סיכום טיול במאוריציוס עם ילדים בחודשים ספטמבר אוקטובר 2022

מפל במאוריציוס

סיפור טיול של 20 ימים במאוריציוס, הורים ו-2 בנות 1.8,5.5 בתאריכים – 21/9-11/10/22.

מאוריציוס היא אי קטן שמנקודה הכי רחוקה לשנייה לוקח שעה וחצי גג, נהיגה בצד שמאל והדלק עולה כ-5.5 ש"ח לליטר. השכרת רכב היא הדרך הכי קלה להתנהל באי והשכרת הרכב לפי רוב הקבוצות בפייסבוק מתבצעות ע"י דילן, סוכן השכרת רכבים מקומי שהוא בנאדם מדהים שעושה מחירים מעולים ועוזר תוך כדי הטיול בשאלות, הוא גם מביא סים מקומי עם הנחיתה כך שזה ממש נוח. נייד: 23052590988+. לנו עלה רכב ל-20 ימים 600 יורו כולל ביטול השתתפות עצמית ו-2 כיסאות ילדים.

חופים במאוריציוס

החלפת כספים אפשר בצ'יינגים מוסדרים כמו Shabili או בנקים – שימו לב שבצ'יינגים מקבלים רק שטרות של 100, בין אם יורו או דולר. ברוב המקומות מקבלים אשראי, אנחנו התנהלנו רק עם מזומן.

דירות הזמנו ב-AIRBNB – כ-120 דולר ללילה – דירות מטורפות – בצפון – פנטהאוס מטריף עם ג'קוזי, במזרח בית במרחק 3 מטרים מקו המים, במערב פנטהאוס מדהים עם בריכה, מצריך הרבה שעות של הסתכלות על בתים אך ההכנה משתלמת!

אוכל – ישנם סופרים – רשת Super u/Winners/Jumbo הממוקמים בהרבה מקומות באי, כמובן שיש גם מכולות בכל מקום ודוכני פירות וירקות פזורים לאורך הדרכים כך שלא אמורה להיות בעיה. האוכל מקומי זול מאוד, 1-10 ש"ח ואתם מקבלים ארוחה מעולה של רוטי/פראטאה/נודלס/מוקפץ/צ'פאטי/גיוזות מקומיות/בריאני – אנחנו אהבנו ואכלנו בעיקר את האוכל המקומי – לא חובבי מסעדות, גם חשוב להבין שבגלל שאין גידולי בקר באי אז הכל מיובא – זה אומר שאין חלב טרי אלא רק עמיד ובשר קפוא בעיקר ולא מי יודע טעים…. בסופרים הגדולים יש בשר טרי אך הוא יקר בקטע מוגזם, בכלל כל האוכל הוא לא זול למעט אוכל הרחוב.

תרבות – המקומיים מדברים גם צרפתית וגם אנגלית ברמה גבוהה, הם מאוד נחמדים ועוזרים, לא גונבים אותך בשום מקום וגם אין הרגשה של שטר מהלך. אין להם חיי לילה וכשמחשיך אני אישית לא ממליץ לנהוג ובערך ב-6 – האי נכנס לתרדמת.

טיסות – הזמנו טיסה עם אייר סיישל שהיו מעולים מבחינת זמנים/אוכל/עזרה במטוס, בכל זאת עם 2 מופרעות היה מאתגר. עלה לנו 930$ למבוגר ויש לאייר סיישל טיסה שבועית ביום רביעי.

מסלול במאוריציוס עם ילדים

אקסטרים במאוריציוס

צפון מאוריציוס

היום הראשון – נחיתה במאוריציוס וקבלת הרכב מדילן שגם סידר לנו את הטלפונים עם סים מקומי ונסיעה לצפון כשעה וחצי, לאלו שחוששים מנהיגה בצד שמאל – אל! תאמינו בעצמכם – סעו לאט בהתחלה אבל מתרגלים מהר. בדרך קנינו אוכל מקומי ראשון – "דמפלינגס" שזה סוג של גיוזות מאודות טעימות, עולה כ-1 ש"ח ליחידה ויש בכמה סוגים, עוף, בקר, דג, טבעוני – מאוד טעים!

היום השני – נסיעה לאורך קו החוף הצפוני ועצירות בכל החופים, שימו לב, החופים במאוריציוס חינם, גם החופים של הריזורטים, מותר להיכנס לחוף רק לא לשבת על הכיסאות למרות שגם את זה אף אחד לא בודק, אין תשלום על חנייה ובהרבה מהחופים אפשר להגיע עם הרכב ממש קרוב למים, בהרבה מהחופים יש גם צל עצים ממש נעים והמים. האוכל המקומי מורגש מאוד לצד החופים הציבוריים כי זה מן עגלות כאלו עם אוכל מקומי טעים טעים וזול מאוד!! אחה"צ נסענו לפורט לואיס בו יש שוק ירקות ומזכרות העונה לשם – מלכודת תיירים… הכל יקר יותר… יש מסביב לשוק אוכל מקומי טעים אבל למי שאין זמן בהחלט לא מקום חובה.

היום השלישי – הגנים הבוטניים – בהחלט יפים, עלות 400 רופי מגיל 6 ומעלה, גן ממש יפה, אפשר להכניס אוכל ולעשות פיקניק ולהעביר שם 4 שעות בקלות, נוח עם עגלת ילדים, יש צבים גדולים ובמבים ובכלל זה מקום חובה! לאלו שחוששים מיתושים – בספט' אוק' זה סוף החורף, שם אין אביב אלא קיץ, ובסוף החורף אין יתושים אך תמיד טוב שיהיה בתיק. משם נסענו למתחם טרמפולינות Captain tom – כמו איי ג'אמפ בארץ רק שהיינו לבד והיה כל כך כיף, נקי, מוזיקה טובה. הכניסה למתקנים היא רק עם גרביים, 30 ש"ח כניסה, אוכל מסביב לעיירה מאוד זול וטעים, שם נודענו למנה שנקראת בריאני – זה אורז עם עוף בטעמים מהמטבח ההודי, 10 ש"ח לארוחת צהרים משביעה.
משם נסענו ל-Grand bazar שזה כמו שוק הפשפשים עם מחירים יקרים יותר… מקום יפה להסתובב בו, יש מחוץ לשוק בחור חירש/אילם, אמן אמיתי, שעושה עבודות גילוף וציור בעץ עם עיפרון חם, עשינו שלט לכניסה לבית ממש יפה וזה עולה כ-50 ש"ח , אנחנו מאוד התחברנו לדברים שהוא עושה ואין עוד מקום אחר באי שעושה דברים כאלו אז אם זה מעניין אתכם תשלבו בזמן שאתם בצפון את הבחור.

היום הרביעי – טיול רגלי/ טיפוס להר Le pouche – הר עם נוף יפה, כשלא רטוב אז גם לא קשה במיוחד, נוף יפה של יותר מחצי האי, יש בתמונות איזכור למיקום, אם יש לכם זמן ואתם בעניין זה אחלה בחירה, לא חובה אך אנחנו נהננו. משם המשכנו לאקווריום שנמצא בפורט לואיס ליד השוק – נחמד, לא גדול, שלנו בארץ יותר רציני ויפה, יקר ובעייני אפשר לוותר, אישתי רצתה אז הלכנו והבנות כמובן שהתלהבו… משם המשכנו לצ'יינה טאון שזה לא באמת טאון ובטח שלא צ'יינה. היה שם רק אוכל מקומי – כמובן טעים. בחזור לדירה עצרנו בסופר שנקרא Jumbo והוא באמת ענק ויש בו הכל, מומלץ להצטייד בו בכל דבר שאתם צריכים.

היום החמישי – אמנם היינו בצפון אך כפי שהבנתם האי קטן ומזג האוויר בצפון לא איפשר אטרקציה שרצינו אז נסענו לדרום מערב, כשעה לפארק שנקרא Casela שהוא פארק מקסים למשפחות, לא הכי נוח להסתובב עם עגלה אך יש בו ציפורים יפות, אריות, גמלים,צבי ענק, מסלול מזחלות במתקן כמו שיש לנו בחרמון, נחמד מאוד, הפארק יקר, אך בת'כלס שווה, קחו אתכם אוכל ומים וזה אחלה פארק להעביר בו יום, יש גם אפשרות לאומגות, אישתי עשתה את כל ה-5 אומגות וממש נהנתה, יש גם אומגה קטנה לילדים בחינם שזה ממש נחמד, לאחר מכן בפארק יש הסעה ל"ספארי" חיות, רואים אימפלות, זברות, ג'ירפות, איילים, בת יענה,קרנפים, ממליץ להגיע כשנפתח, עדיף לא לבוא בראשון כי חלק מהאטרקציות סגורות . לא חובה לנסוע לפארק הזה מהצפון, אפשר גם כחלק מהשהייה במערב.

היום השישי – שייט לאי גבריאל – סגרנו דרך המלצה של דילן (העביר לנו בוואטספ אנשי קשר עם מחירים זולים לכל האטרקציות באי), האטרקציה היא שייט בקטמרן, למי שלא יודע היא פחות תנודתית מספיד בואט רגילה, אך בגלל שבים הפתוח הכל גלי יותר היו שהקיאו (אישתי ביניהן) והיו שהיה להם כיף, כמוני, הבנות היו סבבה עם השייט אך הוא מלא שפריצים של מים והוא שעה וחצי לכל כיוון, החזור רגוע משמעותי, האי נחמד, רצועת חוף יפה עם מקום לשנרקל, אוכל על הסירה, סה"כ נחמד מאוד ולא יקר במיוחד – כ-100 ש"ח ליום שלם למבוגר, ילד חצי מחיר. לאלו שקצרים בזמן – אפשר לוותר ולעשות יום בבלו ביי – ארחיב בהמשך. יוגיטה אשת הקשר 23054573090+

היום השביעי – צלילות, צללתי במועדון Dream dive בגרנד ביי עם בחור בשם ניסן, 250 שח ל-2 צלילות יפות מאוד, בראשונה ראינו מלא צבים ובשנייה מלא דגים צבעוניים, לבקש אותו ספציפית ולצלול רק איתו, היו שצללו עם מישהו אחר במועדון ולא היו מרוצים, כל מי שהפנתי אליו יצא מרוצה, ניסן- 23057535352+ . אחרי הצלילות אישתי הלכה למסאז' Johaness spa in grand baie. Swedish massage, ואמרה שהיה ממש טוב, יש מקלחת מפנקת אחרי.

דרום מאוריציוס

היום השמיני – מסיימים 7 לילות בצד הצפוני, נהננו מאוד, לקצרים בזמן אפשר גם ב-4 ימים להספיק הרבה, עוברים כעת לצד המזרחי ל-4 לילות לבית ענק עם מרפסת וחוף פרטי 3 מ' מהמרפסת. יש מסעדה טעימה Green island.

היום התשיעי – נסיעה ל-Pont natural נק' תצפית קרוב לשדה התעופה, אזור צוקי של בזלת עם התנפצויות מים מדהימות ואפשר לעשות שם פיקניק בכיף כמה שעות, חינם והנסיעה ב-2 ק"מ האחרונים זה בדרך עפר, רכב רגיל עובר בקלות.

היום העשירי – פארק המים Splash and fun פארק המים היחיד באי, יש מגלשות לכל הגילאים, 70 ש"ח כניסה למבוגר ו-35 לילד, אסור להכניס אוכל ושתייה אך האוכל בפארק זול. יש מתחם ילדים ותינוקות ובילינו שם יום שלם, בהחלט מומלץ מאוד, בחודשים נוב'- פברואר אמרו העובדים שעמוס מאוד ולנו היה מזל, היינו כמעט לבד ולא חיכינו דקה באף מתקן.

היום האחד עשרה – שיט ל- Ile aux curfs, אי חמוד, סגרנו דרך מישהו שדילן המליץ עליו ובהחלט היה כיף, זה רגוע, שייט של 10 דקות לאי קטן עם דוכני מזכרות, ארוחת צהריים באי אחר ושייט של 10 דקות למפל לא יפה במיוחד. 100 ש"ח למבוגר ו50 לילד מעל גיל 5. אם יש לכם דילמה אם ללכת לשיט לאי גבריאל או לזה – שניהם חמודים – האטרקציה עיקרית בגבריאל זה השייט וזה תלוי איך אתם עם שייט מטלטל 23058368744+ פאיין איש הקשר.

נהיגה במאוריציוס

היום השנים עשר – מעבר לדרום מערב ל-9 לילות אחרונים בפנטהאוס במתחם דירות בבלאק ריבר עם מרפסת ענקית ובריכה במרפסת אליה יכולים להיכנס כל המשפחה, ממש כיף!!! יש גם גריל גז ובכללי דירה פגז. בדרך עברנו בשוק מקומי ב-Flaq שהוא פתוח רק ברביעי וראשון ויש מלא אוכל מקומי, סוג של שוק הכרמל משולב עם מחניודה והפשפשים ביחד והמלצה שלי להצטייד ב-Super u בטמרין כי זה הסופר הכי גדול באזור הדרום מערב.
היום השלוש עשרה – Valle des coloures אפשר ללכת בקטנה ברחבי הפארק כ-45 דק. לעשות זיפליין, שהוא האטרקציה העיקרית שם, יש הרבה אומגות, יותר מב-Casela, כאשר אחת האומגות היא של 1.5 ק"מ, יקר אך אישתי אמרה ששווה, באלבום יש תמונה שלה, טרקטורונים בנהיגה עצמית, יש לילדים גם מתקנים של גן שעשועים וחיות מסתובבות חופשי (תרנגולים, צבי ענק, במבי) נחמד ממש. החילופי צבעים היה חביב, לא מעבר, (בשמארל היה הרבה יותר יפה, ארחיב עוד מעט), למי שאין זמן כל כך או לא רוצה לעשות אומגות אז אפשר לוותר. משם המשכנו לפסלים ענקיים, רואים אותם מהכביש, הם נקראים Grand basin, נחמד לעבור, לא מעבר. משם המשכנו ל-Bois cherry שזה שדות תה ממש יפים, למי שראה בסרי לנקה את שדות התה זה ממש דומה רק בקטן ולמי שלא היה אז כן מומלץ כי זה יפה. לצד השדות יש מפעל תה עם טעימות למי שזה מעניין אותו.

היום הארבע עשרה – מוזיאון האשליות בשמארל, ממש נחמד, 80 ש"ח למבוגר, 50 לילד, בעיקר לצלם תמונות, יש מדריכים שמצלמים אתכם ומסבירים שזה ממש מגניב, אחלה להעביר שעה ולעבור את הכביש ולהיכנס לפארק שאמרל – פארק עם מפל יפה שרואים מרחוק וגבעת צבעים כמו אתמול רק ביפה יותר,40 ש"ח כניסה למבוגר, כל הסיבוב הזה לקח רק כמה שעות ואין כמו להעביר את הטיול עם שנ"ץ…. אז חתכנו לישון.

היום החמש עשרה – נסיעה ל-Blue bay, כשעה נסיעה לחוף הכי יפה לדעתי בכל האי, למי שמעניינת אותו ההשוואה אז הוא יפה יותר מכל חוף בסיישל/זנזיבר ומזכיר מאוד את חוף צפון באיסלה מוחרס במקסיקו, עדיין לא חוף מלדיבי אבל בהחלט יעד חובה בטיול להעביר שם יום שלם, עשינו גם שייט של שעה עם סירה (80 ש"ח למשפחה) שהתחתית שלה מזכוכית ורואים את כל הדגים, האלמוגים שם מתים בגלל אוניית הנפט שהתבקעה ועשתה אסון אקולוגי לפני שנתיים אך עדיין שווה ביותר, אפשר גם לשנרקל, בסירה נותנים ציוד וזורקים קצת לחם יבש. אוכל מקומי יש ממש מול החוף ויש המבורגר שווה עוד יותר ממש ליד בדוכן מכולה מאולתר, יש רק מקום אחד אז בטוח לא תתבלבלו…

היום השש עשרה – אישתי הלכה לשייט לוויתנים דרך בחור בשם ברונו, הוא יוצא מבלאק ריבר, עלות 250 ש"ח ל-4 שעות של שייט וצפייה בלוויתנים ודולפינים יש ציוד שנרקול ואם התנאים מאפשרים אז גם משנרקלים איתם, יש מלא תמונות של זה בקבוצות מאוריציוס בפייסבוק, לצערה של אישתי לא היו תנאים טובים לשנרקול עם הלוויתנים אלא רק עם הדולפינים. ראתה כמות יפה של לוויתנים, אבל לא היה להם מצב רוח לשחק. חשוב לוודא שאתם עם ברונו בסירה, מוסיף המון לאווירה.הוא גם מצלם אתכם מתחת למים עם הלוויתנים, אם מתאפשר. המשך היום עשינו רגוע בבריכה בדירה.

היום השבעה עשר – עלייה לפסגת La morne – יצאנו ב-9 וחצי בבוקר והתחלנו לעלות, הקטנה במנשא, הגדולה בת 5.5 עלתה ללא בעיה עם אישתי, כשעה עלייה לנקודת האמצע שהיא יפה מאוד, לחלק הזה לא חובה נעליים אלא סנדלים גם יעשו את העבודה, לחלק השני שהוא הטיפוס לפסגה הדעות חלוקות… יש המון אנשים שמתחילים לטפס וחוזרים חזרה ויש שמגיעים לפסגה, כולם כותבים שזה טיפוס קשה מאוד ומסוכן וחייב נעליים טובות, להגיד לכם את האמת – יש תמונה בפסגה עם הבת שלי, בת 5.5, לא הרמתי אותה על הכתפיים אפילו פעם אחת, אני הלכתי עם נעלי מים והיא עם סנדלים, פיזית הטיפוס כן קצת מאתגר אבל אם עושים אותו לאט ובזהירות לא אמורה להיות בעיה, יש מקטע של טיפוס ידיים ורגליים אך הוא בהחלט אפשרי, הפסגה באמת יפה, באמת יעד חובה בטיול הזה לדעתי פשוט להיות חדורי מטרה וזהירים – הנוף מלמעלה באמת שווה את זה. סיימנו את כל ההר ב-5 שעות באיזי. אחה"צ הלכנו לראות שקיעה בפליק אן פלאק, שקיעה יפה מהחוף, דוכני אוכל טעימים, יש גם קונדיטוריה Dodo cheri עם מקרונים מאוד טעימים.

היום השמונה עשר – טיול 7 המפלים עם ז'אן פרנסואה 23054758933+ שהומלץ ע"י דילן (כל ההמלצות שלו היו בינגו), הבחור נראה סטלן של החיים עם רסטות אבל הוא אחלה גבר , עלות 70 ש"ח למבוגר, הליכה לא קשה מידי למפלים ממש יפים, לדעתי יעד חובה בטיול, אפשר לשחות בכיף וזה אמור לקחת 3-4 שעות כולל העצירות. את מפלים 6+7 רואים מנקודת תצפית מחוץ למסלול ההליכה, מהכפר שממול לעמק בו יש את המפלים. לאלו שחושבים שלא צריך מדריך – אל תנסו לבד, יש מיליון מקומות שאפשר לטעות בהם! לאחר מכן נסענו למפלי Alexadra – בלוף מוחלט, הליכה של כמה דקות למפלים שרואים ממש מרחוק והם ממש אבל ממש לא מרשימים – אל תבזבזו אפילו את המחשבה לנסוע לשם… לעומת זאת, באזור יש את Gorges point ששם יש המון דוכני מזכרות, ממש על הכביש עם נקודת תצפית מאוד יפה עם קופים ידידותיים וזה בהחלט שווה.

היום התשעה עשר – אישתי לא התייאשה משנרקול עם לוויתנים ויצאה לשייט נוסף עם מישהו אחר בשם רובי, גם המלצה דרך הקבוצה, שעתיים, 80 ש"ח ודווקא בו היא כן ראתה לוותנים וממש מקרוב וגם שנרקלה איתם וממש נהנתה! את השייט מתחילים מוקדם בבוקר כך שכשהיא חזרה אני אספתי אותה עם הבנות והמשכנו לפארק שנקרא Le vanille nature park – חשוב מאוד שתזכרו את השם הזה כי אתם לא רוצים לנסוע לשם… זאת ההמלצה הכי טובה מהמקום הזה. סוג של גן חיות קטן ולא מוצלח עם הגעה מעצבנת וחיות בכלובים קטנים ובקיצור – לוותר לוותר לוותר! משם המשכנו Rochester falls – הגעה עם הרכב לנקודה ממנה הולכים 5 דקות או לחפש בגוגל את המפל עצמו ולהגיע אליו מלמעלה – כך לא צריך ללכת אפילו 5 דקות, המפל ממש יפה וממש שווה, המים לא קרים מידי ויש צל, אחלה יום להעביר בו בפיקניק, אם תצליחו להסתדר על אבוב זה בכלל להיט. חינם.

היום העשרים – יום ים רגוע בחוף פליק אן פלאק.

סיכום הטיול למאוריציוס עם ילדים

המון זוגות מגיעים לירח דבש ואני ממש מבין אותם, למשפחות זה גם מקום מדהים כי הכל קרוב והכל אפשרי בכל הרכב משפחתי וגיל. אנחנו היינו 20 לילות כי ככה הסתדר לנו, אפשר גם בשבועיים להספיק את כל המקומות השווים ולהרגיש מיצוי. אני זמין לכם לכל שאלה, תרגישו חופשי לכתוב בתגובות. אנחנו היינו משפחת כהן – נתראה ביעד הבא