טיול משפחתי עם תינוקת דולמיטים ואגם גארדה [צפון איטליה בחודש ספטמבר]

סיכום טיול לצפון איטליה (דולמיטים ואגם גארדה) – אומנם לא כפרי נופש אך הדבר הכי קרוב שהצלחנו למצוא לזה באזורים האלו וחיפשנו מלא. פוסט ארוך אך עשיר אז שווה לקרוא את כולו!

רקע: זוג עם ילדה בת פחות משנתיים, נסיעה בספטמבר 2022. כיוון שאנחנו גרים בדרום גרמניה חיפשנו יעד שלא יהיה לנו רחוק מדי ברכב (החלטנו לוותר על יעד שההגעה אליו כרוכה בטיסה בגלל הנושא של כסא רכב). עלו הרבה רעיונות אך הבן זוג שלי לא רצה לעשות חופשה באוסטריה (כיוון שטוען שזה דומה מדי לנוף אצלנו), כמו כן לא רצה לעשות חופשה בגרמניה עצמה אז עלה הרעיון שנסע לצפון איטליה שרחוקה בערך 3 שעות נסיעה מאיפה שאנחנו גרים וגם מזג האוויר שם מבטיח יותר מאשר בגרמניה ובאוסטריה.

מקום לינה: כאן החל חיפוש ארוך ומייגע אחר מקום לינה, תכלס לא ציפיתי שזה ייקח כל כך הרבה זמן, ישבתי ממש כל ערב לחפש משהו שיתאים לדרישות שלי (בעיקר): מחיר שפוי, מיקום טוב, דירת נופש חובה כיוון שהילדה רגישה לרעשים גם ממש לא רצינו חדר במלון כי זה היה מאלץ אותנו לכבות את האורות ולהיות ממש בשקט מהרגע שהיא הולכת לישון. ועוד דבר שהיה לי מאוד חשוב מקום לינה בו הילדה יכולה לבלות בשטח שלו כיוון שלא רצינו להעמיס עליה בימים מלאים, שלא לדבר על הרבה נסיעות.

אני רגילה מילדות כבר לכפרי הנופש של הסנטר פארקס וחיפשתי מקום כזה באיטליה מה שהסתבר כמשימה מאוד לא פשוטה. במשך כמה ערבים ישבתי על בוקינג לחפש מקום שעונה על הקריטריונים הנ״ל וממש בערב לפני, רגע לפני שכמעט החלטנו שלא נוסעים קפצה לי פתאום בחיפוש דירת נופש עם תמונות ממש דומות למלון ששמרתי לי בצד בתור אופציה של פשרה, המלון עצמו היה נראה בדיוק מה שחיפשנו כיוון שראיתי שיש לו בריכת שחיה מקורה וכן משחקיה שווה אך בכל זאת מבחינתי לא הייתי מוכנה להתפשר על חדר שינה נוסף אותו אפשר לסגור שלא לדבר על זה שהמחיר היה בערך חצי לעומת המלון. קצת הייתי מבולבלת כיצד גם במלון וגם בדירת הנופש מוצגות אותן התמונות של הבריכה והמשחקיה אך הסקתי את המסקנה שלמלון יש גם דירות נופש (בדיעבר נראה לי שבריזורט הזה מכרו בעבר דירות לאנשים פרטיים שכיום משכירים אותן דרך בוקינג.

מצאתי גם דירה נוספת כזו הרבה יותר מפוארת משלנו). המלון והבניין של דירות הנופש יושבות על מרתף ענק בו יש מרכז עם בריכת שחיה (בה יש גם בריכת ילדים מושלמת ותעלות מים מיוחדות) ואת המשחקיה (וגם חדר כושר למי שמעוניין). בחוץ יש גן שעשועים נפלא עם נוף מעלף וכן בעלי חיים.

קישורים לאפשרויות לינה אפשריות בריזורט הזה:

זוהי הדירה בה אנחנו לנו (כולה מצופה בעץ מה שמעניק לה מראה מאוד חמים וכפרי, בחדר ילדים יכולים לישון 3 ילדים, אנחנו הצלחנו לדחוף עוד את הלול פנימה): למידע נוסף לחצו כאן

זה המלון למי שמעדיף: לחצו כאן למידי מפורט

וזו דירת נופש נוספת שנראית יותר מפוארת ומודרנית שגיליתי בדיעבד שגם מושכרת שם בבניין (מעבר לזה לא מצאתי עוד): למידע נוסף לחצו כאן

סיכום הטיול בצפון איטליה [דולמיטים ואגם גארדה]

חלק ראשון דולמיטים:

יום ראשון – נסיעה והגעה למקום הלינה.

יום שני – נסיעה לסופרמרקט בלבד ובילוי במקום הלינה, היינו בבוקר במשחקיה, שנ״צ, ביקור באיזו עיירה סמוכה שלא זוכרת את שמה (לא פספוס, פשוט נסענו לחפש מעיל כי הבן זוג שלי שכח את שלו) ואז בריכה. במשחקיה היינו לבד לגמרי ובבריכה רוב הזמן גם. ממש תענוג!

יום שלישי – נסענו על הבוקר למסלול ממש נחמד עם הרבה מים, מפל, גשר תלוי, גשר עם חלונות זכוכית ברצפה ותחנות פעילות. המסלול נמצא במקום שנקרא Parco Naturale Paneveggio. הילדה נרדמה באוטו (נפלא, חסך לנו לחזור במיוחד לשנ״צ) אז החלטנו בדרך חזרה למקום הלינה לעצור במפל מרהיב שנמצא כ-10 דקות נסיעה ממקום הלינה. שם המפל: Cascate di Cavalese. צפינו במפל מלמטה ואז טיפסנו עוד לנקודת ולגשר תצפית וירדנו בשביל (מסלול מעגלי קצר). אחרי צהריים בילוי נוסף במשחקיה ובבריכה.

חלק שני אגם גארדה:

יום 4 – צ׳ק אאוט ונסיעה לכיוון אגם גארדה. נסענו למקום בו הבן זוג שלי קרא שאפשר לצפות ולהאכיל איזשהו מין של שפני סלע, בפועל עד שהגענו למקום הם היו כל כך מפותמים שהם חזרו לחורים ולא יצאו יותר (ראינו ממש 1-2 כאלו לכמה רגעים) והילדה הראתה סימני אכזבה. בכל אופן הדרך לשם הייתה מקסימה ויש שם גם מפל מהמם שזורם לנחל עם סלעים ואבנים. שם המקום: Canazei.

חייבת גם לציין שבערב לפני שוב נכנסתי לטירוף של חיפושים של מקום לינה בגארדה ובתכלס רק באותו הבוקר של העזיבה מצאתי משהו שהוא ככה-ככה עונה על הדרישות שלנו… הרמה של המקומות לינה בגארדה הרגישה שלנו משמעותית יותר ירודה מאשר בצפון איטליה. בכל אופן גם כאן יש טוויסט לסיפור, תוך כדי שנסענו התקשרו מהמקום שהזמנו להגיד שבעצם זו הייתה טעות בבוקינג ושאין להם מקום בשבילנו, מבולבלים התחלנו לחשוב אם לחזור הבייתה אך הבחור בטלפון הציע לנו אלטרנטיבה, קיבלתי מייל והמקום היה נראה אפילו יותר שווה ממה שהזמנו במקור אז אישרנו את זה.
בדרך לגארדה עצרנו במפעל של לואקר שידענו שאין בו סיורים אך יש חנות מפעל, בתכלס חנות פיצית שאין בה בקושי מבקרים, אני ראיתי שאנשים יצאו משם וכשאני נכנסתי הייתי שם לבד והבחורה בקבלה של המפעל גם משמשת בתור קופאית בחנות. בכל אופן לא ידעתי מה לקחת אז לקחתי כזה שק בו יש מגוון גדול של מוצרים שלהם (הפלא ופלא יצאה משם שקית שהייתה אמור להמכר בארץ, שעשע אותי). לאחר מכן המשכנו לקניון של בולצאנו לשופינג לא אפקיטיבי בגלל הילדה. משם המשכנו למקום הלינה באגם גארדה. הספקנו באורך פלא עוד לבלות ממש קצת בבריכה של המלון (לא מקורה).

לגבי המקום לינה הזה – מדובר היה גם בריזורט ענק בו אפשר לשכור חדרים צמודי קרקע (מיושנים) או דירות נופש מפוארות בבניינים חדשים שנראה שממש נבנו שם לא מזמן. לנו בתור אלטרנטיבה למקום הלינה שהיה מלא הציעו את אחת מהדירות המפוארות שהייתה מאוד מפנקת. למעשה היה לנו שני חדרי שינה מאוד מרווחים וחלל מרווח עם סלון ומטבח כאשר לכל חדר שינה היה חדר אמבטיה פרטי עם שירותים ומקלחת גשם מפנקת!! במלון עצמו שתי בריכות שחיה, אחת קרובה יותר למלון הדירות ואחת גדולה יותר עם אי באמצע ובריכת ילדים במרחק של כמה דקות ספורות ממלון הדירות. יש גם גן משחקים מאוד פשוט ומכולת.

יום 5 – מזג האוויר לא היה נראה מבטיח אז החלטנו לחפש אלטרנטיבה במקום מקורה. החלטנו על סילייף, נסענו לשם ותוכנת הניווט של גוגל הובילה אותנו בטעות לכניסה של הפארק ולא לחניון, למזלנו הטעות השתלמה כי ראינו בדיוק איזה תור מטורף יש בכניסה (זה היה ביום ראשון עם מזג אוויר לא להיט אז מה הפלא אך הייתי אופטימית לפני שיצאנו). החלטנו לוותר על התענוג לעמוד בתור ענק ולהצטופף אחר כך בפנים ולנסוע במקום זה לקניון של ורונה. אחלה קניון אך גם כאן עם ילדה קטנה פחות פרקטי. כל אחד קנה כמה פריטים ואז אכלנו במסעדה איטלקית מעוווווולה בקומת הקרקע של הקניון – אופים פיצות בתנור לבנים וממש לא זכור לי שיצא לי לאכול פיצה כל כך טעימה ואיכותית כפי שאכלתי שם.

יום 6 – החלטנו עוד יום קודם לעלות על מעבורת נוסעים ולחצות לעיירה לימוניה שבצד השני של האגם. בדקנו יום קודם לכן באיזו שעה המעבורת יוצאת והגענו ביום הזה בזמן לרכוש כרטיסים, היו שתי אפשרויות: שייט רגיל ושייט מהיר יקר יותר, החלטנו ללכת על האיטי כי איכשהו חשבנו שאין ממש הבדל גדול בזמנים ובחזור הייתה רק מעבורת איטית גם ככה. מפה לשם שטים, שטים, שטים ועובר זמן ופשוט לא מבינים למה אנחנו עדיין שטים ואז הסתבר לנו שהשייט אורך 3 שעות לכיוון!!! מזל שהיה שם קיוסק… בקיצור הגענו לעיירה הנחשקת שהיה לוקח חצי מהזמן להגיע אליה עם רכב ובתכלס נשארו לנו רק בערך שעתיים להיות בה (אז בכולל שייט של 6 שעות בשביל להיות שעתיים בעיירה ולהסתכל כל הזמן על השעון שלא מפספסים את המעבורת האחרונה של היום). בכל מקרה עיירה מאוד מקסימה אם כי תיירותית להחריד וברחובות הצרים מאוד צפוף וכל מטר יש חנות תיירים שמרגיש שכולן מוכרות את אותו הדבר. הלכנו נגד הזרם אל עבר מפל שבן זוג שלי ראה שיש שם, הוא תמיד יודע למצוא טבע ועליות גם במקום הכי פחות צפוי. בכל מקרה העליה למפל הייתה בהחלט שווה את זה אך לא הותירה בקושי זמן להסתובב בפועל בעיירה.

פארקים בצפון איטליה

יום 7 – בתור חובבת לונה פארקים התעשקתי בנחמדות שנסע לגארדה לנד. עצרנו בדרך בסניף של לידל לקנות צידה ליום הזה. מבחינתי היה יום נפלא ורק לראות את הילדה צוערת משמחה כשהיא רואה את פפה החזירה כבר היה שווה את הנסיעה (ממש היה קרוב למקום הלינה, לדעתי חצי שעה). היו מלא אטרקציות שהיא יכלה לעלות עליהן, כולל רכבת הרים. לא עשינו אך ממליצה גם להביא בגד ים ולהכנס לפארק מים של לגולנד שהם פתחו שם, היה נראה נהדר וממש ריק מאדם. אני מאוד ממליצה גם עם גילאים צעירים להגיע ללונה פארק. באורך פלא הספקנו עוד לחזור ולהיות עוד קצת בבריכה של מקום הלינה.

יום 8 – אריזות וחזרה הבייתה. רצינו בדרך לעצור בעולם הקריסטלים של סברובסקי ליד אינסברוק אך הילדה שלנו בניגוד לציפיות לא ישנה עד לאזור הזה אז רק עצרנו במקדונלדס ואחרי זה היא נרדמה. מקום הלינה באגם גארדה (אנחנו ישנו כאמור בדירות בבניינים החדשים): לחצו כאן לבדיקת זמינות ומידע נוסף

טיפים קטנים:

לפחות בדולמיטים האיטלקים עושים להם הפסקת סיאסטה ארוכה בצהריים אז חנויות נסגרות להן באמצע היום לאיזה שעתיים. אנחנו העסקנו את הילדה הרבה עם סדרות ילדים באייפד. כן זה לא אידאלי אך אין ברירה לפעמים. מקווה שמי שקרא עד עכשיו יוכל להפיק משהו מהפוסט הזה. האיטלקים היו סופר נחמדים וידידותיים אלינו במיוחד כשראו ילדה קטנה. תהנו באיטליה הקסומה!