טיול לצפון יוון וחבל זגוריה 8 ימים (חודש יולי) – כולל המלצה להשכרת רכב ביוון

התחלתי בתכנון הטיול ליוון בחודש מאי, כחודשיים לפני מועד הטיול. היו הרבה לבטים לגבי המסלול ובעיקר כיצד להתנייד שם. נעזרתי בלינקים מקבוצת מטיילים בצפון יוון לגבי מסלולים, לינות, השכרת רכב ביוון.

השכרת רכב ביוון

לבסוף, החלטתי לוותר על השכרת רכב כשמצאתי בחור מקסים בשם Vasilis, ממלון Gamila Rocks ב- Aristi, שמוכן תמורת תשלום להוריד ממני את כאב הראש של הנהיגה המאתגרת בכבישים המתעקלים בהרי צפון יוון וגם עזר בתכנון הטיול, וכל העסק יצא רק מעט יותר יקר ממה שהיה עולה לי השכרת רכב אוטומטי, אבל שווה לגמרי את שלוות הנפש, למי שזה מתאים.

הטלפון של וסיליוס – 00306973803815

מידע נוסף על המלון גמילה רוקס לחצו כאן

וסיליס גם יכול לסייע בהסעות בתשלום למי שעם רכב מהשכרה, כי רוב המסלולים שם אינם מעגליים וצריך הסעה לרכב בסיום המסלול.

מסלול לצפון יוון חבל זגוריה 8 ימים

אתונה:

נחתנו רביעי בלילה באתונה

טיסת אלעל, סבבה. הזמנתי מראש בבוקינג לינה ללילה אחד באתונה, זוג מבוגר מקסים שמשכיר דירה מרוהטת ונקיה, מתאים לזוג גם עם ילד (יש עוד מיטה בסלון), המטבח מצויד קומפלט לארוחת בוקר עצמאית.

הם סיפקו הסעות מ-ולשדה תעופה בתשלום נוסף, שתואם מראש.

פפיגו:

חמישי בבוקר טיסת אולימפיק ליואנינה. הסעה משדה התעופה ביואנינה למיקרו פפיגו אורגנה בתשלום נוסף ע"י המלון המהמם Mikro Papigo 1700 Resort &Spa Hotel שהוזמן מראש בבוקינג לסוף השבוע.

המשך היום מנוחה במלון המהמם, קצת ספא ופינוקים. מסעדת המלון מעולה ומומלצת גם למי שלא אורח במלון ומגיע לטייל באזור.

מידע נוסף למלון מיקרון פפיגו המרהיב לחצו כאן

מיקרו פפיגו (Mikro Papigo):

שישי יצאנו למסלולים קצרים ליד מיקרו פפיגו, עליה למעיינות אברחוניו וזה שמעליו, ואז ירידה לפפיגו עם עצירה בבריכות רוגובו.

המשך שישי ושבת מנוחה במלון (שמירת שבת). מיקרו פפיגו זו נקודה מצוינת למסלולים, כפי שיתברר בהמשך, עוד נחזור לשם.

אריסטי (Aristi):

ראשון עד רביעי הוזמן מלון Gamila Rocks באריסטי ושירותיו של Vasilis המקסים שעזר בתכנון הטיול.

ראשון טיילנו במסלול עידן הקרח, מסלול נעים, קחו שלוש שעות בכיף גם לעצירות על המים.

אחרי זה נסענו לנהר Aoos, יש שם גשר עתיק מקסים, גשר קוניצה. המקום מתאים גם לילדים קטנים. המים היו רדודים לרוב ( כדאי להביא סנדלים למים), עם מפל ואזורים עמוקים יותר, בהם אפשר לקפוץ למים.

הגעה לכפר אריסטי, יש שם שתי מסעדות חביבות, וגם בר חבוי חביב.

ויקוס מונודנדרי:

שני נסענו לויקוס, ראינו התצפית לקניון ואז ירדנו 45 דקות למעינות הקפואים והיפהפיים.

משם מסלול של כשש שעות למונודנדרי עם עליה לא פשוטה בסוף. מעייף ומספק.

נהר האראכטוס:

שלישי הזמנו ראפטינג בנהר אראכטוס. מומלץ. חוויה כייפית. מדריכים מקסימים. איסוף וחזרה משדה התעופה ביואנינה. Alpine zone.

חבל זגוריה:

אסטרקה – בקתה בהרים (Astarka Refuge)

רביעי הוזמן מראש לילה ברפיוג' באסטרקה. המסלול מתחיל ממיקרו פפיגו, 3-4 שעות עליה לאסטרקה. יש כל כשעה מעין למילוי מים, אז לא לסחוב מלא מים. תביאו בגדים חמים, קר למעלה. צריך גם להביא מגבת קטנה וסק"ש דק.

ברפיוג' מיטות קומותיים, כרית ושמיכה, מטבח שפועל בין 6 בבוקר ל- 9 בערב. בעשר בלילה כיבוי אורות. רק מים קרים במקלחת. חוויה.

תכננו הליכה של שעה וחצי לאגם הדרקון אך בדיוק התחיל גשם חזק והיה קר מאוד, אני ויתרתי והסתפקתי בתמונות של אחרים.

מסלול מאסטרקה לצפלובו:

חמישי מסלול מאסטרקה לצפלובו, כשבע שעות. יצאנו מוקדם בבוקר, קור אימים אך מסלול מהמם ביופיו. התחלנו כשאנחנו מעל לגובה העננים. בדרך ראינו סוסים, פרות, פרפרים ומעט מאוד אנשים. פשוט להנות מהטבע. מצפלובו נסענו ליואנינה, ראינו את האגם, שקיעה מהממת, ובעיר העתיקה ברים תוססים נחמדים.

חזרה לאתונה:

רכשנו מראש מקומות לנסיעת אוטובוס של חצות מיואנינה לאתונה. חוויה לא רעה בכלל, אוטובוס נוח, כבישים נוחים.

ישנו לא רע, חצי עלות מטיסה, רק חבל שלא ניתן להזמין כרטיסים באינטרנט.

הגענו ב-5:20, בדיוק תפסנו את האוטובוס לשדה התעופה, ומשם טיסת אלעל חזרה לבית לשבת מנוחה.

אחד הטיולים הכי כיפיים שלנו. היוונים שפגשנו הם לרוב מקסימים, אדיבים, נעימים. המחירים חצי ממה שמקובל בארץ.

לנו התאים לחרוש הפעם את זגוריה. צומרקה, פליון, איים ומקומות יפים אחרים, בהזדמנות אחרת, יוון כולה שעתיים טיסה מכאן…תהנו!