ליטא עם ילדים 9 ימים – טיול משפחתי עם רכב שכור

ליטא עם ילדים הרכב: 2 מבוגרים ו-2 ילדים (6 ו- 4.5)

נחתנו בוילנה בשבת בטיסה ישירה של חברת וויז אייר. שכרנו רכב ויצאנו לדרך.

כיוון שהילדים שלנו קטנים העדפתי לשכור דירה בלב העיר העתיקה כדי לקצר מרחקי הליכה ולא להסתמך על חיפוש חניה בתוך העיר.

מסלול 9 יום ליטא עם ילדים:

יום א' – טיול בוילנה, מנוחה קצרה בחדר, עליה לתצפית מגדל גדמינו ולתצפית The Three Crosses. כל היום נעשה ברגל – לשמחתי הילדים שרדו את זה.

יום ב' – Europa park (פארק הפסלים בטבע) – מאוד נהנינו – העברנו שם חצי יום. לאחר מכן גיחה קצרה לגנים הבוטניים – פארק יפה אבל לא יותר מזה – לא ממש הרגשנו את החלק הבוטני.

יום ג' – סיור קצר באזור בלמונטס – נראה מקסים. נסיעה לטרקאי – המבצר בטרקאי מרשים מאוד וגם הילדים מאוד התלהבו. כל האזור סביב הטירה מאוד יפה ונעים. למי שיש זמן הייתי ממליצה לתכנן בילוי של יום באזור כולל רחצה באגם ואולי השכרת סירת פדלים. משם המשכנו לדרוסקינינקאי.

מלונות מומלצים בוילנה

דרוסקינינקאי

גם בדרוסקינינקאי שכרנו דירה חמודה מאוד במרכז העניינים. בגדול די התאכזבתי מדרוסקינינקאי – יש קצת הרגשה של מלכודת תיירים – אפילו בסופר יקר יותר.

יום ד' – פארק המים – חביב. הילדים התלהבו אבל הרגשתי שאולי עם ילדים בגילאים האלה המקום לא מצדיק את העלות. אנחנו לקחנו כרטיס ל- 4 שעות. שמעתי שיש פארק מים יותר קטן באזור וילנה – אולי עם ילדים בגילאים האלה זה היה מספיק.

יום ה' – לאחר התלבטות קצרה ויתרנו על Uno park (פארק חבלים אתגרי), גם כי היה מזג אוויר לא אופטימלי וגם כי לילדים שלנו זה פחות התאים, ונסענו לראות פסלי עץ של אמן מקומי. מאוד נהננו – מומלץ (ילדים עד גיל בית ספר נכנסים בחינם – באופן כללי בליטא ברוב המוזיאונים או התצוגות ילדים עד גיל בית ספר נכנסים בחינם).

מלונות בדרוסקינינקאי

• Reabilitacijos centras Upa – מלון ארבע כוכבים במיקום מצויין – הכי טוב שמצאנו בעיר.
  • Goda Hotel & Spa – מלון ספא עם אחלה ארוחת בוקר.
  • Lima – בית פרטי גדול מאוד במחיר נמוך, מתאים למי שמטייל עם המשפחה.

אזור אוטנה

משם המשכנו לצימר ששכרנו באזור Utena (כמה דק' מהעיר). שם בילינו את 3 הימים הבאים. טיילנו ביערות של הפארק הלאומי, נכנסנו למים הקרירים של האגמים, עלינו לנקודות תצפית יפות ובעיקר ספגנו שלווה וטבע.

ביום האחרון שלנו נסענו לריגה משם טסנו חזרה. בדרך לריגה עצרנו להתרעננות בעיירה שנקראת Birzai – יש שם טיילת חביבה סביב אגם וארמון מרשים (שלא נכנסנו לתוכו).

כל אחר הצהריים טיילנו בריגה כולל סיור תיירותי מוסע קצר (לא בדיוק אוטובוס ולא רכבת ילדים אלא משהו באמצע). ריגה מהממת ביופיה ובהחלט נחזור אליה בטיול אחר.

סיכום

בסה"כ הייתה זו חופשה של 9  ימים מושלמים בליטא עם ילדים.