סיכום של 7 ימים בסלובניה עם הילדים בחודש אוגוסט [נחיתה בלובליאנה]

חזרנו משבוע בסלובניה עם הילדים הנה מה שהיה לנו: משפחה 6 נפשות, הורים וילדים בני 18, 15, 10 ובת 6. טיסה ללובליאנה. ילדים די גדולים, לא הלכנו על טיול כוכב אלא מחליפים 3 בתים, בעיקר בגלל המעגל שלא רצינו לטוס דרכו, אלא להתרווח ולהנות מעמק נהר הסוצ'ה. החלפת הבתים מעט מתישה אבל יש בה גם את הכיף של לגלות את הבית הבא, הדירות הוזמנו דרך air bnb עם מטבח מאובזר וציון טוב… לנו זה עבד מעולה.

בלד

נחתנו בלובליאנה אחה״צ, אחרי טיסה נוחה. לקחנו את הרכב ונסענו לדירת air bnb ב- Bled. נהיה כאן 3 לילות. יום א' ירדנו לאגם בלד לטבול באגם המדהים הזה, חוף קמפינג. חניה סמוכה בתשלום. לקחנו sap ב- 10 יורו לשעה, הקטנים הלכו לפארק טרמפולינות שצמוד ב- 7 יורו. תכננו לקחת סירה לאי והיו רעבים אז ויתרנו. עלינו בסביבות ארבע ל- Bled straža, רכבל ומגלשות הרים, יש שם גם מגלשות אבובים מגניבות ליד התור לרכבל. לא הספקנו לפארק חבלים שלמעלה כי היה כבר מאוחר כשעלינו. אז גלשנו והחלטנו לחזור למחרת. יום ב' התייצבנו ב- 10 בפארק ההרפתקאות, לא חיכינו לרכבל אלא טיפסנו ברגל. לא קל, לא נורא. אחרי הפארק הרפתקאות שהיה מעולה, גלשנו שוב במגלשה. זה לא מהפארקים הקשים ביותר, אבל עשה את העבודה. אחרי שנחנו קצת בחדר התפצלנו, גדולים עשינו את Zipline dolinka, מושקע, שווה. 7 גלישות הלוך שוב מעל הנהר דולינקה. הקטנה וההורה הצמוד לקחו סירה לאי וטיילו על האגם.

בוהיני

למחרת, יום ג', עזבנו את הדירה. נסענו לכיוון בוהיני ועשינו מסלול מקסים של שעתיים בערך Korita mostnice. מחנים בקצה העיירה Stara Fužina ויוצאים ברגל. מיהרנו לרכבת המכוניות ותפסנו את הרכבת של 13:30. אחרי 45 דקות הגענו ל- Most ni Soči. אכלנו בפיצריה וירדנו לנהר Sotočje Idrijce in Soče, natural beach, נכנסו לשחות. המשכנו ל- Kobarid, לקחנו את הבקתה ב- Camp rut דרך air bnb. נהיה פה 2 לילות.
יום ד', נתנו לחברים קצת לישון ויצאנו בצהריים למפל קוזיאק המקסים. ירדנו למים הקפואים של נחל סוצ'ה והמשכנו. קבענו לגדולים ראפטינג ב-Bovec אחהצ דרך Aktivni planet, שזאת תכלס השעה הכי חמה ביום פה. היה להם מעולה. בינתיים הלכתי עם הקטנה לראות מפל מקסים Slap Virjil עשר דקות משם. כשחזרו בהיי מהראפטיג אכלנו סמוך לנק' הזנקה שלו וחזרנו חצי שעה לישון ב- Kobarid.

אגם בוהין

יום ה', עזבנו את אזור נחל הסוצ'ה המדהים ביופיו ועברנו דרך איטליה ואגמי פוזין. האגם הראשון יפהפה נרטבו, מהאגם, ואחרי חצי שעה גם מהמבול שהפתיע. הגענו לאוטו רטובים וצוהלים והמשכנו דרך בלד לעוד שני לילות באזור אגם בוהין. באזור טיילנו בערב מחוץ לבית, טרמפולינה, עזים וים של ירוק בעיניים מקצה לקצה.

לובליאנה

יום ו', קמנו מאוחר (תמיד הבאלאנס בין הרצון להסטלבט לבין הרצון להספיק לראות ולעשות.. ). יצאנו ב-12 לכיוון מרכז לובליאנה, גם פה תפס אותנו גשם, אכלנו צהריים והמשכנו למערת פוסטבינה לסיור של 17:00, כשיצאנו כבר לא היה אפשר ללכת לטירה. נסענו חזרה ועצרנו מעט לפני Bled לארוחת סוף הטיול ב-Dino grill and Park מסעדת גריל שהיא גם כניסה לפארק אטרקציה של דינוזאורים, שהיה כמובן סגור כי היה לילה, אבל היתה מסעדה מגניבה לסיום.. למחרת, שבת בבוקר התקפלנו מהבית האחרון, שכרנו אופניים מ- Alpin sport שיושבים ממש צמוד לגשר על בוהיני, טיול נחמד מאד, מצאנו ברכיבה את הגישה לחוף הרחצה הקסום על הגדה הצפונית.

המים הכי פחות קרים פה מכל מה שהרגשנו והחוף ממש נוח. אם חוצים ברכב את הגשר לכיוון Stara Fužina וממשיכים 200 מטר אחריו יש משמאל חניה בתשלום, להכנס עד הסוף ומשם הגישה לחוף ולשביל המקסים ההולך על כל הגדה הצפונית. גם אם לא רוכבים. בדרך לשדה עברנו במאפיה Pekarna Planika ב- Bohinjska Bistrica שכבר גילינו כשהיינו בדרך לרכבת המכוניות לפני כמה ימים, להצטייד ליום של החזרה הביתה בכריכים ומאפים, ונסענו ולשדה התעופה…

כמה נקודות על סלובניה

• לנו פחות התאים מרוץ מטורף של להספיק ויתרנו על קנסקה גורה כי כבר גלשנו בבלד, ויתרנו על הר ווגל. ראינו רק מערת נטיפים אחת ולא שתיים.
  • לא היינו בערוץ ויטגר כי היו חוות דעת לא חד משמעיות. היה נדמה לי ש Mostnica מחליף את טולמין באופי הטיול ואולי פחות מטוייל.
  • נתנו לעצמנו גם זמן להנות מהבתים השונים שהיו חלק מהחוויה.
  • עוד נקודה, זאת ארץ נקיה בצורה לא רגילה, כמעט בלי שיש פחים בסביבה. פשוט לא משאירים לכלוך אלא לוקחים איתכם בתיק. אז אולי תתחברו גם לעניין הזה..

זהו, חופשה נפלאה בסלובניה. נהננו מאד.