סיפור דרך טייוואן: שבועיים וחצי ביעד קסום

נתחיל מהסוף, למרות החום והלחות אנו ממליצים מאוד לטייל באי הקסום הזה, גם אם זה לזמן קצר יותר, אפשר להספיק המון! הכל מאוד קרוב וקל להגיע ממקום למקום.

בנוסף, מה שהפך את הטיול לעוד יותר קסום זה הטייוואנים המדהימים שפגשנו בדרך. הם באמת העם הכי מיוחד ומרגש שפגשנו.

מסלול טיול שבועיים בטייוואן (17 יום)

יום 1

הגעה לטאיפיי, משדה התעופה קנינו איזיקארד (העלות היא כ- 20 שקלים, כרטיס שמטעינים אותו ומשמש לנסיעות בעיר ברכבות ואוטובוסים, ניתן להטעין אותו גם ב-Seven eleven). החלפת כסף בשדה (שער טוב).

הוסטל מומלץ טאיפיי

לינה ב- Uinn travel, הוסטל חמוד, 10 דקות הליכה מהרכבת, 250 שקל לחדר זוגי ממש יפה ונעים עם שירותים ומקלחת כולל ארוחת בוקר (לחם, ביצה וממרחים). בערב הלכנו לשוק שילין מרקט, שוק לילה עם מלא דוכני אוכל ובגדים יפים.

יום 2

נסיעה באוטובוס של חצי שעה מתחנת רכבת Jiantan (קו 260 או קו R5) לינג מינשן. אזור הררי וירוק, הגעה להר שיש בו פעילות וולקנית QIXING, ממש יפה! עלייה להר לתצפית על הנוף. חזרה לעיר למגדל 101, אכלנו שם בקניון הצמוד בדוכני האוכל בקומה הראשונה. לאחר מכן הלכנו למתחם מהמם ליד שיש בו דוכני אוכל ובירות. המתחם נקרא Commune a7. אכלנו שם את ההמבורגר עם החמאת בוטנים המומלץ. אחר כך הלכנו לביקור ב-Decathlon להשלים קצת קניות.

יום 3

נסיעה ברכבת מ- Main train station בטאיפיי ל- Sandiaoling (כשעה). משם עשינו טיול מהמם של כמה שעות, מסלול שכולו ירוק, מעט עליות לא קשה במיוחד.. בדרך יש שלושה מפלים.

הלכנו עד ה- Shifen waterfall (מפל מהמם) (סה"כ כשלוש שעות). משם לקחנו רכבת בחזרה לטאיפיי, ירדנו בתחנת רכבת Dongmen – אזור ממש יפה עם הרבה מסעדות. יש שם גם את הרשת המפורסמת Din tai fung.

יום 4

רכבת מטאיפיי Main train station ל- Keelung – סה״כ נסיעה של 45 דקות. לינה במלון Harbor ממש קרוב לרכבת ולאזור המרכזי. 225 לחדר זוגי כולל א.בוקר. משם לקחנו אוטובוס ל-Yelihu geo park פארק גיאולוגי על הים, מקום תיירותי מאוד. יפה ומרשים. היה ממש חם אז עשינו סיבוב מהיר וחזרו בחזרה. בערב הסתובבנו בשוק המרשים ב- Keelung ובחנויות.

יום 5

נסיעה באוטובוס מ- Keelung ל- Juifen. עשינו מסלול שנקרא Teapot mountain. עלייה של כשעה עד לקצה ההר שנראה כמו קנקן תה (כשמו כן הוא). נוף מדהים לאורך כל העלייה! לאחר מכן תפסנו טרמפים בחזרה למטה כדי לראות את ה- Golden waterfall, פחות מרשים ממה שציפינו. תפסנו אוטובוס לכיוון Juifen, הסתובבנו בסמטאות שם כשעה. חזרנו באוטובוס בחזרה ל-Keelung לעוד לילה בעיירה.

יום 6

אוטובוס מ – Keelung ל – Jiaoxi קו 1880 מהתחנה המרכזית ליד תחנת הרכבת. לינה במלון champagne (לא מומלץ) קרוב לתחנת הרכבת. לקחנו קו 11 לכיוון Wufengchi waterfalls, ישנו מסלול העובר דרך 3 מפלים, אנחנו טיילנו בשני המפלים הראשונים. המסלול ממש יפה, צילמנו המון פרפרים בדרך. נכנסנו גם למים במפל השני ובקושי היו שם אנשים. בערב הסתובבנו בעיירה, יש שם כל שני מטר בריכות דגים של מסאז'. באמצע העיירה יש בריכה עם מים חמים בלי דגים שכולם שמים שם את הרגליים (ליד הMos burger). חוויה :).

יום 7

נסיעה של שעה ועשרים לחואלין. הגענו ל- Just walk hostel, הוסטל מגניב וזול יחסית אך קיבלנו חדר מטר על מטר. לא באנו להתכלב אז החלטנו לעבור למלון Duo romance. חדר ענקי עם ג'קוזי 200 שקל ללילה כולל א.בוקר. הלכנו לאכול ב-Coco מסעדה נחמדה שמגישב מנות המבוססות על אורז וקארי. בערב הלכנו לשוק המהמם (!) של העיירה.

יום 8

נסיעה באוטובוס לטארוקו. שם עשינו את המסלול Shakadang, מסלול קליל עם נוף לערוץ הנחל שבין ההרים. עברנו בעוד כמה תחנות של נקודות תצפית, מרשים מאוד. חזרנו לחואלין ולקחנו רכבת לעיירה בשם יולי. כשהגענו ליולי בערב, הלכנו לאכול במסעדת Blessing, מסעדה מצוינת! אכלנו שם דגים, נודלס, אורז מדהים עם פטריות, תה קר של אשכוליות. השירות מדהים שם ובעלי המקום ממש מעריצים את ישראל (אפילו יש דגלים של ישראל בכניסה של המסעדה).

יום 9

לקחנו מונית שעלתה 500 דוט לכיוון מסלול Walami שהוא חלק משמורת יושאן. בכניסה למסלול ישנם שלטי אזהרה מפני דובים ביישנים, נחשים ושאר חרקים. המסלול עובר דרך מפל וצופה אל עבר ערוץ נחל…. עם נוף הררי מסביב. טיילנו לאורך 4.5 ק"מ עד ל- Jiasin כיוון שעד לנקודה זו לא נדרש להוציא אישור לטייל בשמורה.

בדרך חזרה התמזל מזלנו ופגשנו בדב ביישן וחמוד :-). שוב נזכיר שנקודת תחילת המסלול רחוקה מהעיירה ולכן ניתן להגיע לשם עם רכב או עם מונית, בדרך חזרה עלינו על טרמפ עם זוג מקומי שנסע בדרכו ל- Yuli והוריד אותנו בתחנת הרכבת, בדרך גם הציעו לנו בירות מקומיות. מ- Yuli עלינו על רכבת לכיוון דרום, 2 תחנות כדי לקחת משם מונית לSixty stones mountain, הר שמכוסה בפרחים.

לצערנו לא מצאנו מונית שתיקח אותנו לשם והתחיל להיות מאוחר אז פשוט הסתובבנו בכפר בין גידולי האורז והאננס, היה מדהים לא פחות. בדרך חזרה ל-Yuli פגשנו בשתי מקומיות שמלמדות בביה"ס בכפר, עם אחת המשכנו לסיור ב Yuli שבו הכירה לנו את האוכל המקומי והמסעדות המומלצות, טעמנו טופו מסריח ושתינו Bubble tea. למדנו קצת על ההיסטוריה והתרבות של טייוואן ולימדנו על ה"קיבוץ". אגב, יש Pizza hut ביולי, ממש קרוב לתחנת הרכבת.

יום 10

הלכנו לשוק המקומי ביולי, קנינו אננס שחתכו אותו במקום וצלחות קטנות ממש מיוחדות.

לאחר מכן לקחנו רכבת לטייטונג, משם לקחנו אוטובוס ישירות לעיירה שנקראת דולאן. העיירה הזו קטנה, צמודה לחוף. אנחנו אישית לא התחברנו למקום, האנשים שם היו הרבה פחות נחמדים משאר המקומיים שפגשנו בטאיוואן. החול בחוף שחור ומוזר… אין אנשים כמעט בחוף, לא היה שם טיפה של צל שאפשר לשבת שם בכייף. אבל יש הרבה אנשים שכן מתחברים לעיירה הזו, זו רק החוויה האישית שלנו.

יום 11

נסיעה מדולאן לקנטינג. תפסנו טרמפ מדולאן עד טייטונג עם נהג מונית שלא הסכים לקחת מאיתנו כסף. (אפשר גם לקחת אוטובוס, ממליצה לבדוק את השעות לפני ההגעה לתחנה.. התדירות לא גבוהה). מטייטונג לקחנו רכבת עד ל-Fangliao. הגענו לשם ואז לקחנו אוטובוס ל-Hengchu. ומשם לקחנו Blue line (קו 102) לחוף Baisha. ישנו ב-White hotel (חדר מול החוף של באישה, 1800 דוט לחדר זוגי יפה ונקי עם א בוקר). החוף בבאישה מהמם, החיסרון הוא שבערב אין לאן לצאת לאכול, הכל שומם.

ביום יש דוכני שייקים וממש מעט אפשרויות של אוכל… אנחנו אכלנו שם נודלס קר. בערב נסענו לעיירה Hengchu כדי לאכול א.ערב. יש גם שוק לילה שם, אבל היה סגור כשהיינו. שווה לבדוק באיזה ימים פועל. היינו צריכים לחזור משם במונית חזרה לבאישה כי בלילה כבר אין אוטובוס Blue Line, עלה לנו 400 דוט.

יום 12

נסיעה לחוף של קנטינג עם האוטובוס Blue line. החוף שם גם יפה, היתרון שם שיש מבחר מסעדות וחנויות לעומת באישה. בדיעבד היינו ישנים בקנטינג ונוסעים לחוף של באישה. בקנטינג אכלנו במסעדה איטלקית טובה Ammy's.

יום 13

רכבת של שעתיים וחצי מ- Fangliao לעיירה Chiayi.

יום 14

הגעה למלון Tsun huang. מאתיים שקל ללילה, מלון יפה ברמה גבוהה עם בריכה, אך רחוק מהמרכז. (התניידנו עם מוניות). הגענו בצהריים ובערב הלכנו לשני השווקים הגדולים בעיר, למזלנו הגענו בחג אמצע הסתיו, בכל הרחובות אנשים עושים מנגלים ומדליקים זיקוקים, אווירת יום העצמאות. אכלנו ב- Pizza napoli.

יום 15

למחרת בבוקר נסענו לפארק אלישן, הנסיעה מתישה וארוכה כשעתיים וחצי באוטובוס ישיר או כשעתיים וחצי שעות בנסיעה ברכבת העוברת דרך Frenqihu ואז אוטובוס של כשעה מ-Frenqihu לאלישן. הנוף בפארק מדהים!! שווה את הנסיעה המתישה. הפארק עצמו קטן ואפשר בכיף ללכת אותו ברגל ללא צורך בשאטלים. שלוש ארבע שעות הספיקו לנו. היה לנו קר שם! (16 מעלות, היינו שם בתחילת אוקטובר). בערב אכלנו ב-Sushi express.

יום 16

לקחנו רכבת מהירה של שעה וחצי מ-Chiayi לטאיפיי (1080 דוט לאחד). יש גם אופציה של רכבת איטית 3-4 שעות. בטאיפיי נסענו ברכבת ל- Tamsui (התחנה האחרונה של הקו האדום). אזור מהמם ליד הים (אין חוף רחצה). מלא חנויות ודוכנים, אווירה כייפית ממש! ממליצים לבוא לקראת השקיעה.

יום 17

נסיעה ברכבל ל- Maokong gondola, לוקחים מטרו לתחנה של Taipei zoo ומשם רכבל עד לתחנה האחרונה (120 דוט לכל כיוון ברכבל). אנחנו הסתובבנו כשעתיים באזור בין מטעי התה השונים, יש שם הרבה בתי תה. בערב ירדנו בתחנת רכבת Taipower building והלכנו לאכול במסעדת Kgb (מסעדת המבורגרים בסגנון ניו זילנדי), מומלץ!! האזור עצמו נחמד עם הרבה חנויות בגדים ומסעדות.

יום 18

יום אחרון! מוקדש לקניות: נסיעה ברכבת לתחנת Ximen בקו הכחול. אזור עם המון חנויות ומסעדות, יש שם גם סניף יפה וגדול של H&M.

אחר כך נסענו לתחנה שנקראת Songshan תחנה ראשונה בקו הירוק. משם לקחנו מונית לחנות Dechatlon. ליד החנות יש גם קניון עם מסעדות וחנויות.