סיכום מפורט מאוד של חופשה משפחתית במלטה בקיץ [5 ימים מלאים]

אני אתחיל בזה שכאשר חברים שלנו ואנשים שאנחנו מכירים שמעו שאנחנו טסים למלטה התגובות היו מאוד מעורבות. חלק ציינו שהיעד ״מאוד משעמם״ אחרים טענו ״שכמה ימים זה לגמרי מספיק״ וכו.. אנחנו בדיוק מסיימים את הטיול ואני חייב לציין שהם לגמרי טועים ומטעים! מלטה מדהימה ויש בה הכל מהכל ולגמרי אפשר להעביר בה שבוע ואף שבועיים. אנחנו היינו חמישה ימים מלאים ועוד קצת של יום שישי, ואני בטוח שבקרוב נחזור לסיבוב נוסף באי המופלא הזה וכמה חבל שלא ביקרנו פה קודם.

השכרת רכב במלטה

אנחנו החלטנו שאנחנו מטיילים באי עם רכב למרות שניתן גם לטייל בקלות עם Bolt או מוניות אבל מבחינת נוחות רכב לוקח בענק. החיסרון הגדול של רכב במלטה שצריך לנהוג הפוך ממה שאנחנו רגילים אך אחרי כמה שעות כבר מתרגלים לגמרי, בנוסף יש הרבה מאוד מצלמות מהירות וחייבים לנהוג לאט במלטה אם לא רוצים לשלם קנסות ולעשות תאונות. ולצד כל זה הכבישים מאוד מאוד צרים.

אנחנו לקחנו רכב ב-Europe cars אבל ראינו שרבים משכירים מחברה בשם Sicily by car. לא יודע מה ההבדל אבל אנחנו ממליצים ליתר בטחון לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית ולהיות רגועים.

בנוסף תשכירו רכב אוטומתי לא הכי קטן שיש מפני שישנן עליות מאוד גבוהות ולא תמיד רכב קטן יסחוב בקלות.

מלונות במלטה

במהלך הטיול לנו ב-2 מלונות אחד בצפון האי והשני בוולטה הבירה ושניהם היום מעולים ושונים.
לכתבת סיכום שעשיתי על מלון במוסטה לחצו כאן
לכתבה סיכום שעשיתי על מלון בולטה לחצו כאן

מסלול שעשינו במלטה והאטרקציות:

ביום הראשון

התעוררנו בבוקר ואחרי ארוחת הבוקר יצאנו עם הרכב לחקור את צפון האי:

הנקודה הראשונה היה האקווריום המרכזי של מלטה, הבן שלנו מאוד נהנה בפנים אבל חשוב לציין שהמקום לא גדול ובשעה בערך ניתן לסיים, לצדו ישנה משחקיים מגניבה.

אחרי שסיימנו באקווריום הלכנו לשחות קצת בים, יש שם סוג של בריכות מגניבות מאוד שמתאימות לילדים קטנים. מומלץ גם לקחת איתכם משקפת לשנורק.

לאחר מכן המשכנו לאטרקציה המרכזית שלנו באותו היום וזה הכפר של פופאי (Popeye Village) אשר נבנה במיוחד לסרט של וולט דיסני ולאחר מכן ננטש. המקום פשוט מדהים! העברנו שם 5 שעות לדעתי אפשר אפילו הרבה יותר. קודם כל תעלו על התצפית מבחוץ לראות את כל הפר מלעלה ולאחר מכן תלכו פנימה ותהנו מ:

• מתנפחים על המים
  • הפעלות לילדים
  • מתחם מיוחד לתינוקות ובריכה לילדים

בקיצור חלום של מקום!

אחרי שסיימנו כאן המשכנו לסוג של ארמון (Red tower) בצבע אדום מרהיב וממנו ישנה תצפית על העיר מליאכה (Mellieha). לאחר מכן המשכנו לכנסייה לבנה קטנה אך יפיפיה מבחוץ עם נוף לים. מפה המשכנו לטיול רגלי קצת למערה בתוך הר שנקראת Coral Cave, ההליכה לשם לא מסומנת וכאשר הגענו לחניון שאלנו מישי מקומית איך להגיע, חשוב לציין שתלכו בזהירות שלא ליפול למערה.

כאשר סיימנו עם התמונות נסענו עם האוטו לאכול ארוחת ערב בסמוך לכנסייה המרכזית של העיר (מריה הבתולה Virgin Mary) – וואו כמה שהנוף מן המסעדה מרהיב אם אתם יושבים בחוץ או בחלון הצמוד לכנסייה. חייב לציין האוכל לא היה הכי טעים בעולם אבל יחד עם הנוף ופרוסקו זה סוג של חובה.

בערב טיילנו קצת בעיר מוסטה ולישון.

ביום השני

כהרגלנו התעוררנו לארוחת הבוקר התארגנות ויציאה לטיול עם הרכב.

היעד הראשון היו העירים העתיקות מדינה (Mdina) ןראבט (Rabat), כאן צולמו סצנות רבות בסרטים שכולנו ראינו. אני מאוד ממליץ לכם לקחת הדרכה שכן יהיה קשה להבין מה רואים ואם לא אז תטיילו עצמאית בין הסמטאות רק חשוב לקחת איתכם כובע ומים או לקנות במקום כי מאוד מאוד חם בקיץ. אנחנו העברנו בערים הללו די הרבה זמן כי עצרנו להרבה הפסקות גלידה, תמונות ואוכל.. את האמת קשה מאוד לעזוב את המקום.

לאחר מכן המשכנו לצוק בשם – Dingli Cliffs שם טיילנו קצת ונפעמנו מן הנוף המרהיב אל הים האינסופי והצוק. כאשר סיימנו כאן נסענו חזרה לעיר שבה היה המלון שלנו מוסטה, טיילנו קצת והלכנו לנוח בבריכה.

בערב ביקרנו במסעדה מקומית מדהימה בשם San Remo.

יום השלישי

נסענו לאי הקסום גוזו (הפלגה עם מעבורת). עלינו על המעבורת עם הרכב ואחרי בערך 20 דקות הגענו לגוזו – עלות ההפלגה כולל רכב 20 יורו ומשלמים בחזרה מן האי. היה חם מאוד כל היום באזור ה-38 מעלות.

האי עצמו מאוד קטן בשטחו אבל יש הרבה מאוד מה לראות.

• עשינו שייט עם סירה לתוך מערות
  • ביקרנו בכנסיות הגדולות
  • טיילנו במכרות המלח בצמוד לים
  • ביקנו בצוקים המופלאים
  • אכלנו במסעדה מקומות

בקיצור יש המון מה לעשות באי ומאוד מומלץ להגיע. בערב חזרנו לולטה וטיילנו קצת בעיר, היה כבר חשוך אז השארנו את הכל ליום אחר.

ביום הרביעי

אחרי ארוחת בוקר במלון הלכנו רגלית לחניון מחוץ לעיר מפני שאסור לחנות בולטה (מן המלון לחניון בערך 7-10 דקות הליכה) ונסענו לטייל בחלק הדרומי של האי.

התחלנו בעיירה בשם Marsaxlokk ההיילייט שלה זה שוק הדגים הגדול והסירות הצבעוניות, מאוד נחמד אך גם מאוד סואן ומלא באנשים. ניתן לקחת מפה שייט לכמה נקודות אך העדפנו להגיע אליהן עם הרכב.

נקודה הבאה הייתה St. Peter’s Pool כאן זאת סוג של בריכה גדולה בתוך הר עם מים בצבעים מרהיבים, אנחנו ממליצים לעצור פה לשחייה ולהתרעננות במיוחד ביום חם. יש חניון בחינם למעלה וירידה קצרה ברגל, בעייה אחת שאין צל ככה שפשוט תשחו כמה שאפשר ותחזרו לרכב.

לאחר מכן המשכנו Blue Grotto – פה עושים שייט קצר בסירה בתוך המערות, עלות למבוגר 10 יורו לילד 5 ואורך בערך 20 דקות. לאחר השייט עצרנו לאכול באחת המסעדות ליד והיה טעים מאוד.

אחרי זה נסענו לראות עוד קצת צוקים ומנזרים בדרכים ובערב ל- Fests village Gzira זהו פסטיבל שמתקיים כל יום ראשון בעיירה.

יום חמישי

התחלנו את היום בבריכה של המלון ואחר כך יצאנו לחקור את ולטה וביקרנו ב:

• בקטדרלה המרכזית של העיר St. John’s Co-Cathedral. יפה מאוד לצלם אותם מהרחובות.
  • בפעמון המרכזי של העיר.
  • טיילנו בין הסמטאות הקסומות עם המרפסות הצבעוניות.
  • תצפית על שלושת הערים (The Three Cities).

ובעיקר מה שעושים זה הליכה מהנה ברחובות הקסומים של העיר לצד ארוחות במסעדות מקומיות והנאה מה-1+1 על המשקאות בבתי הקפה והברים של העיר.

כמובן שאפשר לעשות סיורים מודרכים בעיר אך אנחנו העדפנו פה לטייל לבד ובקצב שלנו.

לסיכום:

אם אתם עדיין מתלבטים אם לטוס למלטה או לא אנחנו ממליצים לכם לקנות כרטיס כבר היום ולא תצטערו לרגע! אם זה האטרקציות באי, האוכל הטעים, האנשים הסופר נחמדים, הים המצויין ובכלל אין שום דבר רע שאני יכול.

בנוסף זהו יעד מצויין למשפחות עם ילדים כי יש ברבה מה לעשות איתם והמחירים מצויינים גם בכניסה לאטרקציות וגם באי עצמו מבחינת אוכל וכו.. אני לא זוכר בעל פה את כל הנקודות הנוספות שהיינו אבל אתם תראו בדרך הרבה מאוד נקודות מרשימות וגם ניתן ללמוד עליהן שתגיעו למקום.