טיול לצפון יוון 6 ימים (טיול סולו) ל-2 יעדים קסומים בחודש ספטמבר סלוניקי ו-חלקידיקי

סיכום חופשה בצפון יוון, סלוניקי וחלקידיקי בחודש ספטמבר.

על סלוניקי שמעתי דיעות סותרות לפני הנסיעה. שהיא מכוערת ומוזנחת, שיש שם גנבים ורמאים, שהיא יפה ומעניינת, תוססת ועם חיי לילה עשירים.

החלטתי לבדוק בעצמי… בעיקר כשיש לי חולשה ליוון. הייתי אי אז בפרהיסטוריה באתונה ובאיים (פארוס, מיקונוס וסנטוריני המופלא) ונשאר לי טעם טוב.

אבל לנסוע ליוון ולא לרחוץ בים טורקיז? לא יעלה על הדעת… אז הוספתי לארבעה ימים בסלוניקי יומיים נטו בחלקידיקי.

וחלקידיקי זה חצי אי דרום מזרחית לסלוניקי, בערך שעה וחצי נסיעה. יש שם חוף ים מופלאים ועיירות נופש בשפע.

טיסות לואו קוסט לסלוניקי בחודש ספטמבר

הזמנתי טיסות של Aegean, דרך האתר של אליס. עלה לי 280$ (על התפר שבין סוף אוגוסט לתחילת ספטמבר).

טיסות לילה, כשמגיעה לפנות בוקר. הסתדר לי יפה עם הלו"ז.

מלונות ביוון

הזמנתי מלונות בבוקינג.

בסלוניקי בחרתי את המלון The mood luxury rooms – שנמצא ממש במרכז העניינים, ברובע לדדיקה. (יש הרבה רעש מהרחוב בערב בסוף השבוע!).

למידע נוסף על מלון מוד לקשורי בסלוניקי לחצו כאן

בחלקידיקי בחרתי במלון Naias –  שנמצא בעיירת הנופש חניוטי – Chanioti

למידע נוסף על מלון נאיס בחלקידקי לחצו כאן

מסלול טיול בצפון יוון 6 ימים

סלוניקי

נחתתי בשדה התעופה של סלוניקי ביום שישי לפנות בוקר. 30 יורו למונית שהביאה אותי למלון.
קיבלתי חדר ונרדמתי לשש שעות. (בנוסף לשינה הקצרה במטוס, היו לי 3 מושבים פנויים לשכב בנוחות), התעוררתי בזמן לארוחת בוקר מאוחרת, ויצאתי לסייר בעיר.
המלון נמצא ברחוב שמגיע לטיילת שעל החוף. בסלוניקי כל החוף הוא או נמל או מזח/טיילת, בלי גישה למים לרחצה. ממש במקום בו הרחוב מגיע לטיילת, יש מזח שבולט אל תוך הים. ראיתי אנשים מסתובבים שם, אבל לא נכנסתי בשלב הזה.

טיילתי על הטיילת לכיוון מזרח. מלא אנשים, מקומיים ותיירים. מעט רוכלים, מלא מסעדות ובתי קפה וחנויות.
הגעתי לכיכר אריסטוטולס. נחמדה ונעים לשבת שם ולצפות באנשים.
חלק מהרחובות שעולים מהים אל תוך העיר הם רחבים, משולבים בצמחיה וחלקם מעין מדרחובים, מתאימים מאוד לשיטוט ברגל, וקולטים נפלא את הבריזה מהים.

עדיין, היה לי חם. מאוד.

ישבתי עם קפה קר וכריך בבית קפה אקראי, במדרחוב כזה, מוצל ונעים. אני אוהבת איך שנותנים מים קרים עוד לפני שביקשתי, וגם אם רק שותה קפה.

חזרתי למלון להתקלח ולנוח, בדרך עברתי ליד המגדל הלבן, מבצר עתיק שהוא מסמליה של העיר. יש סביבו פארק נחמד ונוף יפה של הטיילת.

בערב הראשון הלכתי מהמלון ברגל לטברנה מפורסמת בעיר – Ouzo malathion היא ממוקמת בסמטה, צמוד לטברנה נוספת מוצלחת בשם – Rouga
שתיהן מומלצות מאוד, בראשונה ישבתי ונהניתי מאוד מהאוכל והמוסיקה החיה. היו המון מקומיים.
על השניה קיבלתי המלצות יד שניה.

יום שני בסלוניקי

שבת בבוקר הלכתי למוזיאון הארכיאולוגיה. כחובבת תרבות יוון העתיקה, ואומנות בפרט, נהניתי מאוד.
תכננתי להקדיש את היום לקניות, אבל קרה לי דבר מוזר… לא היה לי חשק…
אז קניתי רק כמה מתנות ומזכירות וחזרתי למלון. בדרך מצאתי חנות צמר וסריגה, וחזר לי החשק לקנות…

בדרך חזרה למלון החלטתי לבדוק מה יש המזח ההוא שמושך כל כך הרבה אנשים. הגעתי אליו לקראת השקיעה, הבנתי שהוא חלק מהנמל הישן, ועכשיו יש בבניני המכס הישנים מסעדה שנקראת קיצ'ן באר.
ישבתי בבאר שלהם, נוף מדהים של העיר, מוסיקה מעולה ומשקאות. אוירה נהדרת.

מאוחר יותר, נהניתי רעבה. נשארתי ברחוב של המלון. פשוט בין המלון לטיילת יש מלא מסעדות וטברנות. בחרתי אחת אקראית, הזמנתי מוסקה ונהניתי מערב של חגיגה יוונית סוערת (בלי צלחות שבורות).

יום שלישי בסלוניקי

זהו יום ראשון יצאתי ליום סיור למנזרי מטאורה, עם חברת Ammon – הנופים מפעימים, המנזרים יפים והמיקום שלהם עוצר את הנשימה (בעיקר אם מול הים מלא מדרגות כדי להגיע ) הסיור נמשך יום שלם, המדריכה מסבירה קצת על דברים שרואים בדרך (הר אולימפוס! התעלפתי!) ועל המנזרים באופן כללי. בתוך המנזרים מסיירים עצמאית.
במהלך הנסיעות עוצרים במסעדות לארוחת, על חשבוננו כמובן. אחרי הביקור במנזרים ירדנו לעיירה שלרגלי הצוקים, והביאו אותנו לטברנה שבה אכלנו. האוכל שם היה טעים והאווירה נעימה.

אחרי יום כזה רציתי בעיקר לנוח, אז נשארתי בערב במלון.

מעבר לחלקידיקי:

ביום שני בבוקר עשיתי צ'ק אאוט ולקחתי מונית לתחנת אוטובוס של חלקידיקי. זו תחנה מסודרת, עם נסיון צמוד, שנמצאת מחוץ לעיר.
12.6 יורו לכרטיס, ותוך שעה וחצי הייתי בחניוטי. הלכתי למלון ברגל (הייתי רק עם טרולי), מרחק של חמש דקות.
קיבלתי לא חדר, אלא סוויטה קטנה, עם מטבחון, חדר שינה וסלון. מרפסת ענקית עם שולחן אוכל ופינת ישיבה, ונוף לים בצבע הכי כחול שראיתי מימי.
הסוויטה חמודה, רק חבל שהריהוט מכוער ממש, בסגנון מיושן. פחות לטעמי.

אבל למי אכפת מהריהוט?
העברתי את היומיים הבאים בין הבריכה היפה לחוף המהמם. לצערי לא היה חול בחוף, אלא אבנים קטנות וזיפזיף. גם בתוך המים אבנים וסלעים. אבל כשנכנסים מעט יותר לעומק… וואו!
המים צלולים ונקיים, הצבע מסביב נע בין כחול לטורקיז, אין גלים בכלל.

התברר לי די מהר שזה מלון שמשפחות אוהבות, והיו בעיקר משפחות עם ילדים קטנים. אני אוהבת ילדים ולא נבהלת מבכי וצרחות, אבל מי שרגיש וזה מפריע לו, אולי עדיף לחפש מלון אחר. לא היו ישראלים בכלל.

בערב יצאתי לעיירה הקטנטנה, מרחק שתי דקות הליכה מהמלון. תוסס ושמח, מלא חנויות מסעדות, בארים, בתי קפה ומה לא. ומלא נופשים – שוב, בעיקר משפחות – חלקם יוונים וחלקם מכל מיני מקומות אחרים מאירופה.

ביום רביעי עשיתי צ'ק אאוט בבוקר, אבל השארתי את החפצים שלי בקבלה. הייתי בים במשך שעות, מנצלת עד הרגע האחרון.

לפני שעזבתי, הובילה אותי פקידת הקבלה לחדר עם מקלחת ושירותים, שם התקלחתי והתארגנתי.

חזרתי ברגל לתחנת האוטובוס, די מדוכאת שנגמר. שעתיים אחר כך הייתי שוב בתחנת האוטובוס בסלוניקי. לפי ההוראות של האישה בדלק המידע, לקחתי שני אוטובוסים נוספים לשדה התעופה.

וזהו.

אשמח לענות על שאלות ולתת טיפים מהטיול שלי ב-צפון יוון בתגובות למטה.