils golf course, ולנסוע ב-Artist drive.

מכאן המשכנו לנסוע לבארסטו ללינה, כאשר תכננו לטייל ביום שלמחרת ב-Big bear lake, אבל מזג האוויר לא אפשר זאת אז חזרנו ללוס אנג'לס.