וינה – כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם טסים עם ילדים לבירת אוסטריה

סיכום טיול וינה בחודש דצמבר (24-30.12) אמא+ילד בן 4.5

טיסות – וינה

טיסות דרך WIZZ AIR משדה תעופה רמון 237₪ לכל צד עבור שני מבוגרים וילד (תיק גב לכל אחד מאיתנו). כשהזמנתי את הכרטיסים לא הייתי בטוחה שבעלי יצטרף ולכן הוספתי ביטוח ביטול טיסה WIZZ FLEX אבל מסתבר שאי אפשר לבטל רק כרטיס אחד אלא את כל החבילה.

אם הייתי מבטלת הכל המחיר לא היה נשמר. בסוף בעלי באמת לא יכל להגיע אבל המחיר של הכרטיס היה כ"כ נמוך שהעדפתי להשאיר את המצב הקיים.
מזוודה אחת של 20 קילו במחיר של 254₪.

שדה תעופה רמון- נקי ומסודר ותוך דקות בודדות כבר אפשר להגיע לשער. העלייה למטוס היא ללא אוטובוס אבל הירידה כן (למרות שזו נסיעה של 30 שניות). יש שם מגוון של חנויות וגם ספינה גדולה שזה הילדים יכולים לשחק.
החנייה ברמון היא חינם! והמחיר ממש נמוך ככה שמי שיכול להזמין דרך שם, מומלץ!

דירה בוינה:

העברות מהשדה לדירה דרך אדם מקסים ששמו נתנאל 43676844513308+
ישנו בפנסיון ליכטנשטיין ברובע היהודי. חדר עם שירותים ומקלחת ללא מטבח. אדי 43676843202200+
אדי ונתנאל- שניהם דוברים עברית.

הגענו לדירה ב-24.12 אחר הצהריים, נשארנו בדירה כי היה גשם בחוץ.
במהלך הטיול השתמשתי בקפיץ שמחבר בין הילד אליי. הילד שלי מאד סקרן, אם הוא רואה משהו שמעניין אותו, יש לו מטרה, הוא דבק בה ומתקרב לעברה או שעוצר. כך שממש הייתי חייבת להיות מחוברת אליו כל הזמן.
אפשר לקנות דרך אליאקספרס במחיר של דולרים בודדים.

תחבורה ציבורית בוינה:

תחבורה ציבורית- עד גיל 6 חינם. בחגים היא חינם גם לילדים יותר גדולים, עד גיל 14 אם אני לא טועה.
כרטיס עבורי 17 יורו תקף משני עד שני בבוקר. יש 4 קווי מטרו שמגיעים כמעט לכל מקום. השתמשתי ב- Google maps כל הזמן. מומלץ!

המרת מט״ח:

המרתי יורו בחשבון המט"ח וגיהצתי, במקום להיסחב עם מזומנים. צריך לפנות לבנק ולבקש שהחיוב יהיה במטבע זר וכך לא משלמים עמלות. רק עמלה של המרה ראשונית לחשבון המט"ח.

מהלך הטיול בוינה:

24-26 בצבמבר בכריסמס הסופרים והקניונים סגורים, גם חנויות שברחובות. יש מסעדות פתוחות אבל לא הרבה וסופר פתוח מצאתי ברובע היהודי "שפע מרקט" פתוח עד 14:00. אפשר לקנות מהם סלט לדרך וגם כריכים בהרכבה עצמית.

יום ראשון – גם כמעט הכל סגור. אפילו סופר ברובע.. בקושי בזבזתי כסף, פשוט לא היו כמעט הזדמנויות. אבל האטרקציות פתוחות כמעט כל הזמן, צריך לבדוק באתר, בחגים בדר"כ פתוח.

25.12 – הגענו לעולם הים (יום רביעי) Haus Des Meeres – עשר קומות של אקווריומים וגם מתחם עם קופים, צבים ועוד.. יש במקום לוקרים לשמירת חפצים.

אחר כך הגענו למאדם טוסו – אם קונים כרטיס דרך האתר המחיר זול יותר. מוזיאון נחמד מאד הבעיה הייתה שלא היה איפה לשמור את הביגוד שלנו וזה הרגיש מסורבל כי נסחבתי עם שלי ושל הילד וזה לא היה נח בכלל.
אחר כך הלכנו לכיכר Stephansplatz יש שם הדלקת נרות כל ערב עם מוזיקה טובה וסופגניות חינם. במוצאי השבת הייתה הדלקה חגיגית עם הגרלות שוות לילדים.

26.12- גן החיות + שוק שנברון + שוק העירייה

גן החיות שם גדול עם מגוון בעלי חיים. להמון מהחיות יש ביתנים וגם חצר. עדיין היא לנו מאד קר ואחרי 4 שעות יצאנו משם. בדרך כלל אנחנו חונכים בבוקר גני חיות ויוצאים בסגירה אבל לא יכולנו להסתובב כ"כ הרבה בחוץ.
שוק שנברון ממש נחמד, בשני השווקים שהייתי המחירים היו יחסית גבוהים לקנות מזכרות וכאלו.

שוק העירייה מהמם! פתוח עד עשר בלילה. עצים מקושטים ומתקנים לילדים, קרוסלות עם מכוניות וסוסים וגם רכבת שמקיפה את הפארק. יש שם מתחם החלקה על הקרח למבוגרים ולילדים. במתחם של המבוגרים משלמים על הכניסה בנפרד ועל השאלת נעליים. יוצא 16 יורו אם אני לא טועה וזה תקף לכל היום. אצל הקטנים הכניסה למתחם היא חינם, יש אפשרות להשאיל נעל להחלקה על הקרח שמתלבשת על הנעל של הילד, יש שני פסים לנעל הזו כך שהילדים פחות נופלים.

ההשאלה היא חינם, רק צריך להשאיר פיקדון של תעודת זהות. ויש אפשרות להשאיל נעל החלקה על הקרח עם פס אחד בעלות של 5 יורו. במתחם יש פינגווינים שבעזרתם הילדים יכולים להחליק.

27.12 מוזיאון ההיסטוריה של הטבע + מוזיאון השוקולד + ארוחת שישי בבית חב"ד.

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (NHM) – וואו אחד גדול. היינו שם 4 שעות והספקנו רבע. יש שם המון מיצגים אינטראקטיביים עבור ילדים. עד גיל 19 הכניסה חינם.
מוזיאון השוקולד לא וואו אבל נחמד לאיזה שעה- שעתיים. עלות למבוגר 12 יורו והילד חינם.
אחרי הסיבוב במוזיאון נרשמנו לסדנא של הכנת שוקולד. 14 יורו לכל משתתף. כרטיס למוזיאון הזמנתי דרך האתר ולסדנא הזמנתי במקום.
ארוחת שישי בבית חב"ד 30 יורו למבוגר 24 יורו לילד. ארוחה מאד עשירה עם דג, עוף, אורז, מגוון סלטים וגלידה בסוף. הזמנת ארוחה דרך האתר. אם ההרשמה נסגרה יש אפשרות ליצור קשר עם השליחים והם יוסיפו אתכם.

28.12 הגענו לבית חב"ד כבר בעשר בבוקר. יש חדר משחקים גדול לילדים וגם השליחות עושות הפעלות לילדים. חזרנו לדירה ב-14 בצהריים. הילד שלי מאוד נהנה. בבוקר הארוחה עולה 15 יורו, קיגל, חמין וסלטים. בערב הלכנו להדלקת נרות מרכזית עם הרקדה והגרלות של משחקים.

29.12 בבוקר הלכנו להאכיל את הברבורים והברווזים בפארק שטאדפארק. שרדנו שם קצת יותר מחצי שעה, היה קר.
אחר כך הגענו למוזיאון הילדים ברובע המוזיאונים Zoom kindermuseum. חובה להזמין כרטיסים מראש. לא ידעתי זאת והייתי ברשימת המתנה.

הצלחתי להיכנס לשני חדרים. אחד שקשור לאוקיינוס ועוד אחד שמלמד איך לצייר בעזרת האור. הכניסה לילד היא חינם. עבורי כרטיס לאוקיינוס 5 יורו ולחדר השני 7 יורו.
אחר כך אכלנו במסעדת "בחור טוב". יש המון מסעדות כשרות וסופרים ברובע היהודי. מסעדות ממש טובות ומחירים סבירים.

30.12 הגענו למוזיאון הטכני, הוא קצת רחוק יותר אבל לפי דעתי שווה. גם שם יש מיצגים אינטראקטיביים לילדים. בנוסף, יש במקום שני חדרים גדולים שהילדים יכולים לשחק בהם. נשארנו שם עד השעה 17! הילד לא רצה ללכת…
כרטיס קניתי במקום. 14 יורו למבוגר והילד חינם.

סיכום:

וינה היא עיר מאד מומלצת לתקופת הכריסמס ובמיוחד עם ילדים! תודה לכל האנשים המקסימים שעזרו לי פה, שאלתי המון שאלות ותמיד קבלתי תשובות מדויקות ואמינות.