לא רק בטן-גב וקזינו: בטומי פתרון נהדר לחופשה זוגית בחודש אוגוסט

אחרי הרבה חיפושים ליעד שקצת שונה מהמקומות שהיינו בהם, בן זוגי המהמם הפתיע אותי בטיסה לגאורגיה – ואת האמת? שזה לא היה יעד חלומותיי.. אבל הוא רצה לבקר שם הרבה זמן. הוא הזמין טיסה מאפליקציית בוא נעוף+מלון (פעם ראשונה שהשתמשנו בקונספט המהמם הזה).

חייבת לציין שהרבה זמן לא הופתעתי ממקום כל כך קסום. אנשים מדהים, נופים שהמוח לא מצליח לקלוט, אוכל טעים ואווירה מצויינת. מומלץ בעיקר למשפחות עם ילדים ולאנשים שאוהבים לצאת מהעיר הרועשת ולראות טבע מהפנט. אנחנו השכרנו שני נהגים שונים, שניהם מקסימים.

המסלול שלנו בגאורגיה:

ברביעי בשעה 09:30 כבר נחתנו בבאטומי והגענו למלון, במלון היו סבלניים כלפנו ואיפשרו לנו לקבל את החדר כבר בשעה 10:30 שזה ואוו! התארחנו בגראנד גלוריה הוטל מלון יחסית חדש, עם בריכה בפנים, בריכה בחוץ, חד"כ, סאונה, ספא, חמאם טורקי וירדה ישירה לטיילת ולים.

התארגנו והחלטנו שאת היום הראשון נבלה בעיר עצמה על מנת להכיר אותה טוב יותר.. שכרנו קלאב קאר לחצי שעה במחיר של 30 לארי וטיילנו לאורך הטיילת והצטלמנו מלא.

ארוחת צהריים: יש שוק דגים בשם פיש מרקט משהו מדהים! הם דגים את הדגים בבוקר וכל אחד לבחירתו מגיע וקונה, לאחר הקנייה מנקים אותו היטב
ואתה הולך למסעדה ליד יחד עם הדג ובוחר את צורת הבישול שלו: צלייה/אפייה או על הגריל. אנחנו בחרנו דג סלומון ולברק על הגריל והיה מדהים פשוט.

משם המשכנו לגלגל הענק טיילנו באזור, פחות מומלץ בשעות הצהריים כי מאוד חם. אז החלטנו לחזור למלון ולהיות קצת בבריכה. לקראת השקיעה הלכנו לרכבל המשקיף על כל העיר ומשך העלייה למעלה והחזרה למטה זה 20 דקות. ומשם לארוחת ערב במלון רדיסון בלו – טעים מאוד!

יום שישי – טיול מפלים מחוץ לבטומי:

סגרנו מסלול מפלים דרך תמי גוגו (מקסימה ממש) מחוץ לבטומי. 35 דולר לאדם + נהג פרטי שמדבר עברית, לא הפסיק לפנק אותנו בפירות, מים, עצירות במקומות מהממים. מספר גשרים מיוחדים ומפלים, חלק מהמסלול הורדנו כי אותנו זה פחות עניין. עצרנו לצהריים במסעדת גריל טאון גם שם היה מדהים, יש הרבה המלצות על המקום.

עצרנו בנופים משוגעים, בעיני הדרך עצמה היא הדבר המטורף, עצרנו גם במרכזי קניות (מיותר אין אף חנות מוכרת) הלכנו לשוק שלהם וחזרנו למלון בשעה 18:00 בערך.

לארוחת ערב, עוד מהארץ סגרתי מסעדה שקראתי עליה הרבה, שמה Sky 360 והיא נמצאת בקומה העליונה של מלון שרתון. מסעדה יוקרתית ברמה ממש טובה, הנוף שלה מתצפת על כל העיר בלילה וזה מדהים.
הזמנו שם סלט, סושי (הכי מומלץ שם), שתי נתחים של אנטריקוט ו-2 קוקטיילים וכל זה במחיר זוגי של 220 שקל שזאת נחשבת מסעדת שף.

יום שבת – טיול לפארק הלאומי מטיראלה:

בדרך למסעדה Sky 360 לקח אותנו נהג ממש מקסים והחלטנו לקבוע איתו שיקח אותנו למקומות יפים במחיר סמלי של 100 לארי ליום, החלטנו ש-70$ זה מוגזם. הנהג המקסים הזה לקח אותנו לפארק הלאומי בשם מטיראלה שם יש טרקטורונים, אומגות, בית באוויר ובמרחק של עשר דקות הליכה יש את האגם הנעלם, הרבה חיות וזה נראה כמו בסרטים. הדרך הייתה יוצאת מן הכלל. היינו שם 4 שעות ומשם המשכנו לכמה חנויות (נייק וכאלה) לא מומלץ, בארץ זול ומבחר גדול יותר.

צהריים: אכלנו במסעדת סאנסט, מיקום מעולה בתוך אגם, נראת מבטיחה. האוכל מזעזע בלשון המעטה, הזמנו דג סלמון סלט יווני, חינקלי וחצ׳פורי
הדג הגיע שרוף, הסלט הגיע מתובל בעומס של חומץ, חינקלי מזעזע והחצ׳פורי זאת פעם ראשונה שאנחנו טועמים וציפינו לקבל את הצורה שלו וזה הגיע בצורת פיצה בלי כלום.

הגענו למלון וירדנו לים, בעיני קשה להיכנס לים אם אין לך נעלי מדוזה, אז פשוט ישבנו שם לראות את השקיעה ולשתות בירה, כל החוף מלא באבנים קטנות והצבע חול הוא בצבע שחור והמים מלאים בפלנקטונים (אבל מהמם לתמונות)

ארוחת ערב: יש מבנה שנקרא מבנה האלפבית אבל לצערי לא מצאתי את המייל שלהם כדיי להזמין מקום, אז הלכנו לשם ולא היה מקום.. אז החלטנו ללכת למלון הילטון, קראתי שם המלצות על האוכל. האוכל היה מדהים והמסעדה נמצאת בקומה 1, בקומה 20 בהילטון יש בר ממש נחמד על הגג עם אווירה מהממת, ישבנו שם קצת אחרי האוכל, ובקומה ה-2 בהילטון יש קזינו, הלכנו לקזינו..

הייתי בהרבה מדינות בעולם, הקזינו פשוט מדהים! אוכל ושתייה חופשי (בהרבה מדינות זה לא) המכונות חדשות לגמרי, הופעות של רקדניות ואווירה ממש של בילוי.

סיכום הטיול לבטומי:

• הגיאורגים אדישים ברמות, לאוכל לוקח בסביבות ה-40 דקות להגיע ורק אחרי שתסיימו את המנה הראשונה, הם מתחילים להכין את המנה השנייה.
    • עלויות: טיסה + מלון יצא לבן זוגי 3300 ש״ח כולל העברות.
    • לקחנו איתנו 600$ לבזבוזים, קנינו הרבה וממש התפנקנו.
    • סה״כ כל החופשה כולל חנייה בטרמינל 1 עלתה 5400 ש״ח (שרק במחיר הזה סגרנו טיסה לסנטוריני לחודש הבא)
    • שאר המנות יצא לנו במחירי בדיחה, 2 מנות ראשונות + 2 עיקריות + 2 שתייה ב- 90 לארי.
    • ארוחות בוקר במלון, ממש טעים ומלא פירות טובים.
    • המים שבמפלים מומלצים לשתייה, טעימים ממש!
    • מצרפת את הנהג המקסים, קוראים לו מירזה, הוא מדבר אנגלית (זה די נדיר שם) ותמסרו לו דש מכרמל ודנה +995 579 00 97 77