מסלול טיול בחבל אלזס (Alsace) לוריין, צרפת 6 ימים

חבל אלזס (Alsace) לוריין, צרפת

אלזס, צרפת 2022 תחבורה ציבורית זאת לא מילה גסה חזרתי מטיול סולו של 6 ימים בחבל אלזס והיה אגדה. טיסות איזי ג׳ט לשדה התעופה באזל-מולהאוס-פרייברג, הטיסות יצאו והגיעו בזמן, והשירות היה בסדר גמור.

טיול בחבל אלזס בתחבורה

אז נכון שלרוב אנשים עושים את חבל אלזס ברכב, אני בחרתי לעשות בתחבורה ציבורית ואני חייב לציין שהייתה הצלחה!

יש רכבות בין הערים הגדולות, מולהאוס, קולמר ושטרסבורג. יש רכבת פרברים בין שטרסבורג לאוברני. ואוטובוסים שמחברים את הערים הגדולות לכפרים הקטנים.

כרטיסים לרכבת ניתן לקנות בתחנת הרכבת ואילו כרטיסים לאוטובוס ניתן לקנות ישירות אצל הנהג במזומן בלבד.

חשוב לי לציין שהתחבורה (לפי דעתי) לא זולה, אז זה עניין של הרכב משתתפים אם כלכלי לכם או לא.

מסלול טיול בחבל אלזס 6 ימים:

יום 1: סלסטה-ריבוולה-ריקוויר-קולמר

רכשתי כרטיס נסיעה יומי לכל התחבורה הציבורית באלזס, כרטיס Alsace+24. נסעתי ברכבת ממולהאוס לסלסטה, טיול בעיירה וביקור במאפיה Patisserie Kamm. משם באוטובוס מחוץ לתחנת הרכבת לעיירה ריבוולה, טיול בעיירה, יין חם ופרצל. האוטובוס עוצר בכניסה למדרחוב הראשי ומשם גם האוטובוס לריקוויר.

*לשים לב לשעות ולהגיע אפילו 10 דקות לפני, עדיף לכם לחכות מאשר לפספס את האוטובוס כי הבא יכול להיות אחרי שעתיים. משם חזרתי לקולמר כי האוטובוס יותר זמין, לקראת 16:30 הגעתי לקולמר והמשכתי לטייל בקולמר עד לקראת סגירת השווקים.

יום 2: קייזברג וקולמר

שייט תעלות בצרפת אלזס

האוטובוס לקייזברג יוצא מתחנת הרכבת בקולמר בשעה 08:30 או מתחנת Theater כמה דקות אחרי, אני עליתי בתחנת Theatre, תחנה המסומנת באות G.

בעיירה יש 3 מאפיות מומלצות:

• La pâtisserie Laura et Nicolas
  • Boulangerie L'Enfariné
  • LEVAIN, La Boulangerie d'Olivier Nasti

כמו כן ממליץ לעלות ל- Château de Kaysersberg, יש נוף משגע. חזרה לקחתי את האוטובוס של השעה 13:00 לקולמר ושם המשכתי לטייל בונציה הקטנה, רחובות העיר, בשווקים, בשוק המקורה וקינוח במאפיית Gilg שהיה אחד הטעימים שטעמתי. העיירה מאוד מקושטת מאוד ויש אווירה מדהימה.

יום 3: מולהאוס ואגיסהיים

את הבוקר התחלתי במוזיאון המכוניות במולהאוס, במוזיאון המון מכוניות מכל התקופות. לדעתי אחלה מקום לבילוי משפחתי. בגלל שמולהאוס נראתה שוממת החלטתי באופן ספונטני לנסוע לאגיסהיים. לקחתי רכבת לקולמר ומשם באוטובוס לאגיסהיים, ניתן להגיע בתחבורה ציבורית או באוטובוס מיוחד שפועל בתקופת הקריסמס (יוצא מתחנת הרכבת בקולמר, יש שלט אדום עם הקווים). אגיסהיים מפורסמת בכך שהכפר של בל מהסרט המצויר היפה והחיה מבוסס על הכפר אגיסהיים. בכפר ישנו מסלול מעגלי תיירותי, כמה ביתנים של שווקי כריסמס. חזרה למולהאוס וסיבוב במרכז העיר, שווקי קריסמס.

יום רביעי: שטרסבורג

לקחתי רכבת ישירה ממולהאוס לשטרסבורג, המלון נמצא מול תחנת הרכבת המרכזית, מיקום מאוד נוח, מלון ברמת 3 כוכבים, מעוצב יפה, נקי והצוות מאוד שירותי.  טיול בעיר שטרסבורג – את הבוקר התחלתי בארוחת בוקר בבית קפה מקומי בשם Cafe Bretelles Petit France – Suspenders. טיול רגלי בצרפת הקטנה, כניסה לקתדרלה, עלייה לתצפית בקתדרלה, ביקור בתערוכה בארמון רואהן. סיור רגלי בעיר העתיקה וכמובן מאפה במאפיית L’atelier 116 – שימו לב יש שעות שיש בהם תור. כמובן שזה המקום גם לקצת שופינג למי שמתעניין, יש את רוב הרשתות המוכרות, גם חנויות שממוקמות ברחובות העיר וגם בקניון סגור.

יום חמישי: אוברני ושטרסבורג

את הבוקר התחלתי עם ארוחת בוקר במסעדת MadamJulia, היה מאוד טעים. מאוד מומלץ. לאחר ארוחת הבוקר לקחתי רכבת פרברית מתחנת שטרסבורג לאוברני. כמו כל שאר העיירות, גם אוברני מקושטת באופן מושלם, באחד הרחובות בכניסה עומד בית הכנסת של אוברני וממנו נכנסים למדרחוב המרכזי עם חנויות, בהמשכו מגיעים לשוק קריסמס עם דוכנים של אוכל ויין. משם חזרה לשטרסבורג לביקור בשווקים גם בשעות הלילה עם האורות והקישוטים. את ארוחת הערב אכלתי במסעדת Binchstub Broglie, הזמנתי מקום מראש. מסעדה עם אווירה ומוזיקה מעולה. אוכל טעים ובירה מקומית.

יום שישי: באזל

יצאתי ברכבת מוקדמת לכיוון תחנת Saint Louis, ומשם כמה דקות ברגל למלון. את היום האחרון הקדשתי לעיר בזל בשוויץ, תחבורה מאוד נוחה מהעיירה לעיר באזל, רק שימו לב שחלק מהמכונות מקבלות רק מטבעות ובחלקן גם אשראי. סיבוב רגלי בעיר בין האתרים, שערי העיר העתיקה, מלון 3 המלכים, מוזיאון הבובות שהיה מאוד חביב (מתאים מאוד למשפחות), בניין העיריה, ביקור בקתדרלה של באזל ובשווקי העיר השונים. בערב חזרה למלון ולפנות בוקר בשאטל לשדה.

מלונות באלזס

תשבות לשאלות נפוצות

איפה ניתן לקנות סים?

כרגיל בחרתי בסים הוירטואלי של חברת Airalo, במקרה זה בחרתי בחבילה של אירופה בגלל המעבר בין צרפת לשוויץ. מצרף קוד להטבה של 3 דולר למי שמעוניין IGAL691.

ניצן 11 אוגוסט 2023 01:36 at

מהו דרך היין בחבל אלזס ומהן המאפיינים הייחודיים שלה?

בני 01 אוגוסט 2023 01:51 at

האם כדאי לעשות שייט תעלות באלזס לורן ומהם האפשרויות השונות לחוות את האזור?

יגאל 11 אוגוסט 2023 01:56 at

שייט התעלות בחבל אלזס הוא חוויה מרהיבה שמציעה את הצדדים השונים של האזור: הטבע היפה, התרבות העשירה והאתרים ההיסטוריים. זו הזדמנות ייחודית לחוות את האיזון המושלם שבין ערים מפוארות וטבע!

אלכס לגקוב צבל 11 אוגוסט 2023 11:17 at

דרך היין בחבל אלזס היא חוויה ייחודית שמשלבת בין הטעמים המשובחים של היינות המקומיים לבין הנופים הקסומים שמאפיינים את האזור. האזור ידוע ביינות איכותיים וטעימים והריח המחיוחד מקנים לחבל אלזס את מעמדו כאחד האזורים המיוחדים ביותר בצרפת.

בחבל אלזס היינות במגוון זנים שונים, אך הזן הבולט הוא ריזלינג. באזור ישנם סיורי טעימות רבים הכוללים והסברים על תהליך ייצור היין. הנוף המוקף בכרמים יוצרים אווירה רומנטית המשלבת טעימות יין וגבינות.