טיול משפחתי במערב ארה"ב [סן פרנסיסקו – כביש 1 – לוס אנג'לס]

במהלך חודש יולי בילינו במערב ארה"ב. התכנון היה סן פרנסיסקו – כביש 1 – לוס אנג'לס. חרשתי פוסטים כאן ובמקומות נוספים ויחד עם גוגל מאפס הכנתי תוכנית שהתאימה לנו.

מידע כללי

מזג האוויר ביולי בסן פרנסיסקו

בסן פרנסיסקו קר ביולי!!! לא האמנתי כשקראתי את זה פה, אבל כמי שסובלת מקור לא לקחתי שום סיכון. היו גם מי שאמרו לי – מה הבעיה, תקני מעיל בארה"ב, זה מקום מעולה לקנות בו מעיל. אז מנסיוני, לא כדאי לשמור קניות נחוצות לחו"ל. אם צריך כובע שמש או מעיל – מביאים מהבית. תמיד אפשר לקנות בחו"ל עוד. אבל להתחיל להסתובב בין חנויות ולחפש דברים שצריך במקום להביא מהבית זה בזבוז זמן בעיני.

אז הבאנו מעילים והבאתי את בגדי החורף שלי. טייצים טרמיים, סריגים, גופיות חמות. תבדקו את תחזית מזג האוויר הצפויה ביעד ותארזו לפי זה. לא התחרטתי על אף פריט שהבאתי איתי, הכל היה בשימוש.

ואחרי שכתבתי את הנ"ל, אמנם היה קר, אבל היה סבבה. התלבשנו היטב והיה מצויין. בתוך סן פרנסיסקו היינו כל הזמן במעילים. גם אם הטמפרטורה לא נמוכה מאד, צריך לקחת בחשבון את הרוחות שיש שם, וזה גורם להרגשה קרה יותר ממספר המעלות האובייקטיבי.

השכרת רכב בארה״ב

אנחנו שכרנו רכב בגלל אופי הטיול (כביש 1 + לוס אנג'לס) והחלטנו לקחת רכב משדה התעופה. קראנו הרבה על תופעת הפריצות, ולכן קודם כל לקחנו חניה של המלון (בתוספת תשלום) שעובדת עם VALET. לנו זה היה נראה מספיק בטוח. לא היתה הגבלה על מספר הכניסות והיציאות ביום לחניון. הקפדנו לא להשאיר כלום באוטו, כמו שממליצים בכל מקום. בסן פרנסיסקו עצמה יש שלטים בכל מקום שמזהירים לא להשאיר שום דבר בעל ערך באוטו כדי להימנע מהתופעה הזאת. אצלנו זה עבר בשלום ברוך השם.

הומלסים

כמה קראתי עליהם בכל מקום. אנחנו שהינו באזור כיכר יוניון והיה סבבה. רוב הזמן טיילנו צפונית לכיכר. כשהתחלנו להדרים הבנו על מה כולם מדברים. אז אם אתם נמצאים באזור כיכר יוניון וצפונה – יש פחות סיכוי להיתקל בהם. גם כשראינו אותם לא קרה כלום. לא התייחסנו אליהם והם לא התייחסו אלינו.

תוואי השטח

עליות וירידות!!! סן פרנסיסקו בנויה כמעט כולה על אזור הררי שמזכיר בקטע הזה קצת את ירושלים. אבל במקום שהכבישים יהיו סלולים לרוחב ההרים, הם לאורך! מה שאומר שכל הליכה היא עליה קשה או ירידה קשה. אנחנו היינו יחסית בכושר וזה היה לנו בסדר, אבל חשוב לקחת את זה בחשבון. הליכה שגוגל מאפס אומר שיקח 30 דקות יכולה לקחת בקלות 60 דקות… בדיעבד יתכן שהייתי שוקלת להשתמש בתחבורה ציבורית. בגלל שהיה לנו רכב ובגלל שהיינו יחסית בכושר לא השתמשנו באופציה הזאת. אז הלכנו מהמלון באזור כיכר יוניון לפיר 39 ברגל ולנו זה היה מאתגר. גם הדרך חזרה היתה מאתגרת.

מהלך הטיול בסן פרנסיסקו

מלון בסן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו שרויה בערפל תמידי. ביום הראשון לאחר שהגענו למלון נסענו ל-Twin Peaks אך למרבה הבאסה לא היה ניתן לראות כלום. ראינו אך ורק ערפל בכל מקום. היו אפילו טפטופי גשם. בדקתי בתחזית ובחרתי את היום הבהיר ביותר שהיה כשעדיין נהיה בסן פרנסיסקו כדי לחזור לשם. כך עשינו, חזרנו ביום אחר בשעות הצהריים עם מזג אוויר יותר מוצלח והתצפית באמת היתה מדהימה. רק גשר הזהב התעקש להמשיך לשרות בערפל.

למידע מורחב על המלון לחצו כאן

אלקטרז

לא יודעת איך אפשר להיות בסן פרנסיסקו בלי לבקר שם. נראה לי ממש אתר חובה. לא מתאים בעיני לילדים קטנים. צריך להזמין כרטיסים מראש באתר שלהם, ולהגיע חצי שעה לפני השעה שכתובה לכם בכרטיס. ההפלגה לוקחת בערך 12 דקות לכיוון ואפשר לשהות שם עד הסגירה. אנחנו היינו שם כשעתיים, לנו זה הספיק. למיטב הבנתי לא אמורים לאכול בכלל באתר הזה.

מוזיאון Musee Mecanique‬

נמצא בפישרמנס וורף, כניסה חינמית. נכנסנו לעשות סיבוב. זה אולם גדול עם הרבה מכונות של פעם כמו פינבול, שמים מטבעות וככה אפשר לשחק או לשמוע מוזיקה. היה שם צפוף מאד, גם המכונות צמודות אחת לשניה ובנוסף הרבה אנשים שמסתובבים שם. האירוע לא התאים לנו אז החלטנו להמשיך הלאה.

אטרקציות נוספות

• כיכר Ghirardelli Square – מקום נחמד לעצור בו, לטייל בין החנויות, לקנות שוקולדים, לשתות משהו.
  • רחוב לומברד – אנחנו הגענו מלמעלה. לדעתי התמונות היפות הן מלמטה. אמנם רחוב נחמד, הרבה פרחים וצמחיה יפה, אבל כל העניין קצת אובר-רייטד לטעמי. היינו שם כדי לעשות וי ולהמשיך הלאה.
  • היכל Palace of fine Art – חשבנו שזה מוזיאון. מתברר שזה גן קטן ויפה. חניה בתשלום במדחן. הסתובבנו שם קצת, יש אגם נחמד. מקום יפה ושקט להסתובב בו.
  • גשר הזהב – הכנסתי לוייז את הכתובת של המיקום הלכאורה פחות מתוייר לתצפית על הגשר: Presidio Battery West. הגענו, חנינו, צעדנו לכיוון התצפית ושם הצטלמנו. אכן, תצפית מומלצת. לנו היה פחות מזל כנראה והיה הרבה ערפל.
  • עיירת Sausalito – עיירה ציורית. חנינו בחנייה מסודרת בתשלום. הסתובבנו ברחוב הראשי, חנויות ומסעדות. הרחוב נראה כאילו לקוח מהרחוב הראשי של דיסניוורלד. חנויות בוטיק קטנות וחמודות. כיף להסתובב שם.

• מפרץ חצי הירח – עצרנו שם בחניון (גם החניון שם היה בתשלום). יש שם אתר קמפינג לקראוונים. הסתובבנו שם קצת, ישבנו לראות את החוף, את הציפורים. מקום נחמד.
  • מגדלור Pigeon Point Lighthouse – אתר מגניב עם מגדלור אמיתי. יש שם חדר שמשמש מוזיאון קטן של המגדלור. יש גם ביתנים קטנים שאפשר להסתובב בהם. נקודת עצירה מומלצת בעיני. גם הנוף שם מטריף.
  • סנטה קרוז – חנינו על הכביש עם מדחן. נכנסנו לטיילת. יש שם מתקנים נחמדים, וזה מומלץ לילדים. הכל שם כמובן יקר בלי שום פרופורציה. אפשר להביא אוכל ולאכול שם. ממליצה להביא איתכם גם את השתיה. יש שם חוף ים מקסים. זו הנקודה שבה הרגשנו לראשונה שכבר לא צריך מעילים.
  • מונטריי – גם שם חנינו בתשלום באזור הטיילת. הסתובבנו באזור, היו שם דוכנים מקסימים וחנויות חמודות. נוף מהמם. הבנתי שיש שם אקווריום שווה. אנחנו לא הכנסנו את האקווריום ללו"ז, אך אם נמצאים שם עם ילדים יתכן ששווה לשקול את האופציה הזאת.
  • דרך 17 מייל – ממליצה מאד! הכניסה בתשלום, אך משתלם מאד. בגלל שהדרך בהמשך חסומה, לא תכננו לנסוע לכיוון Big Sur אלא לבצע עקיפה מאזור כרמל לכיוון סן סימיון. הבנתי שכך מפספסים את האזורים היפים של כביש 1, אבל ככה זה יצא. בהינתן שזה המצב, בעיני דרך 17 מייל היתה החלק הכי יפה בנסיעה הזאת על כביש 1. אולי פעם אחרת נחזור להשלים את האזור שפספסנו.
  • כרמל – עיירה מקסימה! לא לפספס. יש שם שוק איכרים שפתוח בכל יום בשעות הבוקר. החנויות בעיירות מהסוג הזה נסגרות יחסית מוקדם ונפתחות יחסית מאוחר. קחו את זה בחשבון.
  • העקיפה של Big Sur – העקיפה מתבצעת על כביש 101. דרך של כשעתיים וחצי, די משעממת. קצת כמו כביש 6 בארץ.
  • סן סמיון – San Simeon – יש שם מושבת פילי ים מטריפה. ממליצה לא לפספס. הם פשוט רובצים על החוף, משתזפים בשמש, מסתובבים קצת ומשמיעים קולות מצחיקים. מדהים!
  • סנטה מוניקה – בעיני זו היתה הטיילת הכי מושקעת. כמובן חניה בתשלום. חוף ים מקסים, מתקנים נחמדים לילדים, דוכנים, חנויות. מקום מושקע ויפה.

• מורו ביי – עיירה קטנה, זאת עם הסלע הענקית. יחסית לעיירות האחרות היא היתה הכי פחות אטרקטיבית בעיני. הזכירה לי קצת את טבריה. אבל גם זו נקודת עצירה נחמדה על כביש 1. יש שם טיילת, מסעדות, חנויות וכו'.
  • סולבנג – עיירה מהממת, עצירת חובה! באמת לא לפספס את העיירה הזאת. כאן החנויות נסגרות בסביבות 16-17, ונפתחות בשאנטי ב-10-11 בבוקר. העיירה הזאת לא נמצאת על החוף, אבל יש בה קסם מטורף.
  • סנטה ברברה – אחרי כל החופים והטיילות שכבר ראינו, זו היתה בסך הכל עוד טיילת עם כמה חנויות. מקום נחמד לעצור לאכול שם, אבל בעיני לא מעבר לזה.
  • טירת הרסט – לנו זה לא נכנס ללו"ז, אבל זה קרוב מאד לסן סמיון.

לוס אנג'לס

מזג אוויר מושלם (חם כמו שאני אוהבת). חובה רכב, המרחקים ממקום למקום גדולים. למי שחשובה לו כשרות – זו עיר עם המון מסעדות כשרות טובות, בשונה מסן פרנסיסקו ששם אין כמעט מבחר. שכונת בברלי הילס, רודיאו דרייב. שכונה מקסימה. חנויות מקסימות כמובן!!! כיף להסתובב שם. מתוייר מאוד.

סטודיו האחים וורנר

מקום מקסים, בילינו שם בין 3 ל-4 שעות. יש שם את סיור הסטודיו שבו נכנסים לקרונית, יש מדריך, ונוסעים בין הביתנים. יש ביתנים שניתן להיכנס אליהם (ולקבל הדרכה מפורטת על המקום), כנראה שלרובם לא ניתן להיכנס. יש אזורים שבהם ניתן לרדת מהקרונית ולהסתובב בסטים. אפשר לחפור למדריכים (בשונה מסיור הסטודיו ביוניברסל סטודיו) וכך אכן עשיתי. בדרך חזרה לבניין הראשי יש עצירה בספה של חברים, שם ניתן כמובן להצטלם. אחרי הסיור אפשר להמשיך עצמאית בסטים של חברים, המפץ הגדול ועוד. כמובן יש חנויות מזכרות.

שלט הוליווד

חשבתי שנהיה חכמים ונלך לתצפית Hollywood Bowl Scenic Overlook, קראתי ששם יש תצפית מצויינת על השלט. הגענו לשם ובאמת יש שם תצפית מהממת על העיר, אבל סלפי עם שלט הוליווד לא באמת ניתן לעשות שם, כי השלט רחוק מאד מאד. אז הכנסתי לווייז את המילים Hollywood Sign והוא לקח אותנו לתוך פארק גריפית'.

יצא שזה היה ביום ראשון וכנראה לכן היה עמוס שם בטירוף. פקק עצום להיכנס, הקליטה לא היתה מיטבית, חיפשנו חניה, היתה חניה על הכביש עם מדחן ב-10 דולר לשעה. כשהתייאשנו מההמתנה בפקק, הסתובבנו ויצאנו מהפארק הזה וחיפשתי בגוגל חניה חינמית לשלט. מצאתי את הכתובת הזאת: 3000 Canyon Lake Drive וזה בדיוק מה שהיינו צריכים. החניה שם אכן חינמית והתצפית לשלט מעולה. ממליצה.

שדרת הכוכבים

יש חניה ברחובות הקרובים, רק צריך לשים לב לשילוט. דרך ארוכה, לכל אורך השדרה הרבה כוכבים. מה שמכירים ואוהבים – מצלמים (אם רוצים). יש לאורך השדרה הרבה חנויות מזכרות ואחרות. זה גם אזור עם הרבה הומלסים. בקצה השדרה נמצאים התיאטרון הסיני ותיאטרון דולבי. לדעתי צריך לעשות את השדרה פעמיים, פעם אחת לחפש את הכוכבים האהובים, ופעם שניה לראות את השדרה עצמה. אני עשיתי את זה פעם אחת עם עיניים ברצפה וכך פספסתי את השדרה עצמה…

יוניברסל סטודיו. פארק מקסים.

סיכום

תודה לכולם, היה כיף ומועיל לקרוא סיכומים שלכם, ובהצלחה לנוסעים הבאים! אין כמו אמריקה בעולם!