טיול לקרואטיה וסלובניה עם הילדים 10 ימים באוגוסט עם רכב שכור

הרכב: טיול לקרואטיה וסלובניה עם הילדים ונקודות יציאה בחזור מאיטליה. חופשה משפחתית בחודש אוגוסט‎ (קיץ) בהרכב של זוג פלוס 2 בנות בגילאים 6.5 ו-10.

קצת מספרים:

• 10 ימים
  • 1910 ק״מ ברכב
  • מיכל וחצי דלק (דיזל), מדהים.
  • 3 מדינות
  • 4 מקומות לינה שונים
  • כ-85 ק״מ הליכה

טיסה ללובליאנה בחודש אוגוסט

טיסות ללובליאנה או זאגרב הן הכי נוחות, אבל מדובר לרוב בצ׳ארטרים שלא נפתחים בתחילת השנה. אנחנו אוהבים להיערך הרבה מראש עם טיסות ומלונות, ועם הבנות טסים רק בטיסות ישירות. לאחר בדיקה גילינו שונציה קרובה מאד, כשעתיים וחצי מבלד. הטיסות הכי זולות היו של אלעל. שתי טיסות בוקר הלוך וחזור מסוף יולי (מה שמוזיל עוד יותר) ועד אוגוסט. 11 יום ביניהן מה שהשאיר לנו 10 ימים נטו.

השכרת רכב באופרן

השכרנו כמו תמיד באופרן. היו הכי משתלמים כולל ביטוח מלא ומעבר לכל הארצות.
לא לשכוח מיד אחרי מעבר הגבול לסלובניה כ-50 מטר אחרי הגבול מצד ימין ישנם דגלים ושם קונים מדבקת וינייטה לכבישים המהירים. 15 אירו לשבוע או 30 לחודש.
תקפידו. מיד אחרי יעמדו שוטרים ואם לא קניתם תקבלו קנס.

מפת מסלול טיול לאיטליה, קרואטיה וסלובניה עם הילדים ורכב שכור

מסלול קרואטיה סלובניה ואיטליה עם רכב

איטליה

יום 1: נחיתה בונציה.

סלובניה עם הילדים

נסיעה לכיוון בלד (סלובניה) והגעה למלון B&B Rot בבוהינסקה בלה. ישוב קטן ושקט שממוקם כרבע שעה מבלד. אחלה צימר, חדר מרווח עם ספה נפתחת בסלון הממוזג לבנות, חניה חינמית צמודה וגישה טובה לנסיעות לכל האזור. המארחים היו מקסימים וארוחת הבוקר פשוטה וטובה. חסרה לנו רק הצללה על החלונות אבל ממילא קמנו מוקדם.

את היום הראשון סיימנו באיזי בארוחת צהריים מאוחרת במסעדה מקומית ואחריה בקפיצה לאגם בוהיני לטבילת רגליים וחזרה לצימר למנוחה.

אזור אגם בוהיני

יום 2: על הבוקר יצאנו למסלול הכולל טיפוס 550 מדרגות למפל סביצ׳ה, מפל מקסים וחוויה מאתגרת. טוב בעיקר בבוקר לפני שחם. לאחר מכן עלינו ברכבל סגור ואחריו ברכבל פתוח להר ווגל לסיבוב קצר בפסגה ליהנות מהנוף. תצפית מדהימה על איזור האגם. שימו לב לעלות רק ביום בהיר כשאין עננות בפסגה. לאחר שירדנו נסענו לטיול רגלי בקניון מוסטניצה המקסים.

ההמלצות היו לעשות את הסיבוב הקצר וזה מה שעשינו. לא המשכנו עד המפל ונהנינו רק מהנקיקים והנהר עד אבן הפיל. לאחר מכן אכלנו צהריים במסעדה קרובה שנקראת Gostlina Pri Hrvatu ולקינוח קפצנו שוב לרחצה באגם. באגם קפוא.

אזור אגם בלד

בלד והסביבה

יום 3: הגענו לקניון וינטגאר (Vintgar Gorge) על הבוקר באזור 8:30. שימו לב להגיע מוקדם, לפני התורים ונחילי האנשים שפוגמים מאד בהנאה. פגשנו אותם בדרך החוצה וגם תור של שעה לקופות הכרטיסים.

משם נסענו לגבעת סטראז'ה (Straža) עלינו ברכבל וירדנו במגלשות ההרים. אפשר לקנות סיבוב אחד או כמה. ויש שם גם פארק חבלים עליו ויתרנו כי הבנות לא רצו. לפני שאתם גולשים במגלשות, ממש מימין למקום בו יורדים מהרכבל, יש שביל צר שמוביל לתצפית מקסימה על החלק השני של אגם בלד והאי. יש גם אפשרות לקנות כרטיס לקפיצה ממקפצה גבוהה למזרן ענק.

לאחר שסיימנו קפצנו למסעדה סינית בשם Peking בבלד לארוחת צהריים ומשם לביקור בטירת בלד שם מחיר הכניסה לדעתנו אינו מצדיק. אפשר לותר. אם כבר נכנסתם יש שם נוף פאנורמי מדהים של כל האגם.

לאחר מכן קפצנו לרחצה בין לאגם. אם אתם מגיעים יותר מוקדם שווה לקפוץ לחוף המסודר שנמצא ממש מתחת לטירה. אנחנו נכנסנו לאגם במדשאות שלפניו אבל הגישה שם לא משהו. היה יום ארוך ומהנה באגם עם צבע עוצר נשימה שליווה אותנו לאורך כל היום.

שמורת טריגלאב ונהר הסוצ'ה

יום 4: יום ארוך בנופים אחרים מהאגמים. הבנות שלנו לא מתעניינות באקסטרים ולכן לא בחרנו להכנס לבובץ׳ לראפטינג או משהו אחר כמו כולם. אם זה מתאים לכם שלבו את זה במסלול היום הזה או אפילו תוסיפו לינה של יום אחד באזור. אנחנו

התחלנו מהמגלשות בקרנסקה גורה, ארוכות מאד ומוצלחות בהרבה מאלו בבלד. אורך של כקילומטר וחצי. משם התחלנו את הטיפוס למעבר ורשיץ עם עצירה חובה באגם יסנה המהמם שם גם אפשר להכנס לרחצה או סתם לעצור לפיקניק.

המשכנו עד מעבר ההרים ורשיץ' (Vrsic Pass), קרניסקה גורה ומשם בירידה בחרנו לא להכנס למפלי לפנה עליהם ממליצים (כנסו אם מתאים לכם) והמשכנו עד מפל קוזיאק (Slap Kozjak) שליד קובאריד. תמשיכו עם המכונית עד Camp koren בקובאריד, תחנו בחניה החופשית שלפניו ומשם ברגל עד המפל לפי השילוט כשאתם חוצים גם גשר תלוי יפהפיה מעל הסוצ'ה וממנו ממשיכים שמאלה עד המפל.

לאחר הביקור במפל אפשר לרדת לרחצה בנהר הקפוא, בירידה שיש אליו ממש לפני שעוברים חזרה על הגשר התלוי. אנחנו המשכנו ישר לרכבת המכוניות כשהשארנו בכוונה זמן רב לארוחת צהריים במסעדה מעולה שנקראת Gostlina pri stefanu שנמצאת ממש ליד מתחם הרכבת. אחת הארוחות הטובות ביותר שאכלנו. סיימנו אותה כשעה לפני הגעת הרכבת ועברנו לעמוד בתור לרכבת.

לאחר קניות בסופר בבוהינסקה ביסטריקה מצאנו מסעדת פיצות מומלצת לא רחוק משם בשם Pizzerija Ema Spela Ribaric .לאחר כביש מפותל ואיטי כשכבר חשבנו שטעינו בדרך הגענו למקום עם נוף הורס והכי חשוב פיצות ענקיות וטעימות מאד. ממש כמו באיטליה. היה שווה את הנסיעה. יום ארוך אבל מגוון וחווייתי

קרואטיה עם הילדים

נסיעה מסלובניה לקרואטיה

יום 5: נפרדנו לשלום מהצימר המקסים בסלובניה, קפצנו לדרום אגם בלד ולקחנו סירת משוטים לשיט לאי. על הבוקר לפני שחם. כשחזרנו התחלנו בנסיעה הארוכה כשלוש וחצי שעות עד לסלוני קרואטיה.

סלוני קרואטיה

הצימר שלנו Appartment Bastaja היה כל כך שווה והנוף מדהים ומרגיע שבשלב מסוים נוהלו מגעים להשתקעות במקום. מריאנה המארחת המדהימה השאירה לנו כל יום הפתעה אחרת: שתיה, מאפים, עוגה. מארחת מהממת שגם עזרה לנו בעצות כשהחלו ימים יותר גשומים באיזור.

מיקום מצוין. כמה דקות (אפילו ברגל אם רוצים) מרסטוקה, כפר המפלים המדהים.

קפצנו לארוחה בגשם במסעדת Petro המצויינת ששוכנת גם היא ממש על הנהר והמפלים של רסטוקה. כמה יפה וטעים. מומלץ בחום.

זאגרב, קרואטיה

יום 6: היה גשם באזור סלוני ו-פליטביצה אז שינינו תכניות ונסענו לזאגרב. בדרך עצרנו באקווריום בקארלובץ׳. מקום קטן, אפשר לוותר עליו ולהשאיר יותר זמן לזאגרב אבל הבנות אהבו.

עשינו סיבוב במרכז העתיק של זאגרב, עלינו לתצפית יפה על העיר ואכלנו צהריים במדרחוב המדהים במקום קטן עם המבורגרים טעימים ואחלה תוספות שנקרא Rocket Burger. בול לארוחה עם ילדים.

בדרך חזרה ביצענו עצירה נוספת ברסטוקה, כפר המפלים המהמממם לסיבוב קצר. זרמנו לפי מזג האויר אז היה יום מדהים.

קרלובאץ׳ ואוזלי, קרואטיה

יום 7: שוב מזג אויר אפרורי באזור ושוב זרמנו לאזור השמשי עם ביקור בעיירות קרלובאץ׳ ואוזלי. עצרנו לרחצה בנהר במקום מקסים ממש מול האקווריום בקארלובץ׳. בביקור הקודם ראינו שיש ממש מולו פארק עם מדשאה ענקית וחוף מסודר חינמי שיש בו אפילו מציל ובו רוחצים בנהר, מה שהבנות הכי אוהבות. היה מעולה שם.

לאחר מכן קפצנו לביקור במרכז העתיק של שתי העיירות, אכלנו צהריים מעולה וסופסוף גם שתינו בירת בוטיק מעולה. בדרך לצימר עברנו שוב ברסטוקה ומאחר והמזג אויר התבהר נכנסנו למתחם המפלים בתשלום.

אחד המקומות הכי יפים שיש. העברנו יום כיף באיזי. הכי שווה שיש.

שמורת פליטביצה, קרואטיה

יום 8: ביקור בשמורת פליטביצה קרואטיה. ביום הזה היינו אמורים להמשיך לפיראן דרך עיירות החוף. בגלל הגשם ביומיים הקןדמים שינינו תכניות ונסענו לפליטביצה.

שמש חזרה לאזור, התייעצנו עם הבת של המארחת, מדריכה בשמורה, שתפרה לנו מסלול אש ששילב בין אגמים עליונים לתחתונים. המסלול שאינו לפי אחת האותיות איפשר לנו לא לעמוד כמעט בשום תור ולכן הוא מומלץ בחום לכל מי שלא רוצה לעשות את המסלול המלא H (פירוט בהמשך).

הגענו בשעה 8 בבוקר בדיוק לכניסה 2 (אל תלכו לכניסה 1 העמוסה) קנינו כרטיסים ב-אינפורמיישן בלי תור (המלצה חשובה) וסיימנו תוך ארבע שעות, בדיוק באורך הנכון לבנות. בסיום התחלנו בנסיעה ארוכה לפיראן סלובניה (כשעתיים וחצי) ועצרנו בדרך במסעדה מושלמת ממש אחרי הגבול שנקראת Gostilna Erna ביישוב שנקרא Podgrad. אחרי הארוחה עוד שעה נסיעה והגענו לפיראן, עיירת החוף המקסימה. הגענו עייפים אך מרוצים.

לא נשאר לנו זמן ממש לפיראן ביום הזה רק לסיבוב קטן בטיילת לקראת השקיעה.

סלובניה

פיראן, סלובניה

יום 9: יום חופש. עצירה למנוחה ונופש במקום יפהיפה על שפת הים. מקום הלינה לא היה משהו, אז אין לי מה לפרט עליו. סביר, לא יותר. באנו לשני לילות לפיראן אבל בגלל שדחינו את פליטויצה ליום שלפני בגלל הגשמים והגענו רק אחהצ והיו לנו תכניות אחרות ליום שלפני הטיסה, נשארנו עם יום אחד מלא של מנוחה ים ושמש.

ארוחת בוקר בקטנה על הטיילת, ארוחת צהריים גם היא בסימן ים✌️במסעדה שנקראת Pavel ובערב פלטת דגים מטוגנים במסעדה אחרת. בין לבין גיחה לכמה שעות בים בבוקר. ושוב כמה שעות ים אחה"צ וגם סיבוב מדהים בטיילת היפהיפיה לקראת שקיעה. ולא לשכוח גלידה. יש כמה גלידריות מעולות ליד המעגן של הסירות והכיכר המרכזית.

היום הזה היווה עצירה מעולה עבורנו בטיול קדחתני. בטיול יותר ארוך אפשר היה בקלות לעשות שם גם יומיים שלושה של ים ואוכל.

חשוב לדעת: בפיראן ברוב המקרים אין חניה לצימר או למלון שתקחו. צריך לחנות מחוץ לעיר בחניון שנקרא הגראז׳ ולשלם 17 אירו ליום. משם יש שאטלים חינמיים למרכז העיירה. קחו את זה בחשבון.

נסיעה מסלובניה לאיטליה

סיימנו את היום בטרוויסו לקראת הטיסה חזרה לארץ מונציה.

פוסטוינה, סלובניה

יום 10: יום אחרון. מתחיל במערת פוסטוינה בסלובניה ובמצודת פרדיאמה.

כרטיסים למערה הזמנו אונליין. חוסך זמן ויותר זול. חשוב מאד להגיע למערה חצי שעה לפני הזמן כדי להספיק לסיור שהזמנתם. אחרת יחליפו לכם לזמן הפנוי הבא ותצטרכו לחכות המון. המערה עצמה מדהימה והנסיעה ברכבת לתוך המערה פשוט עוצרת נשימה. גם הקור של עשר מעלות בפנים, בא בזמן.

טרוויסו, איטליה

משם נסענו כשעתיים לכיוון טרוויסו איטליה. הגענו לצימר מקסים בפאתי העיירה בשם Casa Celeste. דירה מקסימה ממוזגת ומעוצבת עם מארחת מקסימה לא פחות שגם ייעצה לנו היכן להסתובב בעיירה.

אחרי התמודדות קשה עם הסיאסטה שלהם, חוינו את איטליה במלוא כוחה, כולל וספה ורודה, פסטה, פיצה וגלידה כמובן. בסוף אכלנו במסעדה איטלקית טובה בשם Da Pino שלקחו דמי עריכה של 2.5 אירו לאדם. מוגזם. אבל האוכל היה מעולה.

גלידה אכלנו במקום הכי מומלץ Dassie – Sant’Agostino גלידה מעולה ומילקשייק נפלא שאסור לפספס.

היה קר בתחילת היום וחם בסופו, אבל בסה״כ היה מדהים.

מקומות שלא הספקנו להגיע אליהם אבל בטיול ארוך יותר מומלצים:

1. סלובניה – לובליאנה, רמת פלנינה, לוגרסקה דולינה, מערת שקוציאן, טרמה צ׳אטז או טרמה סנוביק.
  2. קרואטיה – אופטיה ורוביני. שמורת טבע קרקא, האי קרק.

פירוט המסלול המיוחד באגמי פליטביצה

1. חונים בכניסה 2. לא לשכוח לקחת את הכרטיס חניה אתכם. התשלום בסוף לפי שעות.
2. קונים כרטיס באינפורמיישן שליד הקופה הראשית משמאל, אם אין תור
3. אם לא ממשיכים למטה לכיוון ST2 שם יש גם מכירת כרטיסים.
4. לא עומדים בתור לאוטובוס. נכנסים שמאלה לשמורה ליד האינפורמיישן לכיוון P1 יורדים כ-200 מדרגות.
5. לוקחים שיט קצרצר שחוצה את האגם ל-P2
6. עולים למעלה במדרגות ועושים הקפה של האגם הראשון מהאגמים העליונים שנקרא Gradinsko Lake שבקצהו תראו כמה קבוצות מפלים עוצרות נשימה. בסיום ההקפה תהיו שוב בנקודה P2
7. מחכים לספינה הגדולה יותר, שייט לאורך האגם הגדול לנקודה P3 שם ממוקמים האגמים התחתונים
8. הולכים עם שילוט לכיוון המפל הגדול, עולים יורדים ואז חוצים גשר שממנו הולכים שמאלה מתחת לאגמים התחתונים עד ההתפצלות שמאלה שם ממשיכים למפל הגדול Veliki Slap
9. אחרי שביקרתם במפל וביצעתם שם עצירה. שווה. לוזרים באותה דרך להתפצלות ופונים שמאלה לעבר הזיגזג שמטפס למעלה למצוק לכיוון כניסה 1. במהלך הזיגזג יש כמה נקודות מהן ניתן להשקיף על האגמים התחתונים והצבעים המרהיבים שלהם. מדהים.
10. בערך באמצע הזיגזג יש התפצלות ימינה בשביל עפר שמוביל לכיוון ST1 האוטובןס שיחזיר אתכם לכניסה ה-2.
11. מחכים לאוטובוס ולוקחים אותו ל-ST2 ומשם עולים באותה דרך שירדתם בהתחלה לכניסה 2 ולחניה.
12. תשלום על חניה מתבצע בקופה השניה שליד הקופה של הכרטיסים. סוף הטיול. חוזרים לרכב.

מסעדות מומלצות

סה״כ אכלנו טוב בטיול בלי לנסוע במיוחד למסעדות. רק חיפשנו בגוגל מפס מה קרוב.

בכל זאת חמש מסעדות בלטו מעל השאר:

• ברסטוקה מסעדת Petro. מיקום יפהיפה ואוכל טעים מאד בעיקר הדגים שהם ההתמחות שלהם.
  • ליד רכבת המכוניות במוסט נא סוצ׳י מסעדה בשם Gostlina pri stefanu, מעולה להעברת ההמתנה שם וטעימה אש.
  • מסעדת פיצות באמצע שום מקום אבל עם הנוף הכי יפה שיש, בין בלד לבוהיני Pizzerija Ema פיצות ענקיות ומעולות. ממש כמו באיטליה.
  • ממש אחרי מעבר הגבול מקרואטיה לאזור החוף בסלובניה עצרנו בדרך במסעדה בשם Gostilna Erna ב-Podgrad, עם סטייק ארגנטינאי מדהים וניוקי אדיר. ההפתעה של הטיול היה נדיר. אם אתם באיזור. חובה
  • Rocket Burger – אחלה המבורגרים במדרחוב של זאגרב וגם מסעדה בוייב טוב. בארץ לוקחים אותם בהמבורגרים באופן כללי אבל היה נעים להתקל בהמבורגר טוב. זה לא נפוץ.

10 טיפים לטיול מוצלח בקרואטיה וסלובניה

1. כבר בשלב הזמנת המלונות חשוב להכיר את האזורים בהם אתם הולכים לטייל כדי לדעת איפה לקחת מלונות ולכמה ימים. בקיצור צריך תכנית בסיסית כדי לחלק את הימים.
  2. חופשה משפחתית היא תמיד גם קצת קשה ומלחיצה. גם במקומות יפים כמו סלובניה וקרואטיה. תעשו תכנית שתהיה בסיס לשינויים. תבואו קלילים ותזרמו. תהיו מוכנים לעשות שינויים במידת הצורך. אף פעם לא מספיקים הכל ממילא.
  3. אם אתם באים ביולי-אוגוסט ודאו שיש מזגן בדירה/צימר/מלון.
  4. קחו איתכם גלובאל סים, חבילה לחול או סים מקומי, Waze ו- Google Maps הם חובה.
  5. תדאגו שכל הזמן יהיה עליכם כסף קטן. זה חשוב בעיקר לחניות המבודדות בסלובניה ובעוד מקומות שלא מקבלים אשראי.
  6. לא חייבים המלצות על מסעדות. מקומות עם הרבה ביקורות וציונים גבוהים בגוגל מפס הוכיחו את עצמם עבורנו.
  7. אפשר לשתות מים מהברז בכל מקום כמעט.
  8. הולכים המון, תבואו עם נעליים נוחות.
  9. יש סופרמרקט בכל מקום. הכל שם זול כולל השתיה והממתקים. תדאגו גם למצרכים ושתמיד יהיו סנדביצ׳ים בתיק. בנסיעות הארוכות עם הילדים זה חובה.
  10. סלובניה וקרואטיה מאד מתוירות ביולי אוגוסט. קחו את זה בחשבון ובעיקר הקפידו ללכת למספר מקומות קריטיים שהתורים בהם ארוכים, מוקדם ככל האפשר. תבדקו את שעות הפתיחה ותבואו קרוב לפתיחה ככל האפשר. קחו את זה בחשבון בתכנית שלכם ותקפידו על זה.

אורלי זדרויבסקי 24 אפריל 2022 05:51 at

פירוט מעולה של הטיול.
    שוקלת לצאת עם המישפחה
    מאחר ואנחנו צריכים רכב גדול מתלבטת אם כדאי.
    השאלה אם אפשר בלי רכב שכור?
    האם אפשר לשכור מדריך עם רכב?

איהאב 28 יוני 2023 09:07 at

האם מעבר הגבול מאיטליה לסלובניה בעייתי עם רכב שכור ??
    עדיף באוטובוס ..אפשר עוד פרטים לגבי עלויות ??