טיול יום לעמק ואכאו (Wachau) – להכיר את פנינת אוסטריה ביום אחד מרתק הכולל שייט

טיול יום לעמק ואכאו ושייט על הדנובה.

טסנו לוינה ל-4 ימים והחלטנו שאנחנו רוצים גם לצאת לטיול מחוץ לעיר ולהכיר את האזור. לאחר חיפוש ברשת והשוואות בין המחיר הטוב ביותר לתמורה שנקבל החלטנו לבחור בחברת Vienna Sightseeing. ובטיול יום הכולל שייט לעמק ואכאו המרהיב – אורך הטיול באזור ה-9 שעות.

כבר מהרגע הראשון שנרשמנו לטיול הרגשנו שאנחנו בידיים טובות וקיבלנו את כל המידע הסופר מפורט למייל, כולל המסלול, שעת מפגש וכו..

בשעה 8:45 הגענו לנקודת המפגש ליד בית האופרה של וינה ושם חיכה לנו אוטובוס ונציגה של החברה, הכל תוקתק במהירות ובשעה 9 בדיוק יצאנו לדרך באוטובוס גדול ומרווח. הטיול היה בשפה האנגלית אך ניתן גם לבחור בשפות אחרות ספרדית או צרפתית והמדריך היה סופר נחמד וידען.

*חשוב מאוד לקחת אתכם את תעודת המתחסן או בדיקת קורונה שלילית מפני שהם בודקים זאת לפני היציאה.

את הטיול מתחילים מבניין האופרה, ובמהלך הדרך אל היעד הראשון המדריך מספר על מה שאנחנו רואים מסביב ועל ההסטוריה של אוסטריה ווינה בפרט, ככה שמשעמם לא יהיה. הנופים בדרך מרהיבים וכוללים שילוב של נוף עירוני וטבע מרהיב ביופיו.

למידע מפורט על תוכנית הטיול לחצו כאן

עצירה ראשונה ווכאו

לאחר בערך שעה נסיעה הגענו לנקודה הראשונה וזאת העיר או יותר נכון עיירה בשם ואכאו (Wachau) וואו כמה שיפה זה היה! טרסות של כרמים לצד נהר מופלא וכל זה בצמוד לעיר עתיקה וקסומה עם חנויות של מזכרות, בתי קפה ואמנות.

העצירה היא לשעה וחצי ככה שיהיה לכם המון זמן לטייל, לשתות קפה ולהצטלם בלי סוף.

עיירה בשם שפיץ ויצאה לשייט

לאחר מכן המשכנו לנקודה הבאה וזאת העיר שפיץ. בהגעה אליה עשינו סיור קצר בעיירה ובה מזרקה בשם ״ירושלים״ מה שהפתיעה אותי מאוד. המדריך חילק לכולנו כרטיסים לשייט של שעתיים לעיר Melk ויצאנו לדרך. הספינה מאוד גדולה (דו מפלסית) עם מסעדה בה תוכלו לאכול אוכל אוסטרי מעולה ואל תוותרו על השטרודל שלהם  – היה טעים ביותר!

*ההפלגה איטית מאוד.

במהלך השייט תראו נופים קסומים של טבע, עיירות, מבצרים וכנסיות. ניתן לשבת גם בחוץ על הספספים או ליד השולחנות. אנחנו בכל אופן ישבנו בפנים ליד החלון וכל כמה דקות יצאנו לצלם.

עצירה שלישית העיירה עם הכנסייה מלק

לאחר שעתיים הפלגה הגענו למזח ושם עלינו על האוטובוס ונסענו לכייוון הכנסיה הענקית (Melk Abbey) אשר עומדת על ראש הגבעה ובתחתית שלה העיר העתיקה מלק קסומה!

כאן נתנו לנו שעה ומשהו זמן חופשי לטייל אותו ניצלנו לטיול רגלי בעיירה וקניית קפה ועוגה מעולה במאפייה, אנחנו מאוד ממליצים לאכול באונייה ולא לבזבז זמן על ארוחת הצהריים במסעדה של הכנסייה או בעיר.

לאחר שסיימנו את הטיול בעיר חזרנו לנקודת המפגש ושם הגיע מדריכה מקומית ואיתה עשינו סיור מודרך בין חדרי הכנסייה. הסיור היה מאוד מעניין ולמדנו על המקום שתכלס לא רק היה כנסייה אלא יותר סוג של מלון לאצולה האוסטרית.

בסוף הסיור יוצאים למן מרפסת ממנה ישנו נוף מרהיב על ההרים והעיר למטה. לאחר מכן עוד עוברים בספרייה של המנזר ונדהמתי לגלות שיש שם ספרים ב-3 שפות אוסטרית, אנגלית ועברית להפתעתי הרבה..

לאחר מכן היה זמן פנוי בכנסיה ולטייל בגנים המאוד מטופחים שלה.

חזרה לוינה

במהלך הנסיעה המדריך המשיך לספר על ההיסטוריה של וינה ואוסטריה ועל ההווה. בנוסף היא סיפר מידע חשוב כמו איפה לאכול, באיזה מוזיאונים כדאי לבקר והטיפ הכי חשוב היה שניתן להגיע שעתיים לפני לבית האופרה ולקנות כרטיס במחיר של 5-10 יורו לאופרה או בלט!

את הטיול סיימנו באזור השעה 18 בערב בבית האופרה ככה שבדיוק היה זמן ללכת ולקנות את הכרטיס המוזל למופע באותו הערב.

אנחנו מאוד ממליצים לקחת אתכם בטריה נוספת לטלפון או מטען (באוטובוס ישנם שקעים) שכן אתם תעשו המון סרטונים ותמונות. אם אתם טסים בסתיו או בחורף יש להתאים את הלבוש בהתאם כי כבר קריר.

לסיכום:

אם אתם מגיעים לוינה, אל תוותרו על הטיול הזה! הנופים מאוד שונים ממה שתראו בעיר וההדרכה היא סופר מעניינת.
אם אתם מתלבטים להשכיר רכב או לצאת לטיול יומי מודרך, אנחנו ממליצים לוותר על הרכב שכן המחירים של הרכבים לא זולים כלל ואין טעם לנסוע במקומות לא מוכרים אם ניתן לעשות את זה בקלות עם טיול באוטובוס ממוזג מפנק וגם להכיר אנשים נוספים בדרך.