הולנד ודרום גרמניה (היער השחור) – טיול משפחתי עם רכב סה"כ 3500 ק"מ תוך 17 יום

חזרנו מטיול מדהים של 17 יום בהולנד וביער השחור עם הבנות שלנו. (17,10)

טיסה לדיסלדורף דרך ציריך

טסנו עם סוויס לציריך ומשם לקחנו טיסה לדיסלדורף , קיבלנו רכב סקודה אוקטביה סטיישן דיזל בשדה התעופה אף על פי שהזמנו פאסאט סטיישן.

לנו לילה ראשון בדיסלדורף במלון נחמד מאוד B&B Hotel Düsseldorf-City – עם חנייה חינם.

לקחנו 2 חדרים וארוחת בוקר לארבעתנו מחיר 148 יורו – שווה כל גרוש – חזרנו בטיסה משטוטגרט ולנו באותו מלון בשטוטגרט.

בית מלון בזבנהובן, הולנד

למחרת נסענו מדיסלדורף להולנד ולנו בחווה גבינות מדהימה 6 לילות Newhouse Logies ב- Zevenhoven

מיקום מצויין! קיבלנו דירה מדהימה עם 2 קומות, מרפסת, 3 חדרי שינה, מטבח מאובזר וגולת הכותרת כמובן שבגינה הנפלאה כל בוקר הבנות ואנו האכלנו את הארנבים, תרנגולות הטילו ביצים והן ישר עברו למחבת שלנו.. בגינה נפלאה האכלנו את הכבשים וליטפנו את העגל החמוד.

בהולנד טיילנו במספר מקומות

• אוטרכט
  • גאודה
  • אלקאמר
  • חיטהורן
  • וולנדאם
  • אמסטרדם
  • זאנה סאכס

יום אחד נסענו ל- Den Holder – עלינו על המעבורת לאי טסל, חוויה מדהימה במזג אוויר חורפי וקרררר, משם לקחנו שייט נוסף כ- 3 שעות לתצפית על כלבי הים (זו הפעם השנייה שלי בהולנד פעם קודמת נסעתי ל- Ameland).

האי טסל עצמו פשוט מהמם, חוויה לצפות בכל השחפים והעופות אשר איננו רואים בארץ, כמו כן בתקופת הסתו ישנה נדידה מדהימה של בעלי כנף.

קלן גרמניה

לאחר 6 לילות עזבנו את הולנד ונסענו לקלן, לקחנו דירה במרכז העיר ועשינו מסע שופינג מטורף (בכל זאת 2 בנות מתבגרות איתנו) – טיול רגלי למרגלות נהר הריין.

למחרת טיילנו וראינו את הדום המפורסם של קלן ומשם נסענו כ- 500 ק"מ לכיוון היער השחור.

היער השחור

הגענו לחווה של חוות אדוארד קוניג (Eduard König) בגובה 1067 מטר מעל פני הים – מקום מבודד לחלוטין אין קליטה של אינטנרט ואין קליטה של טלפון סלולרי.

קיבלנו דירה נהדרת שענתה לכל צרכינו (הכי חשוב במרתף 2 מכונות כביסה ומייבש), לנסוע לחווה הזו נוסעים בכביש מפותל וצר בחושך, מה שרואים בדרך זה מדי כמה מאות מטרים איזה בית בודד, פרות, שועלים וכו' – חוויה מדהימה.

לילה אחד כאשר חזרנו מבאד פרדייז מלפני גלגלי הרכב רץ לו בכיף גור זאב קטן – זה היה פשוט מדהים.

טמפרטורה בין 5 מעלות ל- 0 מעלות , רק ביומיים האחרונים היה לנו חם 10 מעלות.

שהינו ביער השחור 7 לילות.

מקומות אשר בהם ביקרנו ביער השחור

• הר פלדברג
  • שייט באגם טיטיסי
  • חווית מיני גולף בטיטיסי
  • פארק אירופה שהיה מקושט בצורה מדהימה לכבוד חג ההלואין מאוד נהננו בפארק ואכן יון אחד אינו מספיק כלל וכלל.

אכלנו במסעדת Food Loop באנגליה, חוויה נחמדה בהחלט.

פרייבורג – צנטרם יפה מאוד וחביב ושם עשינו קצת השלמת שופינג, 3 ערבים בילינו בפארק המים באד פרדייז שהיה פשוט מקום רגיעה ופינוק לאחר ימים של טיולים.

קפצנו קצת למפליי הריין (Rhine Falls) וטיילנו בעיירות ציוריות בסביבה שטיים אם ריין ושאאפהוזן וחזרנו לחווה שבה לנו בדרום היער השחור 7 דקות נסיעה מטיטיסי כמובן קיבלנו את כרטיס היער "האדום".

חזרנו דרך קונסטנץ.

באחד הימים נסענו לדרך היין באלזס – התחלנו את הבוקר בקולמר המדהימה כמובן שלא וויתרנו על הבגט החם והטרי בבוקר ומשם נסענו לעיירה ציורית שפשוט חובה לעבור בה ולטייל במרכזה שמה:ריקוויהר (Riquewihr) – לא לפספס!!!

ומשם המשכנו לשטרסבורג וטיילנו בצנטרום לכיוון הקתדרלה וספגנו אווירה "צרפתית" ישבנו באחת המסעדות לאכול מרק בצל צרפתי וכוס יין ריזלינג.

לאחר 7 לילות נסענו לשטוטגרט  קיבלנו את החדר במלון B&B.

הטיסה חזרה לארץ הייתה למחרת ב- 19:00. שטוטגרט עיר יפה מאוד, בנוייה על הרים, עיר ירוקה ומסודרת.

לסיכום

טיול מדהים, מעייף, נסענו סה"כ ב- 17 יום 3500 ק"מ, ההולנדים נחמדים מאוד, הגרמנים נחמדים, והצרפתים גם היו חביבים בהחלט, תענוג לטייל כך באירופה.