טיול של 10 ימים באי סוקוטרה, תימן – יעד מופלא שאתם חייבים לבקר בו!

חזרתי מהאי סוקוטרה, תימן אחרי עשרה ימים (3 ימים מעבר לתכנון).
במסע שלי עברתי באבו דאבי, קצת חששות ובמבצע קטן בעזה.
אני והקבוצה שלי חרשנו את האי, מדיונות חול לבנות, לחופים תכולים בתוליים, שייט בסירת דייגים עם מאות דולפינים, ביקור בשמורת עצי דם הדרקון הייחודיים רק באי הזה ועוד המון חוויות.

הכנות לטיול

יצרתי קשר עם חברת התיירות Welcomed to socotra.
הם דאגו לקשר אותי לחברת הטיסה Air arabia ושלחתי להם 850 דולר לטיסת הצ'ארטר הלוך חזור מאבו דאבי לאי.
לאחר מכן דאגו לי לויזה בעלות 170 דולר והטיול עצמו לשבוע ימים היה אמור להיות 1600 דולר.
דאגתי לבוא עם כסף מזומן, כ-200 דולר, יש בעיר הבירה כספומט אבל לא הייתי סומך עליו.

אני טסתי עם תיק קטן (40 ליטר) ובו מצלמה, גופרו, בגדים ומחשב. היה לי גם רחפן אבל החרימו לי בשדה, יש כאלו שעברו עם למזלנו וזכינו לתמונות מעולות, ואל תדאגו, קיבלתי אותו חזרה בהמראה.

מהלך הטיול בסוקוטרה

בנחיתה הכרתי את הקבוצה שלי (קנדית, אמריקאית, אוסטרלית, צרפתי, זוג מבלארוס, גרמנייה ואמירתית).
התחלקנו לרכבים ויצאנו לקאמפ הראשון שלנו ב-Detwah lagoon ליד הכפר Qalansiyah בצד המערבי של האי.
התארחנו בשטח בבעלות סעדייה, מקומית מבוגרת חמודה ממש שהזכירה לי את הסבתא התמנייה שלי.

יום למחרת נסענו נסיעה קצרה לקלנסייה ומשם עלינו על סירות דייג לעבר חוף שוהאב Shoab.
בדרך ראינו מאות דולפינים וקפצנו מדי פעם למים לצפייה מקרוב. התארחנו בכפר בבעלות משפחה של עבדאללה לארוחת צהריים עם דגים שתפסנו בדרך.

ביום השלישי נסענו לפנים האי, עברנו ברצועת החוף המדהימה והגענו למרכז האי.
תחילה ירדנו לקניון ועשינו מסלול למעיין נחמד, ארוחת צהריים ומאוחר יותר עלינו חזרה להצטלם עם עצי דם הדרקון.
משם המשכנו לקאמפ הבא שלנו, אצל משפחת אל קעאבני.

למחרת עברנו בעיר הדיבו, עיר הבירה של האי, כמויות הלכלוך הכי נוראיות שראיתי, יש גם צד כזה בטיול, לא הכל מושלם, גם לא באי קסום שכזה.
עצרנו לצהריים במערה שעל הים וצפינו בשקיעה מהדיונות הלבנות כקמח.
לאחר נסיון כושל של בניית אוהלים על חוף עם רוחות משוגעות עברנו לישון במערה באזור.

ביום החמישי עשינו מסע לא פשוט בחום של כמעט 40 מעלות לבריכת אינפינטי עם נוף מדהים לעבר מפרץ עדן.
טרק קצר של שעה אבל לא קל בכלל, עם נוף ששווה לגמרי.
בערב נסענו לקצה המזרחי של האי, שקיעה מדהימה!

יום לאחר מכן נסענו כשעתיים לנחל מדהים עם המון מים בדרום האי, מיים נקיים ועמוקים, קפצנו ותיעדנו המון.
תפנית בעלילה: התבשרנו שהטיסה מבוטלת וכנראה אינשאללה רק עוד שבוע תהיה עוד טיסה, אולי.

המשך הטיול בהרי סוקוטרה

אחרי שהודיעו לנו שנשאר כמה ימים נוספים על האי החלטנו כל הקבוצה יחד לחזור למשפחת אל קעאבני בהרים, נעים יחסית, עם שירותים ומקלחות (בול פגיעה ומים מהנחל בדליים).

בילינו שני לילות נוספים בקאמפ, הספקנו לבלות שוב ליד עצי דם הדרקון, הצלחתי לתפוס תמונות בחשיפה ארוכה וטיילנו לחוף עם דיונות לבנות ורדוף ברוחות.

הלילה האחרון בילינו קרוב לעיר, עברנו בבית חולים לבדיקת קורונה מהירה ב-7 דולר והמשכנו לקאמפ.
בגלל החום קמתי לפני זריחה בסביבות 4 וחצי וצילמתי חשיפה ארוכה של ספינה שנסחפה לחוף.

מהקאמפ הגענו לשדה, קיבלתי את הרחפן חזרה, בילינו בלאונג' vip תודות למדריך שלנו שמסתבר גם כוכב רשת לא קטן עם כ-600 אלף עוקבים בעולם הערבי.

לסיכום

אי מדהים, קמפינג הארדקור קשה וקל – חום אימים אבל דואגים למים קרים לשתייה, טראקים קשים אבל קצרים, ישנים באוהל אבל דואגים למזרן וכרית, קמפינג עם שירותים זה מותרות, לרוב היה אבל לפעמים הכל בטבע, מקלחות בנחלים או לפעמים בדליים מבארות או מבני מקלחות עם חביות מים.

לא זול, לא לכולם, בטיחותי (הסעודים והאמירתית נמצאים על האי). אם יש לכם שאלות מוזמנים לשאול בתגובות ולעקוב אחרי באינסטגרם Benishay, לתמונות נוספות ויעדים מטורפים אחרים בעולם!