סיפור החופשה שלנו באזור גדנסק וצפון פולין בעלות 9000 ש"ח ל-6 אנשים לשבוע באוגוסט

סיפור החופשה שלנו באזור גדנסק וצפון פולין – חופשה נהדרת במחיר מצוין (9000 ש"ח ל-6 אנשים לשבוע באוגוסט!). חופשה ראשונה שלנו בהרכב משפחתי מלא+ (אבא, אמא, בן 7, בן 5, בת 3 וסבתא), עברה בהצלחה.

טיסות לפולין:

הוזמנו דרך לוט 11 חודשים מראש במחיר 109 דולר לכרטיס כולל טרולי 8 ק"ג, לא הזמנו הושבה או כבודה נוספת. עשינו צ'ק אין ברגע הראשון שאפשר (36 שעות מראש) וישבנו ביחד. הטיסה בהלוך התעכבה ב3.5 וחצי שעות ובמקום לצאת מהארץ ב-21:15 יצאנו ב-12:45, היה בהחלט מאתגר עם הילדים. בחזור דייקו מאד והגענו בזמן.

רכב:

שכרנו דרך Global rent a car ולמרות הביקורות השליליות הרבות שקראנו עליהם הופתענו לטובה, במחיר של 158 יורו קיבלנו רכב אוטומטי עם 7 מקומות, עם מושבי עור, מפנק ומשודרג. לא עשינו ביטוח ביטול השתתפות עצמית דרכם אלא ביחד עם פוליסת ביטוח הנסיעות שרכשנו בארץ. בכל מקרה, נכון לעכשיו- כמעט שבועיים מאז שהחזרנו את הרכב ולא חויבנו בשום דבר.

לינה:

מכיוון שידענו שננחת מאוחר אז לקחנו שני חדרים (כל חדר ל-3 אנשים) ללילה אחד קרוב לשדה התעופה. המקום נקרא: Sleepinn Gdansk Airport. יש להם הסדר עם חברת המוניות נפטון שנמצאת בשדה התעופה והמחיר למונית הוא 20 זלוטי. ממליצה מאד לקחת מונית אם מגיעים בלילה כי המלון אמנם לא רחוק מהשדה אבל יהיה קשה למצוא אותו בחושך. הוספנו כסף עבור ארוחת בוקר וקיבלנו במקרר שבתוך החדרים לחם וממרחים בעיקר. בנוסף היה קורנפלקס וקפה חופשי במתחם המלון.

למידע נוסף והזמנת חדר במלון Sleepinn Gdansk Airport לחצו כאן

ביום השני עברנו לדירה בשכונה שקטנה ופרברית בגדנסק Apartament Kochanowskiego הדירה בת 3 חדרים והיא מאד מרווחת והתאימה בול להרכב שלנו. אני מגדירה אותה כפרקטית אך לא מפנקת. היה בה כל מה שצריך מבחינת ריהוט, אבזור במטבח, מכונת כביסה אבל מבחינת העיצוב שלה היא קצת מיושנת. המחיר 300 זלוטי ללילה.

למידע נוסף והזמנת הדירה Apartament Kochanowskiego לחצו כאן

אוכל:

ההתנהלות שלנו במהלך החופשה מבחינת אוכל הייתה ארוחות בוקר וערב בבית וצהריים בחוץ (לרוב בקניונים כי לילדים לא הייתה סבלנות למסעדות וחיפשנו פתרון מהיר יותר).

אטרקציות:

החלטנו לקחת את הטיול ברגוע ולעשות כל יום אטרקציה מרכזית אחת, בשני הערבים היחידים שבהם עוד נשאר לנו כוח הלכנו לטייל בעיר העתיקה והמהממת של גדנסק. היינו ברחוב דלוגה, בחנות הסוכריות ובאזור הנמל.

גן החיות של גדנסק – גן חיות שמתפרש על שטח ענקי. לצערינו הגענו ביום חם והבנים די סבלו מההליכה המרובה בחום. בת ה3 נהנתה מאד וגם אנחנו המבוגרים התרשמנו לטובה מהמקום הגדול והמטופח. החניה בתשלום של 12 זלוטי.

פארק המים ברדה – פארק מים מהמם שלדעתי לא נופל ברמתו מפארקי המים שהיינו בהם ביער השחור ובהולנד. היה ממש נקי ומבחר של מגלשות ובריכות שהתאימו לגילאים השונים של ילדיי. שימו לב שבשביל להזמין כרטיס משפחתי ליום שלם יש לבצע הזמנה באינטרנט 5 ימים מראש (המחיר 200 זלוטי). אם מגיעים למקום ללא הזמנת כרטיס ניתן לרכוש כרטיס ל3 שעות בלבד. אנחנו בילינו שם יום שלם!

מוזיאון המדע בגדיניה – שלושת הילדים עפו עליו ונשארנו שם יותר מ3 שעות. המקום מואר, מעוצב, מודרני וכולל הסברים באנגלית ורוסית. והמחיר למשפחה – 58 זלוטי.

לאחר מכן קפצנו לקניון ריביירה שנמצא במרחק נסיעה קצר משם, הילדים נכנסנו לג'ימבורי לשעה ולנו היה טיפונת זמן לשופינג.

פארק נובה הולנדיה (הולנד החדשה) – רכשתי כרטיס משפחתי בגרופון במחיר 93 זלוטי. הפארק נמצא במרחק של כשעה נסיעה מגדנסק אבל לגמרי שווה את זה. יש שם המון סוגי מתנפחים שמתאימים לכל הגילאים כולל מתנפחים ענקיים שבן ה5 לא הורשה לעלות עליהם לבד אז עליתי והתגלשתי איתו. בנוסף למתנפחים יש עוד הרבה פעילויות: שייט בסירה, פארק חבלים, טרמפולינות, ירי בחץ וקשת, פארק דינוזאורים, פינת חי ועוד. אכלנו צהריים במסעדה שנמצאת בכניסה לפארק (היא גם נקראת נובה הולנדיה), המנות היו גדולות וטעימות והגיעו ממש מהר.. והמחיר ל6(!) מנות עיקריות: 150 זלוטי?
מתחם הבית ההפוך בכפר שימברק- זהו מתחם תיירותי מסביב לבית ההפוך ובנוסף אליו יש עוד כמה אטרקציות למבוגרים:השולחן הכי ארוך בעולם, בונקר ורכבת (מעין אנדרטא לזכר הפולנים שהוגלו לסיביר ע"י סטלין).

לילדים: פארק חבלים ברמות שונות בן 5 עשה את המסלול הלבן ובן 7 את המסלול הצהוב, טרמפולינת בנג'י ועד כל מיני בתים מעץ עם חיות. חלק גדול מהאטרקציות לילדים הן בתשלום נוסף.

עיירת הנופש סופוט:

טיילנו במזח הכי ארוך בעולם (הכניסה בתשלום של כ20 זלוטי למשפחה), צפינו בברבורים והשחפים. המשכנו לטיילת לכיוון הבית העקום ובעיקר נהנינו מהנופים של הריביירה הפולנית.
המשכנו לצהריים בקניון הפורום בגדנסק וקינחנו בג'ימבורי המנצנץ והמהמם שיש שם.

לסיכום:

פולין הפתיעה אותי בגדול-הרבה יותר מודרנית ומערבית ממה שתיארתי לעצמי עם היתרון של מחירי מזרח אירופה. אין לי ספק שעוד אחזור (כנראה לחלק הדרומי).

בינתיים מתחילה לתכנן את קיץ 2020 הכרטיסים לוינה כבר נרכשו.