טיול ללונדון בקורונה – טיזר… היה מדהים [בכתבה תמצאו כל מה שצריך לדעת]

מסכמת פה טיול שעשינו לפני חודש ללונדון למי מכם שיהיה רלוונטי בקרוב.

טיסה ללונדון + כל נושא הקורונה

לגבי טיסה, רק אגיד ששנים לא טסתי עם אל על והופתענו לטובה! הצוות אוויר מקסים וגם מסך הטלוויזיה הגדול סיפק לנו תעסוקה למשך כל הטיסה והיה גם אחלה אוכל.
מבחינת הגעה מהשדה תעופה למלון – בהלוך נסענו ברכבת התחתית שהייתה מעולה והיה מאוד נוח להשתמש, אבל (!!!) בגלל שמיהרנו לעשות בדיקות קורונה נוצר מצב שנסחבנו עם 2 מזוודות ו-2 טרולי ב-3 רכבות עם המון המון הליכה והגענו ממש מותשים למלון. בחזור הבנו שאנחנו עם שברי מאמץ ברגליים אז העדפנו לחזור במונית, אבל באמת שהשימוש ברכבת מאוד נוח.

לפני הנסיעה השגתי מחברה 2 כרטיסי Oyster אותם הטענו בתחנות רכבת והשימוש באמת פשוט ונוח. מאוד ממליצה להשיג ממישהו שכבר קנה כרטיסים במקום לקנות שם. עוד אפליקציה מעולה שכדאי להשתמש – citymapper (לוגו ירוק). מאוד נוחה לשימוש, נותנת את כל האופציות לנסיעה – רכבת עילית, תחתית, אוטובוס. בשימוש לרכבת התחתית ממש מפרטת את הצבע של הקו, ומה התחנת יעד.

מהלך הטיול בלונדון

בנינו לנו לו״ז שלא יבייש את הצבא הסובייטי אבל עמדנו בכולו. אכתוב לכם רק את המסלולים בקטנה (הקישור לאקסל מצורף) ואפרט רק על הדברים המיוחדים שלא רואים בכל פוסט פה.

• שישי: טרפלגר, כיכר לסטר, צ׳יינה טאון, m&m, lego, פיקדילי, רחוב קרנבי, אוקספורד, סוהו, חזרה למלון, מלך האריות, מסעדת גלוריה.
  • שבת: מארבל ארץ׳, שוק duke pf york, טיול ברחובות צ׳לסי, משחק כדורגל, The Cauldron.
  • ראשון: ביג בן, גשר ווסטמיניסטר, גשר לונדון, Tower Bridge (נכנסנו אליו), Tower of London, מנזר ווסטמיניסטר, קמדן טאון, מוזיאון המדע, חזרה למלון, סושי סמבה.
  • שני: קובנט גרדן, סיור טעימות וגרפיטי בשורדיץ עם עומר לוגסי, Winter wonderland
  • שלישי: סטודיו הארי פוטר, ארמון בקינגהאם פאלאס (לא היו חילופי משמרות באותו יום, התכנון היה ללכת ביום רביעי אבל שינינו את הלוז כי הקדימו לנו את הטיסה), טקס תה The Wolseley, רחוב אוקספורד, חזרה למלון, מסעדת נוביקוב האיטלקית.
  • רביעי: ארוחת בוקר בMadera at treehouse, מאדאם טוסו ונסיעה לשדה תעופה (נסענו עם uber)

אטרקציות בלונדון

• רחוב קרנבי – לא לוותררר! צבעוני ומקושט וכיף ממש לטייל בו.
  • הצגת מלך האריות – מי שעדיין לא ראה מחזה בלונדון מומלץ ביותר, מופע מושקע ממש וכל הארגון מאוד מסודר – הכניסה והיציאה הייתה ממש מהירה. לגבי הכניסה, ממליצה להגיע לפחות חצי שעה לפני ההצגה, אנחנו קנינו כרטיסים בטריבונה הנמוכה ביותר ולכן לא היה לנו יותר מדי תור אבל כל מי שקנה למעלה יותר עמד בתור ממש ארוך.
  • מארבל ארץ – תצפית (חינמית) מהממת על חלקים רחבים בלונדון – רואים את גורדי השחקים ואת ה-Hyde park.
  • משחק צ׳לסי-לידס. קנינו דרך wow tickets זה היה הכי זול שמצאנו וקיבלנו את הכרטיסים יום לפני המשחק.

• סגרנו כרטיס כפול של כניסה ל-Tower bridge ולמאדם טוסו ב-74£. הגשר הייתה חוויה ממש נחמדה בשבילנו (יש לא מעט מדרגות אבל לא משהו שהקשה יותר מדי) ויש את הרצפה השקופה כשעוברים בין גדות הנהר. מאדם טוסו היה חמוד, מיצינו אחרי שעה. לדעתי ממש ממש לא חובה והיה אפשר לגמרי לוותר.
  • מוזיאון המדע –  בכנות, שנינו היינו בעבר בלונדון ותכננו ללכת למוזיאון הטבע ורק כשנכנסו למוזיאון הבנו שהתבלבנו חחחח אז לדעתי פחות מומלץ, זה היה נחמד אבל פחות מעניין לדעתנו ממוזיאון הטבע.
  • סיור גרפיטי ואוכל באיזור שורדיץ עם עומר לוגסי האחד והיחיד (הלונדוניסט). האמת אני בדר״כ נמנעת בטיולים בחו״ל ללכת עם מדריך ישראלי ומעדיפה לחוות בעצמי, אבל עם עומר הייתה חוויה מדהימה שאני לא יכולה שלא להמליץ. נתחיל מהערך המוסף שניתן לי בטיול, כנראה שהייתי עוברת ברחובות ומתלהבת מהציורים אבל לא באמת מבינה את הדברים מאחורה. עומר לקח אותנו לדוכני אוכל ממש מיוחדים בשוק ספיטלפילד שכמו שאני מכירה את עצמי בחיים לא הייתי עוצרת לאכול שם מרוב שאני סגורה מחשבתית- ואיזה כיף שאכלתי שם. אין מנה שלא הייתה טעימה ומיוחדת בפני עצמה. את סיום הסיור קינחנו בבית תה מטורף שלצערנו היינו הביקור האחרון שלו כי הוא נסגר. בקיצור – המלצה גדולה!

• Winter wonderland – קנינו כרטיסים ב-5£ לכניסה בין 17:00-22:00. נהננו ברמות! העיצוב, האווירה הכיפית והמתקנים המיוחדים. עלינו סה״כ על 3 מתקנים אבל הייתה אווירה כיפית גם במתחמי האוכל הבוואריים.
  • הסטודיו של הארי פוטר – עד לפני חודשיים לא ראיתי/קראתי כלום על הארי פוטר, אבל מאחר וחבר שלי מעריץ ישר סגרנו באתר והבנתי שיש לי פער שאני חייבת לצמצם. היה לנו מאוד קשה לסגור מקומות כי כל הזמן המקום היה מלא, אבל מניסיון – תרפרשו את האתר כל כמה שעות, בכל יום ומתישהו יתפנה מקום! אל תיפלו לסגור כרטיסים כולל הסעה זה פשוט גזלה. עלה לנו כרטיס יחיד 45£, לקחנו רכבת עילית עד לתחנת Watford junction (לא משנה מאיפה עולים- רק תרדו בתחנה הזאת), משם יש אוטובוס גדול ממותג הארי פוטר – השאטל עולה 3£ לאדם הלוך-חזור! אני הגעתי לסטודיו עם רזומה של 5 סרטים בסך הכל ונהניתי מכל רגע! אחד המקומות היותר מושקעים שהייתי בהם. סט צילום מקורי ומושקע כדי לגרום למבקרים להרגיש חלק. מאוד חוויתי לילדים ולמבוגרים כאחד. בילינו במקום הקסום הזה כמעט 5 שעות.

שווקים בלונדון

אמירה כללית – כל תחילת הבוקר היא מאוד איטית, אנחנו שיבצנו בלו״ז הרבה פעמים שווקים על הבוקר ועד שבאמת התחילו לפתוח את הדוכנים בשווקים היה 10-11 אז תתכננו את הלו״ז בהתאם. אבל לדעתי בכל אופן להשתדל לשלב כמה שיותר שווקים זה כל כך כיף!!

• Duke of york – שוק מקסים בצ׳לסי. בעיקר הרבה דוכני אוכל מגוונים. ניצלנו את ההזדמנות וטיילנו בכמה מרחובות צ׳לסי שחלקם צבועים בצבעים מיוחדים (כמו נוטינג היל).
  • Borough Market – האמת לא ציפינו שיהיה פתוח כי קראנו פה שהשוק פתוח רק בימי שבת וזה לא הסתדר לנו עם המשחק כדורגל, אבל למזלנו (!) היה פתוח – לא יודעת להגיד אם זה היה חד פעמי או שתמיד זה ככה וואו איזה שוק כיף, מלא בדברים טעימים ואווירה מאוד מיוחדת.
  • Covent Garden – לדעתי חובה! מקום קסום עם אווירה מהממת, הבניינים מדהימים כל האובייקטים כאילו יוצאים מחוץ לבניין, שווקים מגוונים במוצרים
  • Camden Town – לא ראינו המלצה להגיע בלילה, ואולי זה היה רק בגלל הכריסטמס, אבל היה שם שוק יפהפה עם מלא אורות וקישוטים שזכינו לראות רק כי הגענו לסושי סמבה. יום למחרת היה משובץ לנו להגיע למקום בבוקר ושוב כמו שציינתי בהתחלה היינו צריכים ללכת עד שכל הדוכנים נפתחו והחוויה הייתה שונה לחלוטין מהערב.

מסעדות מומלצות בלונדון

אני לא אוכלת בשר בחו״ל מטעמי כשרות אז אל תצפו פה לסטייקים.

• Ben’s cookies – טעים אבל מגיע קר ופחות טעים מ-Creme
  • Creme – וואו עוגיה שמנה, חמה ומאוד טעימה. הלכנו על הטעם המומלץ של מיסו ושוקלד לבן.
  • Gloria – מסעדה איטלקית מדהימה. הבנו שכדאי להזמין לפחות מסעדה אחת מקבוצת Big Mama, בתאריכים שלנו היה מקום רק בגלוריה ומאוד נהננו. אוכל מעולה ואווירה ממש נעימה וכיפית.
  • The cauldron – בר של הארי פוטר, משלמים לפני כן באינטרנט (יקרררר סביבות 100£ לאחד), מקבלים 4 קוקטיילים כש-2 מתוכם אתם מכינים בעצמכם וזה מגניב ממשש. שמפניה בהתחלה+צייסר. העיצוב מוקפד מאוד וממש מכניס לאווירה. נהננו ברמות חוויה מאוד מומלצת על אף המחיר המופרז.
  • Sushi Samba – היינו בסניף של קובנט גארדן. עיצוב יפהפה, דרס קוד גבוה מאוד בקטע מגניב וכיף, אבל מחירי המנות בהתאם. אותנו זה תפס קצת בהפתעה וגם לאוכלי הכשר שבינינו המבחר לא מאוד גדול, אבל הייתה לי חוויה באמת כיפית מאוד במסעדה הזאת (שווה לתת הצצה קודם בתפריט ולראות אם מתאים לכם).
  • The Wolseley – סגרנו מראש טקס תה ב-33£ לאדם. הרגשנו צורך לחוות טקס תה ממקום שעושה את זה ממש למקומיים ולא סתם אטרקציה תיירותית והמקום ממש ענה לכל הציפיות שלנו. היה לי חסר קצת הקטע של הטעימת סוגי תה (אולי כי זה באמת למקומיים), כל סוג תה שאתם מזמינים אתם מקבלים קנקן שמספיק ל-3 כוסות. יחד עם התה מגיעים קינוחים וסנדוויצ׳ים שהם בריפיל חופשי. הקינוחים היו מאוד מאוד מוצלחים. אהבנו במיוחד את התה קרמל, מומלץ לנסות!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״ ותהיו מעודכנים בכל מה שמעניין! לחצו כאן

• Novikov – המסעדה האיטלקית, כל הצוות איטלקי כולל המלצרים אז לגמרי נכנסנו לאווירה. העיצוב היסטרי, המנות מעולות! שוב אנחנו מוגבלים מבחינת בשר אבל יש שם מלא אופציות, אנחנו בעיקר זרמנו עם ההמלצות של המלצר.
  • Madera at treehouse – כששבענו מהביצים המקושקשות של הבית מלון בחרנו לפתוח את הבוקר בבית קפה שממוקם בקומה 15, עם נוף מטריף לעיר. כל אוהבי הביצים עלומות יש שם מגוון מנות ומידת העשייה מעולה. מומלץ ביותר!!