טיול באוסטריה בקורונה – עם רכב שכור מוינה ועד פלכאו

חזרנו מאוסטריה המהממת כמו תמיד, ועכשיו תורי לתרום. אנו מחוסנים/מחלימים. יציאה מהארץ הייתה מאוד קלה. טופס רישום לפני היציאה + תעודות התחסנות/ החלמה מודפסות. בכניסה לוינה בשדה ממש בדקו את התעודות עם שמות ומספרי דרכון. זאת הייתה בדיקה הכי מקיפה של התעודות. ברוב מקומות באוסטריה רק שואלים אם יש אישור קורונה.

במאוד מעט מקומות ביקשו גם לראות את התעודות אבל רק בדקו שיש שמות שונים וזהו. ברב המקומות מבקשים להירשם או בצורה דיגיטלית על ידי סריקת בר קוד ומילוי פרטים או פיזית על טופס.

במקומות פתוחים ומסעדות ופארקי מים (אלו שאנו היינו) לא נדרשת מסיכה. בחנויות, סופרים ותחבורה ציבורית כן נדרשת מסיכה.

השכרת רכב באוסטריה

מי שמגיע לאוסטריה לראשונה ושוכר רכב – ברוב הרכבים היום יש גי פי אס אבל באנגלית. מי שרוצה יכול להשתמש בוייז. עובד מצוין רק צריך על ההתילה לשנות שפה לעברית ולפחות מנוי לכל הכבישים.

זאת פעולה פשוטה מאוד, וייז שואל אם לעשות מנוי וצריך לענות כן. אחרי שעונים כן נפתחת רשימה של כבישים צריך לסמן את כולם. מדובר בכבישי אגרה אבל ברב חברות השכרת רכבים יש מדבקה שהיא מאפשרת כניסה לכבישי אגרה בלי תשלום נוסף. ללא סימון של כבישים וייז ייקח אותכם בדרך ארוכה בהרבה. אל תדאגו שתחויבו על כביש אגרה ללא ידיעתכם. בכבישים שלא כלולים במדבקה יש עמדות תשלום שאי אפשר לפספס.

מלונות באוסטריה

מקום לינה מומלץ: OFENTÜRL alpine living & alm  מקום מושלם בפלכאו

מלון Wandl בוינה מאוד מומלץ!

מהלך הטיול

אנו נחתנו בוינה ונסענו לכיוון של אבטנאו. זאת דרך ארוכה של כ- 4 שעות ורצוי "לשבור" אותה עם עצירה. אנחנו עצרנו בלינץ וגם אכלנו בה את ארוחת הערב שלנו במסעדה: Angus Downton (זה קישור) מסעדה מצוינת. יקרה אבל שווה את זה.

לינה: מטיול הזה הבנתי כמה חשוב שמקום לינה יהיה קרוב ליציאה לכביש מהיר. כבישים באוסטריה לא מוארים ויש הרבה שעוברים באיזור של הרים. נהיגה בלתי אפשרית בשעות של חושך ודי קשה גם בשעות של יום. פעם הקודמת שלנו באוסטריה היינו בפלכאו ממש דקה מכביש מהיר. הפעם ישנו באבטנאו בקצה של הכפר וכל פעם בשביל לצאת או לחזור לצימר היינו פשוט נלחמים בכביש.

לכן שימו לב. דבר נוסף: מכונת כביסה או שירותי כביסה. אוסטריה מאוד לא יציבה מבחינת מזג אוויר. בבוקר גשם בערב חם ולהפך. משתמשים בהרבה בגדים ואם לא רוצים לקחת חצי בית לטיול חייבים שיהיו שירותים של כביסה במקום בו לנים.

אטרקציות באוסטריה

אנחנו טיפוסים שלא אוהבים לרוץ ולכן קבענו 2 אטרקציות ליום ולא יותר.

• באיזור בהרים הכל נסגר בסביבות 17.00.
  • מעדיפה להינות ממקום במקום לסמן וי שראיתי.

ערב אפשר תמיד לסגור באיזו תרמה הן היחידות שעובדות עד מאוחר. אנחנו הכי אהבנו את טרמה אמדה, מרחצאות בבאד גסטיין ופארק מים מטורף בבאד שאלרבאך (קישור לאתר).

מערות קרח היינו גם בזאת שבוורפן וגם בזאת שבאתר תצפית 5 הצבעות. בוורפן העליה והמערה עצמה הרבה יותר קשות. מלא מדרגות בחושך וקור. עליה עד לפתח של מערה גם קשה. מתאים לאנשים ללא מגבלויות, לא מתאים לעגלות. אני באופן אישי אהבתי הרבה יותר את זאת שבתצפית 5 האצבעות גם היא מוארת יותר וקלילה יותר, מסלול עצמו קצר יותר אז לא מספיקים לקפוא עד לסיום המסלול (קר בפנים וחייבים בגדים חמים).

מכל התצפיות שהיינו קפרון וסנט וולפגנג הכי יפות בעיניי אבל חייבים להגיע רק ביום יפה ללא עננים. לא נכנסת לאתרים שעשינו, יש מלא מידע בקבוצה. שימו לב באיזור של זלצבורג (הכוונה לא לעיר עצמה) מטבחים במסעדות נסגרים גג ב-21.00. ואם תכננתם ארוחת ערב אחרי מרחצאות רב הסיכוי שתשארו רעבים (מניסיון מר).

מסעדה נוספת שאהבנו: www.hoagascht.at מושלמת בפלכאו.

בדרך חזרה לוינה תעשו עצירה באחד הכפרים בעמק ווכאו. כל העמק נראה כמו פרובנס צרפתי מהמם. פשוט לחנות את הרכב ולטייל וכמובן להיכנס ליקב.