שבוע בסיישל – טיול חלומי ובעיקר ספונטני לחגיגות יום הולדת 50 לבעלי היקר

אז הנה גם הסיכום שלנו לשבוע בסיישל בחודש אפריל. אשתדל לפרט כמה שיותר. מעבר לזה, אם יהיו עוד שאלות, מוזמנים לכתוב בתגובות למטה.

אנו מטיילים הרבה, ותמיד מתכננים ובונים בעצמנו את הטיול, שתמיד כולל נסיעות וטיולים. לא רגילים לבטן גב 🙂 זו הפעם הראשונה שרכשתי דיל – טיסה + מלון.

לדעתי, יש יעדים שזה יותר נוח, מתאים ומשתלם. זו היתה נסיעת הפתעה לבעלי לרגל יום הולדת 50. ובפעם הראשונה טיול שהוא יותר רגוע, ספונטאני בתוכנו ולא לחוץ בזמנים וביעדים.

הזמנתי דרך הסוכנת שלי (אבל הסוכנות הרשמית זו ״כרמל') טיסות ישירות עם ארקיע ולינה במלון The H resort.

בית מלון מומלץ בבאי מאהה: סטורי סיישל (STORY Seychelles)

מלון משגע ומפנק! ממליצה בחום רב! המלון נמצא במאהה בחוף בו ואלון (Beau Vallon). משדה התעופה אספו אותנו ישירות למלון ולמחרת אף יכולנו להיפגש עם נציגה מטעם החברה שעזרה בבניית תוכנית לטיולים.
החדרים ענקיים, נעימים, יפים ויש בהם הכל! והנוף משגע. הבריכה ממש על שפת הים. זו רצועת חוף יחסית ארוכה, והחלק של המלון הוא היפה והנעים ביותר.

יש צל טבעי מהעצים, יש שומרים בחוף וסה"כ מרגיש שם נעים ונוח. יש מחשבה עד הפרטים הקטנים. לדוגמא – בבריכה תוכלו לקבל מקדם הגנה.
האינטרנט בכל שטחי המלון עובד נהדר. כולל בחוף הים.

לקחנו חצי פנסיון – החלטה נבונה בדיעבד. המסעדות מאוד יקרות והאוכל במלון מצוין! בשטח המלון יש כמה מסעדות שניתן לאכול בהן עם זיכוי שמקבלים האורחים שרוכשים חצי פנסיון. לא ניצלנו כי לא הרגשנו צורך. ארוחות הערב מגוונות מאוד ובכל ערב ארוחה משתנה לפי נושא: יפני, מטבח מקומי, דגים ופירות ים, איטלקי ועוד. שפע של אוכל וטוב!

שימו לב – כמעט בכל בתי המלון, ארוחת הערב לא כוללת שתייה. כך שצריך לשלם עבורה. ניתן להביא בקבוק יין. חליצה במלון H עולה כ- 60 ש"ח (דומה למחיר בארץ).

למידע מפורט ובדיקת זמינות במלון H לחצו כאן

אז מה עשינו בסיישל? הנה הפירוט

ביום הראשון:

הגענו לילה לפני ישר לשינה, נשארנו במלון – בילינו בבריכה, בחוף הים ונפגשנו עם נלסון, מנהל השכרת הרכב במלון. מי שמחליט לשכור רכב – ממליצה לעשות זאת דרך המלון. ב-H יש סוכנות. זה מאוד נוח! מחיר השכרת רכב ליום 50-60 יורו.

שכרנו רכב ל- 3 ימים (אין צורך להתחייב מראש למספר הימים. לקחנו בתחילה ליומיים, ואז החלטנו להוסיף עוד יום). שילמנו 55 יורו ליום, כולל ביטוח. שימו לב – הנהיגה בסיישל היא בצד שמאל של הכביש. כמו באנגליה. אפשרי, רק צריך להתרגל. ממליצה לעשות כמה סיבובים בשטח המלון לפני שיוצאים לטיול.

היתרון במאהה – ברוב המקומות הנסיעה המותרת היא 40 קמ"ש. והמקומיים די אדיבים ולא מלחיצים. אז ניתן לנהוג רגוע. הכבישים נוחים סה"כ.

בערב יצאנו לכפר הסמוך – יש סופר מרקט גדול ויש בו הכל, החלפנו לכסף מקומי ורכשנו סים. המרחק לכפר הוא כ- 5 דקות הליכה מהמלון.

ביום השני:

במאהה יצאנו לטיול סובב חופים (ותרו על ויקטוריה. אין מה לעשות בה). התחלנו בחציית האי לצד השני ועברנו בתצפיות השונות – נוף משגע! משם המשכנו לאורך החופים השונים. עצרנו במגוון חופים. רובם ללא אנשים. בהמשך הגענו למפל שנמצא בסמוך למלון אפליה. Dropped Pin – near Unnamed Road, Seychelles.

לפני הכניסה לכפר, יש חוף מקסים. ממליצה שלא לחנות בו, אלא להיכנס עם הרכב לכיוון המפל. מחנים ממש בכניסה. עוברים דרך כפר אמנים קטן. כניסה למפל עולה 25 רופי לאדם. המפל זורם רק אם ירד גשם. כשאנחנו היינו לא ירד גשם. הוא היה כמעט יבש, אבל המקום יפה ושווה לעצור בו.

משם המשכנו למלון אפליה. נכנסנו לחוף הצפוני של המלון. יש בו קטע יפה לשנירקול. נחמד.

את היום סיימנו (איך לא) בחוף פטיט אנסה Petite Anse שנמצא בסמוך למלון Four Seasons. מדובר ברצועת חוף מרהיבה כמעט בלי אנשים. נכנסנו לכמה חופים שם.

כולם יפים. החוף של המלון – יש להיכנס לתוך המלון. משאירים את הרכב בחוץ, ליד השער. יש חניון של קזינו והוא פתוח לחניה. משם הולכים כ- 20 דקות עד לחוף. השומר יכוון אתכם. החוף משגע!

למידע מפורט ובדיקת זמינות במלון אפיליה לחצו כאן

למידע מפורט ובדיקת זמינות במלון פור סיזנס לחצו כאן

שימו לב – כל החופים בסיישל פתוחים לציבור הרחב, גם אלו שבשטחי המלונות. למעט חוף אחד בלה דיג, שהוא שמורת טבע, בו הכניסה היא בתשלום. גם החניה היא חינם וחופשית בכל מקום. בחניות מוסדרות או לאורך הכבישים והחופים.

ביום השלישי באי (עדיין עם הרכב):

נסענו לכיוון מסלול הטיול אנסה מג'ור Anse Major trail. מרחק של כ- 7 דקות נסיעה מהמלון. כנסו לתוך הכפר! אחרת ההליכה היא מרובה וקשה. סעו עד שלמעשה נגמר הכביש. כביש צר. תחנו בצידי הדרך, היכן שניתן. בצד שמאל תראו מדרגות עם שלט לתחילת המסלול.

קחו אתכם הרבה מים, נעליים סגורות, כובע ובגדים ארוכים וקלים להגנה מהשמש. המסלול הוא כ- 45 דקות של הליכה. רובו בשמש. חם ולח. אבל שווה! מסלול יפיפה שבסופו מגיעים לחוף קטן ומקסים. חייבים לצאת מוקדם! לקראת הצהרים הוא כבר מתחיל להתמלא באנשים – תיירים ומקומיים. והוא מאבד מהקסם.

אנחנו התחלנו את המסלול בשעה 9:30. לחוף הגענו כשעה אחרי והוא היה רק שלנו! לא היו אנשים. לקראת השעה 12:00 התחילו להגיע עוד ועוד, כולל מקומיים עם רמקולים ומוזיקה רועשת.

ביום הרביעי טסנו ללה דיג:

בחרנו בטיסה לפרלין ומשם מעבורת ללה דיג. יש להזמין מקומות באינטרנט לפחות 3-4 ימים. אמנם יש כל 20 דקות בערך טיסה, אך מדובר במטוסים קטנטנים כ- 10 נוסעים בכל טיסה. ובשעות הבוקר והערב (בחזור) הטיסות מלאות. הזמנת טיסות באתר של אייר סיישל. הזמנת מעבורת – באתר בוקינג סיישל. הטיסות עלו לנו 311 יורו לזוג הלוך וחזור.

מעבורת מפרלין ללה דיג עלתה לנו 60 יורו לזוג לשני הכיוונים. משך הטיסה כ- 10 דקות. השייט כ- 15 דקות. מחירי הטיסות משתנים משעה לשעה. מחיר השייט קבוע. נסענו עם הרכב לשדה התעופה בויקטוריה. מרחק של כ- 20 דקות נסיעה. בשדה התעופה יש חניה חופשית. לקחנו טיסה של השעה 9:00 בבוקר.

חצי שעה לפני להיות בשדה התעופה, זה לגמרי מספיק. השיקול להשאיר את הרכב ביום זה הינו כלכלי – מונית עולה לכיוון כ- 50 יורו. שזה מחיר השכרת רכב ליום. לכן משתלם להגיע עם רכב שכור.

הנמל ושדה התעופה בפרלין נמצאים בצדדים שונים של האי. כך שיש להגיע במונית משדה התעופה. מחירי המוניות – שחיטה! לכן מומלץ להזמין מראש נהג שימתין לכם.

אנחנו הזמנו מראש את ריאן:

חיכה לנו כשנחתנו ואסף אותנו גם בחזור. שילמנו לו 400 רופי לכל כיוון, ובנוסף, סיכמנו איתו שיעשה לנו סיור בדרך חזרה בקוקו דה מאר – פארק הקוקוסים.

כשהגענו ללה דיג, היה קצת גשום – מזג אויר מושלם לרכיבה על אופניים באי. שכרנו אופניים מאחד החבר'ה כשיוצאים מהמעבורת. המחיר אחיד אצל כולם – 150 רופי לאופניים. מישהו מציע לכם יותר – לכו הלאה. יש מלא! הקפנו את האי עם האופניים. בין החופים היפים. סיימנו בחוף המפורסם Anse Source D'argent.

זהו החוף שנמצא בשמורת הטבע, והוא היחיד שעולה כסף בסיישל – 115 רופי לאדם. השמורה מקסימה. יש בה צבי ענק ומטעי ווניל ובסופה רצועת חוף לבן עם סלעים גדולים. גם בחלק המזרחי של לה דיג, תוך כדי רכיבה על האופניים, נתקלנו בצבי ענק משוטטים בשבילים.

לא לוותר על חוף Grande Anse. בחלק המזרחי של לה דיג. מדובר ברצועת חוף ארוכה בו הים סוער עם גלים גבוהים וצבע המים טורקיז משגע. אין צל בחוף הזה וחניית האופניים נראית כמו בקיבוץ.
חזרנו למאהה בטיסה של 19:00.

יום חמישי:

ביום שלמחרת בעלי יצא לצלול במועדון הצלילה הסמוך למלון H. לבעלי רישיון צלילה – מומלץ ביותר. עלה 115 יורו לשתי צלילות בשני אתרים שונים – 4-5 שעות סה"כ.

מלון H מוציא מעת לעת (ללא עלות) קבוצות לשנירקול, עם מדריך. שחינו כ- 200 מטר מהחוף וזכינו לראות שוניות יפות עם מגוון דגים ואפילו ראינו צב ים ענק – מראה די נדיר בקרבה כזו לחוף. המלון מספק סנפירים ושנורקלים ללא עלות. אך מכיוון שמומלץ לקחת אתכם גם ללה דיג וגם לטיולים במאהה – הבאנו מהארץ.

לא כדאי לקנות או לשכור בסיישל – מאוד יקר. אני קניתי בדקטלון בארץ. כ- 100 ש"ח לסנפירים, שנורקל ומסיכה. עשו לגמרי את העבודה. שווה.
את היום האחרון בסיישל בילינו בחוף ובבריכת המלון. באיזי.

מידע נוסף על איי סיישל:

• ספא – אנחנו ויתרנו. המחיר מוגזם לחלוטין! כ- 500 ש"ח לעיסוי של 50 דקות.
  • כסף מקומי – רופי סיישלי. אך מקבלים גם יורו ודולר בכל מקום. השערים משתנים בכל בית עסק, אז לא מומלץ. כל אחד קובע לעצמו שער אחר. בסוף הטיול נשאר לנו כסף מקומי – שילמנו בו על האקסטרות במלון, ואת היתרה ביורו.
  • סים מקומי – רכשנו בכפר ליד המלון. אפשר לרכוש גם בשדה התעופה. בשעות הערב הדוכן בשדה סגור. שילמנו 40 יורו על סים של 5 ג'יגה, כולל שיחות. זה מעל ומעבר! רצוי בעיקר בשביל וויז. אנחנו ניווטנו עם גוגל.
  • יתושים – במאהה לא נעקצנו כלל. בלה דיג נעקצנו קצת. היתושים לא מסוכנים. לקחנו מהארץ צמידים שעוד נשארו לנו מזנזיבר ואוטן – לא השתמשנו בשום דבר מזה, כי לא היה לנו צורך.
  • מזג אויר – חם ולח! גם כשיורד גשם. במהלך כל השבוע היתה לנו שמש. רק בחצי היום הראשון שלנו בלה דיג היה מזג אויר סגרירי. שהיה מצוין לנו לרכיבה על האופניים. בחלק השני של היום כבר חזרה השמש.
  • ביגוד – ממליצה לקחת לפחות 2 בגדי ים. בהרבה חופים יש במים שוניות מאוד קרוב לחוף. בקלות אפשר לקרוע את בגד הים. כמו שקרה לי. לקחת נעליים סגורות – לטיולים. והרבה בגדים קצרים. חום + לחות + מקדמי הגנה = זיעה. כמובן כובעים ומקדמי הגנה. השמש בסיישל – מרגישים אותה צורבת.
  • רוב בתי העסק נסגרים במאהה בשעה 16:00 או לכל המאוחר 17:00. אז אם אתם רוצים להחליף כסף, לשכור רכב שלא דרך המלון וכו' – קחו זאת בחשבון. אפילו תחנת הדלק ליד המלון נסגרת בשעת ערב מוקדמת.
  • סיישל מאוד יקרה! אנו שמענו שהסיבה לכך היא מכיוון שהם רוצים למנן את כמות התיירים במדינה היפה הזו כדי לשמור על הטבע. כך או כך, הטיול היה שווה כל שקל! המקומיים מקסימים, החופים מרהיבים, הטבע משגע והמקום נהדר!

לסיכום:

תמונות נוספות תוכלו לראות בעמוד הפייסבוק שלי באלבום סיישל וכן באינסטגרם שלי. והכי חשוב – תהנו ותייצגו אותנו בכבוד! סיישל מהממת והמקומיים מקסימים ומכניסי אורחים.

מלי 10 נובמבר 2020 15:11 at

היי, מאוד נהנתי לקרוא את סיכום הטיול, רק היה לי חסר לי נורא מחירים.
    כמה עלה הטיול? כמה עלו הטיסות? המלון? מה העלויות של הפעילויות שם? הרכב?

הילי 10 נובמבר 2020 15:57 at

העלויות של הרכב כתובות בתוך הכתבה, וכך גם האטרקציות השונות.
      הטיול היה לפני עידן הקורונה ולפני הטיסות הישירות של אייר סיישל. מחיר הטיסות והמלון לשבוע לשני אנשים עלה כ 23,000 ש"ח עם טיסה ישירה של ישראייר.