סיכום עם תמונות מרהיבות מסיציליה, איטליה!

טסנו בטיסת לילה מישראל ונחתנו ב-1 בלילה בערך בקטניה בזמן סופת גשמים ורוחות של 80-100 קמ"ש. לקחנו מונית לאייר בנב והלכנו לישון.
התעוררנו בבוקר וגילינו שהסערה עדיין ממשיכה, הכל מעונן אפור וגשום ברמה לא נורמאלית… אבל אמרנו שעדיין נצא ונסתובב בעיר עם מטריות (שנשברו אחרי שניה מהרוחות).

קטניה – Catania

עיר מרכזית באי, השניה בגודלה אם אני לא טועה (הראשונה זאת פלרמו בצפון מערב האי). מעניינת עם שווקים ואסתטיקה אירופאית אבל לא יכלתי לעשות חצי ממה שרציתי בגלל שהראות הייתה אולי 300-600 מטר והכל היה גשום עם רוחות אז את ההר געש לא ראינו מהעיר, וכל העסקים והשווקים היו סגורים חוץ מחנויות פארם ואלקטרוניקה (איפה שקנינו את הסים לטיול) אחרי זה לקחנו את הרכב שהשכרנו ויצאנו לדרום האי להמשך בטיול.

הגענו לנקודה הכי דרומית באי וראיתי את הים התיכון כמו שלא ראיתי אף פעם פשוט כאוס. רוחות של 130-140 קמש בחוף, גלים ענקיים וכל הרוח מביאה איתה מי ים אז הכל ניהיה מלוח. מאז שנחתנו לא הייתה הפוגה אחת מהגשם זה כבר התחיל לעצבן כי אי אפשר לצאת מהרכב להסתובב או להגיע לכל הלוקיישנים שרציתי על קו החוף.

נוטו – Noto

הגענו לנוטו בערב לאייר בנב ואז חיפשנו פיצה לארוחת ערב כי בכל זאת יום הפיצה הבינלאומי ואתה באיטליה. העיר הייתה נראית כמו עיר רפאים. הכל גשום ורוחות שמעיפות שלטים ברחוב, אין אף אחד בחוץ. אף אחד. ברמה מלחיצה וקצת סוריאליסטית אין אורות גם בבתים אז זה היה ממש מוזר.

נסענו ברחבי העיר לחפש פיצריה פתוחה או כל דבר בעצם פתוח ואחרי סיבוב של כמעט שעה מצאנו במקרה בפינה של הרחוב פיצריה משפחתית פתוחה (4 מגשים עם פטריות גבינות וכל מיני).

בבוקר נסענו למרכז העיר אבל הסערה עדיין לא הפסיקה והגשם והרוחות לא הפסיקו אז לצאת מהרכב לראות את העיר לא קרה. פשוט צילמתי מהחלון. עדיין אין איש ברחוב והכל סגור. שדיברנו עם בעל האייר בי אנ בי הוא אמר שהסופה הזאת נדירה יחסית וכולם מחכים ליום שבת שתיגמר. המשכנו צפונה לכיוון היעד הבא ובדרך עצרנו בכל מיני מקומות… כפרים והרים והשדות שראיתי מהדרך פשוט היפנטו אותי זה היה מדהים. בערב הגענו לאנה.

אנה – Enna

הר געש באיטיליה

העיר אנה (גובה 931 מטר) הייתה מושלגת בגלל הסערה אבל רק העיר העתיקה שלה שנמצאת על הר בודד בין הגבעות ליד. כשהגענו נגמר הגשם ונגמר השלג והרוחות נחלשו והיה רגוע סוף סוף והעסקים פתחו את הדלתות ואנשים הסתובבו ברחוב מטורף. כבר יומיים שאנחנו בקושי רואים אנשים ופתאום הכל בבום חוזר לעצמו התעוררנו בזריחה ועלינו לכיוון המבצר והעפתי את הרחפן ורק אז גיליתי בעצם שאנחנו על הר בין כל הגבעות ושרק אנחנו עם שלג ומהקצה של ההר למטה הכל ירוק. משם המשכנו לסנטוריפה.

סנטוריפה – Centuripe

העיר שנראת כמו בן אדם. טסנו 4 חברים ואני הייתי אחראי על המסלול. אז שעשיתי את המחקר על סיציליה גיליתי שיש שם עיר שנראת כמו בן אדם. אמרתי לעצמי שאנחנו חייבים לנסוע לשם להעיף את הרחפן ולהמשיך. משם המשכנו להר אתנה. ההר געש הכי פעיל באירופה.

הר אתנה – Mt Etna

השכרת רכב בסיציליה

אז… הדבר שתכלס טסנו בשבילו. היה מכוסה ב-5-8 מטר שלג וכל הדרכים היו חסומות. כן. לא היה דרך לעלות, המשטרה + השלג לא נתנו לנו הרכב לא סחב והתחיל להחליק אז חזרנו אחורה והמשכנו לעיר הבאה. המשטרה אמרה שיקח להם בערך יומיים לפנות את השלג בשביל הרכבל התחתון.

טאורמינה – Taormina

עיירת חוף פשוט יפייפה עם נוף להר אתנה ולקו החוף מכל מקום רואים את עשן הלבה של ההר עולה לשמיים פיצריות גלידות ארנצ'יני כל מיני דברים טעימים בעיר העתיקה התעוררנו בבוקר ויצאנו לאורטיג'יה אבל היה מלא ZTL (אין כניסה) ופקקים אז הרמתי את הרחפן צילמתי את העיר העתיקה שהיא אי בעצם עם חיבור של 2 כבישים ומשם נסענו לשדה התעופה בקטניה וחזרה הביתה 4 ימים בסיציליה / כרטיס היה 50 שקל לכיוון דרך האתר של wizzair / תיק גב אחד עם מצלמה 2 עדשות, רחפן סוללות שלט, ובגדים. תמונות וסרטונים מהטיול ומטיולים אחרים תוכלו למצוא באינסטגרם שלי כאן