טיול בדרום צ'כיה עם הילדים במהלך החופש הגדול עם טיסת לואו קוסט

דרום צ'כיה

אז הגיע הזמן שלנו לסכם את החוויה הקסומה שלנו בצ׳כיה הקסומה ולתרום את חלקנו בחזרה. בשבועיים האחרונים של אוגוסט יצאנו 2 משפחות לטיול שעיקרו היה בדרום צ׳כיה (אזור ליפנו), כאשר גילאי הילדים היו 1, 4, 8 ו-13 (כמו כן לקחנו סבתא אחת לחיזוק ) סה״כ 9 נפשות מה שהופך את המשימה ללא פשוטה בכלל.

טיסה והשכרת רכב

עשינו את דרכנו בטיסות של וויז אייר לוינה שרכשנו מעל לחצי שנה מראש בגרושים שהיו מעולות וכמעט עמדו בזמנים. על החלק של וינה ארחיב מעט בסוף מכיוון שזה לא עיקר הפוסט, אך לאחר יומיים שם אספנו את הרכבים שלנו מחברת השכרת הרכב Airport Vienna Car Rental אשר צי הרכבים שלה מורכב מרכבים סלובקים מה שמוזיל מאוד את העסקה (חברות אוסטריות דרשו הרבה יותר).

לאזור ליפנו ניתן להגיע משדה התעופה של וינה, מינכן או פראג כאשר זמן הנסיעה הוא בערך 3 שעות מכל אחד מהם. בגלל שקצת התעכבנו בדרך (קניון ל-scs לנשים) הגענו לצ׳כיה בשעת לילה מאוחרת ולא ממש הבנו לאיפה הגענו, אבל בבוקר קלטנו שעשרת הימים הקרובים הולכים להיות חלומיים. התארחנו בעיירה בשם Frymburk שמונה כ-1300 תושבים וזאת כנראה הייתה ההחלטה הכי טובה שעשינו.

דירה בדרום צ'כיה

את האירוח עשינו בדירה של זוג ישראלי (ופה מגיע השאוט אוט הכי גדול בכל הטיול הזה), ולא ציפינו בכלל למה שקיבלנו מהתמונות בבוקינג (בבוקינג היא נקראת Holiday Home Lipno Frymburk אבל אשאיר בסוף הפוסט פרטי קשר ישירים לבעלי הדירה). הדירה ממוקמת באזור שקט בעיירה, צמודה לחוף הרחצה של העיירה ובצמוד אליו נמצא יער שגובל באגם (מה שהיה מושלם לנו כי גם דאגנו ללכת לדוג בכל בוקר, עוד על כך בהמשך). בכניסה לדירה יש חדר כניסה קטן עם חדר שירותים וחדר שירות, ארון גדול, מקום מעולה להשאיר נעליים, מעילים, ציוד דייג, מטריות וכו.

בהמשך נכנסים לסלון ומטבח גדול עם פינת אוכל שהספיקה לכולנו, כאשר בנוסף לכך יש בקומה חדר שינה קטן עם מיטת קומתיים. בקומה השניה היו 3 חדרי שינה וחדר אמבטיה גדול עם דוש ואמבטיה. כפי שכבר ציינתי, 9 אנשים ישנו שם בנוחות ועוד נשארה מיטה אחת פנויה. מיותר לציין שהיה בדירה מכונת כביסה ומייבש (שעבדו 24/7), מדיח, חצר קטנה עם מנגל – בקיצור מושלם! ממליץ בחום למי שעוד לא הבין. אגב, בעל הדירה דאג לתת לנו תוכנית טיולים עוד שהיינו בארץ, שאת חלקה אפילו מימשנו וכבר אפרט עליה.

יום ראשון

למרות הגשמים שהתחזית צפתה לנו, התעוררנו ליום שמשי נהדר ויצאנו לחקור את העיירה ברגל. ירדנו לשביל האופניים הענק שמלא בתיירים שנוסעים עליו הלוך ושוב ונמצא עשרות מטרים בודדים מהבית, והתחלנו ללכת לכיוון מרכז העיירה. בדרך עצרנו בגן שעשועים ענק שגובל בפאב/מסעדה (שזה דבר מדהים בפני עצמו באזור הזה, כל גני השעשועים ככה וזה איפשר לי להנות מבירה בזמן שהילדים משחקים). לאורך המסלול ניתן לראות שיחי פטל, עצי תפוחים ועוד דברים חווייתיים לילדים. לאחר מכן המשכנו למרכז העירייה שהיה יפייפה עם מסעדות, חנויות ואווירה עתיקה – כאשר הכל קורה על שפת האגם.

עשינו קצת קניות בסופר, עשינו היתר דייג, קנינו דברים הכרחים ולאחר כמה שעות טובות חזרנו לבית. אחה״צ נסענו למרכז ליפנו ולפארק המגלשות האלפיניות בובוה, שהיה מאוד כייפי לילדים (עם כי הייתה לנו חוויה קצת פחות נעימה בהמשך הטיול שם, על כך ועוד בהמשך). מכיוון שכבר היה מאוחר ואנחנו עם ילדים קטנים (והכל נסגר שם יחסית מוקדם), חזרנו לבית אך ידענו שאנחנו בוודאות נחזור לפארק המגלשות וכל האטרקציות השונות מסביב.

דרום צ'כיה עם תינוקות

יום שני

כאשר כבר יש בידינו רישיון והיתר דייג, התחלנו את הבוקר בדייג באגם (הגברים של הטיול). המרחק של הבית ממקום הדייג היה אגדי, אך מכיוון שאני יודע שכנראה וזה לא מעניין 90% ממכם, אפרט על זה בחלק נפרד בפוסט זה. לאחר שחזרנו מהדיג התארגנו ונסענו לאחד המקומות היפים ביותר שיצא לי לחוות בצ׳כיה וזה כמובן טירת צ׳סקי קרומלוב. אזור ענק ועתיק בעיר שנמצא כחצי שעה נסיעה מפריימבורק. אזור נפלא לטייל בו, לצפות בדובים בכניסה לטירה, לעשות סיור שחלקנו עשו בתוכה, אזור משחק ענק לילדים, מסעדות ומה לא.

חוץ מזה שהתנועה באזור הטירה לא נוח עם עגלה, הכל היה מושלם. החניה באזור בתשלום, אבל המחירים לא רציניים ועדיף להחנות קרוב ולא לחפש הרפתקאות (במיוחד כאשר מדובר במשפחה עם ילדים). חייב להגיד שאפילו בת ה-4 הייתה מרותקת בסיור, כאשר הקטן בן השנה נשאר איתי לשתות בירה במסעדה סמוכה. הטירה לקחנו לנו את רוב היום, ובערב עשינו שוב טיול בעיירה שבה לנו פריימבורק.

יום שלישי

גם כאן למרות התחזית המזג אוויר היה מושלם וניצלנו את חצי היום הראשון לנסיעה קצרה ליער וחיפוש פטריות, מה שהייתה חוויה מדהימה לילדים שלא ממש חוו את זה בארץ שלנו. לא היה חסר פטריות, טבע ובכללי אין כמו טיול ביער. בחצי היום השני לקחנו את הרכבים ועלינו על מעבורת שלקחה אותנו לצד השני של האגם, ונסיעה קצרה הביאה אותנו להריסות טירת ויטקוב. מקום חמוד עם בית קפה בתוך הטירה ותצפית מאוד יפה ממגדל הטירה. את הערב הנשים סיימו במסז׳ בספא של פריימבורק.

יום רביעי

כהרגלנו, פתחנו את היום בדייג ואחריו התפצלנו, כאשר אנחנו נשארנו לנוח בבית והשאר נסעו שוב ליפנו ועלו ברכבת הסקי לשביל ה-Treetop. מכיוון שאנחנו עשינו זאת ביום אחר, אפרט עליו מנקודת מבטי בהמשך. אחה״צ הילדים המשוגעים שלנו בילו בחוף בפריימבורק ואפילו נכנסו למים.

יום חמישי

הבוקר גשום החלטנו לקפוץ לאוסטריה ונסענו לעירייה לינץ׳. את היום התחלנו באטרקציה נהדרת לילדים בשם Grottrnbahn, מין עיר מהאגדות שמכילה המון תצוגות של פסלים זזים שמתארים אגדות שונות מהתרבות האוסטרית בעיקר, אך גם הילדים שלנו הכירו די הרבה כמו עמי ותמי, כיפה אדומה, סינדרלה, שלגיה ועוד. בנוסף הסיור מתחיל מנסיעה ברכבת דרקון, חוויה בפני עצמה לילדים. לאחר מכן נסענו למרכז העיר וביקרנו בקתדרלה שהייתה מרשימה. בחזור לצ׳כיה עצרנו באזור שמציג את עצמו כ״דיוטי פרי אווטלט״ אך בפועל מזכיר את מרכז הקניות של ירכא (שהוא נהדר), אבל עם מלא זיופים כמו בושם של Chamel וזיופים נוספים.

יום שישי

מיותר לציין שגם את היום הזה התחלנו בדייג (מעט מאוד שעות שינה) ולאחר מכן החלטנו לנסוע שוב לאזור ליפנו. ביקרנו במתחם המיני גולף וכולם מאוד נהנו. אחריו נסענו שוב לאזור האטרקציות והתחלקנו שוב ל-2 – הילדים הגדולים יותר הלכו לפארק החבלים ומשפחתנו עלתה עם רכבל הסקי לשביל קצוות העצים. ההליכה למעלה הייתה נעימה ומלווה במסלולים מאתגרים לקטנה שלנו, והנוף למעלה היה עוצר נשימה! חוויה מומלצת מאוד! כאשר ירדנו מצאנו את כל השאר קופצים במתחם הטרמפולינות, ומשם המשכנו שוב למגלשות האלפיניות.

למי שלא מכיר יש שם 2 מסלולים, שחור וכתום. הכתום הוא במגלשות שנוסעות על מסילה ועם חגורות בטיחות אותן עשינו די הרבה פעמים, ולבסוף החלטנו לנסות גם את המסלול השחור (שראינו שעושים גם ילדים קטנים לבד).

לאחר שניסיתי אותו לבד, אני והקטנה שלי עלינו עליו ולצערי בסיבוב האחרון נזרקתי מהמזחלת (אין חגורות בטיחות) והשתפשפתי בכל היד. למזלנו מראש החזקתי את הקטנה בכל הכוח והיא יצאה עם סימן כחול על המצח מידית הבלם, ובסה״כ יצאנו שלמים ובריאים. מתגובת העובדים היה נראה שהדבר בשיגרה וזה קורה מספר פעמים ביום, מה שדי הפתיע אותי.

השכרת רכב דרום צ'כיה

יום שביעי

החלטנו קצת לגוון ובעקבות פוסטים שראינו החלטנו לנסוע צפונה לטירת Blatna, איפה שהיינו צריכים לראות איילים מטיילים בחופשיות ואפילו ניתן להאכיל וללטף אותם. בפועל נסענו שעתיים והגענו למקום חמוד, ואכן היו איילים שהיה אסור להאכיל או להתקרב אליהם בתקופה זו של השנה. בהחלט שווה עצירה אם אתם נוסעים מפראג לאזור ליפנו, אך לא שווה נסיעה במיוחד, לפחות לדעתנו.

יום שמיני ולפני אחרון

היום היה יחסית גשום ובעקבות פוסט שראינו החלטנו לנסוע למשחקיית Hopsarium בליפנו. המקום היה יחסית ריק, והיינו שם כשלוש משפחות כאשר הייתה שם משפחה ישראלית נוספת (הפוסטים פה רצים חזק כנראה). בסה״כ הילדים נהנו בזמן שאנחנו שתינו בירה (כבר אמרתי שזה גאוני העניין הזה בצ׳כיה?) וזהו, חזרנו מוקדם למחרת לוינה שוב לקניון scs.

וינה

בוינה היינו באקווריום, בגן החיות ובארמון ובסה״כ זה אחלה יעד לשלב. על מסעדות לא פירטתי בפוסט זה מכיוון שזה היה לוקח כפול מלל, אך אשמח להמליץ למי שרוצה בתגובות למטה.

הפרטים של בעלי הדירה בפריימבורק הם: סשה – 0505867218. אם אתם נוסעים לאזור, אל תחשבו פעמיים!!! כמה מילים אחרונות על דייג למי שזה מעניין אותו, כי הטיול הזה מושלם לשילוב של דייג וטיול משפחתי (וגם רק לדייג). בשביל לדוג בצ׳כיה יש צורך ברישיון והיתר דייג, כאשר את הרישיון אפשר לעשות רק בבניין העירייה ב-Horne Plana והוא עולה 200 קרון לבן אדם. ישנם מלונות/בעלי צימרים שיכולים לעשות זאת בשבילכם ולחסוך לכם את הנסיעה (כפי שאנחנו עשינו, שוב מומלץ!!!).

לאחר מכן יש לקנות היתר דייג במרכז פריימבורק בסוכנות OTRE והעלות ל-10 ימים היא 2000 קרון (ניתן לקנות לפחות). ברגע שיש לכם את שניהם אתם יכולים להתחיל לדוג. סוגי הדייג באגם הם מגוונים: דייג קרפיונים, מאטצ׳ וכמובן ז׳רז׳ור. אנחנו בעיקר ז׳רזרנו ודגנו עם מצופי מאצ׳ – חוויה מטורפת שאין בארץ. כל יום הוצאנו כמות יפה של דגים מכובדים שכמובן חזרו לשחות במים. מקווה שתרמתי בחזרה לפחות קצת. שנה טובה.