טיול עם רכב באוסטריה 6 ימים כולל מידע מפורט על מסלול ומצב הקורונה

חזרנו בשבוע שעבר מטיול ספונטני של 6 ימים באוסטריה. אנחנו זוג גברים ללא ילדים, וזו הפעם השנייה שאנחנו מטיילים במדינה המדהימה הזאת, שמרכזת הרבה ממה שאנחנו אוהבים – נופים ציוריים, טיולים רגליים, כבישים נוחים ויפים לטיול רכב, ואטרקציות מלאות אדרנלין, כמו רכבלים (גייסנו הרבה אומץ לעלות עליהם אחרי האסון באיטליה) ומגלשות הרים.

הפעם החלטנו לחזור לטיול ממוקד במקומות שהכי אהבנו באזור האגמים, ובכמה יעדים ואטרקציות שלא הספקנו לעשות בפעם הקודמת (בעיקר כי אז התמקדנו במה שכלול בכרטיס זלצבורג). על האוכל אין מה להרחיב, כי הוא לרוב מאכזב, וכמעט כל מסעדה בישראל טובה יותר לדעתי (רק חבל שאנחנו לא קיבלנו קצת מהנופים שלהם).

קורונה באוסטריה

יוני של סוף הקורונה – פרסמתי פוסט מסודר עם הנחיות לתקופת הקורונה (לחצו כאן לכתבה), אבל בקצרה אני אכתוב שמי שיכול – שינצל את ההזדמנות החד פעמית הזאת לטייל עכשיו באוסטריה בלי תיירים, בלי תורים, ובמחירי טיסות ומלונות משתלמים במיוחד. נראה שאוסטריה פשוט משוועת לתיירים כרגע, אבל היא מאפשרת רק למספר מצומצם של מדינות להיכנס ללא בדיקה וללא בידוד, וישראל היא אחת מהן.

בכל אתרי התיירות היו אקסטרה נחמדים (בקרירות האוסטרית כמובן), ובחלק מהמקומות הכי פופולאריים טיילנו פשוט לבד (כמו במגלשת הרים באבטנאו שבה לא היינו צריכים להאט אפילו פעם אחת בגלל איזה ילד שעצר בדרך, או ברכבל בגמונדן שבו היינו לבד בגונדולה הענקית).

מזג אוויר באוסטריה ביוני

זכרנו שקר באוסטריה, ומסתבר שממש טעינו כשלא הבאנו מספיק בגדים קצרים. בכל הטיול הסתובבנו עם חולצה קצרה ומעיל קל בתיק, כולל בפסגות הגבוהות ביותר. ביוני השמש שוקעת בתשע בערב ויש אור עד עשר, אז אפשר לתכנן ימי טיול ממש ארוכים (אבל, כמובן שהשמש המאוחרת לא מפריעה לאוסטרים המנומנמים לסגור כרגיל את כל האטרקציות בחמש-שש, את החנויות בשש-שבע ואת המסעדות מחוץ לערים הגדולות בשמונה-תשע).

השכרת רכב באוסטריה

שכרנו רכב אוטומטי דרך אופרן (יש 13% הנחה בטלפון למחזיקי כרטיס אשראי מקס). בחרנו בקטגוריית "קומפקט" של חברת באדג'ט, ופינקו אותנו במיני קופר שחורה ומהירה שהייתה פשוט כיף טהור. רצו לשדרג אותנו לג'יפ סיאט אטקה וויתרנו על ההצעה, אוהבים מיני.

מלונות מומלצים באוסטריה

את רוב הלילות עשינו במלון Sporthotel Wagrain, מלון סקי גדול ונוח ליד פלאכאו. החדר גדול ונוח כולל מרפסת, יש חדר כושר ענק עם נוף להרים, שיעורי ספינינג ואירובי, בריכה מחוממת, בריכה חיצונית, מתחם סאונה גדול, בר ושירות השכרת אופניים בחינם. הארוחות היו סבירות. בבוקר ירקות, פירות, גבינות, נקניקים, לחמים טריים וחביתות שעושים במקום. בערב הייתה ארוחת 4 מנות, שחלק מהן היו טובות (במרקים הם טובים האוסטרים) וחלק מאכזבות מאוד (אולי די כבר עם התפו"א המבושל והריבה, תתקדמו).

למידע נוסף על המלון ספורט הוטל לחצו כאן

לפני הטיסה קיצרנו טווחים לוינה, וישנו בלילה האחרון במלון Henri – מלון בוטיק קטן ומגניב בוינה בעיצוב רטרו ושירות מעולה, שממוקם בשכונה טרנדית במרחק הליכה קצר לאתרים המרכזיים של וינה. יש למלון חניון בתשלום, וזה היה לנו נוח מאוד להחנות שם את הרכב.

למי שיש בעיית נגישות – שימו לב שהלובי דורש טיפוס של כמה מדרגות, אבל במלון יש מעלית.

למידע נוסף עלך המלון הנרי לחצו כאן

תכנית הטיול באוסטריה

לא כולל היום הראשון של הטיול שבה טסנו לוינה ונסענו למלון, והיום האחרון שבו טסנו חזרה מוינה.

יום 1

התחלנו את הבוקר ברכבל של Wagrain. הנוף ממנו ירוק ויפה, ובפסגה נשאר עוד קצת שלג שאפשר ללכת עליו ולהשתעשע איתו (אני עדיין לא מבין למה אין שם מזחלות כמו בחרמון. תביאו איזו שקית ניילון להתגלש כמו פעם). יש שם הרבה אטרקציות לילדים כמו מגלשות, מתקני טיפוס, גשרים ועוד.
משם המשכנו לאגם Jägersee, אגם יפהפה שמוקף בפסגות מושלגות, וששוחים בו ברווזים וברבורים כמו באגדות. טיילנו מסביב לאגם וישבנו במסעדה המצוינת לאכול שניצל דק וטעים ולשתות בירה.

משם נסענו למגלשת ההרים הארוכה של Abtenauer  מסלול של יותר מ-2 ק"מ של ירידה מלאת אדרנלין בין כרי דשא, פרות ונוף להרים. היתרון פה הוא שעולים ברכבל סגור ובטיחותי.
קינחנו בטיול בהאלשטאט המפורסמת שאליה חזרנו גם הפעם, כולל עליה בפניקולר לנוף המהפנט מעמדת התצפית התלויה באוויר.

יום 2

התחלנו את היום בנקיק ליכטנשטיין שנפתח מחדש לאחד שיפוץ ארוך. המסלול יפה ונוח, יש הרבה מים במפל ובנהר גם בקיץ, וצריך להיערך להמון מדרגות בדרך.
משם המשכנו למגלשת הרים Keltenblitz – מגלשה מהירה מאוד וארוכה, שהעלייה אליה ברכבל סקי פתוח. התצפית מהפסגה היא אחת היפות ביותר, וכדאי לעצור לאכול משהו במסעדה לפני שמתגלשים.
משם המשכנו לטיול בעיר העתיקה של זלצבורג ולבדיקת קורונה במרכז העיר.

יום 3

פתחנו את הבוקר בטיול אופניים באזור וואגריין. אחרי ארוחת הבוקר נסענו לפסגה של Superpark Dachstein, כולל הגשר התלוי והמדרגות לשום מקום. זו כנראה באמת אחת מנקודות התצפית הכי מרשימות באוסטריה, כשבכל נקודה שאתה מסתכל עליה יש הרים מושלגים ולמטה המון ירוק. בטיול הקודם עשינו את תצפית 5 האצבעות, ובאמת קשה להחליט איזו מהן עדיפה, אז מה שלא תבחרו יהיה מעולה. מיותר לעשות את שתיהן לדעתי באותו הטיול.

משם המשכנו לטיול בסנט גיליגן, שם זכינו לראות משפחה של ברבורים על גדות האגם (צירפתי את הסרטון). עלינו ברכבל לנקודת התצפית שממנה רואים מספר אגמים יחד. שימו לב, שהרכבל אמנם משופץ, חדש ומתוקתק, אבל לא מיועד לבעלי לב חלש. הדרך מאוד ארוכה, יש המון עמודים שצריך לעבור בדרך, והקרון כולו שקוף באופן שממש מבליט כמה גבוה אתם תלויים באוויר.
סיימנו את היום בטיול בסנט וולפגנג, שהיא פשוט אחת מהעיירות הכי יפות ורומנטיות באוסטריה.

יום 4

התחלנו את היום ברחצה באגם Attersee, יחד עם הרבה אוסטרים ורדרדים שהשתזפו בדשא על גדות האגם, ועוד כמה ברבורים שניסו לקבל משהו לנשנש. משם המשכנו לרכבל Grünbergseilbahn Gmunden שיוצא מגדות האגם Traunsee. זה רכבל גדול, מהיר ויציב (הוא תלוי על שני כבלים יחד).

הנוף מפסגת ההר היה פשוט מרהיב, ויש הרבה אטרקציות בפסגת ההר שכדאי להקדיש להן כמה שעות ולקנות מראש כרטיס משולב. יש מסלול הליכה בגשר אינסופי של קילומטר שנבנה מעל צמרות העצים, שכל נקודה בו דורשת צילום. משם המשכנו למגדל העץ הגבוה, שהטיפוס עליו אורך לפחות רבע שבע, והירידה ממנו היא במגלשה מגניבה (ולא מפחידה) שמסיימים בכמה שניות.

משם המשכנו למגלשת ההרים שצמודה לרכבל (בתשלום נוסף), שהיא אמנם לא הארוכה ביותר, אבל בהחלט אחת המהירות שעשינו וכייפית במיוחד.
מגמונדן נסענו ישירות לווינה, ויצאנו לבלות בלילה האחרון לפני הטיסה.

לסיכום

היה כיף לגלות את אוסטריה מחדש אחרי הקורונה, ומומלץ לנצל את העובדה שהתיירים עדיין לא חזרו ושהמחירים ממש סבירים. אל תפחדו מכל הבירוקרטיה של הבדיקות, זה די פשוט ושווה את זה. אין על המדינה הזאת ואין על הנוף של האלפים. אנחנו בטוח עוד נחזור שוב.