מה ניתן לעשות שבוע בקורפו עם ילדים? תתפלאו אבל יש הרבה!

שבוע בקורפו עם ילדים.
טוב, אז אחרי שקיבלתי המון מידע מהקבוצה אני רוצה לעזור גם לטובת המשפחות עם הילדים הקטנים. ההרכב שלנו: הריונית עייפה בחודש 7, אבא + ילדה בת 4.5 ותינוק בן שנה.

טיסות לקורפו

משבת עד שבת, דרך ריינר. היה אחלה, עמדו בזמנים. שילמנו מראש על 2 מזוודות טרולי ומזוודה של 20 ק״ג, והייתי צריכה להוסיף 120 ש״ח בגלל חריגת משקל רק בהלוך (בחזור גם הייתה חריגה אבל לא התבקשנו לשלם). כן העברנו תיק עגלה ותיק גב ללא תשלום נוסף (אפילו פוצצתי בשקיות את המטען של העגלה…).
לא עשו בעיות עם המים של התינוק והתמ״ל, וגם לקחתי לו אוכל איתי למטוס.

מלון מומלץ למשפחות בקורפו

היינו שבוע במלון *מרבלה*, חצי פנסיון, חדר משפחה שפונה לים. קיבלנו חדר גדול, עם שני חללים ושתי מרפסות, שזה מאוד נוח כי אפשר להרדים את הילדים בחדר אחד ולא להפריע להם. לא משתווה לחדרי המשפחה בארץ. מלון מדהים! הכל מתוקתק! הנקיון חדרים מעולה, 3 בריכות עם פארק מים, המון מדשאות, והמון המון פרפרים בכל מקום ירידה לחוף ים שקט ורגוע שאפשר להשכיר בו סירת פדלים או קייק.

היתרון הגדול שאפשר להחליף את ארוחת הערב בצהריים, ואז להיות רגועים מבחינת האוכל לילדים אם מתכננים לטייל בערב. לקחתי איתי קופסת אוכל קטנה ואם התינוק לא היה אוכל בזמן הארוחה הייתי שמה לו קצת אוכל לאחר כך בקופסא ומביאה מאוחר יותר.
כן כדאי להצטייד בכפיות קטנות לתינוקות.

יש סופר ליד המלון שיש שם גם מוצרי לתינוקות (בקבוקים, מחיות, חיתולים וכו׳…), מאוד עזר לנו כשהבקבוק והמוצצים הלכו לאיבוד… ממליצה גם לקחת שקיות זבל (השקיות הקטנות של הפחים במלון אף פעם לא מספיקים לזבל שמייצרים הילדים…), מלח לימון לניקוי הקומקום בשביל התמ״ל…

חסרונות המלון – אין צל בבריכות. בעיניי בלתי אפשרי להיות שם באמצע אוגוסט, השמש מאוד חזקה ולמרות שמרחתי הילדים בקרם כל שעה בערך, עדיין חזרנו שזופים…

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

צילומים

כשהיינו בבריכה נגשה אלינו בחורה והציעה לנו להצטלם כמשפחה לפני ארוחת הערב, כ-15 דק׳ של צילומים. היא הדגישה שזה ללא עלות, אז זרמנו. הייתי בטוחה שזה חלק מהשירות של המלון או משהו שקשור לצילומי תדמית שלהם שהם מפרסים מדי פעם… אז אחרי שהתגנדרנו והצטלמנו, משהו התחיל להרגיש מוזר. קבעו לנו פגישה לבחור את התמונות יומיים אחרי, ופתאום גילינו שכדי לקבל אותם נצטרך להפרד מ-11 יורו לתמונה.

כן העלנו בדעתנו את האפשרות שנצטרך לשלם על לפחות חלק מהתמונות, אבל לא סכום מטורף שכזה. מה גם, שלא דיברו איתו כל העלות הזאת כלל, ואני בתמימותי חשבתי שזה חלק ״מהפינוק״ לאורחים. בקיצור, לא ליפול בפח.

רכב בקורפו

השכרנו רכב מהארץ דרך חברת Value plus. רכב ידני לכל השבוע, במחיר של 360 יורו. הכבישים אכן צרים ומפותלים, אבל בעיניי זה דווקא הופך את הנסיעה לבטוחה כי חייבים להיות מרוכזים כל הזמן. עשיתי את ההזמנה בעקבות המלצות בקבוצה. עשיתי את ההזמנה באינטרנט, ומיד חזרו אליי ואמרו שהרכב שהזמנתי פחות מתאים להרכב שלנו והמליצו להחליף. השירות היה יעיל ומהיר.

ביציאה מהשדה תעופה חיכתה לנו נציגת החברה, ויש שאטלים כל כמה דקות למשרדי החברה שנמצאים כמה דקות נסיעה מהשדה. קיבלנו את הרכב עם כיסא בטיחות (אמנם באיכות לא הכי טובה ושהיה מותקן לכיוון הנסיעה, אבל עשה את העבודה) ובוסטר לילדה. החזרנו את הרכב לסוכנות וקיבלנו הסעה גם לשדה תעופה. ניווטנו עם גוגל מפות.

ג׳מבו בקורפו

ממליצה לעשות עצירה כמה שיותר קרוב להגעה ולהצטייד במשחקים לחוף, מתנפחים (יש בשפע בכל מקום ומכל הסוגים), כובעים, נעלי ים, רשת לתפוס דגים (או במקרה של הבת שלי – פרפרים)… או כל דבר ששוכחים בבית המחירים זולים, וזה עדיף מאשר להיסחב עם הציוד הזה מהבית או לשלם עליו פי 2 בחופים עצמם.

מסלול מומלץ בקורפו

ביום הראשון והשני

היינו בבריכות המלון ובחוף הים הקרוב ובערב עשינו טיול בעיר העתיקה. המרצפות בעיר העתיקה לא הכי נוחות לעגלה, אז כדאי להצטייד גם במנשא אם הילד מתחיל להתעצבן בגלל הקפיצות.

ביום שלישי נסענו לפלאוקטסריצה

התחלנו בתצפית Bella vista ואז ירדנו ל-Akron beach. אכלנו שם ארוחת צהריים שהייתה מעולה, וגם לקחנו שיט של חצי שעה (למרות שבפועל זה הרגיש הרבה יותר…) בסירת מנוע עם נהג. עלה 40 יורו. היה אחלה! הגדולה ממש נהנתה מהשיט והקטן נרדם בשלב מסוים, בעיניי זה מספיק זמן עם ילדים קטנים, ונותן טעימה מהחוויה. בילינו עוד קצת בחוף וחזרנו למלון. ביום הרביעי שוב בילינו בבריכות ובערב נסענו שוב לעיר העתיקה והפעם הסתובבנו קצת במצודה.

ביום החמישי

נסענו לעיירה קסיופי. אני ובעלי אוהבים מאוד נסיעות, אז לא היה אכפת לנו שזאת נסיעה ארוכה… גם הילדים שלנו לרוב ישנים בנסיעות, אז לא הייתה בעיה. אבל כן לקחת בחשבון נסיעה מפותלת ואיטית. הגענו לחוף מקסים עם מים כחולים וצלולים ובילינו בו כמה שעות. רצינו לעשות סיבוב בעיירה אבל הילדים כבר היו עייפים.
את שאר הזמן בילינו בבריכות של המלון ובחוף הים, שיש בו גם קצת משחקים לילדים הקטנים (בית פלסטיק כזה ומגלשה על החול, שבכיף העבירו לנו ערב רגוע…).

סיכום

בקיצור, קורפו מהממת ומזג האוויר ביוני מושלם! חם מספיק בשביל להיכנס למים ולהינות, אבל לא חם מדי – מה שאפשר גם לטייל בכיף.