9 ימים בסיני עם תינוקת ברכב – כן זה אפשרי ואפילו מאוד כדאי!

אז עשינו טיול של 9 ימים בסיני עם ילדה בת 2.7 ברכב. משתפת את החוויה, קצת ארוך אבל אינפורמטיבי.

כניסה לסיני והתנהלות עם רכב

הצד הישראלי עבר די בקלות, עברנו באגרות ותרגמו לנו את רשיון הרכב, בדיקת דרכונים ומכס.

הצד המצרי מתחילים בבדיקת הרכב הם משחקים אותה כאילו הם עושים לכם טובה ענקית ומבקשים בקשיש בצורה מאוד לא נעימה.
הם מצאו בתיק כדורים שבן הזוג לוקח באופן קבוע ואיימו שלא נקבל אותם אם לא נשלם להם. הם לקחו מטר שהיה לנו בתיק וביקשו תוספת מזומן. בן הזוג נתן להם מה שהיה לו בכיס (12 ש״ח) וזה לא הספיק להם וביקשו יותר. עד שהתחלנו להתעצבן והם הבינו שלא יצא להם כלום והחליטו להחזיר לנו את הכסף ושחררו אותנו.

המכס המצרי- בקיצור טרללת. יש שם 5 עובדים שכל אחד עושה כלום ועוד טיפה. אחד מכס, שני מחליף מספרים, שלישי לוקח תשלום, רביעי מהנדס, חמישי עובד דלפק. כל אחד יושב במקום אחר והם מעבירים אותך 200 פעם מאחד לשני.
תשלום אגרה ביציאה. כל אחד 405 לירה והרכב עוד 200. גם שם ביקשו טיפ. בכללי המקום היחיד בסיני שביקשו טיפ בצורה כזאת לא נעימה היתה בגבול. לקח לנו שעתיים לעבור את הגבול והיינו היחידים שם.

הכבישים די נוחים מהגבול ועד לשארם יש כביש אחד שחוצה הכל. בתוך הערים חלק מהכבישים משובשים או סגורים בחול/עבודות בכביש. בנוסף אין סימונים על הכביש וצריך לנחש מאיפה לנסוע ואם אתה בצד הנכון של הכביש. בערים יש במפרים בגודל הר שלא רואים אותם. הם גם נמצאים באיזורים לא מאוכלסים ולא מובן בכלל למה הם שם. וויז טובה חלקית, היו רגעים שלפי וויז נסענו בתוך הים. בדהב היא המציאה המון כבישים לא קיימים אבל סך הכל הניווט מאוד פשוט שם והסתדרנו מצוין. במחסומים לא עצרו אותנו פעם אחת ולא בדקו דרכונים.

בחזור- הצד המצרי בדק בקטנה את המזוודות ובצד הישראלי חוץ מבדיקה מתחת לרכב לא בדקו בכלל את התיקים. יכול להיות שזה בגלל שהיינו עם הילדה.

סים מצרי

אחרי הכניסה לסיני יש דואר. העובד שם עשה תואר בעברית והוא מדבר וכותב בעברית ממש טוב. היה אדיב והמחירים שלו טובים. לא היו בעיות קליטה בכלל וכל המכשירים היו מחוברים לסים הזה.

תחנה ראשונה- מנוחה בנואיבה

ישנו לילה אחד בנואיבה בדרכנו לשארם במלון חביב Ciao hotel. עלה שם יותר זול דרך בוקינג (56$) יש שם בריכה, וים וזה כלל ארוחת בוקר וערב שהיו טעימות. החדרים ממוזגים ומעט קטנים אבל בשביל יום אחד זה לגמרי שירת אותנו. המלון נמצא באיזור של קמפים שזה נחמד. החול חולי אבל בכניסה לים יש המון אבנים והים רדוד מאוד.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

תחנה שניה- שארם

ישנו שם במלון צ׳רמיליון גארדן אקווה פארק חמישה ימים הכל כלול.
הגענו לשם בלי הזמנה מראש ונתנו לנו הצעה של 165$ לילה. רק כשהראיתי לו בבוקינג שהמחיר נמוך ב- 20$ ממה שהציע הסכים להוריד במחיר. בכללי אם פעם שעברה שנסעתי נתנו לי מחירים יותר נמוכים מבוקינג. אז הפעם כל המחירים בבוקינג היו נמוכים יותר.
המלון ממוקם במתחם ענק של שלושה מלונות של הרשת- גארדן אקווה פארק, קלאב ריזורט וסי לייף.

בגארדן אין ים אבל יש פארק מים ורק מי שמתארח שם מקבל גישה לכל המלונות האחרים (כולל ים, בריכות, מסעדות וכו). יש מלון נוסף שנקרא צ׳רמיליון קלאב אקווה פארק שנמצא 5 דקות נסיעה מהמתחם, בגלל השמות הדומים זה לפעמים מבלבל.
החדרים גדולים ומרווחים והסטנדרט שם זה שני חדרים. ממליצה לקחת את החדרים שצופים לבריכה. האוכל כרגיל בסיני לא מזהיר אבל גם לא גרוע. יש המון הציע ותמיד מצאנו מה לאכול.
איך שמגיע הלילה היתושות יוצאות למסיבת דמים המונית חייב אלתוש!

• סוהו- מהממת ועם זאת הרגיש לנו לא קשור לחיים האמיתיים בשארם ובסיני בכלל. מי שמחפש יותר אוטנטיות לא הייתי ממליצה
  • העיר העתיקה- מאוד יפה וכיף להסתובב שם
  • צוללת עם חלונות שקופים- מומלץ בחום! במיוחד אם יש ילדים קטנים שלא יכולים לעשות שנורקלים. מאוד נהנינו.

למידע מפורט על מלון הכל כלול בשארם לחצו כאן

תחנה שלישית ואחרונה- דהב

כאן היינו 4 ימים במלון לה מרידיאן חצי פנסיון.
כהרגלנו הגענו בלי להזמין מקום מראש. כשהזמנו חדר היו כמה חברה ישראלים שצעקו בלובי והתנהגו בצורה שלא מכבדת אף אחד. אנשי הקבלה החליטו שהם לא מוכנים לעשות להם צ׳ק אין והיה נראה שהם ממש היו מזועזעים מהסיטואציה. בעקבות התקרית הם החליטו לשדרג לנו את החדר.
קיבלנו חדר יחסית גדול עם אמבטיה, מקלחת, ומרפסת עם מקלחת פרטית מול הבריכה ונוף לים.

המלון עצמו מקסים עם מספר בריכות של מים רגילים ומלוחים. נראה שהם מנסים להכניס את הטבע למלון והבריכות ״טבעיות״ כאלה.
ארוחת בוקר סבירה, העוגות טעימות ברמות ארוחת ערב בלתי אכילה. נכנסנו רק בערב הראשון ובשאר הימים נסענו למרכז ואכלנו שם.
הים לא כל כך נגיש והכל אבנים אבל כיף להתעורר לנוף.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

לא צריכה לספר לכל כמה דהב מדהימה אתם בטח כבר יודעים…