הרפתקאה סקנדינבית – טיול משפחתי של 14 ימים בטאלין, הלסינקי ושטוקהולם

יעד: טאלין הלסינקי שטוקהולם

זמן: שבועיים אחרונים של אוגוסט.

הרכב: 2 משפחות – 7 ילדים גילאי 1-10 סה"כ 11 אנשים.

המדינות: פינלנד, שבדיה ואסטוניה מדינות מקסימות, יפות ומיוחדות וזה היה אחד הטיולים המדהימים שעשינו.

טיסות: פינאייר (Finnair).

המסלול בסקנדינביה:

יום 1 – נחיתה בהלסינקי

נחתנו בהלסינקי מוקדם בבוקר, לקחנו רכבת לעיר ומשם במעבורת בת שעתיים לטאלין.

טאלין, זו עיר נמל, מאוד עתיקה, ומדהימה ביופייה. הגענו בצהריים, שכרנו דירה במיקום מעולה, חמש דקות מהעיר העתיקה.

היינו קצת מותשים מכל היום, אך זה לא מנע מאיתנו סיבוב היכרות עם העיר העתיקה והכיכר המרכזית ורק לאחר מכן חזרנו לדירה לישון.

יום 2 ו-3 – טאלין

הסתובבו ברחבי טאלין, ביקרנו מנהרות סודיות, ומעברים תת-קרקעיים, עלינו במעלה המגדל (Kiek in de Kök) הלכנו על החומות, ראינו חתונה, ביקרנו בשוק, ובשכונת קלמיה (Kalamaja) שכונת בתי העץ צבעוניים.

העיר העתיקה מהממת ומרשימה מאוד, המבנים המיוחדים והעתיקים, הסמטאות והאנשים בתלבושות אותנטיות.

יום 4 – הלסינקי

חזרנו להלסינקי במעבורת מוקדמת. לדאבוננו, כל סוכנויות השכרות הרכב סגורות בימי ראשון, ולכן נאלצנו לחזור לנמל התעופה ע"מ לקבל את הרכבים.

אחרי המתנה די ארוכה, קיבלנו את הרכבים ויצאנו לדרך לבקתה, בה נהיה 7 לילות.

הבקתה, נמצאת באמצע היער, בקרבת שמורת הטבע נוקסיו, וילה/בקתת עץ על האגם, עם סירת משוטים פרטית ומזח פרטי וסאונה.

מקום מהמם ביופיו, ממש כמו לגור בתוך תמונה. הבקתה במרחק כ- 40 דקות מהלסינקי (Hawkhill Nature, Villa Juhani).

הילדים ישר קפצו לתוך ואגם, יצאו לסיבוב בסירת משוטים, הדלקנו מדורה, חברים טובים שגרים בהלסינקי באו לפגוש אותנו בבקתה.

עשינו ארוחת ערב חגיגית ושמחה, והיה כיף גדול.

יום 5 – ליקוט פטריות ביער

יום נינוח אחרי הרבה ימים עמוסים, עשינו קניות בסופר ענק, כ- 15 דקות מהבקתה, יצאנו ללקט פטריות ופירות יער. המארחת (בעלת הדירה) הסבירה לנו איזה סוגים מותר לאכילה. קטפנו מלא אוכמניות, פטל, דומדמניות, תותי בר והכנו ריבת פירות יער טעימה! את הפטריות טיגנו עם בצל וחמאה – מעדן אמיתי. מזג האוויר היה טיפה קריר והיו טפטופים לפרקים.

יום 6 – ביקרנו בפארק החבלים

אחלה פארק והייתה חוויה מעולה!

יום 7 – לונה פארק

היה ריק – בלי תורים בכלל – יום נהדר Linnanmaki Amusement Park. לשים לב לשעות פתיחה.

יום 8 – חוות האיילים (אכזבה)

חוות האיילים – דיי התאכזבנו. מקום קטן מאוד עם כמה איילים שניתן להאכיל מעבר לגדר. מאוד יקר, כ- 60 אירו למשפחה.
יצאנו לעיר הלסינקי. טיילנו בשוק שבנמל ואכלנו שם ארוחת צהרים טעימה של סלמון וירקות. ביקרנו ב- City Museum שהוא פשוט נהדר! (גם החלקים שלו שלא מיועדים במיוחד לילדים ממש שווים ומתאימים לילדים) הכניסה למוזיאון ללא עלות. משם המשכנו לסייר ברגל באזור הנמל ומרכז העיר.

יום 9 – ביקרנו במוזיאון Natural History Museum Helsinkin

מוזיאון מרתק ומעניין, תערוכת דינוזאורים מרשימה.
מוזיאון מדהים מציע לך ניסיון בלתי נשכח של ההיסטוריה, צמחים ובעלי חיים. הילדים נהנו מהשלדים – להבין איזה בעל חיים שייך לכל השלד, ואת החיות המפוחלצות הרבות.
המוזיאון ממוקם במרחק של מספר דקות הליכה בלבד מתחנת הרכבת המרכזית ותחנות האוטובוס. מומלץ מאוד!
חזרנו הביתה, עשינו קידוש שבת עם חברים שבאו לבקר. היה אווירה מאוד מיוחדת.
בלילה הפינים יצאו לשחייה באגם.. קצפו למים הקפואים ואחרי ישר לסאונה.. מסתבר שזה מנהג פיני ידוע.. אפילו בקור של מינוס 30 מעלות.

יום 10 – טיול ביער

טיול ביער באזור הבקתה. נוף עוצר נשימה. חזרנו הביתה, יצאנו לסיבוב נוסף עם הסירה.
התחלנו לארוז ולהיפרד מהבקתה החלומית, לקראת ההרפתקה הבאה.

יום 11 – מעבורת מהלסינקי לשטוקהולם

שוב, יום ראשון ולכן היינו צריכים להחזיר את הרכבים השכורים לנמל התעופה. ביקרנו חברים בהלסינקי, ובצהרים עלינו לשייט (חברת Silja) של שני לילות שסטוקהולם!

חדר במעבורת נוח יחסית, עם חלון, שירותים ומקלחת.

עלות 300 אירו ללא ארוחות.

בדרך מפליגים בין איים קטנים, נופים ושקיעות חלומיות. על האוניה חנויות דיוטי פרי, קוסמטיקה, משקאות, ג'ימבורי לילדים, ג'קוזי, הליכה על הסיפון וכו' חוויה נהדרת!

יום 12 – שטוקהולם, שבדיה

בשעה 10:00 הגענו לשטוקהולם לעצירה בת 6-7 שעות. עלינו על אוטובוס מקומי קו 76, טיילנו בעיר העתיקה ציורית ויפיפייה, ראינו טקס החלפת המשמרות בארמון המלוכה.

הטקס כולל הופעה מרשימה של אבירים רכובים על סוסים, ומנצח על התזמורת שגם הוא רכוב על סוס אצילי במיוחד. הטקס נערך כל יום ב- 12:15.

הארמון עצמו יפה וצנוע מאוד אבל האווירה מאוד שמחה וססגונית. חזרנו לספינה ללילה נוסף.

יום 13 – הלסינקי

עגנו בהלסינקי בבוקר, יצאנו לטייל בעיר, קצת שופינג, גלגל ענק, פארקים באזור הנמל וכו'.

אחר הצהריים הגענו למלון Both, מלון מטיילים נוח צנוע, אך נקי ומאוד מרכזי.

התאקלמו ללילה האחרון של הטיול, ירדו לגינת משחקים שהייתה באזור, וחזרנו לישון.

יום 14 – חזרה לארץ

הסתובבנו בעיר, ביקרנו בספרייה החדשה והמרשימה (הגדולה בעולם), בקתדרלה העצומה ולקראת הצהריים עלינו על רכבת לכיוון נמל התעופה לחזרה הביתה.