טיול 2 חברות בירדן (עקבה) בחודש יולי – חופשת בטן גב עם גיחה לפטרה

סיכום טיול לירדן: וואוו! שילוב של חופשת בטן גב מושלמת + נופים ואתרים עוצרי נשימה. המטרה הייתה: להצטלם בפטרה. באתי בלי ציפיות ועם הרבה חצאיות.

מוזמנים לעקוב אחרי קטי באינסטגם  – לינק תמצאו כאן.

בגדים: שימו מה שבא לכם לאף אחד לא אכפת, עצם היותכן נשים יגרום להם לנעוץ מבטים גם אם תהיו לבושות בגולף.

ביטחון בירדן:

לכל המפחדים למיניהם.. אנחנו היינו שתי בנות צעירות ושבריריות וחזרנו שלמות. אין פחד בכלל, יש אבטחה מטורפת בכל מלון, בדיקת תיקים והכל. מעבר לזה שאנשים בכלל לא מבינים שאתם מישראל, אין להם מושג בכלל שהשפה שדיברנו היא עברית. חשבו שאנחנו הכל חוץ מישראלים.
הדבר הכי חשוב: הירדנים הכי נחמדים שפגשתי מעולם! תתכוננו ליחס של מלכים.

מעבר גבול לירדן:

קליל לגמרי, הגענו ב- 12:30 יום חמישי לא היה איש בתור, לאחר בדיקת דרכונים ובידוק חיכה לנו חסן הוא מכיר את כולם ונותן כיפים לכל השומרים.. הרגשנו VIP.

מהגבול הוא לקח אותנו למלון בהסעה (10 דק נסיעה).
*חייבים לעבור בליווי סוכן! לא ניתן לעבור עצמאית.
אנחנו נעזרנו בלואיס דואג לכל הישראלים – 053-520-5806

כסף וקניות בירדן:

אין מה לקנות בעקבה חוץ מתבלינים, בגדי שוק וצמידי חרוזים. בזבזנו כל אחת ₪500-600 בכל ה- 3 ימים על אוכל שתיה וקניות (ובאמת שחיפשתי על מה לבזבז).

בעיר עצמה ממש זול (70₪ ארוחה ענקית לזוג), במלון ממש יקר (80₪ לפיצה אישית). *מוצרי חשמל ממש ממש זולים.

מיקוח: אתם רוצים לקנות משהו? במיוחד בפטרה.. תתכוננו להתמקח וכדאי לכם לדעת לעשות את זה טוב. הליכה עם גמל התחילה מ-60 דינר וירדה ל-15, זה מלא כסף תהיו עקשנים. (225₪ הבדל!)

מלונות 5 כוכבים מומלצים בעקבה

יש 2 מלונות מומלצים בעקבה Kempinski ו- Al manara. אנחנו לקחנו את קמפינסקי והוא מלון מדהים. באמת שהוא כמה רמות מעל כל מלון נחשב באילת. המלונות לא מפוצצים כמו באילת ביולי אוגוסט, יש חוף פרטי, בריכת אינפיניטי ותמיד יש מיטות פנויות.

תקחו ארוחת בוקר!!! היא מושלמת. הסקרנות הרגה אותנו והלכנו לחקור את אל מנרה גם.. הסגנון יותר בדואי יוקרתי כזה לעומת קמפינסקי שיותר מודרני.

הבריכה של אל מנרה קטנה יותר אבל המסעדה שם טובה יותר.
שניהם מאוד קרובים אחד לשני 5 דקות הליכה.

לון קמפינסקי עקבה (Kempinski Hotel Aqaba)

קליטה סלולרית: במלון קמפינסקי יש קליטה לפלאפון, לפרטנר אין. במלון אל מנרה היה גם לפרטנר. בשני המלונות יש וואיפי מעולה.

מזג אוויר בעקבה בחודש יולי:

אנחנו היינו עכשיו בסוף יולי וחם מאוד בעקבה, כמו אילת, אז זה בעיקר להיות בבריכה. בפטרה יותר נעים כי זה שעתיים צפונה.

עלויות טיול בעקבה:

• כניסה לירדן דרך סוכן זה 40$ לאדם.
  • אשרת כניסה 102₪.
  • טיול לפטרה בקבוצה עם מדריך צמוד, איסוף מהמלון הלוך חזור וארוחת צהריים 190$. כלומר יצא לנו כניסה לירדן + טיול מאורגן לפטרה 840₪ לבן אדם.
  • רכב שאוסף מהגבול למלון וחזרה 30$ למונית.
  • סה״כ לטיול של 3 ימים / 2 לילות יצא לנו 3000₪ שזה כולל הכל מטיסות, מלון ומדריך ועד אוכל
  • ובזבוזים. שמתוך זה 1000₪ זה רק פטרה ו550₪ הטיסה.

טיול גמלים בפורה, ירדן

המרות שקל לדינר:

אני מצאתי כמה מקומות שעושים המרה לדינר בבן יהודה תל אביב. לקחו לי שער של 5.066. חברה שלי עשתה המרה של שקל לדינר בתוך העיר בעקבה עצמה, לקחו את אותו שער בדיוק. מסקנה: לא משנה מה תעשו רק לא להמיר בגבול.
בנוסף חשוב לציין שרוב המקומות מקבלים שקלים! כן כן שקלים! אז תרגישו בנוח לשמור מאה שקל בארנק למקרה הצורך.

מידע חשוב:

• מה עושים בערב: שאלה טובה. העיר מתה.. היינו באיזה בר בגג של מלון הילטון, נחמד. בנוסף יש בר במלונות שלנו אבל גם שם די ריק. תהיו בג'קוזי של המלון עם איזה קוקטייל ותסיימו את הערב ב- 22:00.
  • מסקנות מהעיר: אם את בחורה שנראת סבבה הולכים לנעוץ בך מבטים בקטע אחר, לצפצף לך כל שתי דקות ולהגיד לך כל שניה: “Welcome Welcome”. בהתחלה נלחצנו ואז הבנו שאפשר להתרגל לזה.
  • עוד מסקנות מהעיר: מפחיד לעבוד מעברי חצייה! צריך פשוט לקפוץ לכביש ולקוות שלא ידרסו אותך (או לחכות שאיזה ירדני יעבור קודם ולהצטרף אליו)
  • איך ״להתארגן״: לא מצאנו.. אם תמצאו תגידו לנו. אבל טיפ קטן.. לא בודקים את הכיסים שלכם בגבול או במלון.. אז.. תסיקו את המסקנות שלכם.
  • כמה דגשים לחובבי צילום: בהתחלה שהגענו ל״אוצר״ היו מלא אנשים שישבו על המדרגות והרסו את התמונות.. אחרי איזה חצי שעה שהסתובבנו פתאום כולם הלכו ויכולנו לתפוס תמונות בלי אף אחד. אז אל תלחצו על להגיע מוקדם בבוקר או לרוץ לפני כולם.. זה בא בגלים. יש גם אופציה לתמונות עם גמלים (5 דינר) שווה!
  • מבחינת לבוש: תלבשו מה שבא לכן!! אני חשבתי שצריך לבוא צנוע (מה שלא עשיתי) אבל כשהגעתי הבנתי שלאף אחד לא אכפת.

סיכום שלושה ימים בעקבה

חזרנו מבסוטיות מהטיול ומהתמונות, אז אפשר לסכם שהטיול מומלץ ביותר ושאין סיכוי שאני חוזרת לאילת אחרי שגיליתי את עקבה.