טיול 7 איים מפוקט [כולל את האי מאייה ביי שהיה סגור 5 שנים]

אחרי מספר ימים בפוקט החלטנו שהגיע הזמן לראות את האיים באזור ולצאת לטיול שייט בספיד בואט (סירה מהירה). אחרי מחקר ארוך שכולל קריאה של אינספור חוות דעת החלטנו לבחור ב״טיול 7 איים מפוקט״ שכולל את מאיה ביי האי אשר נפתח מחדש אחרי 5 שנים, קופיפי וקו קאי.

טיזר.. היה חלומי! ההרכב היה זוג + ילד בן חמש וחצי.

החברה איתה יצאנו לטיול 7 איים מפוקט

כמו שכבר ציינתי למעלה באמת שחיפשנו הרבה ובסוף בחרנו בחברה הזאת – www.oh-hoo.com והטיול איים שלהם שנקרא Island hopping tour, המחיר שלהם היה מעולה וגם התוכנית של הטיול התאימה לנו מאוד.

כבר מהרגע שכתבתי להם מייל זכיתי ליחס מאוד אדיב ומקצועי ככה שבאמת הרגשנו בידיים טובות כבר מההתחלה.

המייל שלהם – [email protected] ותמסרו לשרה מקסימה ד״ש מאלכס.

מהלך הטיול שייט בפוקט

אחרי שקבענו יום, קיבלנו את השעה בה יגיעו לאסוף אותנו מן המלון. בשעה 7 וחצי הגיע נהג המיניבוס ללובי ואיתו יצאנו לאסוף עוד מספר אנשים ממלונות ליד, חשוב לציין יצאנו לטיול קבוצתי לא פרטי. לא היה יותר מדי אנשים בקבוצה שלנו והיה הרבה מקום בסירה שאפילו הבן שלנו יכל לשכב לתנומה קלה בדרך.

אחרי שהגענו למשרד חיכה לנו שולחן עם תה, קפה, עוגיות, שתייה קלה, ביצים, קוראסונים, פירות ושוקולדים. קיבלנו צמידים וחולקנו לקבוצות לפי סוג הטיול אותו בחרנו. לאחר מכן קיבלנו תדריך מפורט מן המדריך על המסלול אותו נעשה, הלכנו לסירה שלנו והתמקמנו. בדרך מצלמים אותכם ואם תרצו בסוף תוכלו לקנות תמונה למזכרת.

המלצה שלי תשבו כמה שיותר מקדימה שכן אם מים עפים לכיוון הסירה לא תתרטבו כמו החברה מאחורה, בנוסף ניתן לשבת גם מקדימה איפה שאין גג אבל זה רק אם בא לכם להשתזף או להרגיש את האקסטרים מקרוב.

בשלב הראשון מפליגים בערך 40 דקות אם אני זוכר נכון כי לא היה לי שעון לכיוון לגונה ״סודית״ ובדרך רואים את הצוקים המפוסלים של מפרץ נוי אשר יוצאים מן המים וזהו מחזה פשוט מרהיב! סלעי הגרניט המכוסים בצמחיה נראים כאילו נלקחו מאיזה מחזה סוריאסליטי או מסרט או תמונה. בקיצור אתם תהנו מאוד ותצלמו אינספור פעמים.

בשלב מסויים עצרנו ליד הסלעים הללו ועשינו תמונות וגם קיבלנו הסברים על ההווצרות שלהם והמדריכים חילקו לנו שתייה קרה (מים, קולה, ספרייט) וחטיפים.

הנקודה הבאה הייתה מבחינתי ההיילייט של הטיול מאיה ביי (Maya Bay)

האי בו צולם הסרט ״החוף״ ים לאונרדו די קפריו.. אני פה חייב להוסיף שלפני שהאי נסגר לחמש שנים ביקרתי בו והוא היה נראה כמו בית שימוש ציבורי וסופר מלוכלך ומפוצץ בתיירים ולכן גם נסגר. עכשיו אחרי שהוא נפתח מחדש זהו אי פשוט מרהיב ביופיו עם חול לבן ומים בצבעים אשר נראים מאיזה ציור.

אם תלכו לקצה של החוף תוכלו לראות כרישים קטנים שוחים ממש לידכם, אל דאגה אלו כרישים שלא תוקפים בני אדם. אחרי בערך שעה פלוס שם חזרנו לסירה להפלגה לנקודה הבאה. השילוב של חול לבן, שמש ומים בצבא טורקיז יגרמו לכם להבין למה אתם בתאילנד!

אי הבא היה אי הקופים (Monkey Bay)

פה ראינו חופים קופצים על הסלעים והיו תיירים מסירות אחרות אשר ירדו לתת להם אוכל ולהצטלם איתם, אנחנו לא עשינו זאת ואני בכלל לא ממליץ לגעת בבעלי חיים פראיים כי אם חלילה הם ישרטו אותכם תצטרכו להתפנות לבית חולים לזריקות. עדיין זה ממש מעניין לראות חופים באי בודד.

שנורקלים

לאחר הפלגה קצרה עצרנו בקרבת האי פי פי דון לשנורקלינג ושחייה, המדריכים חילקו לכולם מסכות וקפצנו למים לראות דגים. אם אתם צריכים וסט ציפה או לילדים תוכלו לקחת מן המדריכים וסנפירים ניתן לקחת לפני היציאה לשייט. ניתן גם לקפוץ מן הסירה לאוהבי אדרנלין.

קופיפי

הנקודה הבאה היה האי המפורסם קופיפי (Koh Phi Phi), בשלב הראשון הלכנו למסעדה מקומית לארוחת צהריים בסגנון בושה שמתאים גם לצמחוניים כמוני. היה מגוון גדול של אוכל שגם מתאים לילדים וכולל פסטה, קארי, אורז, ירקות מבושלים, פירות ובטח עוד דברים ששכחתי. בהמשך היה לנו זמן פנוי באי עצמו, אנחנו הלכנו קצת להתרחץ בים ולעשות תמונות ליד הסירות המפורסמות של קופיפי.

קו קאי

בדרך חזרה לפוקט עצרנו באי נוסף אשר נקרא קו קאי ובו עשינו גם שנורקלים אך יש מאוד להזהר מקיפודי הים אשר מפוזרים שם במים! יש שם גם מסעדות, ברים וניתן להשכיר אופנוע ים. האי מאוד קטן ומבודד ובו חול רך ומים מאוד נעימים ובצבא טורקיז, אנחנו קנינו שייק מאוד טעים ונהננו משנורקלים בקרבת החוף.

*תקחו איתכם ליתר בטחון נעליים איתם ניתן לעשות שנורקלים ליתר בטחון או סנפירים.

לאחר בערך שעה שם יצאנו חזרה לכיוון פוקט, בדרך חילקו פירות קרים, מים וחטיפים. הדרך חזרה הייתה מאוד קצרה – בערך 15 עד 20 דקות של הפלגה. לאחר שהגענו הלכנו לכיוון המיניבוס אשר החזיר אותנו שמים ומאושרים למלון.

ציוד שאני ממליץ לקחת איתכם לטיול 7 איים מפוקט

• נעלים למים
  • קרם הגנה
  • כובע
  • בגדי ים
  • בגדים להחלפה
  • מגבת
  • משקפי שמש
  • אישור ושובר ההזמנה (ניתן להראות בנייד)

*אם שכחתם משהו ניתן לקנות במשרד שלהם.

למי לא מומלץ הטיול לטעמי

ברמת העקרון הטיול מאוד בטוח, אך בגלל שהסירה מפליגה מהר לנשים בהריון הייתה ממליץ לוותר וגם להורים אם תינוקות ממש קטנים. אנשים בעלי מחלות לב וכו.. זה כבר צריך להתייעץ עם רופא.

לסיכום

הטיול הוא חוויה שלא תשכחו הרבה זמן! אנחנו מאוד נהננו.

אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״

טיול שייט בספיד בואט בפוקט עם ביקור באי מאיה ביי המרהיב

הצוות
האוכל
הטיול עצמו
תמורה למחיר
איסוף והחזרה

אנחנו מאוד נהננו מן השייט ואם נחזור לפוקט בעתיד נצא איתם לטיולים נוספים שהם מציעים!

User Rating: 4.73 ( 7 votes)