ראש השנה בתאילנד עם 4 ילדים [פוקט, קראבי וקאו לאק] מסלול לחודש ימים

אז יצאנו לטיול של כמעט חודש עם בעלי ו-4 ילדים (13,11,8,4) נחתנו בפוקט ומשם לקחנו מונית מהשדה יש לקאו לאק.

קאו לאק – 5 לילות

hotel sands Thailand

ישנו במלון The sands reasort מפנק מאוד מושלם למי שמגיע עם ילדים עם שירות עד לפרטים הקטנים וניקיון ברמה היסטרית (ממולץ מאוד ).
קאו לאק מסתכמת ברחוב אחד ארוך שמלא באסטות מסעדות חנויות ובתי מלון. יום אחד תפסנו נהג ברחוב ושכרנו אותו ל4 שעות ב-1000 באט, והוא לקח אותנו לחופים יפים ואח"כ לתוך הג'ונגל לראות מפלים ואפילו להיכנס לנחלים (הטבע במלוא הדרו). יום אחר סגרנו עם דוכן אטרקציות רכיבת פילים (לטעמי היה מיותר אבל חוויה לילדים) ושייט על רפסודות במבוק (מגניב וממולץ למי שבא לו רגוע ולא אקסטרימי והבונוס שיש משיט לרפסודה אז אפשר להנות ולהתפעל מהדרך). לא נסענו בעונה ולכן לא היה ניתן להגיע לאיי סימיליאן (ניתן רק מאמצע אוקטובר עד מאי) אבל הבנו שזה גן עדן שממולץ מאוד. ובין לבין פשוט נהננו מהשקט שיש רק בקאו לאק – נחיתה רכה לתאילנד.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן

קראבי – 6 לילות

טיול משפחתי בקראבי

קראבי לרוב נועדה לזוגות פחות מותאמת למשפחות מבחינת סידור חדרים. הגענו למלון Panan שמבחינת נראות הוא עומד בציפיות אבל קיבלנו חדרים שונים משהזמנו וממש עבדו עלינו בעיניים. היחס היה כל כך מזלזל והשירות היה ממש מחפיר שפשוט רציתי לעוף משם וזה עלה לנו בתשלום של לילה אחד.

אבל אז הגענו למלון Centara Ao Nang מלון שענה לנו על הציפיות- ממליצה מאוד (שירות מצויין, נגיש אבל עדיין מרוחק ועל חוף הים)
קראבי זה מרכז העיניינים לכל האיים שמסביב הרעיון שכל יום שטים לבקר בקבוצת איים אחרת. יש אפשרות לסגור חבילות מסודרות של שייט ואז אוספים מהמלון יוצאים בסירה דואגים לארוחות והחזרה למלון – ויש תפעול עצמי… פעם אחת סגרנו עם חברת אטרקציות ושטנו ל- Hong island (כשאומרים גן עדן אליו מתכוונים אליו) ולקבוצת איים מסביבו. פעם אחרת באמצא Ao Nang יש תחנת מוניות ימיות – קונים כרטיס הלוך/חזור לאן שרוצים (יש שם רשימת איים שמאפשרת לכם להבין את כל הטוב שנמצא סביבכם). ואז היינו חופשיים וחקרנו את המקום בעצמו (ריילי ביץ').

פעם נוספת תפסנו נהג לונג טייל ושכרנו אותו ליום שלם בתמורה ל-1800 באט. ואז הגענו ל-Poda island ול- Tail island וחקרנו אותם בקצב שלנו ואיפה שרצינו להישאר קצת יותר נשארנו ואיפה שמיצינו מהר אז המשכנו. למי שבקראבי מומלץ לצאת גם ל- Phi phi island (קופיפי) אני לא ראיתי אותו נכון על המפה ומשום מה חשבתי שהוא יותר קרוב לפוקט אז דחיתי את היציאה אליו – הוא יותר קרוב לקראבי!! בין אי לאי טיילנו גם בתוך קראבי בעיקר ב- Ao Nang.

למידע נוסף על מלון סנטרה לחצו כאן

פוקט – 9 לילות

מלון Graceland reasort בפטונג שלמרות הביקורות הקשות היו לי הרבה חששות לגביו אבל בחרתי בו בגלל המיקום המרכזי / מרוחק ממרכז העיניינים ובגלל המרחק שלו מבית חב״ד (שבת וראש השנה בתאילנד עשינו בבית חב"ד) ולשמחתי המלון היה מעולה, נקי, עם שירות חם (אמנם המלון לא חדש וזה מורגש אבל שיפצו את החדרים ורואים שהם מקבלים ביקורות ומנסים לתקן – אנחנו נהנינו מהמלון מאוד). בפוקט כבר הכל הרבה יותר מסחרי ונגיש.

למידע נוסף על מלון גרייסלנד לחצו כאן

ביומיים הראשונים עשינו השוואות מחירים ובחרנו ללכת עם כחול לבן גם בגלל המחירים הטובים ובעיקר בגלל השירות – רני היה זמין בכל שעה של היום ותמיד בוויב טוב (ממליצה מאוד – אפילו נותן טיפים על מקומות פוקט ללא קשר לאטרקציות ולא מבקש תמורה על כך). עשינו אומגות והיה מעולה ומיד המשכנו לטרקטורונים ועפנו על עצמנו בגונגלים. כמובן שלא וויתרתי על Phi phi island ויצאנו בקטאמרן מפנקת (ויציבה מאוד – בכל זאת 4 ילדים …) ושם קיבלתי הצצה נוספת לגן עדן והתאהבתי. הלכנו לפארק מים אנדמנדה – אסור לוותר עליו – ענק ומרהיב – מעבירים שם בקלות יום שלם!!

בין לבין הסתובבנו בפוקט וכך פגשנו את הנהג האלוף שלנו שליווה אותנו ברוב השהות שלנו בפוקט והכיר לנו אזורים שלא היינו מגיעים אליהם לבד. קוראים לו בום-בום (זה המספר שלו:66869516431+) במחירים הוגנים – המוטו שלו תמיד היה אני אחכה לכם לא אתם תחכו לי וכך היה תמיד הגיע לפני הזמן. כמעט כל ערב סיימנו בפוט מסאג' ומידי פעם התגנבנו בלי הילדים ועשינו מסאג' מלא.

ולקינוח היינו חייבים עוד אקסטרים אז עשינו טיול טרקטורונים נוסף הפעם באזור אחר שהיה אקסטרימי יותר וממלא מאוד ממש בלב הגונגל (מומלץ מאוד – אפילו יותר מהראשון).

את ראש השנה העברנו בבית חב"ד – היה מרגש ברמות, מושקע, מתוקתק, מאובטח – חייבת לשבח מאוד את בית חב"ד פוקט הרב והרבנית וכל הצוות שפיקדו על הכל בצורה באמת מושלמת – תודה על חוויה מרוממת

סיכום וטיפים לראש השנה בתאילנד

תאילנד הייתה טובה אלינו – תודה להשם שהייתה השגחה בכל סיטואציה ובעיקר עם מזג האוויר.

טיפים שרלוונטים למי שמגיע לתאילנד:

• בכל מקום יש כמעט את אותם סוגי אטרקציות, תבחרו לכם מה עושים-איפה וככה תמנעו מכפילויות. כמובן שאם יש אטרקציה ייחודית לאותו המקום אל תפספסו.
  • אל תסגרו הכל מראש, בכל אזור ניתן לסגור את מה שרלוונטי לאותו אזור תוך התחשבות עדכנית במזג האוויר(בעיקר כשנוסעים לא בעונה).
  • אם נוסעים עם ילדים ממולץ לקחת חדרים עם גישה לבריכה.
  • תמיד להתמקח על מחירים – אבל לדעת את הגבול – יש מקומות כמו קראבי למשל שמרווח ההתמקחות הוא לא גדול והם ממש נעלבים כשמתמקחים איתם בצורה מוגזמת. אבל בפוקט כמעט כל מחיר תורידו בחצי אם לא יותר.

• אל תקשיבו לתחזיות ברמה פאנטית הכל יכול להשתנות בשניות.
  • אם רוצים לעשות משהו וזה לא מסתדר והכל הולך קשה – תזרמו עם שינויים והכל יסתדר לטובה.
  • תהיו טובים – תודו להשם על הכל – ותאילנד תהיה טובה אליכם חזרה.