טיול בחבל טירול עם רכב שכור הכולל טיולים רגליים ונופים בלתי נשכחים

טירול למטיילים

טיול בחבל טירול הוא חוויה בלתי נשכחת ונחשב לאחד האזורים היפים ביותר באוסטריה. ב-9 ימים, טיילנו בעמק זילרטל, עמק שטובאי ועמק אוץ. נהנינו מכל מה שיש לטירול להציע. אם זה נופים מרהיבים, פעילויות בטבע והיסטוריה עשירה. ככל המקומות בכתבה מתאימים גם לטיול של משפחות עם ילדים.

*במידה ואתם רוצים מידע נוסף על המלונות או האטרקציות לחצו על השם שלהם ותעברו לדף מפורט.

אפליקציות שנעזרנו בהם במהלך הטיול:

Olpererhutte

• Komoot – אפליקציה מעולה לתכנון וקבלת מידע על מסלולי הליכה ואופניים.
  • Google maps – ניווט וכבישים, וויז לא עבד כמו שצריך.
  • Currency – אפליקציה חמודה שממירה לפי שער נוכחי של מטבעות יורו, דולר וכו'.

כמה טיפים שיעזרו לכם:

Aqua dome

• באוסטריה יש מצלמות מהירות כמעט בכל מקום, עדיף לא לעבור את המהירות המותרת מאשר לקבל דוח לישראל אחרי כמה חודשים. כמעט לכל עמק בחבל טירול יש אתר משל עצמו בכדי לקבל מידע על מסלולים, מלונות, רכבלים, כרטיסים וכו'. רוב המסעדות נסגרות יחסית מוקדם אז לתכנן ארוחות ערב מבעוד מועד
  • מעילי גשם, מטריות, בגדים חלופיים הכרחי בתיק או ברכב, מומלץ גם להביא ציידנית מהארץ ולשים בה אוכל\סנדוויצים שישארו ברכב למהלך היום
  • אז אנחנו בחרנו להתחיל את הטיול שלנו בוינה ולקחת רכבת לאינסברוק שלקחה לנו 4 שעות ולהשכיר רכב משדה התעופה באינסברוק, במידה ונוסעים ברכבת חובה להזמין מקומות מראש – בפעמיים שנסענו היא הייתה מלאה עד אפס מקום.
  • אתר שהזמנו ממנו כרטיסים לרכבת לחצו כאן
  • הזמנו את הרכב מהאתר – autoeurope.co.il

אינסברוק:

אינסבורק למטייל

העיר בירה של טירול, עיר ממש יפה שיש בה וסביבה כל מה שצריכים מטבע ועד שופינג. יכולה להתאים לטיול כוכב.

• לינה באינסברוק – Nala Individuellhotel מלון חמוד, לא לשהייה ארוכה.
  • Mamma mia – מסעדה טובה לארוחות צהריים וערב.
  • Town Square – מדרחוב ראשי.

עמק זילרטל:

טירול למשפחות

עמק יפהפה, מתחיל מזרחית לאינסברוק ומתאים לטיול כוכב. אנחנו שהינו בעמק 3 לילות במלון בשם Hotel Tipotsch בעיירה Stumm, המלון יחסית קטן ומשפחתי עם ארוחות בוקר נחמדות, עשינו טיולים מסביב ובתוך העמק, העיירה ציורית ומקסימה.

יום ראשון בטירול, ישר לאחר שלקחנו את הרכב משדה התעופה נסענו לעיירה בשם St. Johann שם עשינו Mountain cart – חוויה כיפית ממש, אפשרית גם עם ילדים. יש בעיירה גם פארק חבלים שנראה מעולה אך לא הספקנו. כחצי שעה מערבה מ-St. Johann עשינו מסלול של 5.5 ק"מ שמתאים גם למשפחות, באגם שנקרא Hintersteiner See.
Mountain Cart

יום שני בטירול, עשינו מסלול שנקרא Olpererhutte שהוא מעל סכר, המסלול 8 ק"מ שכולל בתוכו 700 מטר טיפוס, המסלול עצמו לא פשוט אך לא מעט משפחות עשו וצלחו אותו. כאשר מגיעים לפסגה של המסלול, יש מסעדה עם אוכל טוב ונוף מדהים לאגם. שווה את הטיפוס.

יום שלישי בטירול, נסענו לאגם Achensee שהוא הגדול בטירול, יש שם מגוון אטרקציות – טיולי אופניים, מסלולי הליכה, שייט ומסעדות טובות על האגם. אנחנו עשינו שייט באגם והשכרנו אופניים, בנוסף עשינו מסלול של 3 ק"מ סה"כ למפל בשם Dalfazer שנמצא סמוך לאגם. עוד אטרקציה נחמדה באיזור שלא הספקנו נקראת Wolf-sklamm שזה קניון טבעי עם מפלים.

עמק שטובאי:

טירול חופשה

מתחיל דרומית לאינסברוק, יצא לנו להיות בו יום אחד אך יש בו מה לעשות.

יום רביעי בטירול, נסענו לעיירה בשם Mieders ועשינו שם Alpine coaster שזה מגלשת הרים – מומלץ. לאחר מכן נסענו ל-Grawa Waterfall מסלול של 6 ק"מ עם טיפוס של 300 מטר, מתאים גם עם ילדים, נוף יפהפה. אטרקציות נוספות בשטובאי: Top of tyrol ,Schlick2000 (נקודות תצפית). Grawa waterfall

עמק אוץ:

טירול עם סירה

מתחיל מערבית לאינסברוק, מתאים לטיול כוכב. שהינו בעמק 3 לילות במלון דירות משפחתי בשם Aparthotel Ambiente בעיירה Niederthai, המלון יחסית קטן ומשפחתי עם ארוחות בוקר טובות. העיירה שישנו בה קטנה וקסומה, מומלצת מאוד!

יום חמישי בטירול, עשינו Alpine coaster בעיירה בשם Imst- מגלשת ההרים הארוכה בעולם. מסלול של 5 ק"מ באגם Piburgersee.
Piburgersee

יום שישי בטירול, נסענו לעיירה בשם Langenfeld עשינו שם מסלול של 7 ק"מ ובערב הלכנו לספא ומרחצאות בשם Aqua dome – מומלץ מאוד, יש שם גם ארוחת ערב מעולה בסגנון בופה עד 21 בערב.

סיכום

הטיול נעשה בסוף הקיץ-תחילת הסתיו, לכן חלק מן הטיפים והעצות רלוונטים לעונה זו, שיהיה לכולם טיול מהנה! אם יש לכם שאלות נוספות תוכלו לכתוב בתגובות למטה.