סלוניקי – טיול של 6 ימים קסומים ביעד מופלא בזמן הקרונה

טיול בסלוניקי 6 ימים

סלוניקי – סיכום טיול! אמנם ארוך אך ממליצה לקרוא לפני נסיעה…

אני ואימי חזרנו (רגע לפני הסגר בסוף אוקטובר 2020) מטיול בסלוניקי וסביבתה ומשתפת אתכם בטיפים והמלצות.

אין על אמא בעולם!

לפני היציאה מהארץ יצרתי קשר עם אבי אזולאי Avi Azulay ושום מילה לא תתאר כמה הוא הרבה מעבר למדריך! ממש הנחה אותי ועזר לי לתכנן את הטיול במקצועיות, נתן לי מידע מקיף, שלח לי קישורים למקומות, סייע לי בהעברות משדה התעופה והיה איתי בקשר לאורך כל הטיול – מתחילתו ועד חזרתנו לארץ.

זאת בכדי לוודא שאנו ממצות את היופי שיש לסלוניקי וסביבתה להציע וכל זאת, בזמן יחסית קצר (יצאו 6 ימים במקום 8 שתוכננו) ועם הגבלות חדשות בכל יום (תקופת קורונה). ממליצה בחום עבור כל מי שמתכנן טיול לסלוניקי ליצור עימו קשר – פשוט בן אדם אכפתי, מלא בידע, עוזר מכל הלב – וכמובן גם לשריין מקום למסלולים שהוא מציע.

טלפון של אבי אזולאי – 0526775205

טיסות לסלוניקי:

לוטרה פוזאר

סגרנו טיסות עם ישראייר שמבחינת הטיסה עצמה הרגשנו בטוחות. אולם, נאלצנו להקדים את הטיסות כיוון שהודיעו על סגירת שדה״ת בסלוניקי – לצערנו במצב חרום לא היה שום מענה ישיר מישראייר לשינוי הטיסה ונאלצנו לרכוש כרטיסים חדשים.

כמו כן, לא הודיעו עבור השוהים שיוצאת טיסה בשלישי ורק מי שנכנס במקרה לאתר ראה שקיימת האפשרות לרכישה.
היו עשרות מושבים פנויים שיכלו להיות עבור כאלה שנתקעו שם. התאכזבתי מאופן ההתנהלות שלהם
וכפי שקראתם עד כה, כשמגיע לפרגן אני כותבת מכל הלב.

העברות בסלוניקי: את ההעברות משדה התעופה למלון עשינו דרך יורגוס (יצרנו קשר כבר מהארץ דרך הפנייה של אבי אזולאי), הוא שלח לנו נהג שחיכה לנו בחוץ עם שלט, העלות היתה 25 יורו ביחד, היינו מרוצות.

מלון מומלץ בסלוניקי:

ארוחת בוקר יוונית

ארוחה במלון

״אלקטרה פאלאס הוטל״ – טוב זו היתה בחירה מושלמת. מיקום הכי מרכזי שיש – ממש על כיכר אריסטוטלוס – במרחק הליכה מכל המקומות השווים, ברים, מסעדות וקניות. שירות אדיב וניקיון ברמה גבוהה!

לטעמנו, בארוחת הבוקר היה קפה הפוך מושלם. מיץ תפוזים סחוט, קוראסונים, מאפים, סלט פירות וכו׳ – ניתן לבקש לשולחן ביצים קשות ומשום שאין ירקות בבופה פרט לעגבניות שרי, ביקשנו מהם לימון, מלפפון חתוך ופלפל ירוק והם הביאו לנו – כך שלאוהבי הסלט בבוקר יש פתרון.

בשל הקורונה, יש לציין שאת כל האוכל הם מגישים לאורחים בבופה לפי בחירה. מבחינת ניקיון בכל יום צריך ללחוץ בתוך החדר על כפתור בקשת ניקיון והם מגיעים ומנקים באופן יסודי – כל המגבות עטופות בניילון לסטריליות. ממליצה לשדרג את החדר למרפסת עם נוף לים ולכיכר – לנו זה שידרג את החוויה ממש!!

חייבת לשבח את עזרתו האדיבה של מנהל הקבלה ג׳ורג׳ קלינס שסייע ועזר לנו רבות בעיקר בסיום הטיול שנאלצנו לקצר.
את המלון סגרנו באמצעות אתר Agoda שבעיניי תמיד יש להם דילים הכי שווים וכשיש בעיה ניתן לפנות אליהם טלפונית או במייל ויש מענה בד״כ די מהר.

חשוב – המלון בעיניי מעולה בדרגת 5 כוכבים – אך הוא *אאינוסטייל של ריזורט – הבריכה יחסית קטנה וממקומת בגג.

למידע נוסף על המלון ובדיקת זמינות לחצו כאן

רכב בסלוניקי:

שכרנו רכב דרך סוכנות עם אדם בשם דימטריס – התמזל מזלנו וגילינו איש עם לב רחב שעזר לנו רבות!! בשל המצב והטלת סגרים בכל יום התבטלו טיולים מאורגנים שתכננו לצאת ולכן, החלטנו לשכור רכב כדי להספיק לטייל ולחוות, אך היו לנו מעט חששות עם עניין הנסיעה, חנייה וכו׳.

דימטריס עזר לנו ובכל ערב לבקשתנו לקח את הרכב לחנייה שלו (כדי שלא נסתבך) ובכל בוקר הביא לנו למלון!!!

בנוסף, ביקשנו ממנו שביום האחרון נחזיר את הרכב לשדה אך חששנו שלא נדע איפה להשאיר אותו והוא הציע לקחת אותנו ואכן, עשה זאת. עלות הרכב משתנה בהתאם לסוג הרכב ולמספר הימים אותו לוקחים. לנו יצא עבור 5 ימים בממוצע 24.5 ליום עם ביטוח, ללא הגבלת ק״מ, רכב ניסן מיקרה אוטומט.

ביום השלישי להשכרת הרכב, גילנו שיוטל סגר מחמיר ונאלצנו להחזיר את הרכב, דימטריס נתן לנו מהמשרד שלו לעשות טלפונים לשגרירות וכל מי שצריך כדי שנמצא פתרון. הוא לקח אותנו יום למחרת לשדה וזיכה אותנו בהחזר לאור המצב. ממליצה לכל מי שרוצה לשכור רכב כבר משדה התעופה – ניתן ליצור עימו קשר בווטסאפ עוד מהארץ.

אטרקציות בסלוניקי:

המפלים באדסה

הספקנו להיות במקומות מהממים! ביומיים הראשונים חרשנו ברגל את הסביבה הקרובה לנו:

• כיכר אריסטוטלוס
  • המגדל הלבן
  • הטיילת
  • רובע לדיקה (מסעדות וטברנות)
  • רחוב צימסקי (לאוהבי השופינג)
  • רחובות מקבילים וכיפיים ופשוט נהננו מהאווירה.

ביום השלישי נסענו לכיוון אדסה והמפלים ולאחר מכן, לפוזאר והמעיינות החמים – יש שם מסעדה וספא. נהננו מהיופי של המקומות ובעיקר מצבעי השלכת בתקופה זו. הדרך גם ציורית ומהנה ובחזור עצרנו בג׳מבו לקניות לילדים.

ביום הרביעי, נסענו למקום מעלף (!!!) שבמקרה קיבלתי עליו המלצה מאחד העובדים במלון – נקרא: פלטאמונס ווילג׳ – הרגשתי בסרט של דיסני. מקום יפה עם אווירה קסומה ברמות. לאחר מכן המשכנו לליטוכורו ואח״כ לקתריני – שם אכלנו במסעדה אותנטית.

ביום החמישי, נסענו לכיוון חצי האי חלקידיקי או כמו שאני אומרת בעממיות: ״חליק עם הדיכי״! הספקנו לאצבע הראשונה – קסנדרה, הגענו לאפיטוס – חוף אפיטי ולאחר מכן, לחוף קליתאה. פשוט חופים מושלמים עם מי טורקיז ונוף ירוק מסביב. הספקנו בחזור לעצור במגה אאוטלט ובקניון קוסמוס.

קניות בסלוניקי:

פלטאמונס

כאוהבות שופינגגג – מחירי הרשתות ביוון זולים משמעותית מבארץ (זארה לפחות הפרש של 40% פחות בהכל!!) – קנינו ברחוב צימסקי (שם כל הרשתות: ספורה, סטרדיווריוס, זארה וכו..) ומצאתי פריטים שווים במיוחד!! ג׳קטים הורסים, מגפונים, סריגים ועוד. פריטים שיקים כמו שאני אוהבת מצאתי גם במספר בוטיקים מקומיים – המחירים היו סבירים ולא יקרים מידיי.

קניון קוסמוס הוא קניון ענקקק גם עם כל הרשתות הידועות ומבחר גדול – כשהגענו התחילו שם סיילים של 40% בזארה על מגוון רחב כל שעם ההפרש של הארץ, יצאנו עם שלל שווה במיוחד.

היינו גם במגה אאוטלט זמן ממש קצר, הוא פחות מרשים מרח׳ צימסקי ומקניונים, אך ניתן למצוא שם מציאות בהנחות משמעותיות. רכשתי שם בחנות של Levis חולצות בהפרש משמעותי מהארץ (גם לפחות 30% הבדל).

לחנות ג׳מבו קפצתי עבור הילדים (מאוד דומה בעיניי בסחורה ובמחירים למקס סטוק) והדבר הכי שווה שקניתי שם לילדים – הוא מכונת סוכר/צמר גפן ביתית ב-25 יורו – הילדים ממש עפו על זה בהתלהבות!!

מבחינת הדיוטי פרי בחזור, יש שם היצע נחמד מבחינת שוקולדים, קוסמטיקה, בישום וכו׳ אין הבדלים משמעותיים מהארץ ולמי שמעדיף לקנות בסוף, אפשר לחכות לשם כשחוזרים. אני קיבלתי משם כמתנה ליום הולדתי מאימי, תיק חתיך בצבעי שחור/לבן ומשקפי שמש אדומים חתוליים, שניהם של המותג Guess.

קורונה ביוון:

כמובן שביצענו בדיקות לפני יציאתנו מהארץ. אחת מהבדיקות בהתחלה יצאה גבולית שגרמה לנו להתקף מתח ולחץ מטורף (!!!) לפני הנסיעה וביצענו בדיקה נוספת – שבסופו התבררה כטעות ושתינו היינו שליליות. אני מציעה לעשות את הבדיקה לפחות 48 שעות לפני (!!) כדי להשאיר אופציה לבדיקה חוזרת.

אוכל בסלוניקי:

מבחינת האוכל הסתדרנו שם עם מגוון סלטים, ירקות על הגריל, דגים, עלי גפן, ליד המלון יש את רשת FREGIO שמציעה גלידות וקינוחים מושחתים וטעימים לאוהבי המתוק. משום שהיה סגר על המסעדות, אכלנו במסעדת המלון פעמיים ארוחת ערב שהיתה מעולה (אמנם יקרה יותר מהמסעדות בחוץ, אך עדיין מחירים סבירים ביחס לארצנו).

לשמחתנו, הספקנו לספוג אווירה וליהנות ממסעדה ברובע לדדיקה רגע לפני הסגר על הברים והמסעדות. לאוהבי הסטארבקס כמוני, יש סניף אחד ממש קרוב למלון וסניף אחד קרוב למגדל הלבן.

טופס PLF:

לא לשכוח למלא בזמן ולהדפיס וכמו כן, את הצהרות הבריאות. בטיסת הלוך הייתה מישהי מבוגרת לבד ללא הטופס plf וללא טלפון (ואין לי מושג איך העלו אותה ככה למטוס) – לא רצו להכניס אותה!! נשארתי איתה ויצרתי קשר עם הסוכנת שלה שתשלח לי לווטסאפ עותק ורק כך היא נכנסה.

סיכום:

תודה יוון, נתראה בקרוב

ממה שהספקנו, נהננו מכל רגע. היוונים אדיבים ושירותיים. המקומות מהממים וקסומים! השלכת ציורית. חופים היסטריים ופוטוגניים לאוהבי הצילום – ממש קאריביים במרחק נגיעה!! קניות שוות ושיקיות!! ואווירה ייחודית לסלוניקי שמשלבת בתוכה אלמנטים ים תיכוניים ואירופאיים יחדיו… אין לי ספק שעוד אחזור.

ודבר אחרון – למדנו בטיול הזה שגם אם יש סגר חלקי ביוון אפשר ליהנות. מהלימון עושים לימונדה ובמקרה שלנו. עשינו מוחיטו!! בתקווה שנחזור לטייל בקרוב, לימים טובים, בריאים ועולם ירוק… תהנו!

מוזמנים להציץ בתמונות נוספות באינסטגרם שלי – lirazamigadana

אברהם שקדי 11 מאי 2023 11:41 at

מסך עשן של יחסי ציבור ופייק סיפורים. מומלץ לא לסמוך על מר אזולאי בקשר לסיכומים ולהזמנות.