טיול בבולגריה עם רכב שכור – שבועיים בלתי נשכחים ביעד קסום

חזרתי משבועיים מסע טיול בבולגריה עם רכב ביום רביעי עם כמה תובנות חזקות.

1. המדינה לא בנויה לתיירים – אין שום שילוט מתאים באנגלית לאלה שאינם מתמצאים באותיות קיריליות.
  2. דיסאינפורמציה – חלק מהאתרים המתויירים כגון שבעת האגמים. לאחר עלייה ברכבל ישנה עלייה בינונית עד קשה להגעה לפסגה ממנה ניתן להתחיל את הטרק.
  3. אתרים ללא שילוט – לא תמיד ניתן להגיע למקום כלשהו.
  4. מוזיאונים בקופריבשטיצה – יש שם שישה מוזיאונים אך אנו מצאנו רק 3 וגם זה בגלל שחברה מקומיים עזרו לנו חלק מהביקור.
  5. תרבות – אף אחד לא מכין לקראת שוק תרבותי שהולך להיגרם. יש דברים שהיו קשים לראייה, המון עולב בכפרים, הרבה בתים נטושים, עזובים ושבורי חלונות.
  6. אנגלית – הצעירים אינם יודעים אנגלית. אתה פונה אליהם ושואל אם הם מדברים אנגלית והם עונים כן, אתה מתחיל לדבר כמו שאנחנו יודעים והם מסתכלים כאילו נפלנו מהירח ואתה מבין שאנגלית הם לא יודעים.

מלבד זאת, המדינה מבחינת נופים מדהימה!! כמות הירוק והמים אינסופיים. אוכל, למי שלא רגיש ללקטוז (בעלי רגיש למוצרי חלב קיטר שאין לו מה לאכול) טעים, מגוון ומיוחד. חגגתי על בניצה כמה פעמים ביום ולפעמים זה כל מה שאכלתי.

מלונות מומלצים בסופיה:

סיפור דרך: בולגריה טיול ברכב

נחתנו בסופיה לקחנו את הרכב השכור ויצאנו למנזר רילה. אולי בגלל השעה שבה הגענו חמש וחצי אחה"צ המנזר לא עשה לי את זה, לא הבנתי למה כולם כ"כ מתפעלים ממנו (ישנו במלון לא הרחק מן המנזר).

יום למחרת נסענו לשבעת האגמים, שילמנו 36 לבה ועליו ברכבל הפתוח למעלה. התחלנו את העלייה על מנת להתחיל את הטרק אך כבר באמצע העלייה קראנו לעזרה כי בעלי קיבל התקף אסמטי והייתי צריכה עזרה להוריד אותו חזרה, וזאת למרות ששאלתי עוד קודם בקבוצות בפייסבוק לגבי העליה וציינתי שבעלי אסמטי ואמרו שזה בסדר וניתן לעשייה.

ירדנו כלעומת שעלינו ואת האגמים לא ראינו. משם נסענו לישון בנסקו, עיר מקסימה.

למחרת בבוקר המליצו לנו מהמלון לעלות למעלה בהרים כי יש משם נוף מרהיב. בדרך פגשנו 3 מקומיים ונסענו אחריהם והגענו לעץ העתיק השני בעולם, עץ בן 1300 שנה. רק השורשים שלו השאירו אותנו נדהמים.

נסענו לאגם דוספט, הצטלמנו והתמונות נראו כמו גלויה. נוף מהמם ביופיו, משם נסענו ליומיים בדווין. לנו במלון בכפר הורינו 20 דקות מדווין.

התמקמנו ונסענו לאכול ארוחת ערב בדווין, נקלענו למופע פולקלור יפה וחזרנו למלון. למחרת נסענו ליגודינה מרחק של 10 דקות הגענו למערת הנטיפים אך מאחר ולא היינו 6 אלא 3, הם לא היו מוכנים להוציא סיור. אמרנו שאנחנו מוכנים לשלם כמו 6 אך בכל זאת את המערה לא ראינו.

במקום לקחנו ג'יפ לתצפית עין הנשר, הנוף משם לא ניתן לתאר. ירדנו ונסענו לשירוקה לקה, הסתובבנו קצת מתוסכלים ולא הבנתי על מה כל המהומה. חזרנו למלון בבורינו.

טיול בפלובדיב

למחרת בבוקר התחלנו בנסיעה לפלובדיב. הגענו למלון, שמנו את הדברים בחדר והתחלנו ללכת לאיבוד ברחובות העיר העתיקה והחדשה גם יחד.

הגענו למוזיאון שהיה שם קונצרט, שילמנו 24 לבה וצפינו בקונצרט 4 כלי מיתר. אכלנו ארוחת ערב בעיר העתיקה וחזרנו למלון.

למחרת בבוקר נסענו לקניון לבזבז כסף לפני שנוסעים קאזאנלאק.

הגענו לקראת ערב למלון והבנו שאין הרבה מה לעשות שם בערב אז אכלנו ארוחת ערב במלון.

בעיר הזו הכרנו את מלון פולקסווגן פאסאט דיזל טורבו. בשעה 9 וחצי בערב אין נפש חיה במלון והכל חשוך. הקבלה לא עובדת 24/7 ולכן כאשר מצאנו חרקים מעופפים שחורים גדולים בחדר, נכנסתי להיסטריה בעלי המקסים התחיל לשאוב את כל החדר בשואב אבק כולל וילונות. אני בהיותי כבר בהיסטריה לא הסכמתי לישון בחדר וכך לקחנו את המזוודות, שמיכות וכריות והלכנו לישון באוטו השכור שלנו.

בבוקר נכנסנו עם כל הכבודה למלון וחשבו שנפלנו על כל הראש. מנהל המלון היה דוחה ברמות קשות. לאחר ויכוחים, ואיומים החזיר לנו את מלוא הסכום ששילמנו וברחנו כל עוד נשמתנו באפנו.

דיווחנו לבוקינג על מה שקרה ונתנו תגובות שליליות ביותר בגוגל מפות על המלון Champion .

טיול בקופריבשטיצה

נסענו לקופריבשטיצה לסיור בכפר מקסים, עם אווירה לא מהעולם הזה. באחת היציאות ממוזיאון נחבלתי בברך אך המשכתי ללכת.

הגענו ליומיים בוליקו טרנובו, עיר מדהימה, אנשים מקסימים ובה גם חגגנו לבעלי יום הולדת. המסעדה היתה מדהימה, אוכל מעולה וקינוחים מעולים. יצאנו בתשלום של 160 לבה כולל טיפ, לשתי מנות ראשונות, שתי מנות עיקריות, שני קינוחים, יין, שתייה קלה ושתייה חמה. כלום כסף לארוחה טובה מאוד שכזו.

משם הגענו לחלק הסופי של הטיול העיר סופיה אותה לא יכולתי לחוות כי כבר הייתי עם גבס ברגל ימין.

סופיה

בערב שבו הגענו לסופיה לאחר שלושה ימי פציעה והליכה מרובה בעליות, הגעתי לסופיה עם ברך נפוחה מלאה במים. מאחר וחששתי ללכת לבי"ח מקומי, פניתי לבי"ח אורטופד בסופיה ושם לאחר צילום ובדיקת אורטופד ובגלל היותי תיירת הוחלט לא לעשות פעולות חודרניות אלא רק לשים גבס על כל הרגל וכאשר אחזור לישראל לפנות כמובן לבי"ח.

את סופיה לא זכיתי לראות, ניסיתי אך לאחר הליכה של חצי שעה עם גבס התמוטטתי והחלטתי להישאר עד סוף הטיול במלון.

ביום רביעי לפנות בוקר הייתה הטיסה, הגענו וישר התייצבתי בבי"ח.

לאחר צילום נוסף והחלטה כי יש חבלה בברך בצד הפנימי שלה אני צריכה לעשות MRI שלאחריה נדע את טיב החבלה והמשך טיפול.

בעלי הבטיח לי שנחזור לסופיה כי על פניה היא נראית עיר מהממת, זה סיפור הדרך על בולגריה וטיול ברכב שלי. מקווה שעזרתי עם התובנות שלי.

אא 10 דצמבר 2018 06:29 at

לא ברור למה הזדקקתם לשבועיים, לפי התאור שלכם מספיק שבוע

AlexAdmin 11 דצמבר 2018 00:29 at

שלום רב,
      קודם כל תודה רבה על התגובה. לכל אדם יש את הקצב האישי ומה שאחד יכול לעשות בשבוע אחר בשבועיים, במקרה הזה משפחת אברמוביץ לא מיהרו וגם היו מספר מקרים שעיכבו אותם בדרך ועל כך פורט בכתבה.