בלוג מפורט על טיול משפחתי בלונדון עם ילדים של 12 ימים.

איפה לטייל בלונדון

לונדון פעם ראשונה עם 2 ילדים בני 7 ו-3 (בפעמים הקודמות היינו לבד או רק עם הבת). סה"כ היינו 12 ימים עם הטיסות.. שבחלק היה לנו אירועים משפחתיים. זאת עיר קסומה שיש בה הכל.. כמה שנשארים יותר מבינים שלא ראינו כלום. רוב הטיול שילמנו דרך Google pay. הרבה מהמקומות לא מקבלים מזומן. עשינו כרטיס אויסטר והטענו אותו ל-7 ימים ואחרי זה בעוד 20 פאונד.

כרטיס סים ללונדון

רכשנו בדואר כרטיס סים של 8world והטענו בגלישה של 5gb. השתמשנו הרבה במפות של גוגל כדי לנווט. זה ממש מקל שהוא מחשב את הדרך עם התחבורה הציבורית.

מלון נובוטל לונדון

ישנו ב-Novotel london west זה נמצא ב-Hammersmith. המלון במרחק הליכה של כ-5 דקות מתחנת המטרו בקווים הכחול, ירוק, צהוב וורוד. נסיעה עד למרכז לוקחת כ-20 דקות במטרו. נסענו עם עגלה ולכן חשוב לחפש במפה תחנות עם כיסא גלגלים כי אלו תחנות נגישות.. אחרת זה קצת סיוט. המלון נחמד מאוד, קיבלנו חדר עם 2 ספות נפתחות לילדים ומיטה זוגית לנו.

מהלך הטיול בלונדון

יום ראשון טיסה ללונדון

טיסה ללוטון – לא הסתבכתי עם התחבורה והזמנתי כבר מהארץ את נתי הנהג מונית. הוא ישראלי שגר כבר מעל 40 שנה בלונדון. מאוד אדיב ודייקן.

יום שני:

נסיעה לארמון בקינגהם לצפות בהחלפת המשמרות ועל הדרך יצא לנו לראות את קמילה נכנסת לארמון משם המשכנו לשורדיץ. פעם ראשונה שלנו שם והיה ממש יפה. הגרפיטי מקסים ומפיח חיים בבניינים הישנים. אכלנו בשוק והילדים שיחקו בגינת שעשועים חזרנו למרכז להיפגש עם המשפחה עם הרכבת בקו החדש (הקו הסגול) ממליצה מאוד לנסוע בו- התחנות חדשניות והרכבות יפות. היינו בקובנט גארדן לקנות Ben's cookie וגם נכנסנו לחנות House of spell בסוהו שיש בה הרבה דברים מדליקים מכמה סדרות וסרטים אהובים (הארי פוטר, משחקי הכס, חברים וכו').

יום שלישי:

טיול בלונדון ביוני

• מדאם טוסו – הזמנו כרטיס מראש מהארץ משולב עם לונדון איי והאקווריום. היה מאוד נחמד. לא להיכנס עם ילדים לסרט.. הם די פחדו שם.
  • גן חיות – משום מה זכרתי אותו הרבה יותר גדול. בגלל שהיינו בלחץ של זמנים פחות נהנינו.
  • בערב היה אירוע משפחתי אז חזרנו למלון לנוח.

יום רביעי:

• לונדון איי- היה מאוד נחמד. הילדים אהבו. רואים את כל לונדון. התור די ארוך גם כשמזמינים שעה מראש אבל מתקדם די מהר.
  • האקווריום- הילדים ממש התלהבו.
  • המשכנו לטייל עם המשפחה באזור של קובנט גארדן.

יום חמישי:

הייתה לנו שבת חתן בבוקר ואחרי זה נסענו לצ'לסי. הייתה תערוכת פרחים שלא השגנו אליה כרטיסים אבל כל השכונה הייתה מקושטת בפרחים והיה ממש נחמד.

יום שישי:

• פארק הולנד- מקום קסום ויפה. יש 2 גני שעשועים והמון סנאים. הילדים לא רצו לצאת משם.
  • שוב אירוע משפחתי אז חזרנו למלון להתארגן.

יום שביעי:

• נסיעה ליורק- כחובבת סדרות תקופתיות החלטתי שהפעם ניסע מחוץ ללונדון לראות קצת טירות. נסיעה של שעה וחמישים ברכבת הלאומית. יורק מדהימה, שילוב של טבע ועיר. הסימטאות מזכירות את סימטת דיאגון ובאחת הסימטאות גם יש חנויות של שיקויים, מטאטים, שרביטים ואת הקלחת הרותחת.
  • היינו במוזיאון התחבורה שאפשר לבלות בו שעות ולראות את הרכבות של פעם עם מיטות ומקלחות. הייתה תערוכה של ויקינגים– היה ממש נחמד. הילדים התחפשו לויקינגים ויצא לנו לראות איך הם חיו.
  • מוזיאון השוקולד- עשינו טעות ולא הזמנו כרטיסים מראש, היה ממש עמוס ולא נתנו לנו להיכנס למוזיאון, רק רכשנו שוקולדים.
  • עלינו על אוטובוס תיירים כדי לראות את כל העיר- בתכלס כל הדברים המעניינים נמצאים במרחק הליכה.

יום שמיני:

קניות- אני פתחתי את הבוקר לבד בקניות בפרימארק- הייתי בסניף שצמוד לתחנת Marble arch אבל אני יותר ממליצה ללכת לסניף שצמוד ל-Tottenham court. ממליצה ממש להגיע לפתיחה כי החנות די ריקה ומסודרת. בנתיים הם היו במלון. חזרתי למלון להניח את הקניות ויצאנו כולנו לרחוב ריג'נט לחנות הצעצועים Hamleys – שש קומות של צעצועים, החנות ממש מגניבה, העובדים מדגימים את הצעצועים המדליקים. הילדים סופר נהנו. עשו לבת שלי לק בציפורניים וקעקוע זוהר והיא ממש התלהבה. אכלנו צהריים במסעדת The jungle cave. מסעדת יער הגשם. המחירים די גבוהים אבל המסעדה ממש מדליקה והילדים הוקסמו. ממליצה בחום ללכת עם הילדים. המשכנו לחנות m&m שהיא חלום לילדים שאוהבים שוקולד. מאוד צבעונית וכיף להצטלם בה. ממול נכנסו לחנות לגו, החנות בשיפוצים ולכן הקומה השניה שהיה כיף לשחק בה לגו סגורה. הילדים הרכיבו דמויות מלגו והעברנו שם הרבה זמן.

יום תשיעי:

לגולנד- אנחנו נסענו עם קו 702 מהמלון ועד הלגולנד. נסיעה של שעה וחצי בערך. עלתה הלוך וחזור 19 פאונד למבוגר ו-12 לילדה (על הילד לא היה צריך לשלם). הזמנו כרטיסים מראש מהארץ. התורים ממש ארוכים ולכן צריך הרבה סבלנות. לא הספקנו לראות את כל הפארק אבל היה ממש כיף. הילדים היו בעננים.

יום עשירי:

דינואור בלונדון

• מוזיאון הטבע- מוזיאון ענקי עם הרבה מיצגים. יש חלק שלם של דינוזאורים. לצערי החלק של היונקים היה בשיפוצים ברובו אבל עדיין הילדים נהנו מאוד.
  • משם נסענו להיפגש עם המשפחה בכיכר פיקדלי והמשכנו לבית שלהם בפרברי לונדון. חגיגות 70 שנה למלכה. כל המרכז היה עמוס והיה קשה ללכת במדרכות וברכבות. אנחנו לא התקרבנו לארמון, רק ראינו את המטס מעל כיכר פיקדלי.

יום 11:

יום שכולו הוקדש לפרידה מהמשפחה. חזרנו ל-Hamleys לעוד סיבוב.

יום 12:

מה עושים ביורק

שוב נסיעה עם נתי לשדה תעופה. הטיסה הייתה ב-12.30 ויצאנו מהמלון ב-08.00. היו קצת תורים אבל עבר די מהר וכבר ב-10 היינו בדיוטי. בדיוטי בלוטון יש הרבה מסעדות, חנויות מזכרות, Next, חנויות משקפי שמש וכו'. תהנו בלונדון!