טיול באלבניה – שבועיים עם אחותי, מת'ת' ועד קסמיל בתחבורה ציבורית

אלבניה מהממת ביופייה, האלבנים אנשים מדהימים וחמים. בכל מקום התקבלנו באהבה.
טיילנו שלוש בנות ובכל מקום שהיינו בו הרגשנו בטוחות וטיילנו בכיף.

המסלול באלבניה:

שקודר (לילה 1) – ת'ת' (3) – וולבונה (1) – קומאן – טיראנה (2) – ג'רוקסטר (1) – קסמיל (3) – ולורה (2) – טיראנה (1)

להלן כמה תובנות וטיפים מהטיול שלנו:

1. התניידנו בתחבורה ציבורית, במוניות ובטרמפים כל הטיול – היה מאד נוח והגענו לכל מקום שרצינו.
  2. מוניות – פעמיים שעברנו עיר עם מונית רצו להוריד אותנו בכניסה לעיר ולא במקום הספציפי שביקשנו בתחילת הנסיעה. צריך להתעקש על זה. במרכז ובדרום התמקחנו על מחירי הנסיעה משום שהרגשנו שקיבלנו "מחיר תיירים".
  3. מחירי האוכל זולים מאד!! – אף פעם לא הגענו ליותר מ90 ש"ח לארוחה לשלושתינו יחד (כולל טיפ). בדרך כלל שילמנו חצי מזה.
  4. קפה – תביאו את הקפה שאתם אוהבים מהבית! סבלנו ממחסור בקפה טוב (לטעמנו כמובן) כל הטיול. בולורה ובטיראנה כבר היה יותר טוב.
  5. מים – בנוסף למים מינרלים (שמאד זו לקנות) שתינו גם מי ברז בגסטהאוסים ובמסעדות. הכל עבר בשלום.
  6. ת'ת' – יפה כמו שנכתב וצולם בהרבה מקומות, ובמציאות אף יותר. ניתן להגיע לתחילת המסלול של עין הכחולה דרך ג'יפ/וואן – נסיעה של כחצי שעה שחוסכת הליכה של שעתיים-שלוש (להערכתי). מהנקודה שבה הג'יפ עוצר יש הליכה של כ-30-40 דקות עד לעין. ההליכה לא קשה בכלל. לנו היה קשה בהלוך כי הלכנו בשעות הצהריים כשהיה 36 מעלות. בנקודה בה הג'יפ עוצר יש בריכה צלולה מהממת לא פחות לדעתי, כך שמי שלא יכול ללכת עד העין יכול פשוט לרדת מהג'יפ וליהנות מהבריכה הצלולה (שמימיה קפואים טיפה פחות מהעין).

עוד טיפים חשובים:

1. הטרק מת'ת' לולבונה – הטרק לא קשה מבחינת תוואי השטח אבל ארוך מאד. לנו לקח בערך 9.5 שעות להגיע לתחילת ולבונה, משם לקחנו טרמפ לגסטהאוס שהזמנו. הלכנו בקצב איטי יחסית ועם הפסקות קצרות.
  2. ולבונה – ההסעה מולבונה ל- Fierza (משם לוקחים מעבורת/סירה לקומאן) יוצאת מתחת למסעדה המרכזית בכפר. יש אפשרות להזמין כרטיסים מראש לנסיעה אבל אפשר גם שלא. ההסעות עובדות על מתכונת של מוניות שירות – מתמלאות ויוצאות. מחיר נסיעה 700 לק.
  3. ג'ירוקסטר – עיר עתיקה ויפה. שימו לב שאתם ישנים בחלק הגבוה של העיר-זו העיק העתיקה והמיוחדת. יש שם בזאר נחמד ומסעדות. משם גם עולים למצודה.
  4. קסמיל – עיירת חוף מקסימה. מלבד החופים המדהימים נהננו להסתובב במרכז העיירה בערב.
  5. ולורה – ביום העיר משעממת נורא ובערב תוססת מאד – גם ברחוב הראשי בעיר (מקו הטיילת פנימה) וגם בטייל עצמה. המון מסעדות והמון אנשים. לגבי החופים – מאמצע הטיילת מתחילים חופי הרחצה. החופים חוליים עד אזור המנהרה להבנתנו. מאחרי המנהרה החופים עם אבנים וצלולים ביותר!

טיראנה:

המלצה חמה על מספרה שהסתפרנו בה שלשותינו ונמצאת במרכז העיר- Newold. הספרים מקצועיים ביותר ולקחו לנו רק 1000 לק!! (32 ש"ח) על תספורת + פן. נהננו להתפנק לפני החזרה לארץ.