נורבגיה עם ילדים באוגוסט שבועיים עם רכב שכור

טיול בנורבגיה עם ילדים. מומלץ בחום!! 2 ילדים, בגילאי 10, 12. בשבועיים האחרונים של אוגוסט (שבנורבגיה נחשבים לא בעונת התיירות).
שילבנו הרבה נסיעות וגם טיסות פנים כי היה לנו חשוב להספיק לראות גם את איי לופוטן וגם את האזור הדרומי.

טרומסו:

התחלנו את המסלול בעיר טרומסו הצפונית (טיסה דרך פרנקפורט). עיר נעימה מאוד, כיף לטייל בה. אטרקציות:

• שייט דייג (4 שעות)
  • ביקור באקווריום Polaria (חביב, די קטן. יש בהמשך אקווריומים מוצלחים יותר).
  • אפשר לצאת לטיולים באזור אבל לא היה לנו זמן.

נארביק:

אחרי 2 לילות עברנו לעיר Narvik.

עיר לא יפה אבל בחרנו בה כי היתה באמצע הדרך לכיוון איי לופוטן ובגלל שמצאנו בבוקינג מלון שהוא אוהל. חוויה מדהימה! למרות שהשירותים והמקלחת מחוץ לאוהל, וירד עלינו גשם בלי הפסקה, הג׳קוזי בגשם והאוהל המדהים שהיה מלא פינוקים היו חוויה מטורפת, בעיקר לילדים שלא רצו לעזוב את המקום. Narvik adventures למעוניינים.

להזמנת חדר במלון נארביק הבלתי נשכח לחצו כאן

בדרך לנרוויק עצרנו ב- Polar park, פארק חיות מקסים.

ביום למחרת נסענו לסוולואר Svolvaer – הדרך לשם יפהפיה עם המון עצירות לצילומים לאורך הדרך. קחו את זה בחישוב זמן הנסיעה! משם יצאנו לשיט בסירת זודיאק מהירה ל- Trollfjord שהיה מאוד חויתי ומהנה. אטרקציה נוספת בעיר הינה ה- Magic ice – מוזיאון הקרח, מוזיאון של פסלים מקרח ומגלשת קרח מהנה. מחיר הכניסה כולל משקה המוגש בכוס קרח, אטרקציה נחמדה מאוד ומומלצת עם ילדים.

המשכנו לקצה של איי לופוטן, לכיוון העיר ריינה Reine – נופים מדהימים, שקט והמון המון טבע. באזור אפשר לעשות המון טיולים רגליים, טיול קיאקים (שימו לב שהטיולים עם מדריך ונמשכים 4 שעות, לנו זה היה מוגזם עם הילדים ולכן ויתרנו), טיולי דייג ועוד. אנחנו נסענו לעיירה A (נשמע כמו O). הדרך לשם מהממת, מהעיירה פחות התלהבנו. אחרי 2 לילות בריינה עזבנו את לופוטן.

אסכם שאיי לופוטן הם באמת מיוחדים ומאוד מאוד מומלצים. משום מה רוב הטיולים לנורבגיה מתרכזים באזור הדרומי וחבל.
אנחנו בחרנו לטוס דרך שדה התעופה בלקנס Leknes, המרוחק כשעה נסיעה מריינה. הדרך היתה נעימה, אחרי כמה ימי גשם סוף סוף יצאה השמש ועצרנו בדרך בחוף ים חולי ויפה Moskenesoya שם הילדים יכלו להתפרק קצת.
טיסה של 20 דקות מלקנס לעיר בודה Bodo.

כעקרון מלופוטן אפשר לעבור במעבורת (בערך 4 שעות) לבודה או בטיסות לבודה או טרומסו. לא ממליצה לחזור את כל הדרך ברכב, בטח לא עם ילדים. הנסיעות מתישות ועוד יש הרבה בהמשך…

בילינו לילה אחד בבודה כתחנת ביניים. זו עיר תעשייתית ולא יפה במיוחד אבל עשינו שם 2 אטרקציות מאוד מוצלחות:

• האחת היא מוזיאון התעופה שהוא מומלץ מאוד עם ילדים. מחולק לתעופה צבאית ותעופה אזרחית. בחלק האזרחי יש הרבה פעילויות אינטראקטיביות שהיו מהנות.
  • פעילות נוספת הינה טיפוס על הר Keiservarden. לפי פקידת הקבלה במלון זה טיפוס של 45 דקות. אולי לנורבגים חסונים אבל לנו זה לקח יותר… הטיפוס היה מאתגר והנוף מרהיב! מומלץ מאוד.

אלסנד:

מבודה טסנו בטיסת קונקשן לאלסונד Alesund – אולי לא הדרך הכי חכמה לעבור אבל הטיסות קצרות והנופים בטיסות הפנים יפים כל כך שראינו את זה כחוויה.
אלסונד עיר גדולה יחסית. יפהפיה ומאוד מיוחדת. אטרקציות שעשינו באלסונד פרט לשיטוט בעיר:

• האקווריום של אלסונד – מוצלח בהרבה מזה של טרומסו. יש פינגווינים, כלבי ים, לוטרות ועוד. שימו לב שיש שעות של מופע צוללנים והאכלת החיות וכדאי להגיע בהתאם לתכנית הזו (מופיע באתר שלהם).
  • תצפית Fjellstoua – תצפית יפה על העיר. ההגעה אליה בטיפוס של 418 מדרגות, העליה נוחה עם ספסלים לאורך הדרך למתקשים. היתה חוויה נחמדה ויפה. למעלה יש בית קפה. סה״כ חוויה נחמדה ומומלצת.

דרך הטרולים:

אחרי 2 לילות באלסונד נסענו לדרך הטרולים. נסיעה של שעתיים בערך עד לנקודת התצפית בדרך הטרולים – Trollstigen. בתחילת הדרך יש אתר קמפינג עם חנויות מזכרות וקפה. יש שם גם מתקני משחקים נחמדים שאיפשרו להתאוורר מהנסיעה. דרך הטרולים יפהפייה ושוב, תכננו עצירות בדרך לצילומים. בנקודת התצפית יש אפשרויות למסלולי טיול קצרים. יש שם רוח חזקה אז תתלבשו בהתאם.

המשכנו משם דרך כביש 63 לאזור גיירנגר פיורד Geiranger . נסיעה של עוד 1.5-2 שעות מנקודת התצפית.
העיירה גיירנגר מאוד מתוירת (מדי) ומלאה בנוסעים שיורדים מקרוזים. מתרוקנת סביב השעה חמש אז הקרוזים עוזבים, והרבה מהחנויות נסגרות קצת אחרי. אנחנו לקחנו שיט של 90 דקות לפיורד. היה מקסים. ישנו באתר קמפינג קרוב לעיירה (אבל מספיק רחוק מההמולה).

בבוקר למחרת יצאנו לנקודת תצפית יפהפיה Dalsnibba – ההגעה לשם דרך כביש אגרה. לא לפספס! שוב, גם שם קפוא עם רוחות חזקות אז להתארגן בהתאם גם אם למטה חמים.
היום הזה של הטיול היה יום קשה, טעות בתכנון… תכננו לעשות חלק מהדרך לכיוון ברגן ולישון בעיירה קטנה Undedral שליד פלאם. אלא שבתכנון פספסנו שמדובר בנסיעה של כמעט 5 שעות! היתה נסיעה מתישה ביותר ובדיעבד היינו צריכים לפצל את זה ליומיים. אמנם נסיעות הן חלק משמעותי בטיול בנורבגיה והנוף היה מהמם, כולל אגמים, קרחונים ונוף שמשתנה לאורך הדרך, אבל עם ילדים זה היה קשה מדי. עדיף לעצור באמצע הדרך באחד מאתרי הקמפינג הפזורים. גם כשרצינו לעשות אטרקציה בדרך כמו רפטינג או Zip line, הכל היה סגור כי לא נסענו בעונה המתוירת, וכך יצא שבילינו את רוב היום בנסיעה. לאורך הדרך מעט המסעדות שמצאנו לא הגישו צהריים אלא קפה ועוגה בלבד. תתארגנו בהתאם עם ארוחות לדרך. בסופו של דבר אכלנו ארוחה מצוינת במסעדת Mama mia בעיירה Ardal.

אנדדרל:

מותשים אך נפעמים מהנוף הגענו ל- Undedral. עיירה קטנה המרוחקת 15 דקות מפלאם Flåm המתוירת יותר. אמנם הנוף לפיורד היה מדהים, אבל בדיעבד אולי עדיף היה לישון במקום מעט יותר שוקק חיים. אנחנו ניצלנו את המקום לשכירת קיאק. זה המקום היחיד בכל נורבגיה שמצאנו השכרת קיאק לפי שעה וככה יכולנו לבלות זמן קצר בקיאק בהתאם לסבלנות של הילדים ולא להיות תלויים בקבוצה. השייט בקיאק בפיורד היה מרהיב.
שהינו ב- Undedral לילה אחד ומשם יצאנו לכיוון ברגן.

אחרי הנסיעה הקשה של היום הקודם, היינו כנראה צריכים לתכנן לילה נוסף במקום כי הנהג היה מותש!
מרחק 10 דקות מ- Undedral עצרנו בכפר הויקינגי ב- Gudvanden. חששנו שמדובר במלכודת תיירים אבל חייבת להודות שהופתענו לטובה. הילדים נהנו מיצירה בחימר, תקיעת גרזנים בעץ, ירי בחץ וקשת ועוד. בהחלט פעילות מומלצת עם ילדים.
עצירה נוספת בדרך לברגן הייתה ב- Voss שם עשינו מסלול הליכה קצרצר ב- Bordalsgjelet gorge. נחמד. לא מעבר.

מה לעשות עם ילדים בברגן?

ברגן עיר גשומה! קראתי באחד המדריכים שיורד בה גשם 300 ימים בשנה. ואכן כל ימי שהותנו היה גשום.

• טיול בשוק הדייגים ובעיר העתיקה בריגן אורך כחצי יום.
  • כשיצאה השמש לכמה שעות עלינו ברכבל להר Fløien – מקום מקסים המאפשר תצפית על העיר, מתקני משחקים מהנים, יער טרולים, מתקני ספורט למבוגרים יותר. היער מופלא ומרגיש כמו יער מהאגדות. יש שם אגם (לא מרשים אחרי כל האגמים שראינו) ומסלולי הליכה. אנחנו בחרנו לרדת ברגל לעיר, מסלול הליכה של כ 3 ק״מ. באמצע הדרך הילדים התעייפו אז פשוט עלינו על הרכבל חזרה למרכז העיר.
  • למחרת הלכנו למוזיאון המדע בברגן, מדהים! אחד הטובים שהיינו בהם אי פעם. המון תצוגות אינטראקטיביות ופעילויות מגוונות. בקושי הצלחתי להוציא את הילדים משם. לא לפספס!

מברגן חזרה לארץ עם קונקשן קצר באוסלו.

כמה דברים חשובים:

• מדובר בטיול לא פשוט אבל מדהים. קשה להראות את הנופים המרהיבים בתמונות, וזו באמת חוויה מיוחדת.
  • יקר בנורבגיה, מאוד. לדוגמא – פסטה ברילה עולה בסופר 20 שקלים. מה שאפשר – תביאו מהארץ.
  • אל תצפו לחוויה קולינרית. המקום היחיד בו באמת נהננו מהאוכל היה ברגן, שם יש מסעדות טובות מאוד (באותה הזדמנות המלצה על מסעדת
  • Fllejskal ליד שוק הדגים שהיתה כל כך טובה שחזרנו אליה גם למחרת, ועל מסעדת Zupperia בה אכלתי את המרק האסייתי הטעים ביותר שטעמתי).
  • עדיף לישון בדירות בהן יש אפשרות לבשל.
  • תאמינו ל- Google maps. אל תחשבו שהנסיעה תיקח לכם פחות זמן, תמיד תעגלו כלפי מעלה. הנסיעה בנורבגיה איטית.
  • יש הרבה מנהרות בדרך, תתארגנו עם המשקפיים. במנהרות אין קליטת Waze אלא רק Google maps. לרוב זה לא מהווה בעיה אבל בטרומסו יש כיכרות בתוך המנהרות והגוגל יאפשר לדעת לאן לפנות.