סיכום טיול מעגלי בחבל קמפניה [נאפולי, חוף אמלפי, ראבלו, פוזיטינו, קאפרי]

טיול בחבל קמפנייה דרך אמלפי אפשר לעשות אין ספור נתיבים לטיול באזור הזה אבל אני אשתף את התובנות שלי משלב התכנון ועד החזרה.

קמפניה

היהלום שבכתר. תתחילו ממספר הימים שאתם מתכננים לטיול כולו והאם הוא משלב את רומא או שנוחתים בנאפולי. לפי מזג האוויר והעומס ביוני, הייתי שוקל שנית נסיעה ביולי אוגוסט, חם ועמוס כנראה ומאוד..

סים בדרום איטליה

למי שהטלפון שלו תומך ב- eSIM ממליץ על חברת Airalo רכשנו 3 ג'יגה לחודש 4.5$ (ללא מבצע 7$) עובד פיקס, הפעלה פשוטה, להתקין אפליקציה, להפעיל את הסים אחרי הרכישה, ולשנות בהגדרות (לפני היציאה מהארץ לבטחון) את הקו ברירת מחדל לקו המשני.

מלון מומלץ בנאפולי

נחיתה בנאפולי לרוב בלילה ולכן ממליץ לישון לילה בעיר, שדה התעופה ממש בדאון טאון שלהם אז קחו מלון נחמד להעביר את הלילה (אנחנו לנו ב- Hotel San Pietro)

השכרת רכב בנאפולי ומונית מהשדה

מי שמתכוון להשכיר רכב באיטליה סביר להניח שיהיה סגור אם אתם נוחתים בלילה, גם לצאת לנסיעה דרומה בלילה לא מומלצת, אתם לא מכירים את האזור וגם מפסידים חלק מהנופים (תלוי לאן אתם מתכננים להגיע), ניתן להזמין נהג מראש מהשדה למלון, אם נוסעים 2-3 זוגות זה ממש כלכלי, לרוב מרצדס גדולה, אפשר גם מונית לזוג ביציאה מהנמל. לפי יום החזרה תבחרו מתי לעשות את נאפולי, אפשר בהגעה ואפשר בחזרה, לא רואה מה לעשות מעבר ליומיים בעיר, בהמשך אפרט מה עשינו ביומיים האחרונים.

טיול בחוף אמלפי

למחרת בבוקר (הזמנו נהג מראש) שעשה לנו חצי יום טיול כולל נקודות שהגדרנו, לפני הנקודות, קראתי הרבה לפני הנסיעה שכולם בוחרים ללון בסורנטו, כחלק מהתחקיר שעשיתי שכרתי את שירותו של בחור מקומי (דרך שירות שנקרא Ask a local Go) השירות מקנה שיחת זום של שעה ~ שניתן לשאול ולקבל מידע ובסוף אתם מקבלים מייל עם כל מה שסוכם והומלץ, אז המלצתו הייתה שסורנטו מתויירת מאוד וחבל לעשות את הנסיעה משם במיוחד למי שנוהג ועדיף לחפש באחת העיירות הסמוכות לחוף אמלפי ומשם להתנייד עם מעבורת (קל מאוד ופרקטי, מוצל, מקומות ישיבה, מומלץ) מה שעושה את המעבר נוח, נותן מבט מהים ובכלל חוויה שונה.

הטיול שעשינו כלל את העצירות הבאות:

• Vico Equense
  • Piano di Sorrento
  • Positano
  • Positano Arienzo
  • Furore (Fiordo di Furore) Ravello

המטרה הייתה לעבור בנקודות תצפית וצילום שלא קל להגיע או לעצור בהן ולדעתי למי שלא הולך "לחרוש" כל נקודה באזור מומלץ מאוד.

1. טיפ – למי שנוהג או לוקח נהג תכננו את הנסיעה לאזור דרך Colli di San Pietro כי הנופים משם היפים ביותר!
  2. טיפ – ניתן לעשות קורסים שונים לאוכל איטלקי אז חפשו המלצות, בצקים, פסטות וכו'.
  3. טיפ – למי שרוצה לעשות טיול רגלי בטח שמעתם על The Path of the Gods טיול מומלץ אבל לא קל במיוחד בימים חמים, חלק עושים חצי דרך וחוזרים חזרה, עשו שיעורי בית מראש..

בחרנו ללון באמלפי (מקום טוב באמצע) במלון Hotel La Bussola המיקום מושלם, חדר פונה למרינה, בר על הגג, ארוחת בוקר טובה והכי חושב נקי וידידותי.

אלטרנטיבות למלונות:

Palazzo Ferraioli – Hotel & Wellness
Villa Romana Hotel & Spa

לאורך החוף מהקצה בסלרנו ועד סורנטו נמצאות מיורי, מינורי, אמלפי, פריינו, פוזיטנו ועוד כמה.. ניתן ללון בכל אחת מהעיירות הנ"ל בסכומים שונים שהיקרה ביותר היא פוזיטנו, קחו בחשבון שהמעבורות עובדות עד אזור 20:00 אז אם אתם לנים במיורי ורוצים בערב לבלות בפוזיטנו לדוגמא תצטרכו לקחת בחשבון חזרה בתחב"צ או מונית שהמחיר יהיה מופרז (פוזיטנו אמלפי לדוגמא 110 אירו) לכן תכננו את אזור הלינה ואיפה ועד מתי תרצו לבלות, לא נכנס יותר מידי לדבר על מלונות או דירות כל אחד ייבחר את מה שנכון לו אבל כן לקחת בחשבון את כמות המדרגות או העליות שיש בחלק מהמקומות וזה קשוח בחלק מהמקרים שראינו אנשים סוחבים מזוודות בעליות ומדרגות.. כמובן לא בכולם, בנוסף תבדקו את נושא החניות למי שנוהג החנייה באזור לא זולה כלל וגם יכולה להיות מאתגרת בחודשים עמוסים.

נאפולי עד ראבלו

אנחנו עשינו את היום הראשון בטיול מנאפולי עד רבאלו, טיול קצר וביקור ב- Villa Cimbrone ארוחת צהריים ברבאלו ומשם הגעה לאמלפי, צ'ק אין, מנוחה קצרה, הזמנו ארוחת ערב במסעדה עם תצפית מושלמת על העיירה, הסתובבנו בערב בעיירה עצמה בין בתי הקפה, מסעדות וגלידריות.. ביקור ב- Cathedral of Saint Andrew.

פוזיטנו

את היום השני עשינו בפוזיטנו, מעבורת בבוקר, ראינו את דרך אמלפי ופוזיטנו מהים, הסתובבנו קצת בעיירה, עלינו באין ספור המדרגות, עצירות קטנות בנופים הקסומים, המשכנו לחוף צדדי ועמוס פחות, שכרנו מיטות שיזוף אצל Da Ferdinando המים כחולים ירוקים ושקופים חלום! קוקטיילים ושירות מצויין, 25 אירו עבור מיטה, שימשייה, מגבת, תאי החלפה, מקלחות, שירותים, לדעתי שווה. אכלנו אצלם גם צהריים הכל טרי מהדגה היומית, אחה"צ תעלו ל- Franco's Bar (לא ניתן להזמין אבל נסו הנוף מהמם וגם הקוקטיילים) חזרנו לעיירה וטיילנו בין הרחובות הציוריים והדוכנים, גלידות, קפה, גרניטה לימון מושלמת, ביקור ב- Roman villa, ראינו חתונה בכנסייה, ארוחת ערב באחת המסעדות, ההמלצה שלי – Bruno.

קאפרי

את היום השלישי עשינו בקאפרי המהממת, אי סמוך לאמלפי (שעה במעבורת), רובם לוקחים את הרכבל (הפתוח) – Chairlift to Mount Solaro Funicular לתצפית הגבוהה (לא לבעלי פחד גבהים) אז לשאר קחו אוטובוס או מונית פתוחה לאנה קאפרי, טיילו קצת משם סעו ל- Belvedere di Punta Cannone זוהי נקודת תצפית עוצרת נשימה, ניתן לטייל רגלית בגנים היפים ולרדת למרינה הקטנהMarina Piccola (יש 2 מרינות באי, מרינה גרנדה ופיקולה, לגרנדה תגיעו עם המעברות) החוף המומלץ הוא Spiaggia di Marina Piccola לא לוותר! אפשר לאכול צהריים ואז להתפנק בחוף המדהים, חזרה לצדו השני של האי, טיול בקאפרי ולמי שלא לן באי (יקר מאוד ולדעתי לא מצריך מעבר ליום ביקור) אז חזרה במעברות (עד 18:00 לדעתי האחרונה).

המערה הכחולה.. רבות דובר אבל תורים ארוכים ולא מצדיקים ביקור של 4 דקות אם בכלל תכנסו בתקופת העומס במיוחד, אנחנו ויתרנו.

טיפ – יש אין סוף הצעות לשייט מכל המינים "והטעמים" (כולל שיט פרטי, העלות בהתאם..) אז למי שרוצה מסביב לאי כולל עצירות מצרף לינק אחד אבל יש בלי סוף.. שייט בקאפרי. בערב (שחזרנו לאמלפי) הזמנו מקום לפיצה הטובה באזור Pizzeria Donna Stella חובה!!! אם יש לכם עוד ימים/זמן קפצו ל- Fiordo di Furore בין אמלפי לפוזיטנו רק שימו לב שאין שם חנייה, הייתי מבקר באי Ischia שידוע במרחצאות וספא, סלרנו שהזכרתי וסורנטו כי אתם כבר באזור…

טיפ – טיולים באזור – See Amalfi Coast Official web site – Private tours, excursions from ports and transfers in Italy viaseeamalficoast.com

טיפ – לאוהבי הקינוחים Sal De Riso – Best Pastry Minori

נאפולי

חזרה לנאפולי, במונית תעלה לכם 130 אירו מאזור אמלפי, אנחנו חזרנו במעבורת (בהזמנת הכרטיס לא לשכוח להוסיף תשלום למזוודות..)
הדעות חלוקות לגבי העיר, חלק אוהבים חלק פחות, לדעתי יש לה את הקטע שלה הצעקני, בוטה, אותנטי יותר אבל על טעם וריח…
למי שרוצה ללון בעיר ממליץ בחום על מלון Hotel Matilde – Lifestyle Hotel, נמצא המיקום מושלם בקצה של רחוב טולדו סמוך לקפה הנפוליטני המפורסם גמברינוס. טיילו באזור "הישן" Centro Antico נסו פיצה מטוגנת, כמובן טעמו ספוליאטלה (בכמה טעמים, ממליץ על לימון וגם פיסטוק), עצרו לקפה בעמידה עם באבא ספוגת רום אצל Professor's coffee, ניתן לתאם סיור אוכל או סיור אתרים למי שמעדיף, קחו בחשבון שחם מאוד בקיץ והולכים לא מעט… ניתן לשלב גם טיול לחורבות פומפיי והר וזוב הר הגעש.

הפיצות הטובות ביותר בנאפולי:

אווטלט בנאפולי – שווה:

• La Reggia Designer Outlet

מה לעשות בנאפולי:

• לקחת פוניקולר לנקודות תצפית על העיר.
  • גלריית אומברטו – Galleria Umberto
  • קסטל נואובו Castel Nuovo
  • כיכר פלבישיטו – Piazza Del Plebiscito
  • כנסיית סן פרנצ'סקו די פאולה (Basilica San Francesco da Paola)
  • טיילת סנטה לוצ'יה – Lungomare Santa Lucia
    קאסטל דל'אובו – Castel Dell'ovo
  • להתחיל ממפיאצה דאנטה (Piazza Dante וללכת עד פיאצה טריסטה אי טרנטו (Piazza Trieste e Trento) עם מזרקת הארטישוק.
  • קתדרלת נאפולי – Duomo di Napoli
  • הכנסייה הראשית של העיר
  • לפיאצה סן דומניקו מג׳יורה (Piazza S. Domenico Maggiore) ברים ומחיי הלילה.