קופנהגן עם ילדים (טיול משפחתי) – כל הסיבות למה גם אתם צריכים לטוס לבירת דנמרק

קופנהגן עם ילדים

יצאה לי כתבה הרבה יותר ארוכה ממה שתכננתי. הוא התחיל כרצון לחלוק את החוויה שלנו כמשפחה, אבל ככל שהמשכתי לכתוב נראה לי שזה בעיקר סיכום טיול בשבילי (קופנהגן עם ילדים). בקיצור, אתם יכולים לראות בזה מעין יומן קצר (או ארוך) ומוזמנים כמובן לקחת מה שמתאים לכם.

5 סיבות עיקריות: למה בחרנו לטוס לקופנהגן עם ילדים בחודש אוגוסט

כשהייתי צריך להחליט לאן ניסע הקיץ ניסיתי לדמיין את אוגוסט. בעיניי לא ראיתי כלום מרוב חום (זה היה בסביבות פברואר), מה שמיד הביא אותי למסקנה שאני רוצה לברוח למקום בו לא אצטרך להתמודד עם מזג אויר כזה.

יתרונות:

1. האיזור הנבחר צריך להיות קריר.
  2. עם שתי ילדות (7,2) יש עדיפות לטיסה לא ארוכה מדי.
  3. בעקבות הטיול בשנה שעברה בת זוגי ביקשה שהפעם נבחר יעד שלא מצריך רכב. משהו יותר עירוני. בכיף. אני חי בעיר כל חיי ואוהב ללכת הרבה ברגל.
  4. הרצון שלי היה להגיע למקום שעוד לא הייתי בו.
  5. מכורח הנסיבות אנחנו חייבים מדינה שיש בה מודעות גבוהה יחסית לאוכל ללא גלוטן. בשלב הזה כבר לא נשארו המון אפשרויות. הלכנו על קופנהגן ושטוקהולם.

חסרונות:

1. אין טיסה ישירה (לפחות לא בשעות הגיוניות מבחינתנו)
  2. השמועות מספרות שהערים יקרות. באומץ רב החלטנו להתעקש על הבחירה למרות זאת.

טיסה לקופנהגן

הזמנו טיסות דרך אל על (חייב לציין שמעולם לא היתה לנו בעיה איתם וטסנו איתם הרבה. גם הפעם הכל הלך על הצד הטוב ביותר). הלוך עם עצירה בפרנקפורט וחזור עצירה בורשה, לשני הכיוונים זמן קונקשן קצר.

מלון בקופנהגן

המשימה הבאה – לינה. זה השלב שהתחלתי לפתח רגשות חרטה לגבי היעד. עלה לי החום כשראיתי את המחירים. אחרי חיפושים רבים בחרנו במלונות מרשת סקנדיק (Scandic). יקר, נכון, אך המיקום מעולה והצרכים שלנו קצת מיוחדים.

מסלול בקופנהגן עם ילדים

אחרי שארזנו כמעט את כל הבית (הרי צריך בגדים לכל עונה) הגענו לקופנהגן.

העיר קיבלה את פנינו במזג אויר קריר, בדיוק כמו שרצינו. רוחות וגשם הוסיפו מדי פעם לאתגר. הטיול בעיר נעים וקליל. קופנהגן נבחרה כמה שנים ברציפות לעיר עם איכות החיים הטובה ביותר ודנמרק נבחרת כמעט קבוע למדינה השמחה בעולם. לא קשה להבין מדוע. יש איזה קסם וחופש באויר. מצד אחד זו עיר אירופאית לכל דבר, מצד שני התחושה שונה מערים אחרות שביקרנו בהן.

בין השאר ראינו החלפת משמרות בארמון, נכנסנו כמובן לחנות הלגו, הלכנו לאורך מדרחוב Stroget שנחשב לארוך בעולם, עצרנו למנת Flodeboller (זה הקרמבו המקומי שאומרים שהומצא בדנמרק). למי ששואל – השוקולד טעים הרבה יותר מהקרמבו שלנו.

מצד שני במקום העוגיה הגענו לתחתית ומצאנו מרציפן (לצערי), אבל זה כנראה גם כי ביקשנו ללא גלוטן. מסתבר שהגענו בדיוק לשבוע הגאווה המקומי וההופעות העיקריות היו בכיכר שצמוד למלון שלנו, מה שהוסיף עניין וצבע, אך גם רעש לא קטן. זה גם הפך את העיר כנראה לעמוסה מהצפוי, אבל לא הפריע לנו.

למחרת נסענו ברכבת לבאקן – יש שם פארק שמשוטטים בו איילים חופשיים בטבע וממש צמוד לו יש לונה פארק. יום כיף. אחרי שיטוט של כמה דקות אכן מצאנו את האיילים. צילמנו ובדקנו כמה אפשר להתקרב אליהם בלי להפריע. בהמשך עברנו ללונה פארק, סה"כ יום מלא ריגושים, בעיקר לשתי הבנות.

התכנון היה לקחת רכבת לשטוקהולם ולבלות גם שם כמה ימים, אך רצה הגורל וכמה ימים לפני שהגענו פרצה שריפה בדרום שבדיה וכל הרכבות התבטלו. היינו צריכים לבטל את המלון שהזמנו בשטוקהולם ולהוסיף ימים בקופנהגן, מה שלא היה פשוט מעכשיו לעכשיו בתקופה ובמיקום מבוקשים כל כך, אבל בסוף הצלחנו. מה יש לעשות שבועיים בקופנהגן? זה מה ששאלנו את עצמנו. אז יש מה לעשות.

בקצרה – עשינו סיבוב בכיכר בשם Israel plads (כן כן, כיכר ישראל), יש שם שוק פשפשים חביב. ממש לידו יש שוק אוכל מגוון ומעורר תיאבון. הגענו גם למאפיה מיוחדת שמוכרת בין השאר מאפים ללא גלוטן. הלכנו ברגל לנמל המפורסם עם הבתים צבעוניים.

אחרי שקנינו את ה"קופנהגן קארד" התחלנו לנצל את האטרקציות שכלולות בו ל-5 ימים הקרובים, כולל מקומות שלא תכננו להיכנס אליהם אבל מכיוון שנוסף לנו זמן שינינו את התכניות. אז היינו גם במוזיאון שיאי גינס וגם במוזיאון ריפלי שכולל בתוכו גם איזור המוקדש כולו להנס כריסטיאן אנדרסן וסיפוריו הידועים. עלינו וירדנו בדיוק 580 מדרגות (יחד) בתצפית מבית העירייה, הבת שלי ספרה את כולן. עלינו גם לתצפית מהמגדל העגול, התאהבנו בדרך בשקדים עם קינמון שנמכרים בכמה דוכנים ברחבי העיר. עצרנו לצפות במופעי רחוב בשלל סוגים.

נסענו לאקספרימנטריום, מוזיאון מדע פשוט מעולה. בילינו שם יום שלם, היינו צריכים להוציא את בת ה-7 שלנו בכוח כשכבר סגרו את המקום. היינו גם באקווריום כולל צפייה בהאכלת כרישים ובגן החיות כולל דב הפנדה החדש שהפך לאטרקציה הגדולה שם. הצטרפנו לשיט מודרך בן שעה והצטלמנו עם הפסל של בת הים הקטנה.

נסענו לטיול יומי בהלסינגור, שם נמצאת טירת קרונבורג (התפרסמה בעיקר ב"המלט" של שייקספיר – "להיות או לא להיות…") וגם מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית (כולל פינת יצירה לילדים).

בילינו יום שלם בטיבולי כמובן, מקום באמת מדהים גם למי שאינו חובב הז'אנר, יש שם מתקנים לכל הגילאים, ובכלל הכל שם נראה ומעוצב נהדר, כמו העיר כולה.

טיול יום מקופנהגן למאלמו (שבדיה)

טיילנו יום שלם במאלמו כדי לזכות בכל זאת בטעימה משבדיה. עיר נחמדה ויפה, כחצי שעה מקופנהגן, לא יודע אם יש מה לעשות שם יותר מיום, אבל התאים בדיוק לזמן שלנו. למרות החששות והאזהרות אני חייב לציין שלא נתקלנו בעוינות מצד הקהילה המוסלמית ובטח לא בגילויי אנטישמיות. זה נכון אגב לכל הטיול.

הגענו גם לשכונת נורהברו (Norrebro), יש שם את פארק סופרקילן עם מתקנים לילדים ובכלל מקום שכיף להסתובב בו.

יום אחד נסענו גם לרוסקילדה להרגיש איך זה להיות ויקינגים (מגניב לגמרי) – כולל סיור מודרך שמדמה קרב עם חרבות ומגינים, סיבוב קצר במוזיאון ספינות ויקינגים ויצירת כלים אישיים – סירה, חרב, מגן.

בימים האחרונים התחיל להיות חם, אמנם לא ברמות של קיץ ישראלי, אבל קיבלנו תזכורת שגם שם אי אפשר לברוח מהשמש.

אוכל בדנמרק

בגדול האוכל בקופנהגן טעים מאוד. לרוב הצלחנו בבחירות, ואם לא היתה לנו מגבלה של גלוטן, מן הסתם היינו מגלים עוד הרבה אפשרויות.

מחירים בדנמרק

לגבי עלויות – נמצאה מדינה יקרה יותר מישראל. השתמשנו רוב הזמן באשראי, לקחנו מעט מזומן וגמרנו גם אותו. המלון היה מצוין.

כמו תמיד, שיחקנו במשחק "זהה את הישראלים". היה קל. לא חשבתי שניתקל בהרבה ישראלים אבל להפתעתי שמענו לא מעט עברית. לי אין בעיה עם זה, זה אפילו נחמד.

לסיכום:

טיול משפחתי בקופנהגן עם ילדים של שבועיים עברו מהר מאוד, וכרגיל לקחנו את הזמן ובדרך כלל לא מיהרנו ממקום למקום כדי להספיק הכל.

לא פשוט לחזור הביתה לשגרה ולחום המוגזם, אבל בסופו של דבר – There's no place like home. עד הפעם הבאה.