טיול של שבועיים במצרים [שבוע בראמדן ושבוע ללא]

טוב אז חזרנו! אחרי כמעט שבועיים במצרים, שבוע עם רמאדן ושבוע בלי רמאדן – זמן לסכם.
נסענו דרך טאבה, לילה בדהאב, כמה ימים בקהיר, יומיים באלכסנדריה, יומיים בסיווה, הפלגה על הנילוס מאסוואן ללוקסור של שלושה ימים, כדור פורח בלוקסור ופינאלה של לילה לבן של רמאדן בקהיר וטיסה חזרה לארץ (ויקרה לצערי).

המלצות לחיי לילה בקהיר:

Paroh crusing – יש להם הפלגה עם בופה פתוח והופעות של ריקודים מקומיים וזה פשוט חוויה מדהימה! (450 לירה לבן אדם – קצת יקר יחסית אבל הערב הכי כיף בטיול) הפלגה של שעתיים ב-20:00 או ב-22:00 (ממליץ על 20:00) טלפון:00201063696508 ווטסאפ או שיחה.

Cairo jazz club – מועדון לילה נחמד, מאוד מערבי, אנחנו הלכנו לערב שהייתה הופעת ג'אז' מרשימה, מחירים זהים לפאב בתל אביב (כן זה המון), כניסה לאירוע הזה עלתה 100 לירה בן אדם והייתה אווירה נחמדה שלא מזכירה את קהיר המצרית. שווה להתעדכן בפייסבוק שלהם על אירועים (אובר של כ-15 דקות מ – Downtown

פייסבוק – https://www.facebook.com/cairojazzclub610

בתי קפה מסביב לתחריר – פשוט להגיע בערב ולהתחיל ללכת ברחובות הסמוכים, בערב כל הסמטאות הופכות לבתי קפה מקסימים וכולם שותים את המשקה המקומי שהוא גרגרי חומוס עם רוטב עגבניות, מעשנים נרגילה ומשחקים קלפים.

אלכסנדריה:

יעד פשוט חמוד! לקחנו רכבת מקהיר שהגיעה ליעדה בשעה איחור, לקחנו הוסטל של בחור מאסוואן שהחליט להקים הוסטל עם נוף לים בעלות מגוחכת (50 ש״ח לזוג לערב עם מקלחת משותפת), הסתובבנו הרבה ברגל בשווקים הליליים, וביום טיילנו למה שהכי מומלץ. בית הכנסת, הכנסייה שצמודה אליו שחוותה את הפיגוע הקשה, טירה וגינת מונטזה, המפרץ של קתה-ביי ועוד..

סיווה\סיוה\SIWA:

היעד הכי חוויתי בטיול ללא ספק מאוד שמחים שהגענו אליו, מומלץ בחום לא לפספס את החוויה הזאת! מה שכן גם אין כמעט תיירים שם. הלבטנו והתלבטנו ובסוף החלטנו להגיע לסיווה! לקחנו אוטובוס לילה מאלכסנדריה (160 לירה). זהו ממש שילוב של ים המלח עם עין גדי ועין פשחה, מקום עם רוח חיים אחרת מכל מה שהכרנו במצרים, גם המקום היחיד שמותר להיות בו הומוסקסואל במצרים.

עשינו טיול עם נהג טוקטוק חמוד הבן של עלי בשם פארס, בן 22 ומדבר אנגלית טובה, הטלפון שלו 01026849985. הוא לקח אותנו ל:

• ים המלח (אגם המלח)
  • בריכת קליאופטרה
  • לאי פאטנס לשקיעה.
  • ביקרנו במסעדת דגים טובה – Muhara
  • מקדש אלכסנדר
  • לקחנו ספארי ג'יפים בסהרה הצהובה בדיונות האינסופיות למעיין החם והקר המבודד של סיווה (חוויה קצת יקרה, דרוש פרמיט של 350 לירה ועוד עלות של ג'יפ אם חולקים של כ-300 לירה לאחד).

מומלץ בחום לבקר בחלק הזה שלא דומה לכלום במצרים, באמת גן עדן, יש הרבה מקומות לינה ורובם יקבלו אתכם בשמחה, בחרנו ב – Siwa inn שאירחו אותנו בשמחה עם ארוחת בוקר בעלות של 350 לירה ללילה לשניים, מומלץ להזמין דרך הטלפון או ווטסאפ ולא דרך אתרי ההזמנות. חזרנו באוטובוס לילה לקהיר שיוצא פעם אחת ביום בשבע וחצי בערב (250 לירה).

נ.ב: לפניי כמה שנים בנו דרך שמחברת בינה לבין בחרייה (נווה מדבר מפואר נוסף וגם גישה למדבר הלבן המוכר) והדרך חסומה כבר 4 שנים מסיבות צבאיות, אז חייב לחזור לקהיר בשביל להגיע לשם (סיבוב מטורף).

דרום מצרים אבו סימבל אסוואן ולוקסור:

השארנו ליעד הזה אולי מעט מידי ימים לצערי, בערך 4 ימים, והיינו שמחים שאולי קצת יותר, לקחנו טיסה קצרה מקהיר לאסוואן, התמקמנו באי על שם הפיל במקום ממש לא נחמד שהסתכל אליינו כמו אל כספומט ולא היו נחמדים בשום אופן (Abouda Guest house), נסענו לראות את הסכר High dam (כרטיס כניסה שעולה 100 לירה ופשוט מיותר, אפשר ורצויי לראות מרחוק).

נסענו בארבע בבוקר לאבו סימבל עם הסעה מאורגנת הלוך חזור, הגענו ראשונים והיינו לבד בכל המקדשים וזה היה פשוט מדהים, מקדש מהמם ושווה את הנסיעה.

Cruise la terrasse:

לקחנו קרוז של שני לילות מאסוואן ללוקסור, חוויה מדהימה לגמריי! סגרנו בערב לפניי את הקרוז דרך מונטי שהפרטים שלו מופיעים בדף אנשי קשר, 45 דולר לאחד ללילה עם 3 ארוחות ביום, הספינה הזאת ספציפית מוחזקת על ידי חברה גרמנית וכל צוות הספינה (המקומיים) מדברים גם ערבית, אנגלית וגרמנית. הכרנו שם כמה תיירים מכל העולם שליוו אותנו בימים הקרובים.

אין ספק שמאוד נח לרדת בדרך לראות את המקדשים השונים שנמצאים בין אסוואן ללוקסור כי הספינה עוצרת ממש צמוד אליהם.
מומלץ בקרוז: ללכת לשבת עם הקפטן בזמן ההפלגה, ולעלות גם לגג בהפלגה בערב לראות כוכבים יש הרבה.

המלצות לטיול של שבועיים במצרים:

כרטיסי אשראי – נסענו עם דולרים במזומן בעיקר אבל עדיין צריך אשראי לאובר וכו'. יש בעיה שכל החברות (כאל, לאומי ומקס) שנסענו איתם חסמו לנו את הכרטיס עם השימוש במצרים וזו הייתה פרוצדורה קשה לתפוס אותם, בפועל כאל נתנו את המענה הכי טוב (היחידים שהגענו אליהם דרך הווטסאפ ועשינו שיחת ווטספ!), ממליץ למי שמתכנן לקחת אובר עם ההגעה לראות שהפייפל paypal שלו עובד כי זה עבד לי כמו קסם.

להוריד VPN לפני זה בארץ לטלפון – אני השתמשתי ב-skyvpn בחינם וגלשתי לרוב על שרת של ארה"ב עבד נהדר ואיפשר לי גישה להמון אתרים ישראלים ובנקים שחסומים שם והכי חשוב איפשר לשיחות טלפון בווטספ שחסומות במצרים. (שיחות בטלגרם, פייסבוק מסנגר, אינסטגרם לא חסומות)
השיר המצרי שפשוט הם שומעים עכשיו בלי הפסקה: (שגם פופולרי בקרב ערביי ישראל) https://youtu.be/dBar4qHVMjw

כרטיס סטודנט חובה, יחסוך לכם מאות שקלים בטיול.

לנסוע בתחבורה של המקומיים והמיקרו-באסים, פשוט חוויה.

סים – עשינו כל אחד בחברה אחרת (we ו- Etisalat) וזה נתן כיסויי לכל מצרים לפחות לאחד מאיתנו.

הפירמידות של דחשור – היה לנו הרבה יותר כיף מהפירמידות בגיזה, מבודדות וכמעט בלי תיירים, ממליץ לסגור נהג מונית מראש להלוך חזור כי אין שם אובר בכלל.

מקדונלדס זה זול – אכלנו בעיקר אוכל רחוב רוב הטיול וזה היה הפינוק שלנו, ניסינו את הסניפים של אלכסנדריה, קהיר ואסוואן. אלכסנדריה ניצחה בפער באיכות. בערך רבע מחיר מהארץ תלויי בקומבינה שלוקחים (מבצע רמאדן היה אצלנו של 2 סאנדיי, 2 המבורגרים ענקיים עם גבינה ורוטב, 2 צ\יזבורגרים, 2 שתייה גדולה ו-2 צ'יפס ב-199 לירה).

עיר הזבל – כחובב תחום המחזור הפלסטיק (גם עובד בתחום) – בהחלט יעד מעניין, ממליץ פשוט לתת לנהג את היעד של St. Simon "The Tanner" Monastery שזוהי כנסייה בתוך מערה מאוד מרשימה ובדרך הוא חוצה את כל עיר הזבל (למי שלא רוצה ללכת ברגל בסמטאות הצפופות והמסריחות).

דוברי הערבית – רוב המקומיים שדיברנו איתם בערבית זיהו תוך כמה רגעים את הניב הפלסטיני שמדובר בישראל. מי שרוצה להימנע מזיהויי המקור שלו, דברו באנגלית

דיס המלצה:

עמק המלכים – היינו ביום עם הרבה מאוד תיירים ובאמת שציפיתי ליותר. מתוך עשרות קברים, מקבלים גישה רק ל-3 במחיר כניסה ואם אתם רוצים להיכנס לנוספים צריכים לשלם והרבה (למשל 1000 לירה לבן אדם לקבר של תות אנח אמון ואין הנחת סטודנט), בחרנו שלא להיכנס לקבר שלו (אולי קצת מצטערים על זה בדיעבד), אבל הקברים הפתוחים מכוסים בהרבה פלסטיק ששומר על הציורים ומלאים בתיירים (לפחות שאנחנו היינו).

לא לישון באי באסוואן – אי כפרי חמוד שקט קטן, אבל הוא לא נגיש, יש מעבורת משש בבוקר עד חצות בכמה לירות בודדות אבל לדעתי עדיף לטייל בו ולא לישון בו.

MALL OF ARABIA – הקניון הכי נחשב בקהיר, נמצא בשכונת השישה באוקטובר (על שם מלחמת יום כיפור) שהיא שכונה יחסית מהאמידות בקהיר. קניון ענק מאוד ומאוד מרשים אבל פשוט לא מצרים ולא מה שאנחנו מכירים במצרים ומחירים מערביים לגמריי. אומנם היה נחמד לראות את קהיר המערבית בדרך לשם, נמצא מאוד רחוק מהאיזור המתוייר הרגיל.

רשימת חלק מהיעדים שהיינו בשבועיים במצרים:

• Mortuary Temple of Hatshepsut
  • Colossi of Memnon
  • Medinet Habu

תודה ל- Aya Hussein, דוברת העברית מקהיר שליוותה אותנו ביום טיול מעניין! תודה לשותפתי האדירה למסע של שבועיים במצרים עדי ניזרי!