טיול זוגי בבולגריה ומקדוניה – שבוע שלם עם רכב שכור בבלקן

בתאריך 13.10.17 טסנו זוג עם חברת הלואו קוסט וויז אייר במחירבדיחה, נחתנו ביום שישי.

הכל תקתק בשדה, השכרנו רכב מטופ רנט א קאר. אחלה שירות והמחיר מעולה, מצאנו אותם דרך מנוע חיפוש לפי אפשרות לחצות את הגבול למקדוניה.

בית מלון ליד בית חב״ד בסופיה

התארחנו בגסט האוס פיטר פן האוס (Peter Pan House) ברחוב דונדיקוב במרכז העיר סופיה, לא רחוק מבית חב״ד.

למידע נוסף אודות בית ההארחה בסופיה ליד בית חב״ד לחץ כאן >>>

בית חב״ד בסופיה

טיילנו קצת רגלית בעיר והתארגנו לשבת (אנחנו דתיים). תיאמנו עם הרב לאכול ארוחת ערב שבת אצלם והיה מעולה!

אוכל סבבה ומטיילים נוספים הגיעו ארוחת שבת, אווירה סבבה. למחרת בבוקר יצאנו לכיוון בית הכנסת המרכזי בעיר אשר נמצא במרכז העיר, כאשר הגענו ראינו קבוצה ישראלית שלא נתנו להם להיכנס "כי סגור היום" אבל אנחנו התעקשנו שאנחנו רוצים להתפלל והכניסו אותנו.

אחרי התפילה היה קידוש נחמד ולאחריו יצאנו לעוד טיול רגלי בעיר, בין השאר הסתובבנו בשוק הנשים שהוא ממש נחמד.

במוצאי שבת חזרנו לבית חב״ד לשלם עבור הארוחה וקיבלנו המלצה מה אפשר לעשות בערב. יצאנו לאיזה קניון עם באולינג שהיה חצי כח ואז לסיבוב במדרחוב ויטושקה והפארק הצמוד אליו, אחלה מדרחוב ופארק. ליד הגסטהאוס קנינו בלון גז ומפה של הרי רילה.

שבעת אגמי רילה

אגם בבולגריה למחרת, יום ראשון

קמנו מוקדם ויצאנו לשבעת האגמים (Seven Rila Lakes) – חניה בתשלום בחניון האתר.

עלינו ברכבל לבקתת רילסקי אזארה (Rilski ezera).

משם טיילנו במסלול די ברור לכיוון בקתת איוון ואזוב (Ivan Vazov) וישנו שם לילה. מזג האויר היה גבולי כי שבוע לפני היו שלגים, אבל דווקא כשהיינו היה מזג אויר מעולה.

ספרבה בניה

עיר בדרום מערבה של בולגריה – יום שני

חזרנו מבקתת איוון ואזוב לנקודת ההתחלה במסלול ההיקפי, יופי של מסלול. המסלול מצויין גם למי שרוצה לעשות יום טיול בודד.

לאחר סיום הטיול המשכנו לכפר בשם ספרבה באניה (Sapareva Banya), זהו כפר עם מעיינות מינרלים. המחירים היו זולים מאוד אז התפנקנו על מלון דירות ספא בשם אפארט הוטל וגם עשינו מסאז'.

ממול ישנה מכולת זולה עם אנשים חמודים.

עשינו טיול בכפר בערב, וסשן צילומי שלכת למחרת.

סקופיה

בירת מקדוניה יום שלישי

המשכנו לסקופיה, מקדוניה. הגענו אחרי הצהריים לדירת "דה גרין אפרטמנטס" מדהימה ומאובזרת וקרובה למרכז העיר, למרכז קניות ולקניון צמוד. עשינו סיבוב קצר בסביבה, קנינו סים מקומי (נשאר בו דקות ואינטרנט למעוניינים) ויצאנו לטיול ערב באזור קניון מטקה ואגם טרסקה.

בקתות לאתנו וילג'

(Šavnik, מונטנגרו) – יום רביעי

יצאנו בבוקר לאתנו וילג' (Etno Village). זה מקום שבעל הגסטהאוס המליץ עליו ולא כל כך הופיע בהמלצות מטיילים. אז הנה:

אתנו וילג' (Etno Village) הוא כפר אתני שמטרתו לשחזר את החיים המסורתיים במקדוניה. המקום מטופח ומדהים ביופיו.

נמצא 5 ק"מ בלבד מסקופיה ונמצא על הר עם נוף יפה בסמוך לכפר די אותנטי. יש בו מלון, מסעדות, בתי מלאכה מודרניים שמשחזרים את המלאכות מפעם. המקום נראה טוב ונותן תחושה חזקה של אותנטיות, מומלץ.

משם המשכנו שוב לקניון מטקה כולל טיול בסירה ומערת הנטיפים. החוויה העיקרית שם היא הנוף היפה. חזרנו די מוקדם ודי חרשנו את העיר ברגל ללא מטרה מסויימת. עיר כיפית לשיטוטים.

אוחריד

אוחריד דרומית-מערבית לסקופיה יום חמישי

יצאנו בבוקר לכיוון אוכריד כשהמטרה היא לטייל במהלך היום בשמורת מברובו (Mavrovo National Park). השמורה מעלפת ביופיה. נכנסנו עם הרכס עד לכפר מברובו (עיירת סקי עם וילות יפות למתעניינים) ואז רברס והמשך טיול דרך השמורה עם עצירות בנקודות מעניינות בדרך (זה בעצם מאריך את הדרך אבל ממש שווה).

הגענו אחר הצהריים לאוכריד שקצת מזכירה את טבריה. טופוגרפית ותרבותית. הסתובבנו בערב במדרחוב ואכלנו בד"ר פלאפל. זו אגב המסעדה הטבעונית היחידה באוכריד. הסתפרתי גם.

יום שישי

יצאנו לסנט נאום. מקום חביב ומטופח עם מעיינות ופארק יפה סביבם. בדרך ראינו על הדרך במקרה שני אנשים שמקפלים מצנח רחיפה.

בשיחה עם המדריך הזרמנו אותו להצניח אותנו במחיר של 40€ לכל אחד (ערב קודם ביררנו והמחיר שביקשו היה 74€ לאדם!). היה מעולה.

אפשר למצוא את פרגליידינג ב- Flyohrid Om אחרי סנט נאום (נחום…) ופגישה עם ניקולה דובר העברית חזרנו לאוכריד להכנות לשבת.

עברנו בשוק ליד המדרחוב וקנינו ירקות ופירות. כיף. הלכנו לגסטהאוס להתארגנויות.

בערב אחרי הארוחה יצאנו להליכה לאורך המדרחוב עד איפה שנהיה חושך. בערך 3 ק"מ כל צד. אחלה טיילת.

יום שבת

בצהריים עשינו טיול באזור העיר העתיקה וראינו בתי מלאכה נחמדים שמוכרים את יצירותיהם.

במוצאי שבת שוב יצאנו להסתובב במדרחוב ואז גם הבנו שאין הרבה מה לעשות באוכריד.

במשך שלושת הלילות האלה התארחנו בוילה דודינקה שנמצאת ממש במרכז העיר. מקום נחמד מאוד עם נוף ובעל בית מקסים אבל מיושן. (בוקינג).

בחזרה לסופיה מאוחריד

יום ראשון

יצאנו בבוקר במטרה לגמוע כ 500 ק"מ בדרך חזרה לסופיה.

עצרנו בדרך בפינות נחמדות והדרך כולה לקחה קצת פחות מחמש שעות. הנסיעה קשה ומתישה.

הגענו לסופיה ועברנו דקטלון לצורך שופינג ולאחר מכן הלכנו למסעדה טבעונית מקסימה שנקראת סול קיצ'ן. SOUL KITCHEN.

יום שני

החזרנו את הרכב לטופ רנט א קאר ועלינו על טיסה חזרה ארצה. היה כייף!